Dieta contra depresiei

Februarie 2, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Raisa Cristea
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
Dieta contra depresiei

Dieta mediteraneeană poate fi de ajutor persoanelor care suferă de depresie severă, conform unui studiu efectuat recent de o echipă de oameni de știință din Australia. Cercetătorii de la Universitatea Deakin din Melbourne au descoperit că ajută persoanele care suferă de tulburări mentale. Oamenii de ştiinţă au studiat efectele acestui tip de alimentație asupra unui grup format din pacienți diagnosticați cu tulburări depresive majore.

Ei au mâncat timp de 12 săptămâni cu precădere proteine, fructe, legume proaspete, verdețurile, ulei de măsline și nuci, iar oamenii de știință au observat că o treime dintre participanți au declarat că au observat o îmbunătățire semnificativă a stării de spirit și a simptomelor resimțite.

Potrivit directoarei Centrului pentru Alimentație și Dispoziție din cadrul universității amintite, dieta mediteraneană a fost asociată anterior cu rezultate pozitive asupra sănătății "alimentația, desigur, este factorul principal care influențează microbiomul intestinal"cardiovasculare, cu reducerea riscului de diabet și creșterea longevității.

„Cunoșteam deja că dieta are un impact foarte puternic asupra aspectelor biologice ale organismului nostru care influențează riscurile de depresie“, a declarat marți Felice Jacka. Sistemul imunitar, plasticitatea creierului și microbiomul intestinal par să aibă un rol central nu numai pentru sănătatea noastră fizică, ci și pentru cea mentală. Iar alimentația, desigur, este factorul principal care influențează microbiomul intestinal, a mai explicat ea.

Bazele acestei diete au fost puse în anul 1970, de către medicul Ancel Keys, de la Şcoala de Sănătate Publică a Universităţii din Minnesota, SUA, după ce a studiat rolul pe care alimentaţia îl are asupra bolilor cardiovasculare, în şapte state: Finlanda, Grecia, Italia, Japonia, Olanda, Statele Unite ale Americii şi Iugoslavia. El a descoperit că persoanele care locuiau în ţările mediteraneene şi în Japonia aveau cea mai mai mică rată de mortalitate din cauza bolilor inimii.

Ceaiuri pentru reducerea colesterolului

"Corpul are nevoie doar de HDL, ori în meniu sunt numeroase alimente consistente care cresc doar nivelul de colesterol LDL..."

Citeşte mai mult:
Ceaiuri care reduc nivelul de colesterol „rău“ din sânge»

Dieta mediteraneană nu este strictă

Acest regim alimentar nu are reguli stricte şi nici nu este un pericol pentru sănătate. Îţi menţine silueta, fiindcă alimentele mediteraneene au un conţinut redus de grăsimi. Un studiu realizat la Universitatea Harokopio, din Atena, a demonstrat că persoanele care au trecut la dieta mediteraneeană au pierdut câte 0,43 centimetri din talie, la o lună după începerea regimului.

Ce urmăreşte cura

- maximizarea aportului de legume (mazăre și fasole), fructe, cereale integrale și a consumului de apă.
- renunțarea la carnea roșie. Aportul de proteine se poate obține din carne de pui fără piele, pește, fasole, nuci și alte legume.
- înlocuirea untului cu uleiuri sănătoase cât mai des posibil.
- consumul minim de alimente procesate și de produse lactate.

Ce trebuie să mănânci

Piramida Dietei Mediteraneene, pusă la punct în anul 1993 şi actualizată în anul 2008, de către reprezentanţii Şcolii de Sănătate Publică Harvard şi cei ai Biroul European al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, este ghidul de care să ţii cont, pentru o viaţă lungă şi sănătoasă.

Cerealele integrale, legumele şi fructele aconstituie alimentaţia de bază, fiind resurse bogate de vitamine, minerale, antioxidanți și fibre.

Măslinele le poţi consuma ca atare, dar le poţi folosi şi la gătit.

Specialiştii spun că ar trebui să incluzi carne roşie în meniu de câteva ori pe lună, iar cantitatea consumată să nu depăşească o jumătate de kilogram. Ai grijă, de asemenea, să nu faci exces de sare.

