6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar

Octombrie 9, 2017 | sursa: csid.ro - Simona Tudorache
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+21
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar

Stilul tău de viaţă îţi poate afecta sistemul imunitar, care te poate proteja de germeni, viruşi şi boli cronice.

Înlocuirea anumitor obiceiuri proaste te poate ajuta însă să îţi păstrezi sănătos sistemul imunitar. Verifică această listă pentru a vedea unde poţi face anumite schimbări.

1. Nu dormi prea bine.
"ai mai multe şanse de a prinde o răceală sau altă infecţie atunci când nu te odihneşti suficient"În general, ai mai multe şanse de a prinde o răceală sau altă infecţie atunci când nu te odihneşti suficient. Studiile demonstrează că persoanele care şi-au făcut vaccinul, dar nu au renunţat nici la orele de somn, au dezvoltat o protecţie mai puternică împotriva bolii.

Dacă nu dormi suficient, hormonul stresului cunoaşte valori mai ridicate. Asta îţi poate provoca şi o imflamaţie în corp.

Cercetătorii cred că un adult trebuie să doarmă în jur de nouă ore pe noapte pentru a fi sănătos.

2. Nu faci exerciţii.
Încearcă să faci exerciţii în mod regulat, cum ar fi o plimbare zilnică de 30 de minute. Acesta îţi poate ajuta sistemul imunitar să lupte împotriva infecţiei.

Dacă nu te antrenezi în mod regulat, poţi dobândi mult mai uşor o răceală, asta spre deosebire de cei care care sunt prieteni cu mişcarea. Exerciţiile fizice pot stimula substanţele chimice din organism, iar asta te poate ajuta să câştigi bătălia cu insomnia.

3. Dieta ta nu e potrivită.
Alimentele şi băuturile dulci inhibă celulele sistemului imunitar care atacă bacteriile. Acest efect durează cel puţin câteva ore de la consumarea băuturilori. În general, e de preferat, să mănânci mai multe fructe şi legume, care sunt bogate în nutrienţi precum vitamine (C şi E) beta-caroten şi zinc. Optează pentru fructe şi legume colorate, inclusiv fructe de pădure, citrice, kiwi, mere, struguri roşii, ceapă, spanac, cartofi şi morcovi.

Ceaiuri pentru reducerea colesterolului

"Corpul are nevoie doar de HDL, ori în meniu sunt numeroase alimente consistente care cresc doar nivelul de colesterol LDL..."

Citeşte mai mult:
Ceaiuri care reduc nivelul de colesterol „rău“ din sânge»

La capitolul alte alimente bune pentru sistemul imunitar, specialiştii includ usturoiul proaspăt, care poate ajuta la combaterea viruşilor şi a bacteriilor, şi supa de pui, care vă poate da o stare mult mai bună.

Unele soiuri de ciuperci - cum ar fi Shiitake - pot, de asemenea, ajuta sistemul imunitar.

4. Eşti întotdeauna stresat.
Toată lumea are parte de stres, pentru că acesta face parte din viaţă. Cu toate astea, dacă stresul persistă o perioadă lungă de timp, te face mai vulnerabil la boli, de la răceli, la boli grave.

Anxietatea îţi expune corpul unui flux constant de hormoni de stres, care suprimă sistemul imunitar. Este posibil să nu reuşeşti să scapi de stres, dar poţi învăţa să îl gestionezi mult mai bine. Dacă elimini agitaţia din viaţa ta, poţi dormi mult mai bine, iar asta îmbunătăţeşte funcţia imună.

De asemenea, oamenii care meditează în mod regulat nu au probleme cu sistemul imunitar, arată unele studii. Cercetătorii care au reunit mai mulţi oameni pentru un experiment au observat că cei care au meditat timp de 8 săptămâni au obţinut mai mulţi anticorpi, ca raspuns la un tratament atigripial, decât cei care nu au făcut asta.  4 luni mai târziu această stare se menţinea.

5. Te-ai izolat prea mult.
Relaţiile de prietenie şi socializarea contează foarte mult. Persoanele care reuşesc să stabilească anumite conexiuni cu prietenii , fie că este vorba de nişte prieteni apropiaţi sau de un grup mai mare, au o imunitate mai puternică decât cei care se simt singuri, arată studiile.

Studenţii singuri care participau la un studio au avut un răspuns imun mai slab la un vaccin antigripal, decât cei care obişnuiesc să îşi pătreacă timpul în compania celorlalţi.

Deşi există multe alte lucruri care vă afectează sănătatea, legăturile pe care le creaţi cu ceilalţi oameni sunt întotdeauna o idee bună.

6. Ţi-ai pierdut simţul umorului.
Râsul e bun pentru tine. Reduce nivelul hormonilor de stres din corpul tău şi stimulează un tip de celule albe din sânge care luptă împotriva infecţiilor.

Chiar şi anticiparea unui eveniment amuzant poate avea un efect pozitiv asupra sistemului imunitar. Bărbaţii care participau la un studiu au fost anunţaţi cu trei zile înainte că vor viziona un videoclip amuzant. În mod miraculous, nivelul hormonilor de stres a scăzut.

Citeşte şi:
Beneficiile ţelinei pentru organism»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+21
  • Stresul
  • Imunitate
  • Exercitii fizice
  • Sistem imunitar
  • dieta
  • telina
  • organism

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -3 +4
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +29 / -4 +25
De ce apare senzația de somn după masa de prânz
De ce apare senzația de somn după masa de prânz Dacă ai observat de ceva timp că imediat după ce ai luat prânzul te cuprinde o moleșeală și tot ce ți-ai putea dori sunt câteva minute bune de somn, nu te panica, este o reacție absolută normală transmisă de creierul tău. +20 / 0 +20
Cat de periculoase sunt produsele pastrate in ambalajele din aluminiu?
Cat de periculoase sunt produsele pastrate in ambalajele din aluminiu? Aluminiul se gaseste pretutindeni in mediul inconjurator, motiv pentru care este greu de evitat. Practic, aluminiul este utilizat in industrie, intrucat este un material usor, dar si un bun conductor de caldura si de electricitate, insa il regasim si in aproape toate ambalajele alimentare: cutii de conserve, de bere, casolete in care uneori... +17 / 0 +17
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim?
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim? „Nu mă pot concentra.” „Când vreau să lucrez la ceva, gândurile mele zboară ușor în alte părți”. „Încerc să mă concentrez, dar apare mereu ceva care mă distrage”. Dacă vă regăsiți deseori în aceste situații, este important să știți că atenția și capacitatea de concentrare pot fi antrenate. +11 / 0 +11
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului Proprietățile medicinale ale diferitelor produse naturale au fost folosite de secole pentru a preveni și trata diverse boli și de a îmbunătăți starea de sănătate. În plus, remediile naturale sunt unele dintre cele mai populare alegeri pentru tratarea diferitelor afecțiuni. +10 / 0 +10
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine O piscină poate fi “perla coroanei” de pe proprietatea dumneavoastră, capabilă de a vă transforma curtea într-o oază de relaxare şi distracţie maximă în aer liber. +11 / -1 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9