Ce suplimente să iei şi pe care să le ocoleşti: Cafea verde, ginseng, Gingko biloba?

Ianuarie 8, 2018 | sursa: Anca Serghescu - ziare.com
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
Ce suplimente să iei şi pe care să le ocoleşti: Cafea verde, ginseng, Gingko biloba?

Ca toată lumea, vrei să fii mai sănătos, să ai mai multă energie, să fii mai suplu şi să te poţi concentra mai bine atunci când situaţia ţi-o cere.

Poţi fi dintre cei care încearcă să mănânce echilibrat, să doarmă suficient, să facă sport, să iasă în oraş mai rar sau să stea mai puţin, gustând doar limonada, sau să faci toate acestea, dar să apelezi şi la ceva suplimente, pentru rezultate mai bune.
"Am trecut în revistă mai multe cercetări ştiinţifice ale ultimilor ani, semnalându-ţi ce suplimente ar trebui să eviţi"
E o strategie bună sau nu? Suplimentele au ce cauta în schemă?

Am trecut în revistă mai multe cercetări ştiinţifice ale ultimilor ani, semnalându-ţi ce suplimente ar trebui să eviţi. E vorba despre cele pentru care oamenii de ştiinţă nu garantează defel, dimpotrivă.

Astfel, dacă ţi-a trecut prin cap să iei pudră de proteine, poate ar trebui să te mai gândeşti. E mai sigur să mănânci fasole, tofu, nuci, peste sau orice alt tip de carne.

În SUA şi nu numai, pudra de proteine este cel mai bine vândut dintre suplimente, promiţându-se o creştere în greutate şi muşchi mai mari. Însă omul modern obţine îndeajuns de multe proteine din dietă. De fapt, cei mai mulţi dintre noi avem parte de prea multe proteine.

Zincul, un alt supliment extrem de popular, administrat mai ales atunci când simţim că ne pândeşte răceala sau pentru a scăpa de ea, e o alegere bună, arată majoritatea studiilor.

10 antibiotice naturale

"S-au descoperit mai multe plante cu un efect mai puternic decât antibioticele clasice şi există rezultate ştiinţifice care le dovedesc eficienţa..."

Citeşte mai mult:
10 antibiotice din plante medicinale!»

Unul dintre acestea, realizat în 2011, care a presupus o revizuire a multor cercetări ştiinţifice care au în centru zincul, a arătat că persoanele care iau acest supliment atunci când sunt răcite scurtează perioada de boală. În plus, tot ele au simptome mai puţin severe, comparativ cu cei cărora li se administrează placebo.

Creatina este un compus care ne ajută muşchii să elibereze mai multă energie, ajuta în mecanismul contracţiei musculare. Cu toţii avem în organism aşa ceva în mod natural. Dacă crezi că în cazul tău cantitatea este insuficientă, mănâncă mai multă carne.

Studiile au arătat că un astfel de supliment ajuta moderat, în cazul exerciţiilor de intensitate redusă. Însă, dacă faci efort constant, cum ar fi exerciţii de anduranţa sau aerobic, nu s-a demonstrat că acest supliment e util.

În cazul antioxidanţilor, sfatul oamenilor de ştiinţa e să-i eviţi pe cei care vin dintr-un tub. S-a arătat că, în afara celor care provin din fructe şi legume, ceilalţi pot mări riscul de cancer.

În schimb, coenzima Q10, acidul lipoic, flavonoidele, polifenolii şi nu numai - toate din surse naturale - oferă protecţie în fata cancerului.

Multe cercetări au arătat că, luaţi în exces, antioxidanţii pot avea efect nociv. Un astfel de studiu, realizat pe bărbaţi fumători, a ajuns la concluzia că persoanele care luau în mod regulat Vitamina A aveau un risc mai mare de cancer decât cei care nu apelau la acest supliment.

Un alt studiu, realizat în 2007, a arătat că atât suplimentele de beta-caroten (Vitamina A), cât şi de Vitamina E măresc riscul de deces.

Micul dejun

"E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că..."

Citeşte mai mult:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?»

Acidul folic este util femeilor însărcinate sau celor care doresc să rămână gravide. În acest caz, oamenii de ştiinţă au reuşit să se pună de acord. Acidul folic este necesar organismului pentru a crea noi celule. În plus, nu poate fi contestat faptul că previne defecte din naştere, chiar unele care pot pune în pericol viaţa nou-născutului.

Extractul de cafea verde trece adesea, în ochii unora, ca fiind un ingredient-minune. În realitate, însă, un singur studiu a arătat că acesta poate ajuta în cură de slăbire. Mai mult, studiul respectiv (retras ulterior) a fost finanţat de compania care lansa produsul pe piaţă.

Extractul de ceai verde este în general considerat sigur, iar mai multe studii realizate de Mayo Clinic, din SUA, au arătat că ingredientul prezent în acesta, EGCG, poate fi folosit în cazul celor afectaţi de un tip de leucemie. Cercetările în ceea ce priveşte alte tipuri de cancer au fost, până în acest moment, prea puţine.

Ginsengul- deşi unele studii au arătat că acesta goneşte oboseala, tot oamenii de ştiinţă spun că e nevoie de mai multe cercetări pentru a se concluziona că e un supliment sigur. În plus, nu sunt documentate efectele sale pe termen lung.

Pastilele de ulei de peste pot fi înlocuite foarte uşor de câte o masă de peşte, în special somon.

Deşi se spune că acizii graşi omega 3 îmbunătăţesc funcţionarea creierului, mai ales la vârste înaintate, studiile nu au ajuns neapărat la această concluzie. Astfel, o cercetare din 2012 a arătat că nici după trei ani de administrare a acestui supliment nu au apărut rezultate în cazul subiecţilor.

Nici în cazul suplimentului Gingko biloba studiile nu au arătat că ar ajuta (la îmbunătăţirea funcţionării creierului). Asta, deşi suplimentul e foarte bine vândut nu numai în SUA.

În timp ce un studiu de mică amploare din 2006 a arătat că îmbunătăţeşte atenţia şi memoria în cazul subiecţilor cu Alzheimer moderat, un altul, realizat doi ani mai târziu pe subiecţi sănătoşi, nu a reuşit să confirme ipoteza că suplimentul poate preveni demenţa, inclusiv Alzheimerul.

O altă cercetare, din 2009, nu a reuşit să demonstreze că suplimentul poate încetini declinul cognitiv sau pierderile de memorie.

Citeşte şi:
Păstura, cel mai valoros medicament de stup»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
  • Suplimente alimentare
  • Suplimente nutritive
  • Antioxidanti
  • Creatina
  • vitamine
  • proteine
  • ginseng

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -3 +4
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +29 / -4 +25
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9