4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu

Februarie 18, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu

Stresul afectează productivitatea şi profitabilitatea unei afaceri, este asociat cu o fluctuaţie mare de personal şi 50% din absenteismul total. Are chiar un efect mai grav asupra angajaţilor. Stresul de la locul de muncă nu rămâne la locul de muncă, se strecoară şi în viaţa de familie, diminuează respectul de sine, distruge energia persoanei. Creează boală fizică şi erodează încrederea în sine.

Un anumit nivel de stres la locul de muncă este bun. Ajută oamenii să crească şi să se dezvolte, să rămână interesaţi, motivaţi şi provocaţi. Trucul este să găsiţi echilibrul.

"Prea multă muncă este una dintre cauzele cele mai frecvente ale stresului la locul de muncă"Prea multă muncă este una dintre cauzele cele mai frecvente ale stresului la locul de muncă. Poate provoca un sentiment de supraaglomerare şi poate scădea productivitatea, ceea ce înseamnă că atunci când este nevoie să realizezi mai mult, de fapt obţii mai puţin. Iată patru căi simple de a împiedica supraaglomerarea la serviciu:

• Organizează-te: Unul dintre lucrurile care provoacă stresul cel mai mare este sentimentul că nu deţii controlul. Dacă scapi de dezordine şi faci o listă de priorităţi, te va ajuta să simţi că deţii controlul.

• Concentrează-te asupra lucrurilor pe rând: La muncă, există frecvent un milion de lucruri care au nevoie de atenţie. Telefoanele sună, emailurile curg, colegii pun întrebări, documentele aşteaptă să fie citite, termenele trebuie respectate, la întâlniri trebuie să participi … şi lista continuă. Deoarece reacţionezi la fiecare lucru se întâmplă să te simţi stresat şi sfârşeşti prin a duce la bun sfârşit jumătate din lucrurile programate.

Depresia

"Studiile arată că rata creşterii depresiei a crescut la toate grupele de vârstă, dar creşte cel mai rapid în rândul tinerilor. Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) preconizează că până în 2020 depresia..."

Citeşte mai mult:
Depresia - Epidemia modernă: sfaturi pentru ajutor»

Concentrează-te asupra unui singur lucru, introdu mesageria vocală, citeşte şi răspunde la email-uri grupate, programează-ţi o perioadă neîntreruptă pentru a te concentra pe priorităţi, spune-le colegilor că vei fi liber în 30/60/90 de minute dacă nu este urgent. Să termini ceva creează un sentiment de realizare. Să ai pe birou o mulţime de lucruri făcute pe jumătate creează senzaţia de haos!

• Exersează să spui Nu: Este uşor să-ţi creezi obiceiul de a crede că trebuie să faci anumite lucruri doar pentru că te-a rugat cineva, dar cu cât spui mai des da, cu atât ai mai mult de muncă. Bineînţeles, nu vrei să fii nici cel care spune întotdeauna nu, dar dacă eşti deja stresat înainte de a spune da, întreabă-te:

o Acest lucru chiar trebuie făcut?
o Este responsabilitatea mea?
o Poate face altcineva acest lucru?
o Pot să-l fac altădată şi nu acum?

• Fii sincer: Aceasta începe cu tine. Analizează munca de la distanţă şi întreabă-te sincer „contribui la supraaglomerarea mea?”. Ajută să devii organizat, concentrat şi să înveţi să spui nu. Trebuie să combaţi şi orice tendinţă de a amâna sau a fi distras de lucruri inutile, cum ar fi să verifici e-mailul personal sau Facebookul.

Supraaglomerarea îngreunează luarea de măsuri decisive şi facilitează găsirea de lucruri neimportante care să-ţi ocupe timpul. Amânarea poate deveni un obicei prost. Când descoperi că amâni, mobilizează-te şi treci la fapte!

A doua persoană faţă de care trebuie să fii sincer este şeful tău. Aceasta poate fi înspăimântător, aşa că este bine să-l abordezi pe baza faptelor. Aceasta este munca pe care o am de făcut, aceasta este munca pe care cred că pot să o fac şi aceasta este diferenţa între ele!

Dacă ai şi o sugestie legată de rezolvarea diferenţei, cu atât mai bine. Ţine minte, nu ajută nici compania, nici pe tine să fii stresat şi supraaglomerat, aşa că faci firmei un serviciu prin scoaterea în evidenţă a problemei.

Citeşte şi:
Alimente care vă vor ajuta să învingeţi depresia»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
  • Reducerea stresului
  • Stresul la serviciu
  • Stresul la locul de munca
  • Evita stresul

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce apare senzația de somn după masa de prânz
De ce apare senzația de somn după masa de prânz Dacă ai observat de ceva timp că imediat după ce ai luat prânzul te cuprinde o moleșeală și tot ce ți-ai putea dori sunt câteva minute bune de somn, nu te panica, este o reacție absolută normală transmisă de creierul tău. +20 / 0 +20
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Aromaterapia: eficienţă şi metode de administrare
Aromaterapia: eficienţă şi metode de administrare Aromaterapia este o ramura a fitoterapiei, tratament ce are la baza preparate din plante medicinale. Aceasta tehnica de relaxare utilizeaza ileiuri esentiale si concentrate de arome naturale. +11 / 0 +11
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +11 / 0 +11
"‪TuiNa‬" -  ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬
"‪TuiNa‬" - ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬ De-a lungul mai multor secole practicanții au creat mai multe tratamente pentru boli, de exemplu: ‪‎Acupunctura‬, ‪‎Presopunctura‬, TuiNa,‎Ventuze‬, ‪‎Moxibustie‬, ‎QiGong‬, AuriculoTerapia‬ și altele. +10 / 0 +10
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente Disconfortul provocat de balonare îţi poate scădea încrederea în sine şi te poate împiedica să dai randament la serviciu sau să te bucuri de timpul liber. Înainte de a merge la medic, poţi încerca trucurile recomandate de site-ul ibs.about.com. +10 / 0 +10
Caise – vitamine şi minerale din belşug
Caise – vitamine şi minerale din belşug Nu degeaba sâmburii de caisă au forma unei inimi. Potrivit numeroaselor studii ştiinţifice în acest domeniu, caisele şi uleiul extras din sâmburii ei preţioşi pot proteja inima şi celelalte organe vitale de numeroase afecţiuni iar conţinutul bogat în nutrienţi, vitamine şi minerale face din acest fruct zemos şi parfumat o... +9 / 0 +9
Avem nevoie de beţişoare de urechi?
Avem nevoie de beţişoare de urechi? Foarte multe persoane utilizează beţişoarele de urechi ca alternativă pentru curăţarea urechilor. Deşi sunt foarte populare, beşiţoarele de urechi nu sunt recomandate pentru fi utilizate în interiorul urechilor, avertizează cadrele medicale. Foarte multe catastrofe au pornit de la utilizarea acestor instrumente ajutătoare. +8 / 0 +8