10 sfaturi pentru a scăpa de arsurile stomacale

Octombrie 27, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+3
10 sfaturi pentru a scăpa de arsurile stomacale

Peste 60 de milioane de persoane din Statele Unite suferă de arsuri stomacale cel puţin o dată pe lună, iar 15 milioane de indivizi le au în fiecare zi. Arsurile stomacale afectează persoanele de orice vârstă, dar din punct de vedere statistic riscul de producere a lor creşte după ce împliniţi 40 de ani.

"Spre deosebire de multe alte boli, arsurile stomacale pot fi evitate complet cu ajutorul acestor sfaturi"Arsurile stomacale sau refluxul gastroesofagian este o boală cronică a tractusul digestiv, care se manifestă ca o regurgitare spontană a conţinutul gastric înapoi în esofag, acesta fiind o parte a tractusului alimentar ce leagă faringele de stomac. Acizii gastrici irită mucusul esofagian şi produc simptome, cum ar fi: arsuri, erodări şi o senzaţie neplăcută în spatele sternului. În timp poate produce eroziuni ale mucusului şi o boală mult mai gravă sau chiar cancer esofagian. Simptomele menţionate mai sus sunt destul de frecvente şi fiecare dintre noi le are din când în când, dar dacă se manifestă cel puţin de două ori pe săptămână, medicii pun diagnosticul de boală de reflux gastroesofagian.

Spre deosebire de multe alte boli, arsurile stomacale pot fi evitate complet. Iată 10 paşi care garantează o funcţie gastrointestinală normală şi reduc la minim riscul de apariţie a bolii refluxului gastroesofagian:

1. Dacă sunteţi supraponderal, scăpaţi de kilogramele în plus. Obezitatea este una din cauzele principale ale arsurilor stomacale, deoarece ţesutul adipos în exces apasă pe stomac şi împinge conţinutul acestuia în sus spre esofag.

2. Anumite alimente sunt recunoscute pentru că produc reflux. Evitaţi alimentele grase, condimentate şi acidulate (de exemplu, lămâile şi roşiile), menta, ciocolata, ceapa, cafeaua şi alte produse ce conţin cafeină, cum ar fi băuturile carbonatate.

3. Mâncaţi mai des, dar luaţi porţii mai mici. Consumul de cantităţi mari de alimente apasă pe inelul muscular ce separă stomacul de esofag şi produce deseori arsuri stomacale.

4. Aşteptaţi cel puţin 3 ore înainte de a vă culca după o masă, deoarece gravitaţia poate împiedica refluxul. Dacă vă culcaţi, forţele gravitaţionale din stomac descresc, iar hrana presează pe sfincter, împingând acidul către esofag şi provocând arsuri stomacale.

Micul dejun

"E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat..."

Citește și:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?»

5. Folosiţi mai multe perne când mergeţi la culcare. Dacă partea superioară a organismului este mai ridicată cu cel puţin 20 de centimetri, conţinutul de acid al stomacului rămâne la fund.

6. Anumite medicamente pot creşte riscul de arsuri stomacale, atât prin descreşterea tonicităţii sfincterelor stomacale, cât şi prin iritarea mucusului esofagian deja inflamat. Dacă luaţi medicamente antiinflamatoare nesteroidiene, antihipertensive, sedative, analgezice, medicamente contra astmului sau alergiei şi suferiţi de simptomele refluxului gastroesofagian, întrebaţi medicul de metode alternative de tratament fără aceste efecte secundare.

7. Renunţaţi la fumat. Studiile arată că nicotina relaxează muşchii netezi al tractusului alimentar şi reduce şi proprietăţile alcaline ale salivei, provocând o neutralizare insuficientă a acidului gastric din esofag.

8. Evitaţi alcoolul. Asemenea fumatului, şi alcoolul relaxează muşchii netezi ai tractusului intestinal şi uneori poate produce spasmuri. Spasmurile gastrice produc un reflux masiv al acizilor gastrici, provocând chiar un gust neplăcut în gură.

9. Nu purtaţi haine strâmte. Partea superioară a corpului trebuie îmbrăcată lejer şi nici cureaua nu trebuie să strângă stomacul.

10. Cercetările au demonstrat că glutenul, o proteină aflată în cereale, orz, secară şi grâu poate provoca sau accentua simptomele bolii refluxului gastroesofagian. Încercaţi să reduceţi consumul acestor produse şi descoperiţi dumneavoastră înşivă dacă măsura este eficientă.

Dacă aţi testat toate aceste metode şi încă aveţi arsuri stomacale, mergeţi imediat la medic. În unele cazuri, boala poate fi foarte severă şi necesită tratament special sau chiar operaţie chirurgicală.

Citește și:
Cancerul gastric: o boală tăcută, dar periculoasă» 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+3
  • Stil de viata echilibrat
  • Boli și stări
  • Cancer gastric
  • Simptome cancer gastric
  • Arsuri stomacale
  • Reflux gastroesofagian
  • Reflux stomacal
  • Boli stomac
  • Acid gastric

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +6 / -1 +5
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9