Dieta franţuzească şi secretele ei

Mai 20, 2015 | SURSA: sanatate.bzi.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Dieta franţuzească şi secretele ei

Când spunem "dieta franţuzească", nu ne referim la un regim alimentar strict, cu zeci de reguli bătute în cuie, ci pur şi simplu la obiceiurile alimentare ale unei naţii pasionate de gastronomie. Bucătăria franceză este însăşi definiţia rafinamentului şi doar dacă arunci o privire peste reţetele franţuzeşti cele mai populare, îţi dai seama de un aspect important: savoarea este ridicată la rang de artă. Aici stă diferenţă majoră între francezi şi multe alte naţii: în vreme ce noi avem o doză serioasă de vinovăţie faţă de mâncat, ei adoră să mănânce şi ştiu să se bucure cu adevărat de hrană şi de gust.

"franţuzoaicele nu îşi refuza nimic, dar consumă cantităţi reduse"Mireille Guiliano, autoarea bestseller-ului "Franţuzoaicele nu se îngraşă! Secretul mâncatului de plăcere", subliniază exact această diferenţă esenţială de mentalitate, care contribuie de fapt la menţinerea siluetelor de invidiat ale femeilor din Franţa. În capitala modei, femeile nu sunt adeptele dietelor. Surprinzător, nu? Autoarea dezvăluie secretul: franţuzoaicele nu îşi refuza nimic, dar consumă cantităţi reduse. Ele nu număra caloriile şi bine fac, pentru că îndată ce începi să îţi contorizezi fiecare muşcătură dintr-un preparat, dispare orice plăcere de a mânca.

Iată cele mai importante principii ale dietei franţuzeşti şi cum te poţi bucura de mâncare fără a te îngrăşa!

1. Porţii mici: francezii au un obicei extrem de sănătos, care îi ajută să îşi menţină şi greutatea în limite normale - nu mănâncă decât în porţii mici. Chiar şi porţiile de suc, iaurt sau dulciuri sunt mai mici în Franţa (cu 50% faţă de America, de exemplu). Aşadar, prima regulă de aur pentru a slăbi: micşorează porţiile.

Dieta cu supa

"Adăugaţi legumele tăiate în cratiţă. Turnaţi suficientă apă ca să acoperiţi în întregime legumele. Fierbeţi la foc puternic timp de 10 minute..."

Citeşte mai mult:
Dieta miraculoasă cu supă – care este secretul?»

2. Contează calitatea, nu cantitatea: franţuzoaicele au o mentalitate diferită. În vreme ce noi, în general, transformăm plăcerea de a mânca în exces culinar şi în consumul unor cantităţi industriale, ele ştiu să savureze mâncarea. Se bucura de fiecare înghiţitură şi zăbovesc asupra gustului, motiv pentru care mănâncă şi foarte lent. Atunci când iei o înghiţitură, nu te gândi imediat la următoarea şi eventual lasă furculiţa din mână. Concentrează-te pe gust şi vei vedea că mâncatul va deveni mult mai plăcut! În plus, se pare că este nevoie de 15 minute pentru că creierul să recepteze mesajul că stomacul este plin, ceea ce înseamnă că dacă mănânci încet, ai şanse mai mari să te opreşti când eşti satisfăcută, dar nu sătulă până la refuz.

3. Produse proaspete, neprocesate: francezii au o reală problemă cu mâncărurile semipreparate, care nu numai că sunt nesănătoase, dar de obicei nu au nici un gust excelent. Consumă fructe şi legume proaspete în salate delicioase şi bogate, porţii mici de carne slabă, vin roşu, ciocolată neagră, iaurturi şi chiar şi brânzeturi, atâta timp cât alegi sortimente cât mai neprocesate. Acestea sunt opţiunile francezilor şi se pare că o duc foarte bine la capitolul silueta!

4. Dragostea faţă de viaţă: da, ai citit bine! Cu cât înveţi să te bucuri mai mult de viaţa ta, cu atât îţi va fi mai uşor să fii în formă. Explicaţia psihologică este simplă: atunci când fiecare zi a existenţei tale este un chin din cauza dietelor şi orelor îndelungate la sala de forţă, şansele sunt mult mai mari să nu rezişti prea mult în acest ritm. Francezii au bunul obicei de a face ceea ce le place: mănâncă ce vor, dar puţin, merg la muncă pe bicicletă, adoră să se plimbe şi practică diverse sporturi din dorinţa de a se simţi bine, nu pentru a slăbi. Poate ar trebui să le urmăm şi noi exemplul?

5. Răsfaţă-te la sfârşitul mesei: dieta franţuzească lasă loc pentru răsfăţul de după masă, când francezii mănâncă brânzeturi foarte grase sau ciocolată neagră. Secretul consta în faptul că mănâncă doar o bucată foarte mică, pe care o savurează îndelung. Produsul pe care îl alegi tu pentru a te răsfăţa după masa depinde de propriile tale preferinţe, dar trebuie să fie ceva care să îţi placă enorm. Ia o bucată mică din produsul respectiv, poate de mărimea unui vârf de deget, şi gust-o încet, bucurându-te de savoarea ei. Psihologii spun că este foarte important să îţi faci o poftă în cantităţi mici, în special după masă, când eşti sătulă şi nu prea există riscul să consumi o cantitate mare. Astfel, vei fi mai puţin atrasă de gustări între mese şi vei fi realmente satisfăcută, deci nu ai decât de câştigat.

