Metode naturale de a creşte nivelul de testosteron

August 16, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
Metode naturale de a creşte nivelul de testosteron

Testosteronul este un hormon sexual legat deseori de masculinitate. Un nivel crescut de testosteron în timpul adolescenţei ajută la maturizarea fizică şi transformarea în bărbat adult – el creşte masa musculară, crează o formă masculină a corpului, lărgeşte umerii, măreşte dimensiunea penisului, începe creşterea părului facial şi corporal şi îngroaşă vocea. Concentraţia de testosteron în organsimul unui mascul adult rămâne ridicată şi ajută la menţinerea acestor calităţi, dar este importantă şi pentru funcţia sexuală şi de reproducere şi pentru starea generală de bine.

Pe de altă parte, un nivel scăzut de testosteron poate produce multe probleme – irascibilitate, depresie, încredere scăzută în sine, oboseală permanentă, forţă fizică scăzută, acumularea de grăsimi în organism şi un libido scăzut. Pe scurt, dacă sunteţi bărbat, nu doriţi cu siguranţă un nivel scăzut de testosteron. Cu toate acestea, nivelul de testosteron începe să descrească în mod natural pe măsură ce bărbatul îmbătrâneşte – acest proces începe la vârsta de 25 – 30 de ani şi se accentuează pe măsură ce se apropie de ultima jumătate a deceniului 4 de viaţă. Deşi vârsta are un impact semnificativ asupra concentraţiei de testosteron, stilul de viaţă este factorul cel mai important. Mai jos aveţi o listă de sfaturi care vă vor ajuta să vă creşteţi nivelul de testosteron la înălţimi ameţitoare:

1. Limitaţi consumul de bere. Deşi reclamele prezintă deseori berea ca băutura unui bărbat adevărat, ea este de fapt foarte dăunătoare masculinităţii. Organismul recunoaşte anumite substanţe existente în bere ca estrogeni (hormoni feminini) şi de aceea, în cele din urmă, bărbaţii care consumă bere pot începe „să se transforme în femeie” – şoldurile se lărgesc, pieptul de dezvoltă şi funcţiile sexuale descresc. Rezultatele studiilor arată că descreşterea concentraţiei de testosteron poate fi provocată şi de consumul a câteva halbe de bere pe săptămână, de aceea este recomandat să renunţaţi complet la bere. Este important să vă daţi seama că toate tipurile de alcool, în special dacă sunt consumate pe perioade lungi de timp, pot avea un efect negativ asupra nivelurilor de testosteron din organism. Totuşi, dacă nu vă puteţi imagina o petrecere fără alcool, este recomandat să alegeţi băuturi care conţin mai puţini aditivi, cum ar fi, de exemplu, vodka.

2. Scăpaţi de greutatea în exces. Cu cât se acumulează mai multă grăsime în organism, cu atât este mai probabil să suferiţi de dezechilibru hormonal. Multe studii indică faptul că greutatea în exces este unul din motivele principale pentru un nivel scăzut de testosteron, în timp ce pierderea în greutate poate conduce la creşterea concentraţiei de testosteron. Între testosteron şi greutate este o relaţie invers proporţională, deoarece descreşterea nivelului de testosteron din organism conduce la acumularea de grăsime. De aceea, pentru a evada din acest cerc vicios, este necesar să scăpaţi de greutatea în exces, altfel creşterea nivelului de testosteron devine mult mai complicată.

3. Odihniţi-vă bine noaptea. Concentraţia de testosteron din organism variază în cursul zilei. În cursul zilei, producţia lui încetează, de aceea concentraţia lui începe să descrească şi atinge un punct minim seara. Totuşi, noaptea, organismul începe o producţie intensivă de testosteron, iar concentraţia lui creşte vertiginos, atingând nivelul maxim în jurul orei 8 dimineaţa. Acest proces depinde de somn şi, din acest motiv, lipsa somnului noaptea poate reduce concentraţia de testosteron.

Disfunctii erectile

"Această problemă poate apărea din cauza unor factori multipli; în ciuda acestui fapt, tratamentul pentru disfuncţia erectilă este..."

Citește mai mult:
Disfuncția erectilă: un subiect sensibil»

4. Faceţi sport ca un bărbat adevărat. Deşi alergatul şi alte exerciţii cardio sunt eficiente în pierderea greutăţii în exces, dacă sunt efectuate prea des, pot extenua organismul şi reduce cantitatea de testosteron. De aceea, este recomandat să ridicaţi greutăţi de câteva ori pe săptămână şi să efectuaţi exerciţii pentru întregul corp. Acestea nu vă vor ajuta numai să pierdeţi grăsimea nedorită şi să daţi fermitate muşchilor, dar vor creşte şi nivelurile de testosteron.

