Atacurile de panică şi tratamentul lor

Octombrie 20, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
Atacurile de panică şi tratamentul lor

Graba continuă şi volumul prea mare de muncă pot provoca stres şi anxietate în existenţa de zi cu zi, care diminuează calitatea vieţii şi conduc la tulburări emoţionale şi chiar fizice, inclusiv atacuri de panică. Date de la Organizaţia Mondială a Sănătăţii sugerează că aproximativ 13% din populaţia globală suferă de tulburări de anxietate, iar numărul este în creştere.

Atacuri de panică induse de stres

Anxietatea sau stresul este o stare fiziologică normală, care poate fi folositoare în viaţa de zi cu zi. Când sunteţi anxios, se eliberează adrenalina, care stimulează inima şi plămânii să crească volumul de oxigen şi cantitatea de substanţe nutritive către organism. Aceasta facilitează activitatea fizică şi mentală şi vă ajută să depăşiţi obstacolele şi să reacţionaţi la probleme. Totuşi, dacă această stare de stres este prelungită, apar schimbări biochimice în organism, din care pot rezulta tulburări de anxietate, inclusiv atacurile de panică. Acestea din urmă pot fi declanşate de evenimente deosebit de stresante.

Timiditate sau tulburari de anxietate sociala

"Este posibil să vă simțiți agitat înaintea unei întâlniri sau să simțiți un gol în stomac când vi se cere să vorbiți în public, acestea sunt reacții normale. Totuși, sunt departe de realitate reacțiile..."

Citește mai mult:
Este doar timiditate, sau tulburare de anxietate socială?»

"Atacurile de panică lovesc brusc şi, de obicei, fără niciun motiv anume. Ele implică deseori un sentiment de panică şi de teamă"Ce se întâmplă în timpul unui atac de panică?

Atacurile de panică lovesc brusc şi, de obicei, fără niciun motiv anume. Ele implică deseori un sentiment de panică şi de teamă, iar organismul reacţionează cu simptome fizice care pot fi foarte neplăcute. Aceste simptome includ dificultăţi de respiraţie, transpiraţii, tremurături, bufeuri, friguri, „sentimentul unei catastrofe iminente” şi un sentiment de pierdere a controlului. Un atac de panică poate dura şi 30 de minute, iar frecvenţa lor variază de la câteva pe zi la numai câteva pe an.

Cum le puteţi trata?

Atacurile de panică nu afectează de obicei sănătatea fizică, dar pot avea un impact negativ asupra vieţii de zi cu zi şi a relaţiilor sociale. Persoanele ce suferă de atacuri de panică pot începe să evite situaţiile care au declanşat primul lor atac.

Dacă suferiţi de această tulburare de anxietate, sfaturile următoare vă pot ajuta să controlaţi boala:

1. În primul rând, ar trebui să mergeţi la un medic care vă poate prescrie medicamente în funcţie de frecvenţa şi intensitatea atacurilor. Medicamentele folosite cel mai des pot provoca dependenţă, aşa că ar trebui să aveţi grijă să urmaţi instrucţiunile date.

2. Încercaţi psihoterapia. Psihoterapia vă poate ajuta să vă relaxaţi în situaţiile stresante, dar vă poate ajuta şi să vă controlaţi gândurile şi sentimentele provocate de atacurile de anxietate.

3. Încercaţi să faceţi o listă a tuturor lucrurilor şi situaţiilor care vă pot provoca anxietate. Gândiţi-vă la ele singur sau împreună cu un psihoterapeut. Există o şansă mare să puteţi găsi o cale raţională de a limita sau elimina total temerile.

4. Acceptaţi faptul că viaţa este nesigură. Încercaţi să înţelegeţi că nu veţi putea niciodată să controlaţi complet totul, indiferent cât de mult vă îngrijoraţi pe această temă. Prin acceptarea acestui fapt, veţi putea să aveţi mai multe experienţe pozitive în viaţă.

5. Scrieţi pe cartonaşe lucruri liniştitoare despre atacurile de panică şi citiţi-le când aveţi nevoie. Exemplele includ: „Aceste atacuri nu sunt periculoase pentru sănătatea mea”, „Atacul se va încheia curând”, „Respiră adânc” şi alte cuvinte şi propoziţii liniştitoare. Poate fi util să citiţi cartonaşele imediat ce începeţi să vă simţiţi un pic stresat sau anxios, deoarece poate ajuta la împiedicarea producerii atacului.

6. Învăţaţi să vă relaxaţi. S-ar putea să doriţi să încercaţi nişte exerciţii de relaxare a muşchilor, yoga şi meditaţie. Prin efectuarea acestor exerciţii, veţi putea să descreşteţi constat nivelul de stres şi anxietate.

7. Implicaţi-vă în activităţi fizice. Persoanele active din punct de vedere fizic sunt mai rezistente la factorii de stres ai vieţii şi sunt în general mai fericiţi.

8. Asiguraţi-vă că dormiţi suficient. Anxietatea şi atacurile de panică sunt deseori rezultatul epuizării. O persoană obosită este mult mai sensibilă la factorii declanşatori ai stresului.

9. Hrăniţi-vă sănătos. O dietă echilibrată vă va ajuta să menţineţi organismul în stare bună de funcţionare. Încercaţi să limitaţi consumul de cafea şi alcool.

În plus faţă de toate acestea, adăugaţi o carte bună, filmul preferat sau o bucată de ciocolată – orice vă face fericit. O stare de optimism este calea cea mai bună pentru a face stresul să dispară.

Citește și:
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase»
Cum să depăşiţi insomnia» 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
  • tulburare de anxietate socială
  • Stil de viata sanatos
  • Stil de viata echilibrat
  • Atacuri de panica
  • Anxietatea
  • Stare de stres
  • Tratarea atacurilor de panica

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -3 +4
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +29 / -4 +25
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9