Elemente importante de nutriţie pentru persoanele active fizic

August 11, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Elemente importante de nutriţie pentru persoanele active fizic

Sportul şi nutriţia reprezintă o combinaţie de o importanţă vitală în viaţă, în ceea ce priveşte sănătatea şi starea de bine. Indiferent de scopul exerciţiului fizic, fie că este pierderea în greutate, întărirea organismului, formarea de masă musculară, nutriţia reprezintă o parte inseparabilă a sportului. Deoarece organismul trebuie să compenseze energia cheltuită prin efort fizic, nutriţia trebuie să fie modificată în concordanţă cu acest consum.

Efectuarea de exerciţii fizice creşte cantitatea de transpiraţie. Este reacţia firească a organismului la un volum mai mare de activitate fizică. Totuşi, transpiraţia conţine apă şi diverse minerale: fosfor, calciu, potasiu şi magneziu, care se pierd în timpul acestui proces. Dacă o persoană are o lipsă a acestor elemente, ea va resimţi imediat, e.g. crampe musculare, oboseală, etc. Aşadar, este important să consumaţi multă apă în timpul exerciţiilor fizice pentru a reface echilibrul acestui lichid în organism. În plus, persoanele active din punct de vedere fizic ar trebui să consume alimente cu suplimente de minerale şi alte elemente, care se pierd în procesul de transpiraţie.

Fosforul

"Organismul uman nu produce fosfor în mod natural, de aceea, dacă există un deficit vreme îndelungată, apar"Fosforul şi calciul sunt minerale care joacă un rol foarte important în structura oaselor şi a dinţilor, în dezvoltarea ţesutului muscular. Ele contribuie şi la producerea de energie şi ajută metabolismul. Deficienţa de fosfor este rară, din moment ce acest mineral se află din abundenţă în majoritatea alimentelor, iar concentraţia necesară de fosfor în organism se reface repede. Totuşi, dacă organismul uman are o deficienţă de fosfor, apare o oboseală musculară generală, durere şi lipsa poftei de mâncare. Organismul uman nu produce fosfor în mod natural, de aceea, dacă există un deficit vreme îndelungată, apar complicaţii din punctul de vedere al stării de sănătate, cum ar fi rahitismul şi osteomalacia (înmuierea oaselor). Pentru a restabili echilibrul de fosfor, ar trebui consumate alimente bogate în acest mineral. Exemple de alimente bogate în fosfor reprezintă orezul, ovăzul, dovleacul, seminţele de susan şi floarea-soarelui, brânza.

Calciul

Beneficiile fructelor

"O porție este considerată a conţine aproximativ 80 gr. de fructe și legume. Aceasta este echivalentul aproximativ al unei..."

Citește mai mult:
Mancați îndeajuns de multe fructe-și daca nu, cum puteți mări consumul?»

 După cum am menţionat mai sus, calciul este o componentă minerală a oaselor şi dinţilor. În plus, ajută organsimul să lupte cu depresia şi reacţiile alergice.

Când organismul uman suferă de lipsă de calciu, acesta este luat din stocurile din oase. Din acest motiv, ţesutul osos devine slab şi pot apărea fracturi, crampe, probleme cardiace. Unghiile şi părul friabile, dar şi sângerările nazale, reprezintă toate simptome ale deficienţei de calciu. În cazul celor care fac exerciţii fizice regulate, acestea pun un efort uriaş asupra oaselor şi pot avea consecinţe severe şi dureroase.

Potasiul

Potasiul este unul din cele mai importante minerale din organism şi este esenţial în procesele vitale, cum ar fi bătăile inimii, controlul tensiunii arteriale, dar şi în metabolismul proteinelor şi a carbohidraţilor. De aceea, dacă un organism are deficit de potasiu, persoana începe să se simtă letargică şi poate să înceapă să sufere de aritmie, indigestie şi iritaţie. Potasiul nu se pierde numai prin transpiraţie, dar şi când o persoană este stresată sau atunci când ia antibiotice.
Pentru a menţine nivelul necesar de potasiu în organism, ar trebui să se consume mai mult peşte, urdă, lapte, banane, prune uscate şi suc de roşii.

Magneziul

Magneziul este al patrulea mineral vital în funcţie de cantitatea lui în organismul uman. El controlează metabolismul altor minerale (calciu, potasiu, fosfor, zinc). De asemenea, magneziul este esenţial în menţinerea fermităţii ţesutului osos şi este răspunzător pentru funcţionarea stabilă, normală a inimii şi a sistemului nervos. O lipsă de magneziu duce la tulburarea metabolismului mineralelor, creşterea tensiunii arteriale, dureri de cap şi oboseală.

Este important să ştim care sunt alimentele bogate în aceste minerale, atunci când avem un stil de viaţă activ din punct de vedere fizic. Este folositor să recunoaştem simptomele deficienţei de minerale, astfel încât să ne preocupăm să evităm această situaţie. O dietă echilibrată pentru persoanele care fac sport regulat garantează o sursă constantă de energie, lipsa efectelor adverse şi un stil de viaţă mai sănătos. În ultimă instanţă, sportul ajută pentru o stare mai bună de sănătate numai când este însoţit de o dietă echilibrată.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Sanatate
  • Mancare sanatoasa
  • Sport
  • Beneficiile sportului
  • Suplimente alimentare

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Durerea de genunchi poate anunța boli grave. Ce e de făcut?
Durerea de genunchi poate anunța boli grave. Ce e de făcut? Durerea de genunchi ni se pare ceva firesc. Mai ales pe măsură ce înaintăm în vârstă. Numai că astfel de dureri nu trebuie ignorate, căci pot fi semne ale unor boli grave. +3 / -1 +2
Înotul - sportul recomandat tuturor
Înotul - sportul recomandat tuturor Înotul este sportul perfect, oferă beneficii majore pentru sănătate indiferent de pregătirea fizică pe care o are fiecare practicant. Beneficiile obţinute în urma practicării acestui sport se observă atât asupra minţii cât şi asupra siluetei. +7 / 0 +7
Cinci emoții care ne provoacă boli fizice
Cinci emoții care ne provoacă boli fizice În momentul în care emoţiile se acumulează în fiinţa noastră, din cauza unei atenţii sporite şi a timpului îndelungat de menţinere a agitaţiei mentale, acestea se defulează prin stări de anxietate, atacuri de panică sau prin depresie. Aceste tulburări apar deoarece organismul nostru are nevoie, conform instinctului de... +3 / 0 +3