Dieta Atkins – un mod de viaţă

Octombrie 17, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
Dieta Atkins – un mod de viaţă

Dieta Atkins a fost creată şi numită după Robert C. Atkins. Esenţa acestei diete constă în a consuma numai alimente care au proteine şi grăsimi şi, în acelaşi timp, a limita cantitatea de carbohidraţi. Dacă vă gândiţi să încercaţi această dietă, este îndoielnic că veţi reuşi fără să luaţi vitamine şi minerale, deoarece va trebui să renunţaţi la principala sursă de substanţe nutritive – fructele şi unele legume.

Dieta a fost prezentată lumii de cardiologul R. Atkins în anul 1972. Totuşi, datorită faptului că este atât de eficientă, este populară încă printre starurile de la Hollywood. Potrivit lui Atkins, această dietă este foarte eficientă deoarece reducerea cantităţii de carbohidraţi consumate vă permite să vă controlaţi greutatea mai uşor şi să evitaţi problemele de sănătate cum ar fi excesul de greutate, boala de inimă sau diabetul.

Dieta Atkins este una rapidă: rezultatele apar după câteva zile.
"când cantitatea de carbohidraţi este redusă, cantitatea de zahăr din sânge scade simultan"
Potrivit doctorului Atkins, vă veţi simţi foarte bine la începutul dietei, deoarece atunci când cantitatea de carbohidraţi este redusă, cantitatea de zahăr din sânge scade simultan. Totuşi, adevărul este că aceasta vă face să vă simţiţi foarte obosiţi. Aşadar, primele zile ale dietei sunt de fapt foarte dificile. În timpul acestei perioade, cantitatea de carbohidraţi este limitată la maxim 20 de grame pe zi, care reprezintă aproximativ 3 ceşti de salată verde sau alte legume fără amidon.

Pe de altă parte, cu siguranţă nu vă veţi simţi înfometat deoarece cantitatea de alimente, care este bogată în proteine şi grăsimi, nu este restricţionată. Fără nici un sentiment de vinovăţie puteţi mânca peşte, carne roşie, carne de pui, ouă, brânză (doar să ţineţi minte să citiţi informaţiile de pe etichetă, deoarece unele tipuri de brânză conţin mulţi carbohidraţi) şi să le asezonaţi cu maioneză, unt sau smântână. Şi îndulcitorii sunt permişi. Dar puteţi uita de checurile delicioase făcute în casă, ciocolată, paste şi fructe. Nici măcar nu trebuie să visaţi la ele pentru că aţi putea să aveţi o scăpare. Chiar şi cel mai mic pas peste limita stabilită de carbohidraţi poate transforma dieta eficientă într-una lipsită de productivitate.

În plus, pentru a evita deshidratarea sau constipaţia, trebuie să consumaţi cel puţin 8 pahare de apă pe zi. Mai puteţi bea cafea şi ceai, dar sucul şi băuturile alcoolice sunt strict interzise.

Dieta miraculoasa cu supa

"O supă dietetică are puţine calorii (în jur de 35 de calorii). Supa este lichidă, aşa că fluidul, asemenea apei, umple repede stomacul şi dă în scurt timp senzaţia de saţietate şi confort. Esenţa dietei cu supă este că..."

Citește mai mult:
Dieta miraculoasă cu supă – care este secretul?»

Partea dietei legată de pierderea în greutate

Primele rezultate sunt vizibile în doar câteva zile, după limitarea cantităţii de carbohidraţi. Pierdeţi în greutate deoarece zahărul nu este transformat în grăsime atunci când există mai puţini carbohidraţi în organism. De asemenea, pentru că hrana este plină de proteine, rinichii lucrează mai rapid şi ardeţi mai multe calorii în acest mod.

