Sfaturi pentru mămicile însărcinate

Martie 3, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
Sfaturi pentru mămicile însărcinate

Pentru femei sarcina este una dintre cele mai fericite perioade din viaţă, dar transformările fizice, schimbările hormonale, precum şi noile experienţe atrag în acelaşi timp o mulţime de sfaturi şi informaţii care la un moment dat pot deveni copleşitoare chiar şi pentru cea mai pregătită viitoare mămica.

Ce alimente trebuie să conţină dieta prenatală? Ce medicamente sunt interzise? Cum poţi avea grijă de sănătatea ta dar a fătului? Întrebările puse omului potrivit te vor ajuta să eviţi cele mai frecvente greşeli din timpul sarcinii.

Somnul – sursa de energie atât pentru făt cât şi pentru mămică

"Datorită schimbărilor hormonale şi fizice, corpul viitoarei mămici consuma mai multă energie şi va avea nevoie de 9-10 ore de somn pe noapte"Dacă pentru o femeie care nu este însărcinată 6-7 ore de somn pe noapte sunt suficiente pentru a îşi reface rezervele de energie pentru o nouă zi lucrurile se schimbă în cazul unei femei însărcinate. Datorită schimbărilor hormonale şi fizice, corpul viitoarei mămici consuma mai multă energie şi va avea nevoie de 9-10 ore de somn pe noapte.

Trebuie să ştiţi că în timpul somnului nocturn organismul are ocazia de a se vindeca în mod natural, de a reface celulele şi resursele energetice. Medicii au stabilit că pentru femeile însărcinate somnul este şi mai important iar femeile care nu se odihnesc suficient se pot confrunta cu situaţii în care nu pot duce sarcina la final, în mod natural datorită lipsei de energie. Astfel multe dintre ele sunt nevoite să ducă ultimele luni din sarcină în pat şi ulterior să apeleze la chirurgie pentru a naşte.

Duşurile şi băile fierbinţi

Deşi igiena intimă este cu atât mai importantă în timpul sarcinii, un sfat de reţinut este că în timpul duşurilor şi băilor temperatura să fie păstrată în limita de 36-39 grade Celsius. Apa prea fierbinte poate constitui un pericol pentru făt, care va fi privat de oxigen şi expus astfel riscului de apariţie a malformaţiilor congenitale.

Chiar dacă igiena intimă este mai importantă pe durata sarcinii, trebuie să reţineţi că în timpul duşurilor sau a băilor temperatura apei trebuie păstrată în limita de 36-39 grade Celsius. În cazul în care apa este prea fierbinte poate reprezenta un pericol pentru făt prin lipsa de oxigen şi este expus astfel riscului de apariţie a malformaţiilor congenitale.

Calmarea bebelusului

"În ce mod poate fi masajul de folos? Masajul alină tulburările abdominale ale unui bebeluş. De asemenea, grăbeşte..."

Citeşte mai mult:
Masajul – modalitatea perfectă de a vă calma bebeluşul»

În timpul sarcinii mănânci pentru doi

Una dintre cele mai frecvente temeri ale femeilor însărcinate este accea că în cazul în care nu câştiga suficient în greutate, fătul nu se dezvoltă normal. Nutriţioniştii atrag atenţia asupra faptului că în dieta prenatală contează calitatea şi mai puţin cantitatea. În perioada sarcinii consumul caloric trebuie să crească abia din al doilea semestru cu 300 de calorii şi astfel viitoarea mămica ar trebui să câştige aproximativ o jumătate de kilogram pe săptămână.

Extrem de important este ca viitoarele mămici să aibă o greutate normală înainte de a rămâne însărcinate. O greutate normală le va ajuta să elimine riscul de a face hipertensiune de sarcină sau de a face cezariană. O greutate normală înainte de intrarea în sarcina ajută şi bebele, care are un risc mai mic de a se naşte prematur.

Lipsa activităţilor fizice, un pericol silenţios pentru bebeluş

Privitor la activitatea fizică din timpul sarcinii, medicii recomandă să faceţi mişcare cu moderaţie. Chiar dacă în trecut viitoarelor mămici li se recomandă să reducă la minim efortul fizic, în zilele noastre există o multitudine de variante pentru menţinerea sănătăţii mămicii cât şi a fătului. Pe lângă activităţile fizice, mămicilor le este recomandată şi practicarea yoga, plimbările sau înotul. Astfel vă veţi bucura de beneficii precum întărirea sistemului imunitar, previn şi atenuarea edemelor şi îmbunătăţirea circulaţiei.

