Dieta Atkins – un mod de viaţă

Octombrie 17, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
Dieta Atkins – un mod de viaţă

Dieta Atkins a fost creată şi numită după Robert C. Atkins. Esenţa acestei diete constă în a consuma numai alimente care au proteine şi grăsimi şi, în acelaşi timp, a limita cantitatea de carbohidraţi. Dacă vă gândiţi să încercaţi această dietă, este îndoielnic că veţi reuşi fără să luaţi vitamine şi minerale, deoarece va trebui să renunţaţi la principala sursă de substanţe nutritive – fructele şi unele legume.

Dieta a fost prezentată lumii de cardiologul R. Atkins în anul 1972. Totuşi, datorită faptului că este atât de eficientă, este populară încă printre starurile de la Hollywood. Potrivit lui Atkins, această dietă este foarte eficientă deoarece reducerea cantităţii de carbohidraţi consumate vă permite să vă controlaţi greutatea mai uşor şi să evitaţi problemele de sănătate cum ar fi excesul de greutate, boala de inimă sau diabetul.

Dieta Atkins este una rapidă: rezultatele apar după câteva zile.
"când cantitatea de carbohidraţi este redusă, cantitatea de zahăr din sânge scade simultan"
Potrivit doctorului Atkins, vă veţi simţi foarte bine la începutul dietei, deoarece atunci când cantitatea de carbohidraţi este redusă, cantitatea de zahăr din sânge scade simultan. Totuşi, adevărul este că aceasta vă face să vă simţiţi foarte obosiţi. Aşadar, primele zile ale dietei sunt de fapt foarte dificile. În timpul acestei perioade, cantitatea de carbohidraţi este limitată la maxim 20 de grame pe zi, care reprezintă aproximativ 3 ceşti de salată verde sau alte legume fără amidon.

Pe de altă parte, cu siguranţă nu vă veţi simţi înfometat deoarece cantitatea de alimente, care este bogată în proteine şi grăsimi, nu este restricţionată. Fără nici un sentiment de vinovăţie puteţi mânca peşte, carne roşie, carne de pui, ouă, brânză (doar să ţineţi minte să citiţi informaţiile de pe etichetă, deoarece unele tipuri de brânză conţin mulţi carbohidraţi) şi să le asezonaţi cu maioneză, unt sau smântână. Şi îndulcitorii sunt permişi. Dar puteţi uita de checurile delicioase făcute în casă, ciocolată, paste şi fructe. Nici măcar nu trebuie să visaţi la ele pentru că aţi putea să aveţi o scăpare. Chiar şi cel mai mic pas peste limita stabilită de carbohidraţi poate transforma dieta eficientă într-una lipsită de productivitate.

În plus, pentru a evita deshidratarea sau constipaţia, trebuie să consumaţi cel puţin 8 pahare de apă pe zi. Mai puteţi bea cafea şi ceai, dar sucul şi băuturile alcoolice sunt strict interzise.

Dieta miraculoasa cu supa

"O supă dietetică are puţine calorii (în jur de 35 de calorii). Supa este lichidă, aşa că fluidul, asemenea apei, umple repede stomacul şi dă în scurt timp senzaţia de saţietate şi confort. Esenţa dietei cu supă este că..."

Citește mai mult:
Dieta miraculoasă cu supă – care este secretul?»

Partea dietei legată de pierderea în greutate

Primele rezultate sunt vizibile în doar câteva zile, după limitarea cantităţii de carbohidraţi. Pierdeţi în greutate deoarece zahărul nu este transformat în grăsime atunci când există mai puţini carbohidraţi în organism. De asemenea, pentru că hrana este plină de proteine, rinichii lucrează mai rapid şi ardeţi mai multe calorii în acest mod.

Deşi rezultatele pot fi grozave (este dovedit ştiinţific că în timp ce urmaţi dieta Atkins puteţi pierde de două ori mai mult în greutate decât dacă urmaţi orice altă dietă populară), este recomandat să limitaţi carbohidraţii atât de strict numai pentru două săptămâni. Mai târziu este necesar să creşteţi cantitatea de carbohidraţi adăugând 5 grame săptămânal. De exemplu, în primele două săptămâni puteţi consuma până la 20 de grame de carbohidraţi, 25 de grame în a treia săptămână şi 30 de grame în timpul celei de-a patra săptămâni.

Dieta AtkinsÎn media populară se spune de obicei că dieta Atkins nu are aşa-numitul efect „yo-yo”. Cu toate acestea, dacă reveniţi la regimul de alimentaţie anterior dietei Atkins, kilogramele pe care le-aţi pierdut vor reveni la loc şi se vor adăuga şi câteva în plus. Acesta este raţionamentul din spatele teoriei Atkins, care spune că limitarea carbohidraţilor n-ar trebui să fie un regim ieşit din comun, ci ar trebui să devină un stil de viaţă. Bineînţeles, nimic rău nu se va întâmpla dacă vă veţi trata cu un pahar de vin şi o bucată de prăjitură într-o vineri seara. Cu toate acestea, n-ar trebui să se transforme într-un obicei. 120 de grame de carbohidraţi pe zi ar trebui să reprezinte o limită, deoarece este de ajuns ca să vă menţineţi greutatea şi starea de sănătate.

Avantajele şi dezavantajele dietei Atkins

În primul rând, dieta Atkins este o dietă cu adevărat eficientă. Vă permite să scăpaţi de cele câteva kilograme în plus rapid şi menţine rezultatul vizibil o perioadă. În al doilea rând, puteţi consuma o mulţime de alimente diferite în timp ce urmaţi această dietă. Proteina consumată vă conferă energie şi vă dă o stare de bună dispoziţie. În cele din urmă, proteina este foarte importantă pentru oase, muşchi şi procesul general de reînnoire a organismului.

