Ce ar trebui să ştiţi despre dependenţa de cofeină

Septembrie 1, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
Ce ar trebui să ştiţi despre dependenţa de cofeină

Multora dintre noi li se pare dificil să parcurgă ziua de muncă fără câteva ceşti de ceai sau de cafea, în timp ce unii au nevoie de acea ceaşcă de cafea pentru a se ridica din pat dimineaţa. Majoritatea dintre noi consumă cofeină sub o formă sau alta zilnic – şi rareori ne gândim la efectul ei asupra organismului. Cofeina este un alcaloid amar, care stimulează sistemul nervos – este considerat cel mai utilizat stimulent din lume.

Cofeina poate da dependenţă?

În adevăratul sens al cuvântului, da, cofeina dă dependenţă. Consumul regulat provoacă o uşoară dependenţă fizică prin stimularea sistemului nervos. Aceia dintre noi care au încercat să elimine brusc cofeina ştiu că putem înregistra simptome clare ale renunţării la cofeină timp de câteva zile şi nu este deloc plăcut!

"Cercetările arată că nu există o legătură directă între consumul de cofeină...şi boli"Simptomele renunţării la cofeină includ:

• dureri de cap
• oboseală
• irascibilitate crescută
• stare depresivă
• lipsa concentrării

Câtă cofeină putem consuma?

Aceasta depinde de la individ la individ. Cercetările arată că nu există o legătură directă între consumul de cofeină (până la 2 ceşti de cafea pe zi) şi boli. Deşi multe persoane spun că odată ce au scăpat de acest obicei se simt mai sănătoşi şi au mai multă energie decât înainte.

5 sfaturi pentru a scăpa de obiceiul de a consuma cofeină

1 Renunţaţi la cafea treptat. Aceasta va scădea simptomele renunţării, cum ar fi durerile de cap şi irascibilitatea şi vă va fi mai uşor să vă atingeţi obiectivul de a elimina cafeaua.

2 Găsiţi cofeină în alte surse. Ştiaţi că există cofeină în ciocolată şi chiar în cafeaua decofeinizată? Dacă înlocuiţi cafeaua obişnuită cu decofeinizată şi reduceţi numărul ceştilor, încă veţi primi doza de cofeină, dar în cantitate mai mică.

3 Găsiţi o altă modalitate de a „intra în priză”. Exerciţiile fizice intense vor combate starea de irascibilitate şi oboseală pe care aţi putea să o întâmpinaţi când renunţaţi la cofeină. În plus, endorfinele eliberate în timpul exerciţiului fizic vă vor da şi ele acea stare de euforie de care auzim cu toţii.

4 Nu vă înfometaţi. Consumaţi mai multe alimente cu indice glicemic scăzut în loc de a bea cafea. Veţi descoperi că sunteţi mai puţin irascibil şi agitat datorită susţinerii de mai lungă durată ce provine de eliberarea lentă a carbohidraţilor şi a proteinelor.

5 Luaţi în seamă oboseala – şansele sunt ca şi dumneavoastră, la fel ca majoritatea adulţilor din zilele noastre, să nu mai aveţi energie şi să fi folosit cofeina pentru a vă ţine în mişcare. Oboseala este modul organismului de a ne transmite că avem nevoie să ne reîncărcăm bateriile. Căutaţi o carte bună şi încercaţi să mergeţi la culcare aproape la aceeaşi oră în fiecare noapte, în timp ce se instalează noul obicei de somn sănătos.

Citește și:
Cum vă poate afecta hrana somnul?»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
  • Sanatate
  • Cafeina
  • Dependenta de cafea
  • Alcaloid amar
  • Stimulent

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -3 +4
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +29 / -4 +25
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9