Consumul excesiv de cafea în sarcina

Mulţi dintre noi au un întreg ritual în jurul cafelei de dimineaţă. Aflaţi că pentru femeile însărcinate cafeaua poate produce stări de iritabilitate, creşterea tensiunii şi palpitaţii, aceste stării fiind oricum amplificate datorită tulburărilor hormonale din timpul sarcinii.

Părerile sunt împărţite când vine vorba de efectele cafeinei asupra fătului, dar medicii au demonstrat că excesul de cafea sau a alimentelor bogate în cafeină predispun bebeluşii la un deficit de greutate la naştere sau poate provoca avort spontan.

Continuarea fumatului

Cu toţii ştim că ţigările sunt o otravă pentru organism dar mai ales pentru femeile însărcinate. Este total greşit că o femeie însărcinată să continue să fumeze chiar dacă micşorează numărul de ţigări sau alege unele cu o cantitate de nicotină mai mică. Mămici, gândiţi-vă că dacă veţi continua să fumaţi în timpul sarcinii bebeluşul vostru risca să fie predispus la astm, alte boli de plămâni sau chiar malformaţii.

Consumul de ceaiuri din plante

Mare atenţie la ce tipuri de ceai consumaţi în timpul sarcinii. Orice alt ceai în afara celor de muşeţel sau de tei pot fi periculoase pentru sarcină. Feriţi-vă în general de remediile naturiste în timpul sarcinii chiar dacă în alte perioade sunt recomandate.

Coada Şoricelului, rostopasca, obligeana, cimbrul, anasonul, feniculul, lemnul dulce, smirna, tătăneasa, frunzele de zmeură, salvia şi lămâiţa sunt doar câteva dintre plantele interzise în timpul sarcinii. Întreabă întotdeauna medicul înainte de a bea vreun ceai şi asigură-te că este inofensiv pentru sarcina ta!

Citeşte şi:
Conjunctivita în copilărie»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
  • Pierdere sarcina
  • Ecografie Sarcina
  • Intrerupere Sarcina
  • Supraveghere Sarcina
  • Boli Copii
  • Avort spontan
  • Cauze avort spontan

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Sfaturi de nutriţie pentru femeile însărcinate
Sfaturi de nutriţie pentru femeile însărcinate Primul mit la care trebuie renunţat este cel conform căruia cu cât acumulezi mai multe kilograme în sarcină, cu atât cresc şansele să ai un bebeluş sănătos. Sau cu cât mănânci mai mult, cu atât îţi vei hrăni mai bine bebeluşul. +6 / 0 +6
Depresia după naştere: de ce apare şi cum o putem învinge
Depresia după naştere: de ce apare şi cum o putem învinge Depresia postnatală este o condiţie medicală care afectează până la 15% dintre femei în primul an de la naştere. Un dezechilibru poate apărea atât în cazul unui avort spontan, cât şi în cazul naşterii normale, a naşterii cu făt mort sau a adopţiei. +6 / 0 +6
Sarcină fără simptome neplăcute: 6 sfaturi de care trebuie să ţii cont
Sarcină fără simptome neplăcute: 6 sfaturi de care trebuie să ţii cont Sarcina este, poate, cea mai frumoasă perioadă din viaţa unei femei. O invazie de sentimente care mai de care mai puternice, prima lovitură a bebeluşului, emoţiile unui nou început cu o mulţime de necunoscute, toate acestea le trăieşti în această perioadă atât de specială. Este adevărat că te pot copleşi toate schimbările care... +5 / 0 +5
Sarcina şi toxoplasmoza: ce este toxoplasmoza şi cum se previne?
Sarcina şi toxoplasmoza: ce este toxoplasmoza şi cum se previne? Toxoplasmoza este o infecţie parazitară, care este blândă de obicei, iar majoritatea persoanelor nu suferă efectele bolii. Cu toate acestea, femeile însărcinate trebuie să fie informate despre boală, deoarece dacă o femeie se infectează cu parazitul în timpul sarcinii, pot apărea probleme serioase pentru fătul în dezvoltare. +4 / 0 +4
Sarcinile ectopice (extrauterine) – implantarea embrionului în afara uterului
Sarcinile ectopice (extrauterine) – implantarea embrionului în afara uterului O sarcină ectopică apare când embrionul este implantat în afara uterului. Cel mai frecvent, aceasta apare în trompa uterină, ovar sau chiar lângă gura cervixului. Cu toate acestea, embrionul se poate implanta în cornul uterin rudimentar sau în orice cavitate abdominală, de exemplu, pe peretele intestinului. +3 / 0 +3