Dieta DASH - mai mult decât o dietă, un tratament pentru sănătate

Ianuarie 14, 2016 | sursa: csid.ro - Bianca Dragomir
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
Dieta DASH - mai mult decât o dietă, un tratament pentru sănătate

Cea mai nouă cură de slabire, cea mai uşoară cură de slabire, cea mai eficientă cură de slabire, cea mai populară, cea mai... Este plin internetul de diete rapide, eficiente, mega-extra-ultra tari, sunt pline magazinele, farmaciile, plafarurile, cu pastile de slăbit, cu toate astea lumea este plină de oameni grasi.

Nu trebuie să ne panicăm, încă mai avem soluţii, ne anunţă doctorii din SUA: există o cură de slăbire care, numai în 2 săptămâni, ne gantează un abdomen plat.

Declarată şi cea mai sănătoasă cură de slăbire din SUA, dieta Dash pare la o primă impresie ireală: fără să fii nevoită să numeri caloriile, fără să alergi ore în şir pe banda de alergare, fără să te înfometezi sau să mănânci nesănătos.

Dietary Approaches to Stop Hypertension/ Abordări Dietetice pentru Oprirea Hipertensiunii este un concept relativ altfel decât ceea ce există pe piaţă până la ora actuală.

"accelerează metabolismul şi antrenează apetitul pentru a rezista în faţa tentaţiilor calorice"Scopul ei iniţial este nu acela de a pierde neapărat kilograme, ci de a diminua presiunea sanguină şi nivelul colesterolului, prevenind boala omului modern – diabetul.

Dar scopul ei iniţial derivă în unul dintre cele mai importante ţeluri ale celor mai multe femei din toate timpurile – pierderea kilogramele în plus.

Tocmai de aceea, subiectul dietei a devenit un bestseller a nutriţionistului Marla Heller. Este un regim susţinut de către Institutul Naţional pentru Inimă, Plămâni şi Sânge (din Statele Unite) şi Asociaţia Americană a Inimii.

Aşadar în timp ce te gândeşti la sănătatea ta, slăbeşti rapid şi uşor.

Fără efecte secundare asupra sănătăţii, dieta Dash “accelerează metabolismul şi antrenează apetitul pentru a rezista în faţa tentaţiilor calorice”.

Trebuie doar să acorzi o mai mare atenţie tipurilor de mâncare pe care le alegi, de preferat ar fi să optezi pentru cele bogate în proteine şi grăsimi sănătoase.

Micul dejun

"E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că..."

Citeşte mai mult:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?»

Aşadar, dieta Dash te ajută să pierzi greutate mai ales în zona abdomenului concomitent cu reducerea colesterolului, a presiunii sanguine, a riscului bolilor cardiace, reducând şi iminenţa diabetului.

Împărţită în 2 faze: faza I (primele 2 săptămâni când pierzi greutate) şi faza II când înveţi să ţii kilogramele departe de silueta ta pentru totdeauna:

Faza I in dieta Dash - consum redus de carbohidraţi pentru a regla metabolismul

“Pentru primele 14 zile, trebuie să incluzi în fiecare masă principală (mic dejun, prânz şi cină) porţii moderate din următoarele trei grupe de mâncare.

Ca reper, o porţie de carne, peşte şi pasăre ar trebui să fie de dimensiunea palmei.

O mână plină de boabe de fasole, de nuci, de linte şi de mâncare din soia e măsura potrivită. Iar o porţie de brânză ar trebui să aibă mărimea unei cutii mici de chibrituri”.

1. Mâncăruri bogate în proteine şi cu nivel redus de grăsime saturată:

  • Carne slabă
  • Peşte şi carne de pasăre
  • Fasole şi linte
  • Mâncare din soia
  • Brânzeturi de grăsime redusă
  • Ouă
  • Iaurt neîndulcit sau îndulcit artificial (un pahar mic pe zi)
Hipertensiunea arteriala

"Variaţiile presiunii arteriale sunt normale doar în cazurile în care această creşte în momentul în care facem mişcare şi scade considerabil în timpul somnului..."

Citeşte mai mult:
Hipertensiunea arterială - cum trebuie tratată»

2. Grăsimi sănătoase pentru inimă:

  • Avocado
  • Uleiuri vegetale, în special de măsline, de seminţe de rapiţă şi de nuci

Mâncărurile din această grupă conţin omega-3 şi grăsimi polinesaturate, despre care s-a demonstrat că, mâncate regulat, au efecte benefice asupra circulaţiei sângelui şi reduc riscul apariţiei bolilor cardiace.

