Crampele musculare – învață cum să scapi ușor de ele

Ianuarie 17, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
Crampele musculare – învață cum să scapi ușor de ele

Tuturor ni s-a întâmplat să fim chinuiţi de nedoritele şi dureroasele crampe musculare. Această problemă care nu provoacă decât disconfort poate fi rezolvată cu ajutorul unor metode foarte simple: căldura sau masajul.

Atunci când crampele musculare îşi fac apariţia, organismul tău dă semnale că îi lipsesc calciu, magneziu şi potasiu (cele trei minerale care ajută muşchii şi nervii să funcţioneze corect). Pentru a preveni aceste carenţe din corpul tău tot ce trebuie să faci este să te hidratezi foarte mult, să consumi fructe şi legume, să ai grijă la dietă bogată în proteine (poate provoca un deficit de potasiu) şi să faci exerciţii fizice zilnic. Acesta trebuie să fie planul tău anticrampe, dar din păcate majoritatea îl pun în aplicarea abia după ce au trecut prin aceste dureri musculare.

În cazul în care te numeri printre cei care nu au avut grijă să prevină această problemă şi crampele musculare îţi dau bătăi de cap, iată cum poţi să elimini durerea.

Căldură
"Putem apela şi la alte metode de relaxare a muşchilor, cum ar fi: duşurile lungi şi fierbinţi sau chiar o baie în cadă cu apă fierbinte"
O pernă electrică sau o compresă uscată caldă poate face minuni atunci când muşchiul este foarte încordat. Circulaţia ţesutului afectat este îmbunătăţită şi muşchiul se relaxează atunci când căldura îşi intra în rol. Aplicate în serii de câte 20 minute la interval de 20 de minute cu siguranţă durerea va dispărea şi tu te vei simţi mult mai relaxat.

Putem apela şi la alte metode de relaxare a muşchilor, cum ar fi: duşurile lungi şi fierbinţi sau chiar o baie în cadă cu apă fierbinte. Pentru eficienţa maximă este recomandat să folosim şi săruri, care conţin magneziu ce ajută enorm în astfel de situaţii.

Ce stii despre alergat

"Nici săli scumpe de gimnastică, nici echipament special nu sunt necesare pentru a alerga – numai voinţă şi dorinţa de a vă schimba stilul de viaţă. Aşadar cum ar trebui să..."

Citește mai mult:
Ce trebuie să ştim despre alergat?»

Apasă şi masează pentru a elimina durerea

În zona unde durerea este insuportabilă şi de maximă intensitate putem aplica presiune, apăsând cu pumnul uşor strâns, cu podul palmei sau cu degetul. După câteva repetări, ar trebui să simţi cum durerea este eliminată şi disconfortul începe să dispară. Şi masarea zonei afectată este o idee bună. Acest lucru va intensifică circulaţia sângelui în acest grup de muşchi şi va face posibilă relaxarea muşchilor ce duce la dispariţia crampelor.

Prevenirea crampelor din timpul somnului

Cel mai cunoscut remediu împotriva crampelor musculare este chinina. Aceasta poate fi regăsita în apă tonică, aşa că o idee bună ar fi să bem un pahar înainte de culcare. Deşi cercetătorii nu contestă folosirea chininei în prevenirea crampelor musculare din timpul somnului, aceştia precizează că pastilele de chinina nu sunt tocmai potrivite deoarece efectele secundare sunt foarte frecvente. Pot apărea probleme cu vederea sau senzaţii de zgomot în urechi.

Şi felul în care dormi în timpul nopţii poate cauza aceste crampe musculare. Dacă dormi cu labele picioarelor în extensie sau dacă îndoi degetele spre interior este foarte probabil să te trezeşti din somn cu o durere pricinuită de muşchii încordaţi.

Atenţie cu mineralele

Cu mineralele din organism nu-i de joacă. Orice lipsă de potasiu, magneziu, calciu sau sodiu poate alimenta formarea de crampe musculare. Crampele pot apărea din cauza unui dezechilibru electrolitic datorat transpiraţiei puternice. Chiar dacă tu crezi că sodiul (sarea) nu îţi lipseşte din alimentaţia ta, trebuie să ai grijă ca şi celelalte minerale să fie prezente în dieta zilnică.

Alimente foarte importante în meniul nostru sunt cerealele, leguminoasele şi alunele ce aduc un aport de magneziu foarte mare în organism. Sursa de potasiu o putem găsi în banana, pepene galben, portocale şi alte fructe dar şi legume. Şi cum toată lumea ştie, calciu este oferit de produsele lactate.

Citește și:
Aţi dori să faceţi sport, dar vă dor genunchii după alergare?»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
  • Stil de viata echilibrat
  • Antrenament Sportiv
  • Dureri musculare
  • Anticrampe
  • Deficit de potasiu
  • Relaxarea muschiului
  • Circulatia sangelui
  • Remediu crampe musculare

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Durerea de genunchi poate anunța boli grave. Ce e de făcut?
Durerea de genunchi poate anunța boli grave. Ce e de făcut? Durerea de genunchi ni se pare ceva firesc. Mai ales pe măsură ce înaintăm în vârstă. Numai că astfel de dureri nu trebuie ignorate, căci pot fi semne ale unor boli grave. +3 / -1 +2
Introducere în yoga
Introducere în yoga Chiar dacă unii o consideră o disciplină ce trebuie asimilată cu maximă seriozitate, yoga este doar o practică Indiana foarte veche ce poate fi caracterizată prin meditaţie îmbinată cu exerciţiul fizic. Practicanţii de yoga spun că şi-au îmbunătăţit flexibilitatea, au uitat de stres şi au simţit îmbunatăţiri ale stării de... +8 / 0 +8
Cinci emoții care ne provoacă boli fizice
Cinci emoții care ne provoacă boli fizice În momentul în care emoţiile se acumulează în fiinţa noastră, din cauza unei atenţii sporite şi a timpului îndelungat de menţinere a agitaţiei mentale, acestea se defulează prin stări de anxietate, atacuri de panică sau prin depresie. Aceste tulburări apar deoarece organismul nostru are nevoie, conform instinctului de... +3 / 0 +3