9 lucruri pe care probabil nu le ştiai despre banane!

Martie 22, 2016 | sursa: viataverdeviu.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
9 lucruri pe care probabil nu le ştiai despre banane!

Fie ca o gustare rapidă, tăiată şi aruncată în blender pentru un cocktail de fructe, sau folosită pentru a face o umplutură rapidă pentru clătite, cei mai mulţi oameni se bucura de banane. Bananele sunt o astfel de prezenţa pe rafturile de produsele încât majoritatea dintre noi nu se opresc să se mai gândească la originile lor tropicale sau la multele sale beneficii nutriţionale. Data viitoare când vă bucuraţi de o banană, luaţi în considerare unul dintre aceste fapte:

1. Sănătatea inimii

O banană conţine 467mg de potasiu, care oferă protecţie puternică pentru sistemul cardiovascular. Consumul regulat de fructe pline de potasiu ajuta la protecţia împotriva hipertensiunii arteriale, ateroscleroză şi a accidentului vascular cerebral.

"furnizează organismului o abundenţă de fructo-oligo-zaharide, substanţe prebiotice"2. Oase

Deşi bananele nu conţin cantităţi mari de calciu, acestea furnizează organismului o abundenţă de fructo-oligo-zaharide, substanţe prebiotice (care încurajează probioticele, bacterii prietenoase din sistemul digestiv). Fructo-oligo-zaharidele fermentează în tubul digestiv, contribuind la consolidarea capacităţii organismului de a absorbi calciul.

3. Energie şi echilibrare

Un alt beneficiu direct al conţinutului ridicat de potasiu al bananelor derivă din rolul pe care mineralele îl au ca electroliţi ce furnizează energie. Deoarece bananele conţin triptofan, de asemenea, serotonină şi noradrenalina, ele ajută la prevenirea depresiei, încurajând totodată sentimentele de bunăstare şi relaxare. În plus, vitamina B6 din banane ajuta la protejarea împotriva insomniei, şi a schimbărilor bruşte de dispoziţie şi iritabilitate.

Secretele patrunjelului

"Patrunjelul conține proteine (20%), flavonoide (intretin membranele celulelor sangelui, au rol de antioxidant), uleiuri esentiale, fier, calciu, fosfor, mangan, inositol, sulf, vitamina K, betacaroten si, in special, vitamina C..."

Citeşte mai mult:
11 motive ca să mănânci pătrunjel verde la fiecare masă»

4. Viziune

Bananele, combinate cu plantele medicinale din Africa precum orinol, au fost folosite pentru a trata cataractă, în Nigeria. Ele împărtăşesc, de asemenea, cu alte fructe capacitatea de a preveni degenerarea maculară, principala cauză de pierdere a vederii la adulţi. Potrivit unui studiu publicat în Arhivele de Olftalmologie din Statele Unite ale Americi, în anul 2004, persoanele care consumă 3 porţii de fructe pe zi sunt statistic mai ferite de a dezvolta o boală de diminuare a vederii.

5. O mai bună digestie

Bananele suprimă acidul la nivelul tractului digestiv, reduc arsurile la stomac şi ajuta, protejează împotriva ulcerului. Deoarece bananele conţin pectina, o fibră solubilă, ele sunt de mare ajutor în procesul de eliminare şi astfel ajuta la prevenirea constipaţiei.

6. Mâncare pentru copii.

Din moment ce acestea sunt uşor de digerat, bananele sunt un aliment perfect pentru sugari la început pentru a trece la alimente solide.

7. Protecţia împotriva HIV

Journalul de Biologie Chimică din martie 2010 a publicat un studiu care a demonstrat potenţialul de vindecare a BanLec, o proteină lectină din banane. Cercetătorii au descoperit că această proteină care se leagă de zaharuri se poate lega, de asemenea, de celulele infectate HIV, le învăluie şi previne activitatea lor de replicare şi de transport.

8. Clone

Datorită practicilor moderne de transport, aceste fructe galbene de pădure tropicală, născute dintr-o plantă par atât de omniprezente, că majoritatea consumatorilor le iau de la sine. Cu toate acestea, disponibilitatea constantă a bananelor s-ar putea încheia în curând. Aproape toate bananele vândute în magazinele sunt clonate de la un singur soi, banana Cavendish, iniţial nativă din Asia de Sud. Acest lucru înseamnă că o boală ar putea distruge toate plantele clonate într-o singură lovitură. Aşa că data viitoare când mâncaţi o banană, savuraţi aroma şi textura, aşa că dacă acest fruct dispare, să puteţi spune generaţiilor viitoare despre gustarea sănătoasă închisă în trup galben.

Posibilă dispariţie nu provine din speculaţii science-fiction. Botaniştii spun că este probabil să se întâmple în următorii 20 de ani şi, de fapt, ea deja să întâmplat. La începutul secolului trecut, specia dominantă de banane a fost Michel Gros, de asemenea, o specie de clonat, care a fost ştearsă de o ciupercă. Michel Gros a fost preferata în locul lui Cavendish, deoarece era mai mare şi avea un termen de valabilitate mai lung şi după cum spun cei bătrâni, avea şi un gust mai bun. Cavendish înlocuieşte Gros Michel după decimarea speciilor din urmă, deoarece, din peste 1.000 de soiuri de banane din lume cele mai multe, nu au un gust atrăgător. Există banane mai puţin dulci şi, de asemenea, o varietate numită Goldfinger, care are un gust asemănător cu cel de mere.

9. Păstraţi cojile

Chiar şi cojile de la acest fruct sunt utile. Se aplică pe piele pentru uscarea coşurilor în mod natural. De asemenea, cojile de banane sunt un îngrăşământ minunat, în special pentru trandafiri.

Citeşte şi:
Turmericul – condimentul medicament»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Probiotice
  • Proprietati banane
  • Beneficii banane
  • inima
  • prebiotice
  • sistem digestiv

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -3 +4
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +29 / -4 +25
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9