Deşi rezultatele pot fi grozave (este dovedit ştiinţific că în timp ce urmaţi dieta Atkins puteţi pierde de două ori mai mult în greutate decât dacă urmaţi orice altă dietă populară), este recomandat să limitaţi carbohidraţii atât de strict numai pentru două săptămâni. Mai târziu este necesar să creşteţi cantitatea de carbohidraţi adăugând 5 grame săptămânal. De exemplu, în primele două săptămâni puteţi consuma până la 20 de grame de carbohidraţi, 25 de grame în a treia săptămână şi 30 de grame în timpul celei de-a patra săptămâni.

Dieta AtkinsÎn media populară se spune de obicei că dieta Atkins nu are aşa-numitul efect „yo-yo”. Cu toate acestea, dacă reveniţi la regimul de alimentaţie anterior dietei Atkins, kilogramele pe care le-aţi pierdut vor reveni la loc şi se vor adăuga şi câteva în plus. Acesta este raţionamentul din spatele teoriei Atkins, care spune că limitarea carbohidraţilor n-ar trebui să fie un regim ieşit din comun, ci ar trebui să devină un stil de viaţă. Bineînţeles, nimic rău nu se va întâmpla dacă vă veţi trata cu un pahar de vin şi o bucată de prăjitură într-o vineri seara. Cu toate acestea, n-ar trebui să se transforme într-un obicei. 120 de grame de carbohidraţi pe zi ar trebui să reprezinte o limită, deoarece este de ajuns ca să vă menţineţi greutatea şi starea de sănătate.

Avantajele şi dezavantajele dietei Atkins

În primul rând, dieta Atkins este o dietă cu adevărat eficientă. Vă permite să scăpaţi de cele câteva kilograme în plus rapid şi menţine rezultatul vizibil o perioadă. În al doilea rând, puteţi consuma o mulţime de alimente diferite în timp ce urmaţi această dietă. Proteina consumată vă conferă energie şi vă dă o stare de bună dispoziţie. În cele din urmă, proteina este foarte importantă pentru oase, muşchi şi procesul general de reînnoire a organismului.

Dar la fel ca majoritatea celorlalte regimuri, dieta Atkins are propriile dezavantaje. În primul rând, pentru a nu pune la loc greutatea pierdută, dieta Atkins trebuie să devină un mod de viaţă, lucru destul de greu de realizat. În plus, dieta poate produce cetoacidoză (o complicaţie a diabetului, când cantitatea de zahăr din sânge creşte repede, pierderea în greutate este foarte rapidă, persoana se simte rău şi vomită). Acest efect secundar poate apărea din cauza lipsei glucozei. În cele din urmă, cantitatea nelimitată de grăsime poate avea un efect negativ asupra sistemului vascular.

În linii mari, n-ar trebui să se facă abuz de dieta Atkins. Dacă vreţi cu adevărat să o urmaţi, ar trebui să consultaţi un medic înainte de începerea sau în timpul perioadei active a dietei. La urma urmei, sănătatea contează cel mai mult. Succes!

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Diete
  • Sănătatea femeilor
  • Alimentatie echilibrata
  • Greutatea ideala
  • Pierderea in greutate
  • Diete sanatoase
  • Pierderea kilogramelor
  • Produse Dietetice
  • Antrenamente Sportive

