Ce ar trebui să ştiţi despre dependenţa de cofeină

Septembrie 1, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
Ce ar trebui să ştiţi despre dependenţa de cofeină

Multora dintre noi li se pare dificil să parcurgă ziua de muncă fără câteva ceşti de ceai sau de cafea, în timp ce unii au nevoie de acea ceaşcă de cafea pentru a se ridica din pat dimineaţa. Majoritatea dintre noi consumă cofeină sub o formă sau alta zilnic – şi rareori ne gândim la efectul ei asupra organismului. Cofeina este un alcaloid amar, care stimulează sistemul nervos – este considerat cel mai utilizat stimulent din lume.

Cofeina poate da dependenţă?

În adevăratul sens al cuvântului, da, cofeina dă dependenţă. Consumul regulat provoacă o uşoară dependenţă fizică prin stimularea sistemului nervos. Aceia dintre noi care au încercat să elimine brusc cofeina ştiu că putem înregistra simptome clare ale renunţării la cofeină timp de câteva zile şi nu este deloc plăcut!

"Cercetările arată că nu există o legătură directă între consumul de cofeină...şi boli"Simptomele renunţării la cofeină includ:

• dureri de cap
• oboseală
• irascibilitate crescută
• stare depresivă
• lipsa concentrării

Câtă cofeină putem consuma?

Aceasta depinde de la individ la individ. Cercetările arată că nu există o legătură directă între consumul de cofeină (până la 2 ceşti de cafea pe zi) şi boli. Deşi multe persoane spun că odată ce au scăpat de acest obicei se simt mai sănătoşi şi au mai multă energie decât înainte.

5 sfaturi pentru a scăpa de obiceiul de a consuma cofeină

1 Renunţaţi la cafea treptat. Aceasta va scădea simptomele renunţării, cum ar fi durerile de cap şi irascibilitatea şi vă va fi mai uşor să vă atingeţi obiectivul de a elimina cafeaua.

2 Găsiţi cofeină în alte surse. Ştiaţi că există cofeină în ciocolată şi chiar în cafeaua decofeinizată? Dacă înlocuiţi cafeaua obişnuită cu decofeinizată şi reduceţi numărul ceştilor, încă veţi primi doza de cofeină, dar în cantitate mai mică.

3 Găsiţi o altă modalitate de a „intra în priză”. Exerciţiile fizice intense vor combate starea de irascibilitate şi oboseală pe care aţi putea să o întâmpinaţi când renunţaţi la cofeină. În plus, endorfinele eliberate în timpul exerciţiului fizic vă vor da şi ele acea stare de euforie de care auzim cu toţii.

4 Nu vă înfometaţi. Consumaţi mai multe alimente cu indice glicemic scăzut în loc de a bea cafea. Veţi descoperi că sunteţi mai puţin irascibil şi agitat datorită susţinerii de mai lungă durată ce provine de eliberarea lentă a carbohidraţilor şi a proteinelor.

5 Luaţi în seamă oboseala – şansele sunt ca şi dumneavoastră, la fel ca majoritatea adulţilor din zilele noastre, să nu mai aveţi energie şi să fi folosit cofeina pentru a vă ţine în mişcare. Oboseala este modul organismului de a ne transmite că avem nevoie să ne reîncărcăm bateriile. Căutaţi o carte bună şi încercaţi să mergeţi la culcare aproape la aceeaşi oră în fiecare noapte, în timp ce se instalează noul obicei de somn sănătos.

Citește și:
Cum vă poate afecta hrana somnul?»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
  • Sanatate
  • Cafeina
  • Dependenta de cafea
  • Alcaloid amar
  • Stimulent

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar Stilul tău de viaţă îţi poate afecta sistemul imunitar, care te poate proteja de germeni, viruşi şi boli cronice. Înlocuirea anumitor obiceiuri proaste te poate ajuta însă să îţi păstrezi sănătos sistemul imunitar. Verifică această listă pentru a vedea unde poţi face anumite schimbări. +21 / 0 +21
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
Puterea bucuriei
Puterea bucuriei Moduri practice de a aduce mai multă plăcere şi bucurie în viaţă • Bucuria se trăieşte ACUM şi are legătură cu modul în care gândim în mod frecvent. Fericirea nu e o călătorie, e ACUM +22 / -2 +20
Ghimbirul - planta care face minuni
Ghimbirul - planta care face minuni Dintre plantele tropicale – renumite pentru beneficiile aduse organismului uman – ghimbirul se evidenţiază mai mult decât toate, prin cele 13 funcţii miraculoase pe care le exercită. +15 / 0 +15
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte.
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte. Am vorbit despre gânduri şi cuvinte, în articolul intitulat „Energia de dincolo de cuvinte”. Acum vom extinde ideea, către convingerile şi credinţele pe care le avem. +12 / -1 +11
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +11 / 0 +11
"‪TuiNa‬" -  ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬
"‪TuiNa‬" - ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬ De-a lungul mai multor secole practicanții au creat mai multe tratamente pentru boli, de exemplu: ‪‎Acupunctura‬, ‪‎Presopunctura‬, TuiNa,‎Ventuze‬, ‪‎Moxibustie‬, ‎QiGong‬, AuriculoTerapia‬ și altele. +10 / 0 +10
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente Disconfortul provocat de balonare îţi poate scădea încrederea în sine şi te poate împiedica să dai randament la serviciu sau să te bucuri de timpul liber. Înainte de a merge la medic, poţi încerca trucurile recomandate de site-ul ibs.about.com. +10 / 0 +10
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita?
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita? Mulţi dintre noi petrecem o mare parte din zi aşezaţi în faţa ecranului unui computer sau a altor dispozitive asemănătoare. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele. Ce putem face pentru a reduce efectele SPC? +10 / 0 +10
Ceasul biologic al organismului uman
Ceasul biologic al organismului uman Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii. +9 / 0 +9