Citeşte şi:
15 plante de ajutor în orice dietă»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Dieta echilibrata
  • Diete sanatoase
  • Rezultate dieta
  • Dieta eficienta
  • dieta
  • dieta frantuzeasca

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
7 mituri despre consumul de somon
7 mituri despre consumul de somon Beneficiile consumului de peşte gras, între care se numără şi somonul, sunt numeroase şi atestate ştiinţific. Printre acestea putem aminti: reduce riscul de boli coronariene, de infarct, de Alzheimer şi previne apariţia degenerescenţei maculare, principala cauză a orbirii la persoanele trecute de vârsta de 50 de ani. +5 / 0 +5
Dieta cu hrișcă – rezultate evidente pentru ambițioși
Dieta cu hrișcă – rezultate evidente pentru ambițioși Când urmați dieta cu hrișcă puteți pierde până la 10 kilograme într-o săptămână, dar cei ce doresc să încerce ar trebui să știe că este o dietă extrem de strictă care necesită multă ambiție. Totuși, dacă îi urmați principiile corect, verificarea greutății în fiecare dimineață va fi foarte satisfăcătoare. Deci ce... 2 +24 / -5 +19
15 plante de ajutor în orice dietă
15 plante de ajutor în orice dietă Există deja studii amănunţite şi certitudini ale faptului că diverse plante au efecte miraculoase asupra sănătăţii organismului. Dacă alternăm o alimentaţie sănătoasă, câteva ore de sport săptămânal şi consumul a câteva plante pe care urmează să vi le prezentăm va fi foarte uşor să scăpăm de kilograme nedorite. +13 / 0 +13
Dieta alcalină
Dieta alcalină Odată încheiat procesul digestiei, alimentele, conform calităţii proteinelor, hidraţilor de carbon, grăsimilor, mineralelor şi vitaminelor pe care le conţin, vor genera o condiţie de aciditate sau de alcalinitate în organism. Rezultatul acidifiant sau alcalinizant se măsoară prin intermediul unei scale numite pH, ale cărei valori... +12 / -1 +11
Dieta Kim Protasov – ce mâncaţi, nu cât mâncaţi
Dieta Kim Protasov – ce mâncaţi, nu cât mâncaţi Aţi crede dacă v-ar spune cineva că puteţi urma o dietă eficientă şi să mâncaţi cât doriţi în acelaşi timp? Deşi sună incredibil, este adevărat – rezultatele dietei Kim Protasov surprind orice critic. Dacă urmaţi indicaţiile dietei Kim Protasov pentru numai cinci săptămâni, veţi obţine rezultate surprinzătoare şi... 1 +10 / 0 +10
Dieta Copenhaga – reguli stricte şi rezultate evidente
Dieta Copenhaga – reguli stricte şi rezultate evidente Dieta Copenhaga, cunoscută şi sub denumirea de dieta Royal Danish Hospital, este bazată pe reguli şi restricţii deosebit de riguroase, mulţumită cărora nu pierdeţi doar kilogramele nedorite, dar vă îmbunătăţiţi şi metabolismul şi scăpaţi de celulită. +7 / 0 +7
Dieta anului 2016 şi de ce este bună pentru sănătate
Dieta anului 2016 şi de ce este bună pentru sănătate Dacă vrei să urmezi o dietă sănătoasă cunoscută pentru beneficiile pe care le aduce sănătăţii şi longevităţii, atunci ar fi bine să te gândeşti la dieta japoneză. Aceasta dietă este considerată una dintre cele mai sănătoase din lume şi motivul principal pentru care japonezii au o speranţă de viaţă mai mare decât alte... +7 / -1 +6
Dieta cu prune. Sau cum să slăbeși fără să faci efort
Dieta cu prune. Sau cum să slăbeși fără să faci efort Prunele conțin vitamina C, vitamina A, vitamina K, potasiu şi fibre. În plus, aceste fructe sunt sărace în calorii, ceea ce înseamnă că sunt ideale în regimurile de slăbire. +5 / 0 +5
Sfaturi pentru pierderea în greutate utile în orice dietă
Sfaturi pentru pierderea în greutate utile în orice dietă Mulţi dintre noi le-au încercat pe toate: diete cu shake şi diete cu varză. Am exclus grâul şi zahărul din dietă numai ca să le consumăm în exces câteva zile mai târziu. Am testat dietele sărace în grăsimi şi dietele sărace în carbohidraţi. Dar fie că optezi pentru dieta cu sucuri sau pentru număratul caloriilor, anumite... +5 / 0 +5
Top alimente care taie pofta de mâncare exagerată
Top alimente care taie pofta de mâncare exagerată Gustările dintre mese sunt foarte importante atunci când eşti la dietă pentru că te pot ajuta să faci faţă mai uşor poftelor care te bântuie la fiecare colţ de stradă. +4 / 0 +4