Ceasul biologic al organismului uman

Noiembrie 10, 2015 | Alina Tanko - epochtimes-romania.com
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
Ceasul biologic al organismului uman

Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii.

Aşa-numitele bioritmuri reflectă cel mai bine procesele ciclice din corpul nostru. Ceasul biologic se află în glanda pineală, hipotalamus şi inimă. Organismul nostru funcţionează conform următorului principiu: intensitatea proceselor ritmice creşte treptat şi ajungând la maxim, se diminuează progresiv. Totuşi, ne putem modifica bioritmurile proprii, dacă le sincronizăm cu ritmurile naturii.

"Cercetările recente au demonstrat că ceasul intern al organismului uman influenţează semnificativ eficienţa tratamentelor pe care le urmăm"Cercetările recente au demonstrat că ceasul intern al organismului uman influenţează semnificativ eficienţa tratamentelor pe care le urmăm. Se ştie că ceasul biologic (circadian) ne controlează procesele fiziologice importante din interiorul corpului, cum ar fi digestia, activitatea, ciclul somnului, etc. S-a mai constatat, că modul în care reacţionăm la tratamente depinde, de asemenea, de ceasul intern al fiecăruia. Astfel, am putea fi capabili să reducem efectele adverse ale tratamentelor medicale şi creşte considerabil eficienţa acestora.

Potrivit ştiinţei ce se ocupă de studierea bioritmurilor, fiecare organ intern funcţionează la capacitate maximă şi reacţionează cel mai bine la tratament într-un anumit moment al zilei. Astfel:

De la ora 3 până la 5 dimineaţa – cei mai activi sunt plămânii, iar cea mai puţin activă - vezica urinară;

Între orele 5 - 7, - cel mai activ este intestinul gros, cei mai puţin activi – rinichii;

Între orele 7 - 9 – cel mai activ este stomacul, cel mai puţin activ – pericardul;

Între orele 9 - 11 – cele mai active sunt splina şi pancreasul, iar cel mai puţin active – sunt cele ”trei sisteme de încălzire a organismului”.

Puterea bucuriei

"De câte ori simţim plăcere, se produce o explozie de oxid nitric în corp care are beneficii mari asupra sănătăţii..."

Citeşte mai mult:
Puterea bucuriei»

Sistemul superior de încălzire cuprinde plămânii şi inima, care sunt responsabile de respiraţie şi circulaţia sângelui. Sistemul mediu de încălzire este splina şi stomacul care ne controlează digestia alimentelor. Sistemul inferior este format din rinichi, ficat, intestinul subţire, colonul şi vezica urinară. Aceste organe efectuează procesele de filtrare, eliminând din corp excesul de apă şi substanţe inutile;

Între orele 11 - 13 - cea mai activă este inima, cea mai puţin activă - vezica biliară;

Între orele 13 - 15 - cel mai activ este intestinul mic, cel mai puţin activ – ficatul;

Între orele 15 - 17 - cea mai activă vezica este urinară, cei puţin activi – plămânii;

Între orele 17 - 19 - cei mai activi sunt rinichii, cel mai puţin activ – colonul;

Între orele19 - 21 - cel mai activ este pericardul, cel mai puţin activ – stomacul;

Între orele 21 - 23 - cele mai active sunt ”trei sisteme de încălzire” şi vezica biliară, iar cele mai puţin active - splina şi pancreasul;

Între orele 23 - 1 - cea mai activă este vezica biliară, cea mai puţin activă - inima.

Între orele 1 - 3 - cel mai activ este ficatul, cel mai puţin activ - intestinul subţire.

Pe durata activităţii maxime a unui organ intern, în organism au loc reacţii biochimice intense ce permit o utilizare eficientă a nutrienţilor obţinuţi pe parcursul zilei. Ţinând cont de bioritmurile corpului, ne putem îmbunătăţi sănătatea şi prelungi viaţa. Cum să ne sincronizăm ceasul cicardian cu ritmurile biologice naturale? Vă propunem câteva sfaturi utile în acest sens:

1. Un prim pas, ar fi să ne trezim la timpul potrivit. Răsăritului soarelui este absolut vital pentru toate organismele vii, pentru că anume în acest moment se petrec schimbări intensive la nivel celular şi energetic.

Evita stresul la locul de munca

"Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane..."

