4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu

Februarie 18, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu

Stresul afectează productivitatea şi profitabilitatea unei afaceri, este asociat cu o fluctuaţie mare de personal şi 50% din absenteismul total. Are chiar un efect mai grav asupra angajaţilor. Stresul de la locul de muncă nu rămâne la locul de muncă, se strecoară şi în viaţa de familie, diminuează respectul de sine, distruge energia persoanei. Creează boală fizică şi erodează încrederea în sine.

Un anumit nivel de stres la locul de muncă este bun. Ajută oamenii să crească şi să se dezvolte, să rămână interesaţi, motivaţi şi provocaţi. Trucul este să găsiţi echilibrul.

"Prea multă muncă este una dintre cauzele cele mai frecvente ale stresului la locul de muncă"Prea multă muncă este una dintre cauzele cele mai frecvente ale stresului la locul de muncă. Poate provoca un sentiment de supraaglomerare şi poate scădea productivitatea, ceea ce înseamnă că atunci când este nevoie să realizezi mai mult, de fapt obţii mai puţin. Iată patru căi simple de a împiedica supraaglomerarea la serviciu:

• Organizează-te: Unul dintre lucrurile care provoacă stresul cel mai mare este sentimentul că nu deţii controlul. Dacă scapi de dezordine şi faci o listă de priorităţi, te va ajuta să simţi că deţii controlul.

• Concentrează-te asupra lucrurilor pe rând: La muncă, există frecvent un milion de lucruri care au nevoie de atenţie. Telefoanele sună, emailurile curg, colegii pun întrebări, documentele aşteaptă să fie citite, termenele trebuie respectate, la întâlniri trebuie să participi … şi lista continuă. Deoarece reacţionezi la fiecare lucru se întâmplă să te simţi stresat şi sfârşeşti prin a duce la bun sfârşit jumătate din lucrurile programate.

Depresia

"Studiile arată că rata creşterii depresiei a crescut la toate grupele de vârstă, dar creşte cel mai rapid în rândul tinerilor. Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) preconizează că până în 2020 depresia..."

Citeşte mai mult:
Depresia - Epidemia modernă: sfaturi pentru ajutor»

Concentrează-te asupra unui singur lucru, introdu mesageria vocală, citeşte şi răspunde la email-uri grupate, programează-ţi o perioadă neîntreruptă pentru a te concentra pe priorităţi, spune-le colegilor că vei fi liber în 30/60/90 de minute dacă nu este urgent. Să termini ceva creează un sentiment de realizare. Să ai pe birou o mulţime de lucruri făcute pe jumătate creează senzaţia de haos!

• Exersează să spui Nu: Este uşor să-ţi creezi obiceiul de a crede că trebuie să faci anumite lucruri doar pentru că te-a rugat cineva, dar cu cât spui mai des da, cu atât ai mai mult de muncă. Bineînţeles, nu vrei să fii nici cel care spune întotdeauna nu, dar dacă eşti deja stresat înainte de a spune da, întreabă-te:

o Acest lucru chiar trebuie făcut?
o Este responsabilitatea mea?
o Poate face altcineva acest lucru?
o Pot să-l fac altădată şi nu acum?

• Fii sincer: Aceasta începe cu tine. Analizează munca de la distanţă şi întreabă-te sincer „contribui la supraaglomerarea mea?”. Ajută să devii organizat, concentrat şi să înveţi să spui nu. Trebuie să combaţi şi orice tendinţă de a amâna sau a fi distras de lucruri inutile, cum ar fi să verifici e-mailul personal sau Facebookul.

Supraaglomerarea îngreunează luarea de măsuri decisive şi facilitează găsirea de lucruri neimportante care să-ţi ocupe timpul. Amânarea poate deveni un obicei prost. Când descoperi că amâni, mobilizează-te şi treci la fapte!

A doua persoană faţă de care trebuie să fii sincer este şeful tău. Aceasta poate fi înspăimântător, aşa că este bine să-l abordezi pe baza faptelor. Aceasta este munca pe care o am de făcut, aceasta este munca pe care cred că pot să o fac şi aceasta este diferenţa între ele!

Dacă ai şi o sugestie legată de rezolvarea diferenţei, cu atât mai bine. Ţine minte, nu ajută nici compania, nici pe tine să fii stresat şi supraaglomerat, aşa că faci firmei un serviciu prin scoaterea în evidenţă a problemei.

Citeşte şi:
Alimente care vă vor ajuta să învingeţi depresia»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
  • Reducerea stresului
  • Stresul la serviciu
  • Stresul la locul de munca
  • Evita stresul

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +5 / -1 +4
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim?
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim? „Nu mă pot concentra.” „Când vreau să lucrez la ceva, gândurile mele zboară ușor în alte părți”. „Încerc să mă concentrez, dar apare mereu ceva care mă distrage”. Dacă vă regăsiți deseori în aceste situații, este important să știți că atenția și capacitatea de concentrare pot fi antrenate. +11 / 0 +11
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9