5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul

Noiembrie 27, 2015 | sursa: csid.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul

S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului.

1. Consumul ridicat de zahăr
Nu doar talia ta are de suferit de pe urma consumului ridicat de zahăr, ci şi celulele nervoase. Studiile arată că pentru fiecare cel puţin şase săptămâni consecutive în care consumi zahăr, activitatea cerebrală încetineşte, afectând procesul de învăţare şi memoria.
"dietele bogate în zahăr afectează plasticitatea neuronală"
Un studiu din 2002 realizat de cercetătorii de la Universitatea din California a asociat, în mod îngrijorător, consumul excesiv de zahăr cu sănătatea creierului. Studiul a descoperit că dietele bogate în zahăr afectează plasticitatea neuronală. Aceasta duce la scăderea abilităţii de a forma amintiri noi în mod eficient.

2. Fumatul pasiv
Chiar dacă nu eşti fumător, un studiu realizat de la cercetătorii de la Universitatea din Michagan a arătat că expunerea copiilor la fumat ar putea creşte riscul degradării funcţiilor cognitive, cum ar fi memoria. Aceştia au un risc mai ridicat de a avea un IQ mai scăzut şi de a înregistra rezultate mai slabe la şcoală.

Beneficiile ciocolatei negre

"Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de..."

Citeşte mai mult:
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre»

Expunerea prelungită la fum poate duce la o creştere a cantităţii de monoxid de carbon în corp înlocuind astfel oxigenul de care au nevoie creierul şi organismul tău. Abilitatea celulelor nervoase de a reţine informaţia în mod eficient pot fi afectată din cauza deteriorărilor suferite de neuroni şi vase de sânge.

3. Multitasking
Multitasking-ul a fost mereu încurajat şi apreciat pentru că reuşim să terminăm mai multe lucruri deodată. Dar, multitasking-ul presupune că acordăm mai puţină atenţie fiecărui lucru pe care îl facem şi probabil greşim mai mult. De fapt, multitasking-ul epuizează resursele creierului.

Studiile au demonstrat că multitasking-ul nu îţi omoară doar productivitatea, dar îţi afectează şi sănătatea creierului. Conform unei cercetări efectuate de Universitatea Stanford, multitasking-ul te face mai puţin productiv decât ai fi dacă ţi-ai propune să realizezi un singur lucru într-un timp dat. Mai mult, oamenii care vor să facă mai multe lucruri în acelaşi timp au probleme cu concentrarea şi memoria.

4. Obezitatea
Caloriile (şi implicit obezitatea) sunt extrem de periculoase atât pentru inimă, cât şi pentru sănătatea creierului. Un creier hrănit cu prea multe calorii îmbătrâneşte şi se deteriorează mai repede. Regiuni ale creierului responsabile de cogniţie şi memorie sunt mai mici după o anumită vârstă la persoanele care au avut probleme serioase de greutate decât la cele mai suple.

5. Stresul
Situaţiile stresante pot reduce număarul conexiunilor între neuroni şi pot deteriora abilitatea de a face faţă situaţiilor tensionate în viitor. Nivelul ridicat de stres este corelat cu o mai slabă funţionare a creierului şi un risc ridicat al bolii Alzheimer. Se pare că stresul afectează într-o asemenea măsură creierul, încât îi poate chiar reduce dimensiunile. De fapt, efectul concret al stresului persistent asupra creierului este de reducere a materiei cenuşii în zonele cerebrale care controlează emoţiile şi funcţiile fiziologice ale organismului.

Citeşte şi:
10 alimente care luptă împotriva stresului»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
  • Sanatate
  • Stresul
  • multitasking
  • zahar
  • coeficient iq
  • creier

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine O piscină poate fi “perla coroanei” de pe proprietatea dumneavoastră, capabilă de a vă transforma curtea într-o oază de relaxare şi distracţie maximă în aer liber. +11 / -1 +10
Ceasul biologic al organismului uman
Ceasul biologic al organismului uman Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii. +9 / 0 +9
Cum scăpăm de retenţia de apă
Cum scăpăm de retenţia de apă Vara, putem combate mult mai uşor retenţia de apă din organism, asta dacă dacă respectăm câteva reguli alimentare şi bem 3 litri de apă. +8 / 0 +8
Biletele la conferinta gazduita de Dr. Oz, in Romania, se pot cumpara si de la Sala Palatului! (P)
Biletele la conferinta gazduita de Dr. Oz, in Romania, se pot cumpara si de la Sala Palatului! (P) L-ai vazut la Oprah, l-ai vazut la televizor in Dr. OZ Show, probabil ca-i citesti articolele pe pagina lui de Internet si primesti ultimele notificari de pe Facebook. Faimosul Doctor OZ, va veni in Romania, sa vorbeasca publicului, intr-un eveniment la +8 / 0 +8
Cum să depăşiţi insomnia
Cum să depăşiţi insomnia Ştiaţi că mai mult de o persoană din trei din lumea occidentală suferă de insomnie continuă sau intermitentă? Poate aţi avut nefericirea să treceţi prin aşa ceva şi dumneavoastră: vine noaptea, sunteţi întins în pat şi pentru un motiv sau altul somnul nu mai vine... Insomnia (din latinescul insomnia) este o problemă des... +8 / 0 +8