Căderea părului se intensifică iarna?

Ianuarie 11, 2018 | sursa: romedic.ro - Mancaş Mălina
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
Căderea părului se intensifică iarna?

Deși este vehiculată ideea conform căreia părul prezintă o tendință mai mare de cădere iarna, studiile în acest sens infirmă acest lucru. În sezonul rece părul este predispus la rupere din cauza lipsei de hidratare, însă nu la cădere propriu-zisă. Căderea părului este cauzată de slăbirea rădăcinei și de afectarea foliculului. Căderea și regenerarea firelor de păr sunt procese normale, în anumite limite.

"Zilnic, pierdem în jur de 50-100 de fire de păr iar procesele fiziologice care influențează căderea sau creșterea firelor de păr includ hormoni"Zilnic, pierdem în jur de 50-100 de fire de păr iar procesele fiziologice care influențează căderea sau creșterea firelor de păr includ hormoni, deficiențe nutritive, neuromediatori, biomolecule, procese de îmbătrânire, boli metabolice sau endocrine, medicamente, dermatite atopice, factori psihologici sau modificări de temperatură.

Creșterea firelor de păr prezintă trei etape: anagenă (faza de creștere), catagenă (faza de involuție) și telogenă (faza în care firele de păr moarte sunt eliminate), urmată de regenerare în ciclul următor de creștere. Aproximativ 85% din firele de păr de pe scalp sunt în faza anagenă, în timp ce restul sunt în fazele catagenă și telogenă. În momentul în care procentul firelor în faza telogenă crește, se manifestă alopecia, sau căderea excesivă a părului.

Alopecia sezonieră este de tipul telogen effluvium, fiind predominantă vara și la începutul toamnei, și mai redusă iarna. Telogen effluvium reprezintă creșterea procentului de foliculi capilari în faza telogen, de repaus a creșterii firelor de păr și durează aproximativ 100 de zile, după care este urmată de faza de creștere, faza anagenă. Se manifestă ca o rărire difuză a firelor de păr.

Cauzele migrenelor

"migrena apare prima dată în copilărie sau tinereţe. Până la maturitate, 18% dintre femei au suferit de migrenă comparativ cu numai..."

Citeşte mai mult:
Atacurile de migrenă: ce vi le declanşează?»

Un studiu care a durat 6 luni a arătat că oamenii pierd mai puțin păr iarna. Iarna, ziua este mai scurtă, lucru ce favorizează producția de melatonină și prolactină, hormoni produși pe timp de noapte și asociați printre altele și cu reglarea ciclul creșterii părului. Un studiu publicat în The British Journal of Dermatology (2004) a arătat că melatonina favorizează regenerarea părului și reduce căderea. Studiul a fost realizat in vivo pe un grup de 40 de femei.

Un alt studiu realizat în cadrul Departamentului de Dermatologie al Spitalului Universitar din Zurich a dus la aceeași concluzie. Au fost monitorizate timp de 6 ani 823 de femei. Criteriile de excluziune au inclus lipsa unui istoric de alopecie, boli sistemice sau utilizarea unor medicamente ce ar fi putut cauza căderea părului (cum e cazul medicamentelor chimioterapice).

S-a utilizat ca metodă de evaluare a căderii părului tricoscopia. Aceasta a presupus prelevarea a minimum 50 fire de păr smulse din rădăcină de pe scalp – zona frontală și occipitală. Pe tricogramă (rezultatul tricoscopiei) au fost analizate fazele telogenice ale firelor de păr comparativ cu fluctuațiile sezoniere.

Firele de păr prezintă caracteristici diferite, inclusiv vizibile (rădăcina), de la o fază la alta. Analiza lor morfologică a dus la concluzia că cea mai pronunțată alopecie sezonieră se manifestă în lunile iunie și iulie, dar și la începutul toamnei, pe când cea mai redusă a fost semnalată în sezonul de iarnă.

O degradare a părului în perioada iernii ar putea fi cauzată de o deshidratare în zona scalpului. Sunt recomandate șampoanele hidratante, pentru a preveni uscarea scalpului și a firelor de păr, ce ar putea duce la ruperea acestora.

Citeşte şi:
Ce spun unghiile despre sănătate»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
  • Boli și stări
  • Caderea parului
  • Balsam Par
  • fir de par
  • alopecie

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -3 +4
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +29 / -4 +25
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9