Condimentele, de nelipsit din dietă pe timp de ger

Ianuarie 10, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Alexandra Tudor
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
Condimentele, de nelipsit din dietă pe timp de ger

Alături de hainele groase, alimentația potrivită încălzește corpul în zilele geroase și previne pierderile de căldură, inflamarea amigdalelor, uscarea căilor nazale și pune sângele în mișcare.

Mâncărurile condimentate
"te ajută să depăşești uşor zilele cu temperaturi foarte scăzute"
Preparatele culinare în care pui ceva mai multe condimente decât de obicei sunt cele care emană în corp cea mai mare căldură. Pun sângele în circulaţie şi te ajută să depăşești uşor zilele cu temperaturi foarte scăzute. Atenţie, însă, nu abuza de ele, altfel ajung să-ți afecteze stomacul!

Supe și ceaiuri

Este foarte important să bei mai multe lichide în timpul iernii. Din cauza aerului rece şi uscat ai nevoie de hidratare, aşa că este indicat să consume cât mai multe lichide calde. Supele şi ceaiurile îți încălzesc întregul corp. Mai mult, aroma ingredientelor tradiţionale din supă, precum ceapa şi ardeiul, sub formă de vapori ajută la defundarea căilor respiratorii. De asemenea, un ceai cald este medicamentul universal pentru amigdalele inflamate, pentru că încălzeşte gâtul şi grăbeşte vindecarea. Este indicat să nu-l bei fierbinte, ci călduţ.

Maini reci indiferent de vreme?

"S-a stabilit că 5% din populaţia lumii suferă de sindromul Raynaud, cunoscut şi ca fenomenul Raynaud sau boala Raynaud. Acest sindrom se manifestă ca..."

Citeşte mai mult:
Sindromul Raynaud – mâini reci ca gheaţa indiferent de vreme»

Dulciuri, mai ales dacă faci efort

Gustul dulce este de departe cel preferat de toată lumea. În anotimpul rece ai voie să mănânci mai des deserturi. Dulciurile stimulează uşor circulaţia sângelui şi oferă şi plăcere în momentul în care le savurezi. Sunt recomandate mai ales persoanelor care fac sporturi de iarnă sau care fac efort în aer liber.

Mai multe proteine

Alimentele bogate în proteine îți încălzesc corpul mai bine decât cele bogate în amidon sau grăsimi. Aşadar, gustoasele tocăniţe de pui, bogate în proteine îți pot ţine de cald. Nici carnea de peşte nu trebuie să lipsească din meniul de iarnă, ea fiind la fel de bogată în proteine ca aceea de pasăre.

Citeşte şi:
Cum să tratezi în mod natural hipertensiunea»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
  • Alimentatie echilibrata
  • Supa minune
  • Ceai
  • proteine
  • dependenta de dulciuri
  • condimente
  • frig

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai!
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai! Cafeaua este unul dintre cele mai consumate alimente, in special de catre persoanele care au nevoie de un plus de energie. Este adevarat ca mareste ritmul cardiac si ingalbeneste dintii, insa beneficiile ei sunt mai numeroase decat reactiile adverse. +12 / -4 +8
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului Au mai ramas doar 3 saptamani pana la intalnirea cu celebrul Dr. Oz, care va veni pentru prima data in Romania pentru a sustine conferinta „Take your life to the next level”. Considerat a fi evenimentul medical al anului 2016, dedicat stilului sanatos de viata, conferinta sustinuta de Dr. Oz pe scena Salii Palatului din Bucuresti, va avea... +8 / 0 +8
Insomnia: lupta de a adormi
Insomnia: lupta de a adormi Insomnia este o tulburare a somnului care înseamnă că nu poţi să adormi sau să rămâi adormit. Aceia care suferă de ea sunt denumiţi insomniaci. Majoritatea oamenilor are nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte. Cei care suferă de insomnie rareori dacă dorm aşa de mult şi chiar dacă pot rămâne în pat perioade lungi de timp, tot nu... +8 / 0 +8