Dar la fel ca majoritatea celorlalte regimuri, dieta Atkins are propriile dezavantaje. În primul rând, pentru a nu pune la loc greutatea pierdută, dieta Atkins trebuie să devină un mod de viaţă, lucru destul de greu de realizat. În plus, dieta poate produce cetoacidoză (o complicaţie a diabetului, când cantitatea de zahăr din sânge creşte repede, pierderea în greutate este foarte rapidă, persoana se simte rău şi vomită). Acest efect secundar poate apărea din cauza lipsei glucozei. În cele din urmă, cantitatea nelimitată de grăsime poate avea un efect negativ asupra sistemului vascular.

În linii mari, n-ar trebui să se facă abuz de dieta Atkins. Dacă vreţi cu adevărat să o urmaţi, ar trebui să consultaţi un medic înainte de începerea sau în timpul perioadei active a dietei. La urma urmei, sănătatea contează cel mai mult. Succes!

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Diete
  • Sănătatea femeilor
  • Alimentatie echilibrata
  • Greutatea ideala
  • Pierderea in greutate
  • Diete sanatoase
  • Pierderea kilogramelor
  • Produse Dietetice
  • Antrenamente Sportive

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce e branza feta mai sanatoasa decat alte branzeturi
De ce e branza feta mai sanatoasa decat alte branzeturi Branza feta este acel tip de telemea realizata din lapte de oaie sau de capra, uneori chiar dintr-o combinatie din aceste doua tipuri de lapte. Acest tip de branza se face remarcat nu numai prin gustul deosebit, ci si datorita efectelor benefice pe care le are pentru sanatate. +17 / 0 +17
Sâmburii amari - îți fac viața dulce
Sâmburii amari - îți fac viața dulce Mitul conform căruia acești sâmburi de fructe îngraşă a fost de mult desființat, având în vedere că tot mai multe diete îi plasează în centrul atenției. Studii mai mult sau mai putin recente, au demonstrat că acest fruct oleaginos este unul dintre cele mai sățioase, fiind un ajutor de bază în curele de slăbire. +20 / -1 +19
7 lucruri care iti accelereaza metabolismul in mod natural
7 lucruri care iti accelereaza metabolismul in mod natural Daca vrei sa arzi caloriile mai repede si sa iti ajuti corpul sa digere mancarea mai eficient, in mod natural, citeste sfaturile noastre despre cum iti poti accelera metabolismul. +14 / 0 +14
Ce trebuie adăugat în cafea pentru a fi mai eficientă decat orice dietă
Ce trebuie adăugat în cafea pentru a fi mai eficientă decat orice dietă Un consum moderat de cafea, de până la 2-3 ceşti de cafea pe zi, ne poate ajuta să influenţăm în mod pozitiv starea de bine fizică, mentală şi socială, se arată în cel mai recent raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. +12 / 0 +12
Dieta cu ouă
Dieta cu ouă Chiar funcționează dieta cu ouă sau este doar un mit? Dieta cu ouă a devenit cunoscută când s-a susținut că actorul Adrian Brody a slăbit 14 kilograme în 6 săptămâni pregătindu-se pentru filmul „Pianistul”. Imediat după, mai multe celebrități i-au urmat exemplul și au obținut rezultate impresionante. +11 / 0 +11
Nu mâncăm calorii, ci nutrienți - top 3 sfaturi de la Dr. Gabriela Ancateu
Nu mâncăm calorii, ci nutrienți - top 3 sfaturi de la Dr. Gabriela Ancateu În zilele noastre internetul abundă în diete, sfaturi pentru slăbit, rețete-minune. Toate promit să aducă o scădere în greutate garantată, acolo unde toate metodele încercate anterioar au dat greș. Și multe dintre aceste diete chiar dau rezultate. Pe termen scurt. Dar, după o perioadă de timp, odată cu revenirea la obiceiurile... +8 / 0 +8
Detoxifierea organismului cu apă
Detoxifierea organismului cu apă Detoxifierea organismului cu apă este o temă la modă în zilele noastre. Experienţa arată că problemele contemporane sunt bolile de ficat şi inflamaţiile intestinale din cauza alimentelor şi medicamentelor consumate. +8 / -1 +7
Cum slabesti 2 kilograme in 3 zile cu dieta cu avocado
Cum slabesti 2 kilograme in 3 zile cu dieta cu avocado Avocado nu este un aliment foarte ieftin, insa el merita toti banii, are atatea avantaje pentru sanatate, incat nu trebuie sa stai pe ganduri si sa il cumperi cat mai des. Pe langa faptul ca acest fruct ajuta la scaderea colesterolului si la reglarea tensiunii arteriale, el este recomandat si in curele de slabire deoarece ofera o senzatie de... +6 / 0 +6
Dietă de vară pe bază de dovlecei
Dietă de vară pe bază de dovlecei Cunoscuţi şi sub denumirea de zucchini, dovleceii tineri conţin cantităţi considerabile de apă, fibre alimentare care îţi potolesc rapid foamea, te ajută să ai energie, susţin metabolismul şi previn sau tratează tulburările digestive, cum ar fi constipaţia. +6 / 0 +6
Dieta ieftină cu iaurt şi castraveţi: Scapă de 6 kilograme în 14 zile!
Dieta ieftină cu iaurt şi castraveţi: Scapă de 6 kilograme în 14 zile! Pe timp de vară, castraveţii sunt cei mai buni aliaţi ai tăi în lupta cu kilogramele în plus. Această dietă se bazează pe salată de castraveţi pe care o poţi mânca fără limite, de fiecare dată când apare senzaţia de foame. Dieta este ideală mai ales pentru persoanele care nu vor să se gândească ce alimente pot consuma în... +5 / 0 +5