6 modalităţi de a vă întări sistemul imunitar

Septembrie 1, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
6 modalităţi de a vă întări sistemul imunitar

Vă curge nasul, aveţi febră sau nu vă puteţi opri din strănutat? Toamna ar putea fi vinovată pentru acea cutie de şerveţele şi termometru. Mulţi dintre noi răcim imediat ce temperatura scade. Aceasta se poate preveni uşor dacă ne întărim sistemul imunitar; bariera naturală care ne protejează organismele de răceli sezoniere şi gripă.

Nu este niciodată prea târziu ca să începeţi să vă întăriţi sistemul imunitar, fie că aţi început sau nu să vă pregătiţi pentru sezonul rece. Iată câteva lucruri care v-ar putea ajuta.

Fructe. Alegerea fructelor pe post de gustări furnizează organismului vitamine şi alţi nutrienţi esenţiali. Citricele, cum ar fi portocalele sau grepfrutul, conţin vitamina C, care ajută la întărirea sistemului imunitar.

Usturoi. Există o logică în spatele presupusei capacităţi a usturoiului de a alunga vampirii. Creatorii acestui mit trebuie să fi recunoscut eficienţa sa în lupta împotriva bolilor şi întărirea sistemului imunitar. În Evul Mediu, usturoiul era folosit ca tratament pentru ciumă, tifos şi holeră. Mai târziu, a fost folosit pentru a trata tuberculoza, difteria şi multe alte boli. Dar de ce este usturoiul atât de eficient? Răspunsul se află în uleiurile prezente în bulbul de usturoi, care are proprietăţi antibacteriene. Mai are proprietăţi regenerative, antifungice şi antiparazitare.

Micul dejun

"Fără această masă vitală luată dimineaţa, devenim..."

Citește mai mult:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?»

Una din cele mai eficiente şi gustoase modalităţi de a consuma usturoiul este să-l presăraţi pe o felie de pâine proaspătă, unsă cu unt şi pe care se află o felie de roşie. Ca alternativă, consumul de lapte fierbinte infuzat cu usturoi şi miere poate preveni sau trata răceala.

"Nu este niciodată prea târziu ca să începeţi să vă întăriţi sistemul imunitar"Ghimbir. Chinezii au folosit această rădăcină pentru a întări sistemul imunitar timp de câteva milenii. Ghimbirul este bogat în vitaminele C şi B, şi, la fel ca usturoiul, are proprietăţi antibacteriene. Îl puteţi adăuga în diverse tocane şi alte feluri de mâncare, dar cele mai eficient este când îl consumaţi sub formă de ceai. Ceaiul de ghimbir este simplu de preparat: răzuiţi o bucată de ghimbir de circa 2,5 cm într-o ceaşcă şi turnaţi apă fierbinte peste el. După ce l-aţi lăsat la infuzat, adăugaţi o lingură de miere şi o felie de lămâie.

Propolis. Propolisul reprezintă un amestec de polen, miere şi salivă de albine, care este stocat în faguri de către albine. Este un amestec fermentat pe care albinele lucrătoare îl produc pentru a hrăni albinele tinere şi din care fabrică lăptişor de matcă. Este unul din alimentele naturale cele mai puternice şi are proprietăţi care stimulează sistemul imunitar. Un aport zilnic de 10 grăunţe de propolis reprezintă echivalentul unei capsule de multivitamine. Conţine vitaminele B, C, D şi E, dar şi caroten, aminoacizi şi enzime.

Duşuri scoţiene. Când vine iarna şi ne petrecem zilele mutându-ne din aerul rece de afară către birourile şi casele cu încălzire centrală, corpul nostru percepe aceste schimbări de temperatură ca pe o ameninţare. Duşurile scoţiene regulate reprezintă o modalitate uşoară de a împiedica acest lucru. Faceţi duş cu apă caldă timp de două minute, apoi treceţi pe apă mai rece timp de 10 secunde. Faceţi duşuri scoţiene în fiecare zi, crescând treptat timpul cât staţi sub apă rece şi reducând treptat temeperatura apei, iar procesul se repetă de trei ori.

Exerciţiu fizic. Activităţile fizice şi sportive îmbunătăţesc circulaţia, reduc riscul de îmbolnăvire a inimii şi de obezitate şi întăresc sistemul imunitar. Mărirea imunităţii datorită sportului este rezultatul creşterii cantităţii unui hormon numit DHEA, care scade cu timpul. Exerciţiul fizic reduce, de asemenea, hormonul stresului, numit cortizol. O cantitate crescută de cortizol se ştie că scade sistemul imunitar.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Alimentatie echilibrata
  • Stil de viata echilibrat
  • Sistem imunitar
  • Ghimbir
  • Propolis
  • Dusuri scotiene

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai!
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai! Cafeaua este unul dintre cele mai consumate alimente, in special de catre persoanele care au nevoie de un plus de energie. Este adevarat ca mareste ritmul cardiac si ingalbeneste dintii, insa beneficiile ei sunt mai numeroase decat reactiile adverse. +12 / -4 +8
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului Au mai ramas doar 3 saptamani pana la intalnirea cu celebrul Dr. Oz, care va veni pentru prima data in Romania pentru a sustine conferinta „Take your life to the next level”. Considerat a fi evenimentul medical al anului 2016, dedicat stilului sanatos de viata, conferinta sustinuta de Dr. Oz pe scena Salii Palatului din Bucuresti, va avea... +8 / 0 +8
Insomnia: lupta de a adormi
Insomnia: lupta de a adormi Insomnia este o tulburare a somnului care înseamnă că nu poţi să adormi sau să rămâi adormit. Aceia care suferă de ea sunt denumiţi insomniaci. Majoritatea oamenilor are nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte. Cei care suferă de insomnie rareori dacă dorm aşa de mult şi chiar dacă pot rămâne în pat perioade lungi de timp, tot nu... +8 / 0 +8