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Top alimente care taie pofta de mâncare exagerată
Top alimente care taie pofta de mâncare exagerată Gustările dintre mese sunt foarte importante atunci când eşti la dietă pentru că te pot ajuta să faci faţă mai uşor poftelor care te bântuie la fiecare colţ de stradă. +4 / 0 +4
Dieta cu hrișcă – rezultate evidente pentru ambițioși
Dieta cu hrișcă – rezultate evidente pentru ambițioși Când urmați dieta cu hrișcă puteți pierde până la 10 kilograme într-o săptămână, dar cei ce doresc să încerce ar trebui să știe că este o dietă extrem de strictă care necesită multă ambiție. Totuși, dacă îi urmați principiile corect, verificarea greutății în fiecare dimineață va fi foarte satisfăcătoare. Deci ce... 2 +24 / -5 +19
Spanacul taie pofta de mancare nesanatoasa
Spanacul taie pofta de mancare nesanatoasa Putini sunt copiii sau chiar adultii care sa nu fi auzit de Popeye Marinarul, celebru personaj de desene animate, care capata o forta musculara iesita din comun de cate ori mananca spanac. Cercetatorii suedezi au facut o noua descoperire legata de aceasta leguma-minune: spanacul (de fapt un extract din spanac) scade pofta de dulciuri si mancare... +14 / 0 +14
Dieta de detoxifiere cu lămâie
Dieta de detoxifiere cu lămâie De când Beyonce Knowles a fost asociată cu dieta de detoxificare Lemon Detox, a existat o creştere bruscă de interes cu privire la acest deosebit program. Mai cunoscută şi ca Master Cleanse, aceasta dietă de detoxificare a existat de circa 50 de ani şi a văzut variaţii ale reţetei şi programului ei. Eficacitatea ei în descompunerea... +12 / 0 +12
Dieta Kim Protasov – ce mâncaţi, nu cât mâncaţi
Dieta Kim Protasov – ce mâncaţi, nu cât mâncaţi Aţi crede dacă v-ar spune cineva că puteţi urma o dietă eficientă şi să mâncaţi cât doriţi în acelaşi timp? Deşi sună incredibil, este adevărat – rezultatele dietei Kim Protasov surprind orice critic. Dacă urmaţi indicaţiile dietei Kim Protasov pentru numai cinci săptămâni, veţi obţine rezultate surprinzătoare şi... 1 +10 / 0 +10
Dieta Copenhaga – reguli stricte şi rezultate evidente
Dieta Copenhaga – reguli stricte şi rezultate evidente Dieta Copenhaga, cunoscută şi sub denumirea de dieta Royal Danish Hospital, este bazată pe reguli şi restricţii deosebit de riguroase, mulţumită cărora nu pierdeţi doar kilogramele nedorite, dar vă îmbunătăţiţi şi metabolismul şi scăpaţi de celulită. +7 / 0 +7
Dietă de vară pe bază de dovlecei
Dietă de vară pe bază de dovlecei Cunoscuţi şi sub denumirea de zucchini, dovleceii tineri conţin cantităţi considerabile de apă, fibre alimentare care îţi potolesc rapid foamea, te ajută să ai energie, susţin metabolismul şi previn sau tratează tulburările digestive, cum ar fi constipaţia. +6 / 0 +6
Dieta cu fructe: slăbeşti un kilogram pe zi!
Dieta cu fructe: slăbeşti un kilogram pe zi! Dacă în timpul anului regimurile de detoxifiere sunt bine-venite, la începutul verii o dietă cu fructe este un adevărat miracol pentru organism. În această perioadă fructele se găsesc din abundenţă şi, în afara faptului că o dietă cu fructe te ajută să slăbeşti, îţi şi revitalizează organismul care pe perioada iernii a... +5 / 0 +5
Dieta Dukan – Rezultate pe viață
Dieta Dukan – Rezultate pe viață Cu toții am încercat diferite diete și mulți dintre noi am fost dezamăgiți de rezultate. Dietele funcționează, dar de îndată ce se termină, greutatea revine înapoi cu câteva kilograme în plus. În multitudinea de diete disponibile, noua prezență este dieta Dukan, care susține că garantează pierderea ireversibilă în greutate. +5 / 0 +5
5 sfaturi ca să eviţi îngrăşarea de Sărbători
5 sfaturi ca să eviţi îngrăşarea de Sărbători Zilele acestea, petrecerile şi mesele festive se ţin lanţ. Dacă în cursul lui 2016, ai reuşit să slăbeşti, acum trebuie să treci proba de foc a menţinerii. Specialiştii în nutriţie au observat de această perioadă poate fi extrem de stresantă pentru persoanele care s-au luptat luni de zile să slăbească. Însă câteva zile nu... +4 / 0 +4