Ceasul biologic al organismului uman

Noiembrie 10, 2015 | Alina Tanko - epochtimes-romania.com
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
Ceasul biologic al organismului uman

Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii.

Aşa-numitele bioritmuri reflectă cel mai bine procesele ciclice din corpul nostru. Ceasul biologic se află în glanda pineală, hipotalamus şi inimă. Organismul nostru funcţionează conform următorului principiu: intensitatea proceselor ritmice creşte treptat şi ajungând la maxim, se diminuează progresiv. Totuşi, ne putem modifica bioritmurile proprii, dacă le sincronizăm cu ritmurile naturii.

"Cercetările recente au demonstrat că ceasul intern al organismului uman influenţează semnificativ eficienţa tratamentelor pe care le urmăm"Cercetările recente au demonstrat că ceasul intern al organismului uman influenţează semnificativ eficienţa tratamentelor pe care le urmăm. Se ştie că ceasul biologic (circadian) ne controlează procesele fiziologice importante din interiorul corpului, cum ar fi digestia, activitatea, ciclul somnului, etc. S-a mai constatat, că modul în care reacţionăm la tratamente depinde, de asemenea, de ceasul intern al fiecăruia. Astfel, am putea fi capabili să reducem efectele adverse ale tratamentelor medicale şi creşte considerabil eficienţa acestora.

Potrivit ştiinţei ce se ocupă de studierea bioritmurilor, fiecare organ intern funcţionează la capacitate maximă şi reacţionează cel mai bine la tratament într-un anumit moment al zilei. Astfel:

De la ora 3 până la 5 dimineaţa – cei mai activi sunt plămânii, iar cea mai puţin activă - vezica urinară;

Între orele 5 - 7, - cel mai activ este intestinul gros, cei mai puţin activi – rinichii;

Între orele 7 - 9 – cel mai activ este stomacul, cel mai puţin activ – pericardul;

Între orele 9 - 11 – cele mai active sunt splina şi pancreasul, iar cel mai puţin active – sunt cele ”trei sisteme de încălzire a organismului”.

Puterea bucuriei

"De câte ori simţim plăcere, se produce o explozie de oxid nitric în corp care are beneficii mari asupra sănătăţii..."

Citeşte mai mult:
Puterea bucuriei»

Sistemul superior de încălzire cuprinde plămânii şi inima, care sunt responsabile de respiraţie şi circulaţia sângelui. Sistemul mediu de încălzire este splina şi stomacul care ne controlează digestia alimentelor. Sistemul inferior este format din rinichi, ficat, intestinul subţire, colonul şi vezica urinară. Aceste organe efectuează procesele de filtrare, eliminând din corp excesul de apă şi substanţe inutile;

Între orele 11 - 13 - cea mai activă este inima, cea mai puţin activă - vezica biliară;

Între orele 13 - 15 - cel mai activ este intestinul mic, cel mai puţin activ – ficatul;

Între orele 15 - 17 - cea mai activă vezica este urinară, cei puţin activi – plămânii;

Între orele 17 - 19 - cei mai activi sunt rinichii, cel mai puţin activ – colonul;

Între orele19 - 21 - cel mai activ este pericardul, cel mai puţin activ – stomacul;

Între orele 21 - 23 - cele mai active sunt ”trei sisteme de încălzire” şi vezica biliară, iar cele mai puţin active - splina şi pancreasul;

Între orele 23 - 1 - cea mai activă este vezica biliară, cea mai puţin activă - inima.

Între orele 1 - 3 - cel mai activ este ficatul, cel mai puţin activ - intestinul subţire.

Pe durata activităţii maxime a unui organ intern, în organism au loc reacţii biochimice intense ce permit o utilizare eficientă a nutrienţilor obţinuţi pe parcursul zilei. Ţinând cont de bioritmurile corpului, ne putem îmbunătăţi sănătatea şi prelungi viaţa. Cum să ne sincronizăm ceasul cicardian cu ritmurile biologice naturale? Vă propunem câteva sfaturi utile în acest sens:

1. Un prim pas, ar fi să ne trezim la timpul potrivit. Răsăritului soarelui este absolut vital pentru toate organismele vii, pentru că anume în acest moment se petrec schimbări intensive la nivel celular şi energetic.