3. Mâncăruri bogate în proteine care conţin grăsimi sănătoase:

  • Nuci (de preferat neprăjite şi nesărate) şi seminţe
  • Peşte gras precum somonul şi scrumbia.

Toate legumele, cu excepţia celor cu amidon precum cartofii şi porumbul, pot fi consummate la discreţie.

Toate celelalte alimente bogate în amidon (cu excepţia fasolei) trebuie eliminate sau măcar evitate: pâinea, pastele, cartofii, toate mâncărurile prăjite în unt, alimentele cu zahăr (inclusiv fructele proaspete, îngheţate, uscate sau la conservă), alcool, băuturi cu cafeină, lapte.

Faza II in dieta Dash

În această fază, dieta ta trebuie să fie bogată în proteine şi legume la fiecare masă.

De asemenea, poţi consuma cereale integrale - o felie de pâine integrală, jumătate de brioşă integrală, jumătate de chiflă integrală, jumătate de paste integrale sau orez brun, jumătate de cartof copt sau trei cartofi noi în coajă, sau o lingură de cereale integrale - (maxim 3 porţii) şi fructe - o bucată mică de fruct proaspăt, jumătate de pahar de suc de fructe, o linguriţă de fructe uscate sau două linguri de fructe în suc la conservă -(maxim 2 porţii).

În paralel, poţi practica aerobic şi exerciţii de tonifiere.

Exemple de MENIURI care respectă dieta DASH:

Mic dejun (variante la alegere)

  • Un ou fiert feliat cu una sau două felii de bacon slab, gătit la grătar, şi un pahar mic de suc de roşii
  • O omletă din două ouă cu o felie mică de carne de vită la cuptor şi roşii feliate
  • Un rulou din curcan şi brânză (aşază o felie mare de curcan deasupra unei felii de brânză cu nivel redus de grăsime şi înfăşoară-le), plus un pahar de suc de legume
  • Omletă din albuş de ou (făcută din două albuşuri de ou) cu şuncă slabă şi ciuperci
  • O porţie de nuci diverse şi crudităţi (ţelină, ridichi, morcovi, castravete sau ardei). Gustări (una în timpul dimineţii şi una după-amiază)
  • O bucată de brânză uşoară şi o porţie de morcovi
  • Un iaurt mic fără grăsime şi zece nuci sau caju
  • O linguriţă de unt de arahide cu batoane de ţelină
  • O bucată de brânză uşoară cu batoane de ţelină
  • Două linguri de brânză de vaci, alături de crudităţi.
Beneficiile ciocolatei negre

"Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când..."

Citeşte mai mult:
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre»

Prânz (alege o variantă, plus un pahar de jeleu fără zahăr la desert)

  • Un piept de pui la grătar servit cu o salată verde mare cu ulei şi oţet
  • Două sau trei rulouri cu şuncă şi brânză, servite cu o lingură de salată de varză crudă, acoperită în dressing din ulei şi oţet, plus castraveţi
  • O conservă de ton amestecată cu maioneză uşoară şi ardei şi ceapă tăiate fin, alături de o salată mare cu ulei şi oţet
  • O roşie mare umplută cu brânză de vaci uşoară cu arpagic şi piper negru, servită cu garnitură de salată
  • O ciupercă Portobello acoperită cu o felie subţire de şuncă şi cu brânză de vaci rasă pe deasupra.

Gustări înainte de cină (opţional)

  • Fâşii de ardei roşu cu o lingură de guacamole
  • O mână de nuci nesărate şi prăjite sau de fistic (aproximativ 20)
  • O lingură de humus cu nivel redus de grăsime plus crudităţi.

Cină (alege o variantă, plus un pahar de jeleu fără zahăr la desert)

  • Un burger din carne de vită slabă, la grătar, cu legume aburite
  • O porţie de pui la rotisor servită cu salată de legume, cu nuci de pin presărate pe deasupra şi cu dressing din oţet
  • O porţie de somon prăjit, plus legume chinezeşti (pentru aromă: o pastă din condimente chinezeşti sau tailandeze)
  • Cotlet de porc la grătar cu piure de conopidă şi păstăi cu dressing balsamic
  • O salată "three-bean" (salată tipic americană făcută, de obicei, din diverse boabe de păstăi la conservă), plus o salată mare verde.

