Alimente care vă vor ajuta să învingeţi depresia

Octombrie 30, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
Alimente care vă vor ajuta să învingeţi depresia

Bolnavii ce suferă de depresie trec deseori prin schimbări în privinţa obiceiurilor alimentare. Apetitul lor poate scădea, se pot simţi prea epuizaţi ca să prepare hrana sau, în schimb, pot să se supraalimenteze, folosind mâncarea pe post de instrument ca să-şi crească buna dispoziţie. Nu este total surprinzător că bolnavii de depresie poftesc deseori la dulciuri – se ştie că o creştere a concentraţiei de glucoză din sânge îmbunătăţeşte starea de spirit. Din păcate, efectul nu durează mult. Treptat, concentraţia de glucoză din sânge începe să scadă, astfel că starea bolnavului se strică în continuare, iar acesta se simte deseori mai rău ca înainte. De aceea se recomandă ca bolnavii de depresie să se abţină de la a consuma prea multe alimente dulci, în special în încercarea de a-şi îmbunătăţi starea de spirit.

"nici un aliment magic nu vindecă depresia, o dietă echilibrată poate ajuta la evitarea schimbărilor bruşte de dispoziţie, asigură mai multă energie şi poate creşte starea de bine"În afara zahărului, există multe alimente despre care se ştie că îmbunătăţesc starea de spirit pe termen lung, iar asemenea alimente sunt benefice prin urmare pentru bolnavii de depresie: este recomandat ca aceştia să încerce ideile sugerate mai jos.

Încercaţi dieta mediteraneană. Mulţi bolnavi au aflat deja despre dieta mediteraneană, deoarece este favorită printre nutriţionişti şi este foarte benefică pentru sănătate. De exemplu, cercetările ştiinţifice au arătat că bolnavii care urmau dieta mediteraneană aveau un risc mai scăzut de diabet şi infarcturi miocardice, printre alte boli. Însă dieta nu aduce doar avantaje din punct de vedere fizic, ci şi psihologic. Studii recente efectuate în Spania şi Londra au descoperit că alimente cum ar fi fructele, legumele, seminţele oleaginoase, cerealele şi uleiul de măsline (toate componente-cheie ale dietei mediteraneene) au un efect pozitiv asupra stării sufleteşti, aşa că pot ajuta bolnavii de depresie.

Invinge depresia

"Depresia poate fi caracterizată drept o perioadă îndelungată de dispoziție proastă şi de lipsă de motivaţie. Depresia afectează concentrarea, energia, sentimentele, comportamentul şi gândurile unei persoane. Suferinzii pot experimenta..."

Citeşte mai mult:
Depresia - Epidemia modernă: sfaturi pentru ajutor»

Consumaţi cât mai multe proteine. Serotonina este un neurotransmiţător, a cărui lipsă poate duce la simptomele depresiei. Prin urmare, multe terapii medicale pentru depresie lucrează prin creşterea concentraţiei de serotonină în sistemul nervos central. Serotonina este produsă în organismul nostru dintr-un aminoacid denumit triptofan, care trebuie obţinut din dietă, prin consumul de proteine. Triptofanul se găseşte prin urmare în alimentele bogate în proteine, cum ar fi carnea de pui, curcan, somon şi fasolea. Din acest motiv, consumul unei cantităţi îndestulătoare de proteină previne lipsa triptofanului şi astfel ajută la menţinerea unei concentraţii sănătoase de serotonină. În plus, consumul de alimente bogate în proteină creşte energia, care pare că le lipseşte deseori bolnavilor de depresie.

Da, din nou legumele! S-a demonstrat că bolnavii de depresie au deseori o deficienţă de vitamine din grupul B şi acid folic. Studii recente au descoperit că acidul folic este deosebit de important în prevenirea depresiei. O lipsă de acid folic la bolnavi poate chiar reduce eficienţa antidepresivelor. De aceea este important ca bolnavii să-şi propună să consume alimente bogate în acid folic, adică legume verzi şi fasole.

