Prezentarea autismului

Aprilie 21, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+21
1
Prezentarea autismului

În 1943, profesorul Leo Kanner a descris un grup de copii ce împărtăşeau trăsături comportamentale foarte ciudate. Aceşti copii preferau solitudinea şi menţinerea unui stil de viaţă monoton, erau incapabili să folosească limbajul pentru interacţiuni sociale, dar unii dintre ei erau dotaţi cu un intelect şi o memorie deosebite. El i-a denumit copii autişti. Haideţi să aflăm mai multe despre trăsăturile aparte, comportamentale şi de gândire, ale copiilor autişti.

La fel, dar diferit

Copiii afectaţi de sindromul autistic au unele trăsături comune, dar în acelaşi fel, fiecare copil are propriile lui obiceiuri de comportament şi sociale. O parte din copii au o memorie cu adevărat remarcabilă, fiind capabili să memoreze orarul autobuzului sau să-şi aducă aminte întâmplări din trecutul îndepărtat. Studii care compară datele persoanelor autiste cu a celor neafectaţi de boală au indicat că primele deţin o memorie vizuală de excepţie. De asemenea, unele persoane autiste au un IQ foarte ridicat.

"Studii care compară datele persoanelor autiste cu a celor neafectaţi de boală au indicat că primele deţin o memorie vizuală de excepţie"Unele dintre trăsături sunt caracteristice pentru copiii cu tulburare autistică. În primul rând, pentru ei este important în mod deosebit ca fiecare zi să aibă o anumită secvenţă repetitivă a evenimentelor. Totuşi, această secvenţă nu trebuie să fie logică sau să aibă un anumit scop.

Copilul are nevoie doar să efectueze aceleaşi acţiuni; altfel devine irascibil, furios, începe să plângă sau îşi exprimă nemulţumirea în alt fel. Repetarea monotonă stereotipă se observă în limbaj şi în jocuri. De exemplu, un copil poate construi aceeaşi formă de lego într-o secvenţă anume sau repetă aceeaşi frază sau cuvânt de mai multe ori. Se observă frecvent repetarea stereotipă a mişcărilor din mâini sau cu întregul corp, legănatul sau fluturatul din mâini.

Jocurile copiilor autişti sunt foarte diferite de cele ale copiilor neafectaţi. Inventivitatea jocurilor funcţionale nu este caracteristică pentru copiii autişti. Interesul copilului este captivat nu de întreaga jucărie sau obiect, ci mai degrabă de o anumită parte a lui. Suprafaţa crestată a jucăriei poate fi singura trăsătură interesantă a jucăriei şi lovitul poate fi singura formă captivantă a jocului. Un copil se poate bucura de sunetul sau modul cum vibrează o jucărie.

Conjunctivita in copilarie

"Aceasta este prima întrebare ce trebuie pusă. Totuşi, părinţii întreabă deseori „Cum să o tratăm?” mai întâi, fără a înţelege pe deplin boala. Conjunctivita este o inflamaţie a stratului..."

Citeşte mai mult:
Conjunctivita în copilărie»

Poate fi foarte dificil să comunicaţi cu un copil afectat de sindromul autistic. Aceşti copii nu vorbesc deseori şi chiar dacă învaţă să pronunţe anumite cuvinte , pur şi simplu nu le folosesc ca să comunice. Asemenea copii au o nevoie de solitudine exprimată puternic. Deseori, un copil evită să privească în faţă persoana cu care vorbeşte şi îşi îndreaptă privirea în altă parte. Se spune că anomaliile de comunicare la persoanele autiste pot fi observate încă de când sunt bebeluşi. Unui asemenea bebeluş poate să îi displacă să fie atins chiar şi de persoanele cele mai apropiate, plânge când este ţinut în braţe, nu reacţionează atunci când i vă adresaţi şi nu este interesat deloc de o altă persoană sau de jocuri. Aceste trăsături se accentuează în al doilea sau al treilea an de viaţă. Când copilul nu vorbeşte şi nu arată eforturi de a comunica, părinţii abordează deseori experţii în dezvoltare.

