10 sfaturi pentru a scăpa de arsurile stomacale

Octombrie 27, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+3
10 sfaturi pentru a scăpa de arsurile stomacale

Peste 60 de milioane de persoane din Statele Unite suferă de arsuri stomacale cel puţin o dată pe lună, iar 15 milioane de indivizi le au în fiecare zi. Arsurile stomacale afectează persoanele de orice vârstă, dar din punct de vedere statistic riscul de producere a lor creşte după ce împliniţi 40 de ani.

"Spre deosebire de multe alte boli, arsurile stomacale pot fi evitate complet cu ajutorul acestor sfaturi"Arsurile stomacale sau refluxul gastroesofagian este o boală cronică a tractusul digestiv, care se manifestă ca o regurgitare spontană a conţinutul gastric înapoi în esofag, acesta fiind o parte a tractusului alimentar ce leagă faringele de stomac. Acizii gastrici irită mucusul esofagian şi produc simptome, cum ar fi: arsuri, erodări şi o senzaţie neplăcută în spatele sternului. În timp poate produce eroziuni ale mucusului şi o boală mult mai gravă sau chiar cancer esofagian. Simptomele menţionate mai sus sunt destul de frecvente şi fiecare dintre noi le are din când în când, dar dacă se manifestă cel puţin de două ori pe săptămână, medicii pun diagnosticul de boală de reflux gastroesofagian.

Spre deosebire de multe alte boli, arsurile stomacale pot fi evitate complet. Iată 10 paşi care garantează o funcţie gastrointestinală normală şi reduc la minim riscul de apariţie a bolii refluxului gastroesofagian:

1. Dacă sunteţi supraponderal, scăpaţi de kilogramele în plus. Obezitatea este una din cauzele principale ale arsurilor stomacale, deoarece ţesutul adipos în exces apasă pe stomac şi împinge conţinutul acestuia în sus spre esofag.

2. Anumite alimente sunt recunoscute pentru că produc reflux. Evitaţi alimentele grase, condimentate şi acidulate (de exemplu, lămâile şi roşiile), menta, ciocolata, ceapa, cafeaua şi alte produse ce conţin cafeină, cum ar fi băuturile carbonatate.

3. Mâncaţi mai des, dar luaţi porţii mai mici. Consumul de cantităţi mari de alimente apasă pe inelul muscular ce separă stomacul de esofag şi produce deseori arsuri stomacale.

4. Aşteptaţi cel puţin 3 ore înainte de a vă culca după o masă, deoarece gravitaţia poate împiedica refluxul. Dacă vă culcaţi, forţele gravitaţionale din stomac descresc, iar hrana presează pe sfincter, împingând acidul către esofag şi provocând arsuri stomacale.

Micul dejun

"E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat..."

Citește și:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?»

5. Folosiţi mai multe perne când mergeţi la culcare. Dacă partea superioară a organismului este mai ridicată cu cel puţin 20 de centimetri, conţinutul de acid al stomacului rămâne la fund.

6. Anumite medicamente pot creşte riscul de arsuri stomacale, atât prin descreşterea tonicităţii sfincterelor stomacale, cât şi prin iritarea mucusului esofagian deja inflamat. Dacă luaţi medicamente antiinflamatoare nesteroidiene, antihipertensive, sedative, analgezice, medicamente contra astmului sau alergiei şi suferiţi de simptomele refluxului gastroesofagian, întrebaţi medicul de metode alternative de tratament fără aceste efecte secundare.

7. Renunţaţi la fumat. Studiile arată că nicotina relaxează muşchii netezi al tractusului alimentar şi reduce şi proprietăţile alcaline ale salivei, provocând o neutralizare insuficientă a acidului gastric din esofag.

8. Evitaţi alcoolul. Asemenea fumatului, şi alcoolul relaxează muşchii netezi ai tractusului intestinal şi uneori poate produce spasmuri. Spasmurile gastrice produc un reflux masiv al acizilor gastrici, provocând chiar un gust neplăcut în gură.

9. Nu purtaţi haine strâmte. Partea superioară a corpului trebuie îmbrăcată lejer şi nici cureaua nu trebuie să strângă stomacul.

10. Cercetările au demonstrat că glutenul, o proteină aflată în cereale, orz, secară şi grâu poate provoca sau accentua simptomele bolii refluxului gastroesofagian. Încercaţi să reduceţi consumul acestor produse şi descoperiţi dumneavoastră înşivă dacă măsura este eficientă.

Dacă aţi testat toate aceste metode şi încă aveţi arsuri stomacale, mergeţi imediat la medic. În unele cazuri, boala poate fi foarte severă şi necesită tratament special sau chiar operaţie chirurgicală.

Citește și:
Cancerul gastric: o boală tăcută, dar periculoasă» 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+3
  • Stil de viata echilibrat
  • Boli și stări
  • Cancer gastric
  • Simptome cancer gastric
  • Arsuri stomacale
  • Reflux gastroesofagian
  • Reflux stomacal
  • Boli stomac
  • Acid gastric

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim?
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim? „Nu mă pot concentra.” „Când vreau să lucrez la ceva, gândurile mele zboară ușor în alte părți”. „Încerc să mă concentrez, dar apare mereu ceva care mă distrage”. Dacă vă regăsiți deseori în aceste situații, este important să știți că atenția și capacitatea de concentrare pot fi antrenate. +10 / 0 +10
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Supa care ține cancerul departe
Supa care ține cancerul departe Căldura te face să stai departe de bucătărie și să mănânci mai multe salate? Iată supa cremă care poate fi consumată rece în zilele toride și care te ajută totodată să ții cancerul la distanță! +10 / 0 +10
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului Proprietățile medicinale ale diferitelor produse naturale au fost folosite de secole pentru a preveni și trata diverse boli și de a îmbunătăți starea de sănătate. În plus, remediile naturale sunt unele dintre cele mai populare alegeri pentru tratarea diferitelor afecțiuni. +10 / 0 +10
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine O piscină poate fi “perla coroanei” de pe proprietatea dumneavoastră, capabilă de a vă transforma curtea într-o oază de relaxare şi distracţie maximă în aer liber. +11 / -1 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9
Cum scăpăm de retenţia de apă
Cum scăpăm de retenţia de apă Vara, putem combate mult mai uşor retenţia de apă din organism, asta dacă dacă respectăm câteva reguli alimentare şi bem 3 litri de apă. +8 / 0 +8