Cum poţi evita accidentele la schi

Decembrie 23, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
Cum poţi evita accidentele la schi

Sezonul de schi este în plină derulare! Zilele acestea iarna şi-a făcut simţită prezenţa cu ajutorul temperaturilor scăzute şi a ninsorilor bogate astfel ca pârtiile sunt tocmai bune pentru cristiane. Iubitorii acestui sport au liber la schiat chiar dacă pârtiile sunt puţin îngheţate.

Medicii şi salvamontul ne recomandă să nu uităm că schiatul este o activitatea sportivă cu risc ridicat. În fiecare sezon de schi, accidentele de pe pârtii sunt iminente iar peste 90% dintre ele se întâmplă persoanelor experimentate dar care nu au o pregătire fizică solidă sau nu au făcut o încălzire în prealabil.

"mulţi dintre noi ne avântam pe partii fiind totuşi nepregătiţi din punct de vedere fizic"Având în vedere că putem practica schiatul într-o singură perioadă a anului, mulţi dintre noi ne avântam pe partii fiind totuşi nepregătiţi din punct de vedere fizic. Astfel putem suferi de la simple contuzii, întinderi sau julituri până la entorse grave, fracturi de membre sau traumatisme.

Accidentele la schi nu se rezumă doar la căzăturile inevitabile ci şi la suprasolicitarea muşchilor şi ligamentelor. Pentru a evita aceste accidentari şi pentru a te bucura pe deplin de beneficiile acestui sport de iarnă poţi pune în practică următoarele recomandări ale specialiştilor:

Ce stii despre alergat

"Nici săli scumpe de gimnastică, nici echipament special nu sunt necesare pentru a alerga – numai voinţă şi dorinţa de a vă schimba stilul de viaţă. Aşadar cum ar trebui să ne..."

Citește mai mult:
Ce trebuie să ştim despre alergat?» 

- cu 2 luni înainte de startul sezonului de schi ar trebui să începi un program de antrenament pentru întărirea muşchilor şi articulaţiilor (dacă este posibil este ideală îndrumarea unui kinetoterapeut)
- ai grijă ca înainte de fiecare coborâre de pe creste să faci câteva exerciţii de încălzire / stretching
- nu vă aventuraţi pe pârtii care vă depăşesc nivelul de pricepere sportivă şi mai ales nu practicaţi schiatul pe pârtii neamenajate
- adaptaţi viteză pe pârtie şi nu subestimaţi pericolele la care vă expuneţi practicând acest sport
- folosiţi un echipament de schi corespunzător şi aveţi grijă că legăturile schiului să fie corect reglate

Principalele leziuni şi cauzele lor

În timpul practicării schiului, genunchii sunt cea mai expusă parte a corpului. Un studiu al Societăţii Franceze de Chirurgie Ortopedică şi Traumatologie (SOFCOT), releva faptul că, mai mult de 30% dintre accidentele de pe pârtiile de schi sunt reprezentate de entorsele la genunchi.

De asemenea, conform statisticilor, femeile au un risc de trei ori mai mare decât bărbaţii pentru a suferi de entorse la genunchi şi pot suferi mai uşor de rupturi ale ligamentelor încrucişate. Acest fapt se datorează nivelului mai ridicat de estrogeni (hormoni feminini) care nu permit ligamentelor să fie la fel de elastice precum ale bărbaţilor. Totodată, datorită sistemului muscular mai puţin dezvoltat decât al bărbaţilor, femeile sunt mai predispuse accidentelor la schi.

Entorsele la genunchi apar din două cauze: din cauza unei mişcări greşite (genunchiul este forţat în rotaţie) sau din cauza unei căzături violente. În cazul în care este afectat ligamentul lateral intern spunem că este o entorsă simplă dar în cazul în care sunt afectate ligamentele încrucişate interne anterioare vorbim deja despre o entorsă gravă. Gravitatea leziunii creşte în funcţie de durerea resimţită, de mărimea umflaturii şi mai ales de gradul de instabilitate al genunchiului (dislocare).

Măsuri de prim ajutor

În cazul accidentarilor uşoare precum contuziile, întinderile musculare sau ligamentare, prima măsură de ajutor recomandată de SOFCOT este reprezentată de aplicarea crioterapiei sau terapiei reci. Astfel putem recurge la plasturi de crioterapie sau spray-uri reci.

Plasturii reci sau spray-urile reprezintă una dintre cele mai noi metode de cryoterapie şi au la baza levomentol. Această substanţă produce senzaţia de răcire a zonei afectate şi astfel se reduce durerea şi mai ales ajuta la prevenirea inflamării.

După aplicarea primului ajutor, specialiştii recomandă consultul celui mai apropiat medic ortoped pentru diagnosticarea corectă şi pentru prescrierea tratamentului. Traumatismele uşoare şi medii se pot vindeca cu ajutorul unor orteze, tratament general cu antiinflamatoare non-steroidiene şi masarea locală cu geluri antiinflamatoare.

În cazul unor traumatisme grave, persoana în cauză trebuie transportată la cel mai apropiat spital pentru un consult de specialitate, radiografii şi eventual tratament chirurgical.

Citește și:
Elemente importante de nutriţie pentru persoanele active fizic»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
  • Accidentari sportive
  • Accidente pe partii
  • Contuzii
  • Intinderi musculare

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Durerea de genunchi poate anunța boli grave. Ce e de făcut?
Durerea de genunchi poate anunța boli grave. Ce e de făcut? Durerea de genunchi ni se pare ceva firesc. Mai ales pe măsură ce înaintăm în vârstă. Numai că astfel de dureri nu trebuie ignorate, căci pot fi semne ale unor boli grave. +3 / -1 +2
Înotul - sportul recomandat tuturor
Înotul - sportul recomandat tuturor Înotul este sportul perfect, oferă beneficii majore pentru sănătate indiferent de pregătirea fizică pe care o are fiecare practicant. Beneficiile obţinute în urma practicării acestui sport se observă atât asupra minţii cât şi asupra siluetei. +7 / 0 +7
Ruptura de menisc: cea mai frecventă accidentare a articulaţiei genunchiului
Ruptura de menisc: cea mai frecventă accidentare a articulaţiei genunchiului Rupturile meniscului de la articulaţia genunchiului sunt accidentări sportive des întâlnite şi pot împiedica în mod semnificativ funcţionarea încheieturii genunchiului. Meniscul funcţionează ca un absorbant de şocuri pentru genunchi; are formă de C, o căptuşeală cartilaginoasă groasă în încheietura genunchiului, este situat... +4 / -1 +3