Evita stresul la locul de munca

"Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane..."

Citeşte mai mult:
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase»

2. Între orele 7-9 dimineaţa cel mai activ este stomacul. Un pahar de apă înainte de micul dejun "activează" stomacul, intestinele şi rinichii şi scoate din organism substanţele toxice dăunătoare. Apa ar trebui să fie la temperatura camerei.

3. O eficienţă a muncii, o memorie bună se fac resimţite cel mai bine la ora 9 dimineaţa. Anume această perioadă este optimă pentru asimilarea de noi informaţii.

4. Până la 11 dimineaţa, corpul este într-o formă perfectă. Începând cu 12 - se recomandă reducerea efortului fizic. În acest moment, scade activitatea creierului, iar sângele parvine la organele digestive.

5. Orele 13-14 – sunt cele mai potrivite pentru luarea prânzului.

6. După o scurtă pauză, la ora 16 poate fi observată o sporire a performanţelor în activitatea profesională. Orele 16-19 – sunt perfecte pentru activităţi intelectuale.

7. Orele 19-20 – ora cinei. O dietă naturală cu carbohidraţi contribuie la secreţia hormonului serotonina, ce favorizează un somn sănătos pe timp de noapte.

8. Exerciţii fizice uşoare, clase de qigong sau plimbări în aer liber – sunt recomandate pentru orele 20 - 21.

9. Somnul de noapte ar trebui să se instaleze în jurul orelor 22-23. La ora 2 noaptea - cei care nu dorm vor manifesta cel mai probabil o stare de depresie. Între orele 3-4 survine somnul cel mai profund.

Citeşte şi:
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
  • Ceas desteptator
  • Trezirea organismului
  • Tratamente
  • meditatie yoga
  • ceas biologic
  • bioritm
  • cicardian

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
D C Dulcan: 5 minute de suparare imobilizeaza pentru 5-6 ore sistemul imunitar
D C Dulcan: 5 minute de suparare imobilizeaza pentru 5-6 ore sistemul imunitar Descope­ririle fizi­cii cuantice au arătat că mintea noastră e cea care face să colap­seze undele de energie şi le trans­formă în parti­cule, adică în materie. A gândi înseamnă a transforma nevăzu­tul în văzut. +4 / 0 +4
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
"‪TuiNa‬" -  ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬
"‪TuiNa‬" - ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬ De-a lungul mai multor secole practicanții au creat mai multe tratamente pentru boli, de exemplu: ‪‎Acupunctura‬, ‪‎Presopunctura‬, TuiNa,‎Ventuze‬, ‪‎Moxibustie‬, ‎QiGong‬, AuriculoTerapia‬ și altele. +10 / 0 +10
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente Disconfortul provocat de balonare îţi poate scădea încrederea în sine şi te poate împiedica să dai randament la serviciu sau să te bucuri de timpul liber. Înainte de a merge la medic, poţi încerca trucurile recomandate de site-ul ibs.about.com. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai!
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai! Cafeaua este unul dintre cele mai consumate alimente, in special de catre persoanele care au nevoie de un plus de energie. Este adevarat ca mareste ritmul cardiac si ingalbeneste dintii, insa beneficiile ei sunt mai numeroase decat reactiile adverse. +12 / -4 +8
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului Au mai ramas doar 3 saptamani pana la intalnirea cu celebrul Dr. Oz, care va veni pentru prima data in Romania pentru a sustine conferinta „Take your life to the next level”. Considerat a fi evenimentul medical al anului 2016, dedicat stilului sanatos de viata, conferinta sustinuta de Dr. Oz pe scena Salii Palatului din Bucuresti, va avea... +8 / 0 +8
Insomnia: lupta de a adormi
Insomnia: lupta de a adormi Insomnia este o tulburare a somnului care înseamnă că nu poţi să adormi sau să rămâi adormit. Aceia care suferă de ea sunt denumiţi insomniaci. Majoritatea oamenilor are nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte. Cei care suferă de insomnie rareori dacă dorm aşa de mult şi chiar dacă pot rămâne în pat perioade lungi de timp, tot nu... +8 / 0 +8