Consumaţi multă apă! Apa este uşor de găsit, practic gratuită şi incredibil de folositoare pentru organismul nostru. Faimosul medic francez Caroline Longmore sugerează că a bea mai multă apă este primul pas în tratarea bolnavilor de depresie, iar aceştia ar trebui să consume cel puţin 1,5 litri de apă pe zi. Chiar şi o deficienţă mică de apă ne poate afecta starea. Două pahare de apă în plus este o modalitatea simplă şi uşoară de a avea o stare de bine.

Limitaţi aportul de alcool. Bolnavii de depresie apelează deseori la alcool în speranţa de a uita de boală, chiar şi pentru puţin timp. Din păcate, se ştie că alcoolul ne afectează negativ dispoziţia, calitatea somnului şi motivaţia şi reduce eficienţa antidepresivelor. Deşi un pahar de vin seara poate părea o modalitate inocentă de relaxare după o zi de muncă, trebuie evitat, din moment ce alcoolul agravează simptomele depresiei.

Depresia este o boală complexă, de aceea sunt necesare un tratament complex şi schimbări ale stilului de viaţă. Deşi nu există nici un aliment magic care să vindece depresia, o dietă echilibrată poate ajuta la evitarea schimbărilor bruşte de dispoziţie, asigură mai multă energie şi poate creşte buna dispoziţie la cei care suferă de depresie.

Citeşte şi:
Atacurile de panică şi tratamentul lor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
  • Tratament pentru depresie
  • Depresie severa
  • Cauzele depresiei
  • Stil de viata echilibrat
  • Ceai Antidepresiv
  • Depresie
  • Combaterea depresiei

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar Stilul tău de viaţă îţi poate afecta sistemul imunitar, care te poate proteja de germeni, viruşi şi boli cronice. Înlocuirea anumitor obiceiuri proaste te poate ajuta însă să îţi păstrezi sănătos sistemul imunitar. Verifică această listă pentru a vedea unde poţi face anumite schimbări. +21 / 0 +21
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
Puterea bucuriei
Puterea bucuriei Moduri practice de a aduce mai multă plăcere şi bucurie în viaţă • Bucuria se trăieşte ACUM şi are legătură cu modul în care gândim în mod frecvent. Fericirea nu e o călătorie, e ACUM +22 / -2 +20
Ghimbirul - planta care face minuni
Ghimbirul - planta care face minuni Dintre plantele tropicale – renumite pentru beneficiile aduse organismului uman – ghimbirul se evidenţiază mai mult decât toate, prin cele 13 funcţii miraculoase pe care le exercită. +15 / 0 +15
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte.
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte. Am vorbit despre gânduri şi cuvinte, în articolul intitulat „Energia de dincolo de cuvinte”. Acum vom extinde ideea, către convingerile şi credinţele pe care le avem. +12 / -1 +11
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +11 / 0 +11
"‪TuiNa‬" -  ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬
"‪TuiNa‬" - ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬ De-a lungul mai multor secole practicanții au creat mai multe tratamente pentru boli, de exemplu: ‪‎Acupunctura‬, ‪‎Presopunctura‬, TuiNa,‎Ventuze‬, ‪‎Moxibustie‬, ‎QiGong‬, AuriculoTerapia‬ și altele. +10 / 0 +10
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente Disconfortul provocat de balonare îţi poate scădea încrederea în sine şi te poate împiedica să dai randament la serviciu sau să te bucuri de timpul liber. Înainte de a merge la medic, poţi încerca trucurile recomandate de site-ul ibs.about.com. +10 / 0 +10
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita?
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita? Mulţi dintre noi petrecem o mare parte din zi aşezaţi în faţa ecranului unui computer sau a altor dispozitive asemănătoare. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele. Ce putem face pentru a reduce efectele SPC? +10 / 0 +10
Ceasul biologic al organismului uman
Ceasul biologic al organismului uman Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii. +9 / 0 +9