9 modalităţi de a lupta cu durerea de spate

Septembrie 19, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
9 modalităţi de a lupta cu durerea de spate

Durerea de spate este o problemă foarte comună în zilele noastre, aproape 80% din populaţie trecând prin aşa ceva la un moment dat în viaţa ei. Este al doilea cel mai frecvent motiv pentru care oamenii merg la medic sau nu pot lucra – singurul care apare mai des este răceala. Uneori, durerea este atât de puternică încât poate chiar împiedica activităţile zilnice. Vestea bună este că majoritatea episoadelor de dureri de spate dispar fără tratament. Cu toate acestea, iată câteva sfaturi care pot fi utile pentru a reduce durerea de spate mai rapid şi pentru a împiedica reapariţia ei:

"Kilogramele în plus, în special cele concentrate în partea superioară a corpului, acţionează ca un rucsac plin cu pietre"1. Aveţi grijă de postură. În viaţa modernă petrecem din ce în ce mai mult timp stând jos şi mulţi oameni stau jos într-o poziţie incorectă. Dacă staţi jos cocoşat în majoritatea timpului, coloana rămâne într-o poziţie lipsită de naturaleţe şi împiedică muşchii spatelui să se relaxeze. Tensiunea constantă suprasolicită muşchii şi cu timpul duce la dureri de spate. Muşchii suprasolicitaţi au şi o probabilitate mai mare de accidentare, de exemplu când se ridică obiecte grele. De aceea, este foarte important să ţineţi spatele drept în timp ce staţi jos şi să vă sprijiniţi de spătarul scaunului. Dacă vi se pare dificil să vă obişnuiţi să staţi drept, este foarte recomandat să exersaţi cu ajutorul unei mingii de exerciţii – veţi fi capabil să staţi aşezat pe ea dacă aveţi poziţia corectă.

2. Menţineţi o greutate corporală normală. Kilogramele în plus, în special cele concentrate în partea superioară a corpului, acţionează ca un rucsac plin cu pietre pe care îl purtaţi 24 de ore pe zi. Situaţia este şi mai gravă dacă sunteţi obez: grăsimea tinde să se concentreze în jurul taliei, schimbând centrul de echilibru al corpului şi suprasolicitând spatele chiar mai mult.

3. Faceţi sport. Exerciţiul fizic regulat ajută la întărirea muşchilor spatelui şi îmbunătăţeşte circulaţia sângelui. Se obişnuia să se creadă că cea mai bună modalitate de a face faţă unui episod de durere de spate era impunerea repaosului la pat, dar mişcarea este de fapt esenţială pentru vindecarea efectivă, deoarece îmbunătăţeşte alimentarea cu sânge, reduce inflamaţia şi descreşte tensiunea musculară. Prin urmare, ar trebui să vă mişcaţi cât mai mult. Exerciţiile uşoare de stretching sau o plimbare pot face minuni.

Postura corecta

"Avantajul laptopului este numai mobilitatea şi pentru a rămâne sănătos aveţi nevoie să ţineţi minte următoarele sfaturi:..."

Citește mai mult:
Postura corectă: la computer şi în alte situaţii»

4. Aveţi grijă când ridicaţi obiecte grele. Ridicatul este activitatea care pune cea mai mare povară asupra spatelui, iar spatele poate fi deseori accidentat prin folosirea de tehnici de ridicare incorecte. Când ridicaţi ceva de la pământ, trebuie să flexaţi genunchii, să ţineţi obiectul cât mai aproape de corp şi să vă ridicaţi în picioare. Spatele trebuie menţinut drept tot timpul, astfel încât greutatea să poată fi pusă de picioare. În nicio situaţie nu trebuie să ţineţi picioarele drepte şi să vă aplecaţi din talie în timp ce ridicaţi – este cea mai uşoară modalitate de a căpăta dureri de spate. Cel mai bine este să cereţi ajutor când ridicaţi obiecte grele.

5. Dormiţi în poziţia cea mai bună. Vă folosiţi cel mai puţin spatele atunci când staţi pe el; aşa că dormitul pe spate este poziţia cea mai bună dacă suferiţi de dureri de spate. Dormitul pe abdomen pune un stres suplimentar asupra spatelui, aşa că vi se recomandă insistent să evitaţi această poziţie. Totuşi, dacă vă este foarte greu să adormiţi într-o altă poziţie, ar trebui cel puţin să puneţi o pernă sub şolduri.