Citeşte mai mult:
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase»

2. Între orele 7-9 dimineaţa cel mai activ este stomacul. Un pahar de apă înainte de micul dejun "activează" stomacul, intestinele şi rinichii şi scoate din organism substanţele toxice dăunătoare. Apa ar trebui să fie la temperatura camerei.

3. O eficienţă a muncii, o memorie bună se fac resimţite cel mai bine la ora 9 dimineaţa. Anume această perioadă este optimă pentru asimilarea de noi informaţii.

4. Până la 11 dimineaţa, corpul este într-o formă perfectă. Începând cu 12 - se recomandă reducerea efortului fizic. În acest moment, scade activitatea creierului, iar sângele parvine la organele digestive.

5. Orele 13-14 – sunt cele mai potrivite pentru luarea prânzului.

6. După o scurtă pauză, la ora 16 poate fi observată o sporire a performanţelor în activitatea profesională. Orele 16-19 – sunt perfecte pentru activităţi intelectuale.

7. Orele 19-20 – ora cinei. O dietă naturală cu carbohidraţi contribuie la secreţia hormonului serotonina, ce favorizează un somn sănătos pe timp de noapte.

8. Exerciţii fizice uşoare, clase de qigong sau plimbări în aer liber – sunt recomandate pentru orele 20 - 21.

9. Somnul de noapte ar trebui să se instaleze în jurul orelor 22-23. La ora 2 noaptea - cei care nu dorm vor manifesta cel mai probabil o stare de depresie. Între orele 3-4 survine somnul cel mai profund.

Citeşte şi:
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
  • Ceas desteptator
  • Trezirea organismului
  • Tratamente
  • meditatie yoga
  • ceas biologic
  • bioritm
  • cicardian

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar Stilul tău de viaţă îţi poate afecta sistemul imunitar, care te poate proteja de germeni, viruşi şi boli cronice. Înlocuirea anumitor obiceiuri proaste te poate ajuta însă să îţi păstrezi sănătos sistemul imunitar. Verifică această listă pentru a vedea unde poţi face anumite schimbări. +21 / 0 +21
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
Puterea bucuriei
Puterea bucuriei Moduri practice de a aduce mai multă plăcere şi bucurie în viaţă • Bucuria se trăieşte ACUM şi are legătură cu modul în care gândim în mod frecvent. Fericirea nu e o călătorie, e ACUM +22 / -2 +20
Ghimbirul - planta care face minuni
Ghimbirul - planta care face minuni Dintre plantele tropicale – renumite pentru beneficiile aduse organismului uman – ghimbirul se evidenţiază mai mult decât toate, prin cele 13 funcţii miraculoase pe care le exercită. +15 / 0 +15
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte.
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte. Am vorbit despre gânduri şi cuvinte, în articolul intitulat „Energia de dincolo de cuvinte”. Acum vom extinde ideea, către convingerile şi credinţele pe care le avem. +12 / -1 +11
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +11 / 0 +11
"‪TuiNa‬" -  ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬
"‪TuiNa‬" - ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬ De-a lungul mai multor secole practicanții au creat mai multe tratamente pentru boli, de exemplu: ‪‎Acupunctura‬, ‪‎Presopunctura‬, TuiNa,‎Ventuze‬, ‪‎Moxibustie‬, ‎QiGong‬, AuriculoTerapia‬ și altele. +10 / 0 +10
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente Disconfortul provocat de balonare îţi poate scădea încrederea în sine şi te poate împiedica să dai randament la serviciu sau să te bucuri de timpul liber. Înainte de a merge la medic, poţi încerca trucurile recomandate de site-ul ibs.about.com. +10 / 0 +10
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita?
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita? Mulţi dintre noi petrecem o mare parte din zi aşezaţi în faţa ecranului unui computer sau a altor dispozitive asemănătoare. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele. Ce putem face pentru a reduce efectele SPC? +10 / 0 +10
Avem nevoie de beţişoare de urechi?
Avem nevoie de beţişoare de urechi? Foarte multe persoane utilizează beţişoarele de urechi ca alternativă pentru curăţarea urechilor. Deşi sunt foarte populare, beşiţoarele de urechi nu sunt recomandate pentru fi utilizate în interiorul urechilor, avertizează cadrele medicale. Foarte multe catastrofe au pornit de la utilizarea acestor instrumente ajutătoare. +8 / 0 +8