6 modalităţi de a vă întări sistemul imunitar

Septembrie 1, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
6 modalităţi de a vă întări sistemul imunitar

Vă curge nasul, aveţi febră sau nu vă puteţi opri din strănutat? Toamna ar putea fi vinovată pentru acea cutie de şerveţele şi termometru. Mulţi dintre noi răcim imediat ce temperatura scade. Aceasta se poate preveni uşor dacă ne întărim sistemul imunitar; bariera naturală care ne protejează organismele de răceli sezoniere şi gripă.

Nu este niciodată prea târziu ca să începeţi să vă întăriţi sistemul imunitar, fie că aţi început sau nu să vă pregătiţi pentru sezonul rece. Iată câteva lucruri care v-ar putea ajuta.

Fructe. Alegerea fructelor pe post de gustări furnizează organismului vitamine şi alţi nutrienţi esenţiali. Citricele, cum ar fi portocalele sau grepfrutul, conţin vitamina C, care ajută la întărirea sistemului imunitar.

Usturoi. Există o logică în spatele presupusei capacităţi a usturoiului de a alunga vampirii. Creatorii acestui mit trebuie să fi recunoscut eficienţa sa în lupta împotriva bolilor şi întărirea sistemului imunitar. În Evul Mediu, usturoiul era folosit ca tratament pentru ciumă, tifos şi holeră. Mai târziu, a fost folosit pentru a trata tuberculoza, difteria şi multe alte boli. Dar de ce este usturoiul atât de eficient? Răspunsul se află în uleiurile prezente în bulbul de usturoi, care are proprietăţi antibacteriene. Mai are proprietăţi regenerative, antifungice şi antiparazitare.

Micul dejun

"Fără această masă vitală luată dimineaţa, devenim..."

Citește mai mult:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?»

Una din cele mai eficiente şi gustoase modalităţi de a consuma usturoiul este să-l presăraţi pe o felie de pâine proaspătă, unsă cu unt şi pe care se află o felie de roşie. Ca alternativă, consumul de lapte fierbinte infuzat cu usturoi şi miere poate preveni sau trata răceala.

"Nu este niciodată prea târziu ca să începeţi să vă întăriţi sistemul imunitar"Ghimbir. Chinezii au folosit această rădăcină pentru a întări sistemul imunitar timp de câteva milenii. Ghimbirul este bogat în vitaminele C şi B, şi, la fel ca usturoiul, are proprietăţi antibacteriene. Îl puteţi adăuga în diverse tocane şi alte feluri de mâncare, dar cele mai eficient este când îl consumaţi sub formă de ceai. Ceaiul de ghimbir este simplu de preparat: răzuiţi o bucată de ghimbir de circa 2,5 cm într-o ceaşcă şi turnaţi apă fierbinte peste el. După ce l-aţi lăsat la infuzat, adăugaţi o lingură de miere şi o felie de lămâie.

Propolis. Propolisul reprezintă un amestec de polen, miere şi salivă de albine, care este stocat în faguri de către albine. Este un amestec fermentat pe care albinele lucrătoare îl produc pentru a hrăni albinele tinere şi din care fabrică lăptişor de matcă. Este unul din alimentele naturale cele mai puternice şi are proprietăţi care stimulează sistemul imunitar. Un aport zilnic de 10 grăunţe de propolis reprezintă echivalentul unei capsule de multivitamine. Conţine vitaminele B, C, D şi E, dar şi caroten, aminoacizi şi enzime.

Duşuri scoţiene. Când vine iarna şi ne petrecem zilele mutându-ne din aerul rece de afară către birourile şi casele cu încălzire centrală, corpul nostru percepe aceste schimbări de temperatură ca pe o ameninţare. Duşurile scoţiene regulate reprezintă o modalitate uşoară de a împiedica acest lucru. Faceţi duş cu apă caldă timp de două minute, apoi treceţi pe apă mai rece timp de 10 secunde. Faceţi duşuri scoţiene în fiecare zi, crescând treptat timpul cât staţi sub apă rece şi reducând treptat temeperatura apei, iar procesul se repetă de trei ori.

Exerciţiu fizic. Activităţile fizice şi sportive îmbunătăţesc circulaţia, reduc riscul de îmbolnăvire a inimii şi de obezitate şi întăresc sistemul imunitar. Mărirea imunităţii datorită sportului este rezultatul creşterii cantităţii unui hormon numit DHEA, care scade cu timpul. Exerciţiul fizic reduce, de asemenea, hormonul stresului, numit cortizol. O cantitate crescută de cortizol se ştie că scade sistemul imunitar.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Alimentatie echilibrata
  • Stil de viata echilibrat
  • Sistem imunitar
  • Ghimbir
  • Propolis
  • Dusuri scotiene

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Donarea de sange si avantajele ei pentru sanatate
Donarea de sange si avantajele ei pentru sanatate Este foarte important ca omul sa constientizeze importanta donarii de sange. Sangele nu poate fi fabricat, nu se poate cumpara atunci cand cineva are nevoie de o transfuzie, unica solutie fiind donarea. +11 / 0 +11
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cat de periculoase sunt produsele pastrate in ambalajele din aluminiu?
Cat de periculoase sunt produsele pastrate in ambalajele din aluminiu? Aluminiul se gaseste pretutindeni in mediul inconjurator, motiv pentru care este greu de evitat. Practic, aluminiul este utilizat in industrie, intrucat este un material usor, dar si un bun conductor de caldura si de electricitate, insa il regasim si in aproape toate ambalajele alimentare: cutii de conserve, de bere, casolete in care uneori... +17 / 0 +17
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii Indiferent că vorbim despre îngrijirea tenului, a părului sau a pielii, miraculosul ulei de măsline este unul dintre ingredientele-cheie. Însă știi să-l folosești corect, astfel încât să te bucuri la maximum de beneficiile sale? +10 / 0 +10
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita?
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita? Mulţi dintre noi petrecem o mare parte din zi aşezaţi în faţa ecranului unui computer sau a altor dispozitive asemănătoare. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele. Ce putem face pentru a reduce efectele SPC? +10 / 0 +10
Ceasul biologic al organismului uman
Ceasul biologic al organismului uman Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii. +9 / 0 +9