6. Renunţaţi la fumat. Fumatul reduce fluxul sanguin, ceea ce face ca discurile intervertebrale să primească mai puţin din substanţele de care au nevoie. De aceea, fumătorii sunt mai predispuşi să aibă dureri de spate. În plus, fumatul creşte sensibilitatea la durere.

7. Alegeţi geanta potrivită. Greutatea rucsacului sau a genţii n-ar trebui să depăşească 10% din greutatea totală a corpului. Este foarte recomandat să alegeţi o geantă cu o curea lungă şi lată, astfel încât greutatea să fie distribuită mai egal asupra corpului. În cazul în care căraţi o sacoşă grea de cumpărături, n-ar trebui să o căraţi în aceeaşi mână tot timpul – este mai bine să le schimbaţi des: procedând în acest mod, veţi evita suprasolicitarea unei singure părţi a corpului.

8. Evitaţi tocurile înalte. Vă pot schimba centrul de echilibru şi produc o supraîncordare a spatelui inferior. Este recomandat să alegeţi pantofi cu tocuri cu o înălţime mai mică de 3 centimetri.

9. Alegeţi medicaţia corectă pentru durerile de spate. Medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene sunt folosite cel mai des pentru tratarea durerilor de spate, deoarece ajută la suprimarea durerii şi a inflamaţiei. Reducerea durerii îi permite persoanei şi să se mişte mai mult, accelerând procesul de vindecare. Medicamentele care relaxează muşchii sunt folosite şi ele frecvent pentru tratarea durerii de spate: ele reduc tensiunea musculară şi funcţionează bine în special în tratarea durerii spasmodice.

Cel mai bine este să aveţi grijă de corpul dumneavoastră şi să luaţi măsuri preventive cât timp sunteţi încă sănătos. Urmarea sfaturilor listate poate reduce semnificativ solicitarea spatelui şi poate atenua orice dureri de spate pe care le simţiţi deja. Dacă durerea durează mai mult de câteva săptămâni sau se agravează, ar trebui să apelaţi la îngrijiri medicale imediat.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
  • Stil de viata echilibrat
  • Postura corecta
  • Dureri de spate
  • tratarea durerilor de spate
  • pozitie corecta
  • Muschii spatelui

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
D C Dulcan: 5 minute de suparare imobilizeaza pentru 5-6 ore sistemul imunitar
D C Dulcan: 5 minute de suparare imobilizeaza pentru 5-6 ore sistemul imunitar Descope­ririle fizi­cii cuantice au arătat că mintea noastră e cea care face să colap­seze undele de energie şi le trans­formă în parti­cule, adică în materie. A gândi înseamnă a transforma nevăzu­tul în văzut. +4 / 0 +4
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
"‪TuiNa‬" -  ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬
"‪TuiNa‬" - ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬ De-a lungul mai multor secole practicanții au creat mai multe tratamente pentru boli, de exemplu: ‪‎Acupunctura‬, ‪‎Presopunctura‬, TuiNa,‎Ventuze‬, ‪‎Moxibustie‬, ‎QiGong‬, AuriculoTerapia‬ și altele. +10 / 0 +10
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente Disconfortul provocat de balonare îţi poate scădea încrederea în sine şi te poate împiedica să dai randament la serviciu sau să te bucuri de timpul liber. Înainte de a merge la medic, poţi încerca trucurile recomandate de site-ul ibs.about.com. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9
Avem nevoie de beţişoare de urechi?
Avem nevoie de beţişoare de urechi? Foarte multe persoane utilizează beţişoarele de urechi ca alternativă pentru curăţarea urechilor. Deşi sunt foarte populare, beşiţoarele de urechi nu sunt recomandate pentru fi utilizate în interiorul urechilor, avertizează cadrele medicale. Foarte multe catastrofe au pornit de la utilizarea acestor instrumente ajutătoare. +8 / 0 +8
Pachete medicale 2016-2017: Ce servicii vei putea primi de vineri, indiferent că eşti sau nu asigurat
Pachete medicale 2016-2017: Ce servicii vei putea primi de vineri, indiferent că eşti sau nu asigurat Pachetele medicale pentru perioada 2016-2017 vor fi valabile începând de vineri, după ce Guvernul a stabilit astă-primăvară să amâne aplicarea lor cu trei luni +8 / 0 +8
4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu
4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu Stresul afectează productivitatea şi profitabilitatea unei afaceri, este asociat cu o fluctuaţie mare de personal şi 50% din absenteismul total. Are chiar un efect mai grav asupra angajaţilor. Stresul de la locul de muncă nu rămâne la locul de muncă, se strecoară şi în viaţa de familie, diminuează respectul de sine, distruge... +8 / 0 +8