5. Faceţi mai mult sex. Studiile au arătat că după un contact sexual, organismul unui bărbat produce mai mult testosteron. Aceasta este una din modalităţile cele mai plăcute şi mai simple de a creşte cantitatea acestui hormon, aşa că nu ezitaţi să profitaţi de ea.

"Organismul recunoaşte anumite substanţe existente în bere ca estrogeni (hormoni feminini)"6. Consumaţi suficiente grăsimi. Testosteronul este produs din colesterol, de aceea, dacă nu includeţi suficiente grăsimi în dietă, cantitatea din acest hormon se va reduce inevitabil. Surse recomandate de grăsimi sănătoase includ peştele, ouăle, nucile, uleiul de măsline, avocado.

7. Limitaţi aportul de zahăr. Zahărul va creşte nivelurile de insulină, care descreşte temporar cantitatea de testosteron. Deşi această descreştere este temporară, dacă veţi consuma 3-4 mese bogate în carbohidraţi rafinaţi pe zi, această descreştere va deveni permanentă. În plus, consumul exagerat de zahăr duce la greutate în exces, creşte riscul de diabet şi alte boli. Multe persoane consideră în mod greşit că zahărul se găseşte numai în dulciuri şi produsele de cofetărie, în timp ce el se găseşte din abundenţă în fructe şi sucuri. Cantităţi extraordinar de mari de zahăr se găsesc în băuturile răcoritoare, de aceea este recomandat să renunţaţi complet la ele.

8. Evitaţi stresul. Stresul eliberează cortizol (un hormon al stresului). Cantităţile crescute de cortizol opresc producţia de testosteron şi duc la acumularea de grăsimi în organism. Deşi este aproape imposibil să eviţi stresul în stilul de viaţă modern, încercaţi să nu-l transformaţi într-o constantă.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
  • Sanatate
  • Sport
  • Sanatatea barbatilor
  • Stil de viata echilibrat
  • Testosteron
  • Antrenamente

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Motive mai puțin știute care afectează erecția
Motive mai puțin știute care afectează erecția Activitatea sexuală este extrem de importantă pentru un bărbat, însă există și cazuri în care mai ales după vârsta de 40 de ani, problemele erectile devin aproape o constantă în viaţa bărbaţilor. Disfuncția erectilă este una din bolile secolului, iar în cele mai multe cazuri motivul apariției în reprezintă bolile... +4 / 0 +4
Cum să uiţi de disfuncţiile erectile cu ajutorul plantelor
Cum să uiţi de disfuncţiile erectile cu ajutorul plantelor La un moment dat în viaţa unui bărbat pot să apară disfuncţiile erectile, un subiect tabu pentru mulţi. Impotenţa este coşmarul oricărui bărbat, iar pentru unii poate deveni o realitate greu de acceptat. De asemenea, o problemă este şi ejacularea precoce sau imposibilitatea de a menţine erecţia pe un termen mai lung. +14 / -3 +11
Cum creşti nivelul testosteronului în mod natural?
Cum creşti nivelul testosteronului în mod natural? Testosteronul este un hormon sexual legat deseori de masculinitate şi virilitate. Un nivel crescut de testosteron în timpul adolescenţei ajută la maturizarea fizică şi transformarea în bărbat – creşte masa musculară, se lărgesc umerii, mărirea dimensiunii penisului, păr pe piept şi îngroşarea vocii. +9 / -1 +8
8 superalimente pentru sănătatea bărbaţilor
8 superalimente pentru sănătatea bărbaţilor Aşa cum din alimentaţia ideală a unei femei nu ar trebui să lipsească papaya, spanacul, rodia, carnea de cerb, brânză tofu sau varza, alimente ce asigură nevoile specifice metabolismului feminin, aşa există şi în cazul bărbaţilor alimente ce asigură o bună funcţionare a organismului. +5 / 0 +5
Prostata şi problemele ei
Prostata şi problemele ei Prostata este o glandă de mărimea unei nuci, ce înconjură la bărbat uretra - tubul ce transportă urina din vezică prin penis. +4 / -1 +3
Dificultăţi în tratarea prostatitei cronice bacteriene
Dificultăţi în tratarea prostatitei cronice bacteriene Prostatita reprezintă inflamarea glandei prostatice. Această boală este diagnosticată la cel puţin 8 procente din bărbaţi în timpul vieţii. 1 +7 / -5 +2