6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar

Octombrie 9, 2017 | sursa: csid.ro - Simona Tudorache
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+21
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar

Stilul tău de viaţă îţi poate afecta sistemul imunitar, care te poate proteja de germeni, viruşi şi boli cronice.

Înlocuirea anumitor obiceiuri proaste te poate ajuta însă să îţi păstrezi sănătos sistemul imunitar. Verifică această listă pentru a vedea unde poţi face anumite schimbări.

1. Nu dormi prea bine.
"ai mai multe şanse de a prinde o răceală sau altă infecţie atunci când nu te odihneşti suficient"În general, ai mai multe şanse de a prinde o răceală sau altă infecţie atunci când nu te odihneşti suficient. Studiile demonstrează că persoanele care şi-au făcut vaccinul, dar nu au renunţat nici la orele de somn, au dezvoltat o protecţie mai puternică împotriva bolii.

Dacă nu dormi suficient, hormonul stresului cunoaşte valori mai ridicate. Asta îţi poate provoca şi o imflamaţie în corp.

Cercetătorii cred că un adult trebuie să doarmă în jur de nouă ore pe noapte pentru a fi sănătos.

2. Nu faci exerciţii.
Încearcă să faci exerciţii în mod regulat, cum ar fi o plimbare zilnică de 30 de minute. Acesta îţi poate ajuta sistemul imunitar să lupte împotriva infecţiei.

Dacă nu te antrenezi în mod regulat, poţi dobândi mult mai uşor o răceală, asta spre deosebire de cei care care sunt prieteni cu mişcarea. Exerciţiile fizice pot stimula substanţele chimice din organism, iar asta te poate ajuta să câştigi bătălia cu insomnia.

3. Dieta ta nu e potrivită.
Alimentele şi băuturile dulci inhibă celulele sistemului imunitar care atacă bacteriile. Acest efect durează cel puţin câteva ore de la consumarea băuturilori. În general, e de preferat, să mănânci mai multe fructe şi legume, care sunt bogate în nutrienţi precum vitamine (C şi E) beta-caroten şi zinc. Optează pentru fructe şi legume colorate, inclusiv fructe de pădure, citrice, kiwi, mere, struguri roşii, ceapă, spanac, cartofi şi morcovi.

Ceaiuri pentru reducerea colesterolului

"Corpul are nevoie doar de HDL, ori în meniu sunt numeroase alimente consistente care cresc doar nivelul de colesterol LDL..."

Citeşte mai mult:
Ceaiuri care reduc nivelul de colesterol „rău“ din sânge»

La capitolul alte alimente bune pentru sistemul imunitar, specialiştii includ usturoiul proaspăt, care poate ajuta la combaterea viruşilor şi a bacteriilor, şi supa de pui, care vă poate da o stare mult mai bună.

Unele soiuri de ciuperci - cum ar fi Shiitake - pot, de asemenea, ajuta sistemul imunitar.

4. Eşti întotdeauna stresat.
Toată lumea are parte de stres, pentru că acesta face parte din viaţă. Cu toate astea, dacă stresul persistă o perioadă lungă de timp, te face mai vulnerabil la boli, de la răceli, la boli grave.

Anxietatea îţi expune corpul unui flux constant de hormoni de stres, care suprimă sistemul imunitar. Este posibil să nu reuşeşti să scapi de stres, dar poţi învăţa să îl gestionezi mult mai bine. Dacă elimini agitaţia din viaţa ta, poţi dormi mult mai bine, iar asta îmbunătăţeşte funcţia imună.

De asemenea, oamenii care meditează în mod regulat nu au probleme cu sistemul imunitar, arată unele studii. Cercetătorii care au reunit mai mulţi oameni pentru un experiment au observat că cei care au meditat timp de 8 săptămâni au obţinut mai mulţi anticorpi, ca raspuns la un tratament atigripial, decât cei care nu au făcut asta.  4 luni mai târziu această stare se menţinea.

5. Te-ai izolat prea mult.
Relaţiile de prietenie şi socializarea contează foarte mult. Persoanele care reuşesc să stabilească anumite conexiuni cu prietenii , fie că este vorba de nişte prieteni apropiaţi sau de un grup mai mare, au o imunitate mai puternică decât cei care se simt singuri, arată studiile.

Studenţii singuri care participau la un studio au avut un răspuns imun mai slab la un vaccin antigripal, decât cei care obişnuiesc să îşi pătreacă timpul în compania celorlalţi.

Deşi există multe alte lucruri care vă afectează sănătatea, legăturile pe care le creaţi cu ceilalţi oameni sunt întotdeauna o idee bună.

6. Ţi-ai pierdut simţul umorului.
Râsul e bun pentru tine. Reduce nivelul hormonilor de stres din corpul tău şi stimulează un tip de celule albe din sânge care luptă împotriva infecţiilor.

Chiar şi anticiparea unui eveniment amuzant poate avea un efect pozitiv asupra sistemului imunitar. Bărbaţii care participau la un studiu au fost anunţaţi cu trei zile înainte că vor viziona un videoclip amuzant. În mod miraculous, nivelul hormonilor de stres a scăzut.

Citeşte şi:
Beneficiile ţelinei pentru organism»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+21
  • Stresul
  • Imunitate
  • Exercitii fizice
  • Sistem imunitar
  • dieta
  • telina
  • organism

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Cât de sănătoase sunt alimentele negre?
Cât de sănătoase sunt alimentele negre? Culoarea în farfurie înseamnă și sănătate, însă și negrul îți oferă substanţe nutritive de cea mai bună calitate. Și ne referim bineînțeles la alimentele negre mai puțin cunoscute însă la fel de sănătoase precum cele viu colorate. +19 / 0 +19
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
De ce apare senzația de somn după masa de prânz
De ce apare senzația de somn după masa de prânz Dacă ai observat de ceva timp că imediat după ce ai luat prânzul te cuprinde o moleșeală și tot ce ți-ai putea dori sunt câteva minute bune de somn, nu te panica, este o reacție absolută normală transmisă de creierul tău. +20 / 0 +20
Cu mure previi cancerul
Cu mure previi cancerul Fructele de pădure sunt cunoscute pentru efectele lor minunate asupra sănătății organismului. Murele sunt cunoscute pentru calitățile sale depurative și mai ales antihemoragice. +17 / -1 +16
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Aromaterapia: eficienţă şi metode de administrare
Aromaterapia: eficienţă şi metode de administrare Aromaterapia este o ramura a fitoterapiei, tratament ce are la baza preparate din plante medicinale. Aceasta tehnica de relaxare utilizeaza ileiuri esentiale si concentrate de arome naturale. +11 / 0 +11
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii Indiferent că vorbim despre îngrijirea tenului, a părului sau a pielii, miraculosul ulei de măsline este unul dintre ingredientele-cheie. Însă știi să-l folosești corect, astfel încât să te bucuri la maximum de beneficiile sale? +10 / 0 +10
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita?
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita? Mulţi dintre noi petrecem o mare parte din zi aşezaţi în faţa ecranului unui computer sau a altor dispozitive asemănătoare. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele. Ce putem face pentru a reduce efectele SPC? +10 / 0 +10
Ceasul biologic al organismului uman
Ceasul biologic al organismului uman Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii. +9 / 0 +9