6 modalităţi de a vă întări sistemul imunitar

Septembrie 1, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
6 modalităţi de a vă întări sistemul imunitar

Vă curge nasul, aveţi febră sau nu vă puteţi opri din strănutat? Toamna ar putea fi vinovată pentru acea cutie de şerveţele şi termometru. Mulţi dintre noi răcim imediat ce temperatura scade. Aceasta se poate preveni uşor dacă ne întărim sistemul imunitar; bariera naturală care ne protejează organismele de răceli sezoniere şi gripă.

Nu este niciodată prea târziu ca să începeţi să vă întăriţi sistemul imunitar, fie că aţi început sau nu să vă pregătiţi pentru sezonul rece. Iată câteva lucruri care v-ar putea ajuta.

Fructe. Alegerea fructelor pe post de gustări furnizează organismului vitamine şi alţi nutrienţi esenţiali. Citricele, cum ar fi portocalele sau grepfrutul, conţin vitamina C, care ajută la întărirea sistemului imunitar.

Usturoi. Există o logică în spatele presupusei capacităţi a usturoiului de a alunga vampirii. Creatorii acestui mit trebuie să fi recunoscut eficienţa sa în lupta împotriva bolilor şi întărirea sistemului imunitar. În Evul Mediu, usturoiul era folosit ca tratament pentru ciumă, tifos şi holeră. Mai târziu, a fost folosit pentru a trata tuberculoza, difteria şi multe alte boli. Dar de ce este usturoiul atât de eficient? Răspunsul se află în uleiurile prezente în bulbul de usturoi, care are proprietăţi antibacteriene. Mai are proprietăţi regenerative, antifungice şi antiparazitare.

Micul dejun

"Fără această masă vitală luată dimineaţa, devenim..."

Citește mai mult:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?»

Una din cele mai eficiente şi gustoase modalităţi de a consuma usturoiul este să-l presăraţi pe o felie de pâine proaspătă, unsă cu unt şi pe care se află o felie de roşie. Ca alternativă, consumul de lapte fierbinte infuzat cu usturoi şi miere poate preveni sau trata răceala.

"Nu este niciodată prea târziu ca să începeţi să vă întăriţi sistemul imunitar"Ghimbir. Chinezii au folosit această rădăcină pentru a întări sistemul imunitar timp de câteva milenii. Ghimbirul este bogat în vitaminele C şi B, şi, la fel ca usturoiul, are proprietăţi antibacteriene. Îl puteţi adăuga în diverse tocane şi alte feluri de mâncare, dar cele mai eficient este când îl consumaţi sub formă de ceai. Ceaiul de ghimbir este simplu de preparat: răzuiţi o bucată de ghimbir de circa 2,5 cm într-o ceaşcă şi turnaţi apă fierbinte peste el. După ce l-aţi lăsat la infuzat, adăugaţi o lingură de miere şi o felie de lămâie.

Propolis. Propolisul reprezintă un amestec de polen, miere şi salivă de albine, care este stocat în faguri de către albine. Este un amestec fermentat pe care albinele lucrătoare îl produc pentru a hrăni albinele tinere şi din care fabrică lăptişor de matcă. Este unul din alimentele naturale cele mai puternice şi are proprietăţi care stimulează sistemul imunitar. Un aport zilnic de 10 grăunţe de propolis reprezintă echivalentul unei capsule de multivitamine. Conţine vitaminele B, C, D şi E, dar şi caroten, aminoacizi şi enzime.

Duşuri scoţiene. Când vine iarna şi ne petrecem zilele mutându-ne din aerul rece de afară către birourile şi casele cu încălzire centrală, corpul nostru percepe aceste schimbări de temperatură ca pe o ameninţare. Duşurile scoţiene regulate reprezintă o modalitate uşoară de a împiedica acest lucru. Faceţi duş cu apă caldă timp de două minute, apoi treceţi pe apă mai rece timp de 10 secunde. Faceţi duşuri scoţiene în fiecare zi, crescând treptat timpul cât staţi sub apă rece şi reducând treptat temeperatura apei, iar procesul se repetă de trei ori.

Exerciţiu fizic. Activităţile fizice şi sportive îmbunătăţesc circulaţia, reduc riscul de îmbolnăvire a inimii şi de obezitate şi întăresc sistemul imunitar. Mărirea imunităţii datorită sportului este rezultatul creşterii cantităţii unui hormon numit DHEA, care scade cu timpul. Exerciţiul fizic reduce, de asemenea, hormonul stresului, numit cortizol. O cantitate crescută de cortizol se ştie că scade sistemul imunitar.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Alimentatie echilibrata
  • Stil de viata echilibrat
  • Sistem imunitar
  • Ghimbir
  • Propolis
  • Dusuri scotiene

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Este aerul conditionat daunator sanatatii? Argumente pro si contra
Este aerul conditionat daunator sanatatii? Argumente pro si contra Este aerul conditionat atat de nociv starii de sanatate precum se vehiculeaza? Nu de mult timp, aerul conditionat a fost considerat luxul necesar pentru supravietuirea in birouri sau transport public pe vreme caniculara, in perioada verii. Din pacate, utilizat in mod abuziv, la temperaturi foarte joase si fara a fi intretinut in mod... +5 / 0 +5
Puterea bucuriei
Puterea bucuriei Moduri practice de a aduce mai multă plăcere şi bucurie în viaţă • Bucuria se trăieşte ACUM şi are legătură cu modul în care gândim în mod frecvent. Fericirea nu e o călătorie, e ACUM +22 / -2 +20
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
"‪TuiNa‬" -  ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬
"‪TuiNa‬" - ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬ De-a lungul mai multor secole practicanții au creat mai multe tratamente pentru boli, de exemplu: ‪‎Acupunctura‬, ‪‎Presopunctura‬, TuiNa,‎Ventuze‬, ‪‎Moxibustie‬, ‎QiGong‬, AuriculoTerapia‬ și altele. +10 / 0 +10
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente Disconfortul provocat de balonare îţi poate scădea încrederea în sine şi te poate împiedica să dai randament la serviciu sau să te bucuri de timpul liber. Înainte de a merge la medic, poţi încerca trucurile recomandate de site-ul ibs.about.com. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9
Avem nevoie de beţişoare de urechi?
Avem nevoie de beţişoare de urechi? Foarte multe persoane utilizează beţişoarele de urechi ca alternativă pentru curăţarea urechilor. Deşi sunt foarte populare, beşiţoarele de urechi nu sunt recomandate pentru fi utilizate în interiorul urechilor, avertizează cadrele medicale. Foarte multe catastrofe au pornit de la utilizarea acestor instrumente ajutătoare. +8 / 0 +8
Pachete medicale 2016-2017: Ce servicii vei putea primi de vineri, indiferent că eşti sau nu asigurat
Pachete medicale 2016-2017: Ce servicii vei putea primi de vineri, indiferent că eşti sau nu asigurat Pachetele medicale pentru perioada 2016-2017 vor fi valabile începând de vineri, după ce Guvernul a stabilit astă-primăvară să amâne aplicarea lor cu trei luni +8 / 0 +8
4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu
4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu Stresul afectează productivitatea şi profitabilitatea unei afaceri, este asociat cu o fluctuaţie mare de personal şi 50% din absenteismul total. Are chiar un efect mai grav asupra angajaţilor. Stresul de la locul de muncă nu rămâne la locul de muncă, se strecoară şi în viaţa de familie, diminuează respectul de sine, distruge... +8 / 0 +8