Autismul şi dezechilibrul senzorial

Sistemul nostru senzorial este extrem de important în a percepe şi a reacţiona la mediul din jur. Copiii autişti deseori manifestă tulburări de integrare senzorială – nu percep şi nu reacţionează aşa cum trebuie la stimulii exteriori. În consecinţă, aceşti copii pot fi foarte proactivi sau se pot afla la celălalt capăt al spectrului – lenţi. Dezechilibrul simţului de atingere poate da naştere mişcărilor stereotipe, care sunt o modalitate de a dobândi o stimulare suplimentară. Din cauza dezechilibrelor simţului de atingere, aceşti copii pot fi deosebit de neîndemânatici, au dificultăţi de mişcare, în ciuda faptului că nu există motive fizice pentru aceasta. Copiii pot fi sensibili la lumină, atingere şi sunet. Alte două simţuri importante care pot fi afectate sunt gustul şi mirosul. Parţial din cauza acestui motiv, copilul poate fi foarte pretenţios la mâncare, le displace puternic mâncarea de o anumită formă, culoare sau miros.

Sindromul autistic este o tulburare de dezvoltare complicată care afectează fiecare pacient în mod diferit. În prezent, metode de diagnostic sunt în curs de dezvoltare, care ar permite detectarea timpurie a bolii. Deşi autismul nu se poate trata, implicarea timpurie a unui specialist în dezvoltarea copiilor poate fi foarte valoroasă. Aceşti specialişti conlucrează cu familia pentru a corecta comportamentul copilului şi reduce disfuncţia senzorială. Părinţii sunt învăţaţi diverse modalităţi de comunicare şi de educaţie, care sunt importante în mod special în dezvoltarea ulterioară a copilului.

Citeşte şi:
Polipii nazali - ce pericole aduc?»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+21
1
  • Boli și stări
  • Prevenirea autismului
  • Simptome autism
  • autism
  • copii autisti
  • sindrom autistic
  • dezechilibru senzorial

Articole pe aceeași temă

  • robert / 2015-12-14 04:02:53

    Proiect nou, de talie mondiala! Nu este necesara niciun fel de experienta,decat cunostinte minime de computer! Oferim curs de instruire gratuit si complet,de la zero,pe computer! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si corectitudine. Daca va intereseaza,va oferim alte detalii, dupa ce trimiteti un e-mail cu subiect ”Info” la adresa de email: robertionita55@gmail.com

Trimite-ne opinia ta
De ce apare pubertatea precoce
De ce apare pubertatea precoce Fetiței tale i-au crescut sânii, deși nu are nici 8 ani, ori băiatului tău i s-au dezvoltat testiculele, chiar dacă nu a împlinit 9 ani? Mergi la medicul endocrinolog pentru a determina ce anume a dus la pubertatea precoce, tot mai frecventă în rândul copiilor. +5 / 0 +5
Conjunctivita în copilărie
Conjunctivita în copilărie În zilele noastre, conjunctivita este un subiect mai degrabă complicat. O gamă mare de medicamente creează iluzia că este o boală „obişnuită”, care poate fi tratată cu picături de ochi prescrise de un farmacist. Conjunctivita durează de obicei câteva zile sau chiar săptămâni şi numai rareori ea nu reapare. Părinţii ar... +9 / 0 +9
Scolioza la copii: motiv de ingrijorare pentru părinte
Scolioza la copii: motiv de ingrijorare pentru părinte Potrivit statisticilor oficiale, 2-3 copii din fiecare 1.000 suferă de diformităţi ale coloanei vertebrale. Numărul poate părea mic, dar nivelul cazurilor de scolioză înregistrate în şcoli continuă să crească. Totuşi, acest lucru nu este surprinzător, deoarece rareori şcolile sunt dotate cu bănci adaptate înălţimii elevilor... +7 / 0 +7
Pericolele rubeolei
Pericolele rubeolei Rubeola este o boală pe care o fac deseori copiii. Totuşi, principala grijă legată de ea nu sunt complicaţiile rubeolei la copii, deoarece este o infecţie blândă, care nu produce alte daune. În schimb, principala grijă este infecţia cu rubeolă a femeilor însărcinate, deoarece boala produce efecte adverse asupra fetusului în... +4 / 0 +4
De ce trebuie să vaccinăm copiii?
De ce trebuie să vaccinăm copiii? Un nou-născut se confruntă cu vaccinurile încă din primele ore de viaţă. În prima zi de viaţă, bebeluşul primeşte un vaccin împotriva virusului hepatitei B. Apoi chiar înainte de a părăsi maternitatea, bebeluşul primeşte al doilea vaccin – de data aceasta contra tuberculozei (bacilul Calmette-Guerin; vaccinul BCG). Deşi... +3 / 0 +3