Citeşte şi:
Ceai de gălbenele: vitamine şi minerale la superlativ!»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
  • Depresie severa
  • Alimentatie echilibrata
  • Dieta echilibrata
  • Boli și stări
  • Depresie
  • dieta

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
7 mituri despre consumul de somon
7 mituri despre consumul de somon Beneficiile consumului de peşte gras, între care se numără şi somonul, sunt numeroase şi atestate ştiinţific. Printre acestea putem aminti: reduce riscul de boli coronariene, de infarct, de Alzheimer şi previne apariţia degenerescenţei maculare, principala cauză a orbirii la persoanele trecute de vârsta de 50 de ani. +5 / 0 +5
Dieta cu hrișcă – rezultate evidente pentru ambițioși
Dieta cu hrișcă – rezultate evidente pentru ambițioși Când urmați dieta cu hrișcă puteți pierde până la 10 kilograme într-o săptămână, dar cei ce doresc să încerce ar trebui să știe că este o dietă extrem de strictă care necesită multă ambiție. Totuși, dacă îi urmați principiile corect, verificarea greutății în fiecare dimineață va fi foarte satisfăcătoare. Deci ce... 2 +24 / -5 +19
Dieta franţuzească şi secretele ei
Dieta franţuzească şi secretele ei Când spunem "dieta franţuzească", nu ne referim la un regim alimentar strict, cu zeci de reguli bătute în cuie, ci pur şi simplu la obiceiurile alimentare ale unei naţii pasionate de gastronomie. Bucătăria franceză este însăşi definiţia rafinamentului şi doar dacă arunci o privire peste reţetele franţuzeşti cele mai... +15 / -1 +14
Dieta miraculoasă cu supă – care este secretul?
Dieta miraculoasă cu supă – care este secretul? Un fenomen al supelor s-a răspândit în întreaga lume – puteţi mânca atât cât doriţi, când doriţi şi să slăbiţi 8-10 kg peste două săptămâni. Pare improbabil? Aceasta promite dieta cu supă. Pe forumuri puteţi găsi diverse recenzii, comentarii şi reţete – pare că multe femei pot ajunge la greutatea dorită urmând... +16 / -4 +12
6 băuturi de vară pentru un corp de invidiat!
6 băuturi de vară pentru un corp de invidiat! În zilele fierbinţi de vară, o limonadă delicioasă pare a fi remediul perfect care să te răcorească! Din păcate, silueta ta nu crede acelaşi lucru, iar colăceii de pe burtă cu atât mai puţin! O limonadă clasică, pe care o poţi servi la o terasă, conţine aproximativ 250 calorii şi 70 g de zahăr. +10 / 0 +10
Dieta de 4 zile cu banane şi lapte
Dieta de 4 zile cu banane şi lapte Dacă eşti în căutarea unei diete-fulger care să te scape de câteva kilograme în plus până la desfăşurarea unui eveniment important în viaţa ta, trebuie să încerci acest plan alimentar pe bază de banane şi lapte. +8 / -1 +7
Slăbeşti mai ușor cu dieta de toamnă
Slăbeşti mai ușor cu dieta de toamnă Ne mai despart doar câteva zile de minunata toamnă. Te gândeşti cu tristeţe la kilogramele în plus pe care le-ai acumulat şi de care nu ai reuşit să scapi peste vară? Poţi ține o dietă care să te ajute să scapi de kilogramele nedorite chiar şi toamna. +6 / 0 +6
Dieta ieftină cu iaurt şi castraveţi: Scapă de 6 kilograme în 14 zile!
Dieta ieftină cu iaurt şi castraveţi: Scapă de 6 kilograme în 14 zile! Pe timp de vară, castraveţii sunt cei mai buni aliaţi ai tăi în lupta cu kilogramele în plus. Această dietă se bazează pe salată de castraveţi pe care o poţi mânca fără limite, de fiecare dată când apare senzaţia de foame. Dieta este ideală mai ales pentru persoanele care nu vor să se gândească ce alimente pot consuma în... +5 / 0 +5
Dieta de "48 de ore", care a cucerit întreaga lume
Dieta de "48 de ore", care a cucerit întreaga lume Această metodă te poate ajuta să pierzi cateva kilograme într-o zi şi este nemaipomenită pentru evenimentele anunţate pe ultima sută de metri, la care eşti invitată, căci te va ajuta să încapi în rochia ta preferată. +6 / -1 +5
Pentru o siluetă ideală: cele mai bune trei diete
Pentru o siluetă ideală: cele mai bune trei diete Rafturile librăriilor sunt pline de cărți care descriu beneficiile fiecărui tip de dietă imaginabil. Deci, cum decideți care dietă vi se potrivește cel mai bine? Citiți în continuare ghidul care vă poate ajuta să alegeți… +5 / 0 +5