Cât de sănătoase sunt alimentele negre?

Decembrie 13, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Ramona Lita
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+19
Cât de sănătoase sunt alimentele negre?

Culoarea în farfurie înseamnă și sănătate, însă și negrul îți oferă substanţe nutritive de cea mai bună calitate. Și ne referim bineînțeles la alimentele negre mai puțin cunoscute însă la fel de sănătoase precum cele viu colorate.

"Chiar dacă nu sunt tocmai foarte atrăgătoare să le observi în farfurie, alimentele negre sunt un elixir al sănătății"Pentru a te bucura din plin de sănătate este necesar să îi oferi organismului tău o gamă largă de vitamine, minerale cât și antioxidanți.

Un aspect despre care s-a vorbit foarte puțin raportat la valoarea sa este faptul că alimentele negre sunt cea mai bună sursă de antioxidanți, tocmai pentru că au culoarea negră, care este dată de cantitatea mare de antocianine.

Chiar dacă nu sunt tocmai foarte atrăgătoare să le observi în farfurie, alimentele negre sunt un elixir al sănătății ce nu ar trebui ocolit deloc.

Te protejează de boli

Cu cât îi vei furniza o doză mai mare de antioxidanți organismului tău cu atât mai ferit va fi de acțiunea negativă a radicalilor liberi, ameliorând în același timp inflamațiile przente în organism.

Sunt îndicate a fi folosite mai ales în curele de slăbire, deoarece ajută la eliminarea mai rapidă și facilă a toxinelor, întărind în același timp sistemul imunitar și totodată întărind metabolismul.

Lintea și fasolea neagră

Poate că nu știai însă acum este cazul să te uiți după lintea și fasolea neagră. Lintea este bogată atât în fibre cât și în minerale, mai ales fier, astfel că pentru o digestie bună, echilibrată ai nevoie de un consum regulat de linte.

Maini inghetate

"Contracţia vaselor mici este unul dintre aceste mecanisme, care ajută la concentrarea şi conservarea căldurii în organele interne..."

Citeşte mai mult:
Sindromul Raynaud – mâini reci ca gheaţa indiferent de vreme»

De asemenea fasolea neagră se recomandă a se consuma mai ales pentru că ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare.

Mexicanii de exemplu folosesc fasolea foarte des, fiind unul dintre cele mai populare alimente din bucătăria lor.

O inimă sănătoasă și o alimentație echilibrată se va observa și în ceea ce privește valoarea colesterolului bun.

Știai că există usturoi negru?

Despre usturoi se știe că este un elixir de sănătate, însă există și varianta neagră, cea plină de antioxidanți.

Deși se găsește mai greu se merită toată căutarea. Toate produse negre îți vor oferi o doză de energie și vitalitate ce se va observa și se va menține dacă alegi să le consumi regulat.
Orezul negru, secretul antiîmbătrânire

Ei da, orezul negru a început să mai capete notorietate, fiind o variantă mult mai sănătoasă a orezului alb.

La fel ca și alimentele enumerate mai sus, și orezul negru combate inflamația din organism, și este considerat ca fiind unul dintre alimentele folosite doar de oamenii cu sânge albastru.

Printre motivele pentru care ar trebui să consumi mai des orez negru se regăsește puterea mare de protecție mai ales împotriva îmbătrânirii premature.

Nici strugurii negri nu sunt de evitat sau murele ori curmalele negre.

Condimentele negre

Atât piperul cât și chimenul nu ar trebui să lipsească din bucătăria ta. Mai ales pperul care poate fi folosit în absolut orice preparat din orice bucătărie. Avantajele sale adună și sprijinul împotriva surplusului de kilograme, prevenind depunerea de noi calorii, accelernd metabolismul.

Chimenul poate fi folosit fie la mâncărurile exotice fie la diverse dulciuri, sau îl poți consuma sub formă de ceai.

Citeşte şi:
Ridichea neagră, remediu bun pentru gripă și răceală»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+19
  • Alimentatie echilibrata
  • Antioxidanti
  • usturoi
  • linte
  • condimente
  • alimente negre

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +6 / -1 +5
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cat de periculoase sunt produsele pastrate in ambalajele din aluminiu?
Cat de periculoase sunt produsele pastrate in ambalajele din aluminiu? Aluminiul se gaseste pretutindeni in mediul inconjurator, motiv pentru care este greu de evitat. Practic, aluminiul este utilizat in industrie, intrucat este un material usor, dar si un bun conductor de caldura si de electricitate, insa il regasim si in aproape toate ambalajele alimentare: cutii de conserve, de bere, casolete in care uneori... +17 / 0 +17
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim?
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim? „Nu mă pot concentra.” „Când vreau să lucrez la ceva, gândurile mele zboară ușor în alte părți”. „Încerc să mă concentrez, dar apare mereu ceva care mă distrage”. Dacă vă regăsiți deseori în aceste situații, este important să știți că atenția și capacitatea de concentrare pot fi antrenate. +11 / 0 +11
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului Proprietățile medicinale ale diferitelor produse naturale au fost folosite de secole pentru a preveni și trata diverse boli și de a îmbunătăți starea de sănătate. În plus, remediile naturale sunt unele dintre cele mai populare alegeri pentru tratarea diferitelor afecțiuni. +10 / 0 +10
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine O piscină poate fi “perla coroanei” de pe proprietatea dumneavoastră, capabilă de a vă transforma curtea într-o oază de relaxare şi distracţie maximă în aer liber. +11 / -1 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9