Citeşte şi:
Căderea părului se intensifică iarna?»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
  • Hipertensiune
  • dieta

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Secretul pentru a nu te îngrășa de sărbători
Secretul pentru a nu te îngrășa de sărbători Pe ultima sută de metri din acest an, în goana după cadouri și cumpărături pentru masa plină de bucate, adu-ți aminte să ai grijă de silueta și de sănătatea ta. Iată care este secretul pentru a nu lua în greutate de sărbători fără a te abține de la excesele culinare! +2 / 0 +2
Sâmburii amari - îți fac viața dulce
Sâmburii amari - îți fac viața dulce Mitul conform căruia acești sâmburi de fructe îngraşă a fost de mult desființat, având în vedere că tot mai multe diete îi plasează în centrul atenției. Studii mai mult sau mai putin recente, au demonstrat că acest fruct oleaginos este unul dintre cele mai sățioase, fiind un ajutor de bază în curele de slăbire. +20 / -1 +19
Dieta franţuzească şi secretele ei
Dieta franţuzească şi secretele ei Când spunem "dieta franţuzească", nu ne referim la un regim alimentar strict, cu zeci de reguli bătute în cuie, ci pur şi simplu la obiceiurile alimentare ale unei naţii pasionate de gastronomie. Bucătăria franceză este însăşi definiţia rafinamentului şi doar dacă arunci o privire peste reţetele franţuzeşti cele mai... +16 / -1 +15
15 plante de ajutor în orice dietă
15 plante de ajutor în orice dietă Există deja studii amănunţite şi certitudini ale faptului că diverse plante au efecte miraculoase asupra sănătăţii organismului. Dacă alternăm o alimentaţie sănătoasă, câteva ore de sport săptămânal şi consumul a câteva plante pe care urmează să vi le prezentăm va fi foarte uşor să scăpăm de kilograme nedorite. +13 / 0 +13
Dieta miraculoasă cu supă – care este secretul?
Dieta miraculoasă cu supă – care este secretul? Un fenomen al supelor s-a răspândit în întreaga lume – puteţi mânca atât cât doriţi, când doriţi şi să slăbiţi 8-10 kg peste două săptămâni. Pare improbabil? Aceasta promite dieta cu supă. Pe forumuri puteţi găsi diverse recenzii, comentarii şi reţete – pare că multe femei pot ajunge la greutatea dorită urmând... +16 / -4 +12
6 băuturi de vară pentru un corp de invidiat!
6 băuturi de vară pentru un corp de invidiat! În zilele fierbinţi de vară, o limonadă delicioasă pare a fi remediul perfect care să te răcorească! Din păcate, silueta ta nu crede acelaşi lucru, iar colăceii de pe burtă cu atât mai puţin! O limonadă clasică, pe care o poţi servi la o terasă, conţine aproximativ 250 calorii şi 70 g de zahăr. +10 / 0 +10
Dieta de 4 zile cu banane şi lapte
Dieta de 4 zile cu banane şi lapte Dacă eşti în căutarea unei diete-fulger care să te scape de câteva kilograme în plus până la desfăşurarea unui eveniment important în viaţa ta, trebuie să încerci acest plan alimentar pe bază de banane şi lapte. +9 / -1 +8
Cum slabesti pana la 10 kg mancand nuci
Cum slabesti pana la 10 kg mancand nuci Nucile nu ingrasa! De fapt, se afla in capul listei ca fiind cele mai sanatoase fructe oleaginoase si este pacat sa nu profitam de beneficiile pentru sanatate si silueta daca tot a venit toamna. Partea buna este ca se pastreaza destul de bine si putem apela oricand la dieta cu nuci, care este inspirata din dieta mediteraneana. +6 / 0 +6
Slăbeşti mai ușor cu dieta de toamnă
Slăbeşti mai ușor cu dieta de toamnă Ne mai despart doar câteva zile de minunata toamnă. Te gândeşti cu tristeţe la kilogramele în plus pe care le-ai acumulat şi de care nu ai reuşit să scapi peste vară? Poţi ține o dietă care să te ajute să scapi de kilogramele nedorite chiar şi toamna. +6 / 0 +6
7 mituri despre consumul de somon
7 mituri despre consumul de somon Beneficiile consumului de peşte gras, între care se numără şi somonul, sunt numeroase şi atestate ştiinţific. Printre acestea putem aminti: reduce riscul de boli coronariene, de infarct, de Alzheimer şi previne apariţia degenerescenţei maculare, principala cauză a orbirii la persoanele trecute de vârsta de 50 de ani. +5 / 0 +5