9 modalităţi de a lupta cu durerea de spate

Septembrie 19, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
9 modalităţi de a lupta cu durerea de spate

Durerea de spate este o problemă foarte comună în zilele noastre, aproape 80% din populaţie trecând prin aşa ceva la un moment dat în viaţa ei. Este al doilea cel mai frecvent motiv pentru care oamenii merg la medic sau nu pot lucra – singurul care apare mai des este răceala. Uneori, durerea este atât de puternică încât poate chiar împiedica activităţile zilnice. Vestea bună este că majoritatea episoadelor de dureri de spate dispar fără tratament. Cu toate acestea, iată câteva sfaturi care pot fi utile pentru a reduce durerea de spate mai rapid şi pentru a împiedica reapariţia ei:

"Kilogramele în plus, în special cele concentrate în partea superioară a corpului, acţionează ca un rucsac plin cu pietre"1. Aveţi grijă de postură. În viaţa modernă petrecem din ce în ce mai mult timp stând jos şi mulţi oameni stau jos într-o poziţie incorectă. Dacă staţi jos cocoşat în majoritatea timpului, coloana rămâne într-o poziţie lipsită de naturaleţe şi împiedică muşchii spatelui să se relaxeze. Tensiunea constantă suprasolicită muşchii şi cu timpul duce la dureri de spate. Muşchii suprasolicitaţi au şi o probabilitate mai mare de accidentare, de exemplu când se ridică obiecte grele. De aceea, este foarte important să ţineţi spatele drept în timp ce staţi jos şi să vă sprijiniţi de spătarul scaunului. Dacă vi se pare dificil să vă obişnuiţi să staţi drept, este foarte recomandat să exersaţi cu ajutorul unei mingii de exerciţii – veţi fi capabil să staţi aşezat pe ea dacă aveţi poziţia corectă.

2. Menţineţi o greutate corporală normală. Kilogramele în plus, în special cele concentrate în partea superioară a corpului, acţionează ca un rucsac plin cu pietre pe care îl purtaţi 24 de ore pe zi. Situaţia este şi mai gravă dacă sunteţi obez: grăsimea tinde să se concentreze în jurul taliei, schimbând centrul de echilibru al corpului şi suprasolicitând spatele chiar mai mult.

3. Faceţi sport. Exerciţiul fizic regulat ajută la întărirea muşchilor spatelui şi îmbunătăţeşte circulaţia sângelui. Se obişnuia să se creadă că cea mai bună modalitate de a face faţă unui episod de durere de spate era impunerea repaosului la pat, dar mişcarea este de fapt esenţială pentru vindecarea efectivă, deoarece îmbunătăţeşte alimentarea cu sânge, reduce inflamaţia şi descreşte tensiunea musculară. Prin urmare, ar trebui să vă mişcaţi cât mai mult. Exerciţiile uşoare de stretching sau o plimbare pot face minuni.

Postura corecta

"Avantajul laptopului este numai mobilitatea şi pentru a rămâne sănătos aveţi nevoie să ţineţi minte următoarele sfaturi:..."

Citește mai mult:
Postura corectă: la computer şi în alte situaţii»

4. Aveţi grijă când ridicaţi obiecte grele. Ridicatul este activitatea care pune cea mai mare povară asupra spatelui, iar spatele poate fi deseori accidentat prin folosirea de tehnici de ridicare incorecte. Când ridicaţi ceva de la pământ, trebuie să flexaţi genunchii, să ţineţi obiectul cât mai aproape de corp şi să vă ridicaţi în picioare. Spatele trebuie menţinut drept tot timpul, astfel încât greutatea să poată fi pusă de picioare. În nicio situaţie nu trebuie să ţineţi picioarele drepte şi să vă aplecaţi din talie în timp ce ridicaţi – este cea mai uşoară modalitate de a căpăta dureri de spate. Cel mai bine este să cereţi ajutor când ridicaţi obiecte grele.

5. Dormiţi în poziţia cea mai bună. Vă folosiţi cel mai puţin spatele atunci când staţi pe el; aşa că dormitul pe spate este poziţia cea mai bună dacă suferiţi de dureri de spate. Dormitul pe abdomen pune un stres suplimentar asupra spatelui, aşa că vi se recomandă insistent să evitaţi această poziţie. Totuşi, dacă vă este foarte greu să adormiţi într-o altă poziţie, ar trebui cel puţin să puneţi o pernă sub şolduri.

6. Renunţaţi la fumat. Fumatul reduce fluxul sanguin, ceea ce face ca discurile intervertebrale să primească mai puţin din substanţele de care au nevoie. De aceea, fumătorii sunt mai predispuşi să aibă dureri de spate. În plus, fumatul creşte sensibilitatea la durere.

7. Alegeţi geanta potrivită. Greutatea rucsacului sau a genţii n-ar trebui să depăşească 10% din greutatea totală a corpului. Este foarte recomandat să alegeţi o geantă cu o curea lungă şi lată, astfel încât greutatea să fie distribuită mai egal asupra corpului. În cazul în care căraţi o sacoşă grea de cumpărături, n-ar trebui să o căraţi în aceeaşi mână tot timpul – este mai bine să le schimbaţi des: procedând în acest mod, veţi evita suprasolicitarea unei singure părţi a corpului.

8. Evitaţi tocurile înalte. Vă pot schimba centrul de echilibru şi produc o supraîncordare a spatelui inferior. Este recomandat să alegeţi pantofi cu tocuri cu o înălţime mai mică de 3 centimetri.

9. Alegeţi medicaţia corectă pentru durerile de spate. Medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene sunt folosite cel mai des pentru tratarea durerilor de spate, deoarece ajută la suprimarea durerii şi a inflamaţiei. Reducerea durerii îi permite persoanei şi să se mişte mai mult, accelerând procesul de vindecare. Medicamentele care relaxează muşchii sunt folosite şi ele frecvent pentru tratarea durerii de spate: ele reduc tensiunea musculară şi funcţionează bine în special în tratarea durerii spasmodice.

Cel mai bine este să aveţi grijă de corpul dumneavoastră şi să luaţi măsuri preventive cât timp sunteţi încă sănătos. Urmarea sfaturilor listate poate reduce semnificativ solicitarea spatelui şi poate atenua orice dureri de spate pe care le simţiţi deja. Dacă durerea durează mai mult de câteva săptămâni sau se agravează, ar trebui să apelaţi la îngrijiri medicale imediat.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
  • Stil de viata echilibrat
  • Postura corecta
  • Dureri de spate
  • tratarea durerilor de spate
  • pozitie corecta
  • Muschii spatelui

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -3 +4
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +29 / -4 +25
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9