Cum ne afectează antibioticele

Ianuarie 8, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Cum ne afectează antibioticele

De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede.

Din păcate, cei mai mulţi dintre noi nu ne mulţumim doar cu atât. Confundăm o mică durere de cap cu o migrenă în adevăratul sens al cuvântului şi ne grăbim să scăpăm de ea cu ajutorul unui pumn de pastile. Specialiştii ne avertizează că astfel de acţiuni vor avea urmări grave.

"Organismul se obişnuieşte cu dozele de medicamente şi devine imun la stimularea acestora"Organismul se obişnuieşte cu dozele de medicamente şi devine imun la stimularea acestora. Mai mult decât atât, consumul repetat de antibiotice creează un mediu prielnic pentru dezvoltarea unor noi tulpini mult mai greu de combătut.

Medicii susţin că, pe termen lung, antibioticele au cea mai mare influenţă asupra sistemului imunitar, digestiv şi chiar întregul organism poate avea de suferit.

Scopul antibioticelor este acela de a ataca bacteriile nocive ce atacă organismul însă, datorită modului de acţionare acestea ataca de cele mai multe ori şi bacteriile benefice organismului cum ar fi cele prezente la nivelul florei intestinale.

Considerate ca fiind cea mai rapidă soluţie în combaterea bolilor persistente, în cazul în care sunt administrate sistematic acestea măresc rezistenta corpului la infecţii şi în timp scad gradul de eficienta al altor tratamente.

Micul dejun

"Nutriţioniştii susţin că mesele cele mai importante ale zilei ar trebui să fie micul dejun şi prânzul. Micul dejun ne furnizează un supliment important de energie, care ne oferă un început bun pentru ziua ce urmează. Fără această masă vitală..."

Citeşte mai mult:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?» 

Probleme cauzate de consumul în exces de antibiotice:

- Afecţiuni ale stomacului – Antibioticele provoacă dezechilibru la nivelul bacteriilor saprofite aflate în stomac şi astfel apar inflamaţii ale intestinului. Datorită inflamaţiilor intestinului ne putem confrunta cu stări de greaţă şi ameţeală. În plus, organismul nu mai poate reţine apa în corp şi astfel vom suferi de deshidratare, mai ales dacă avem aceste simptome în timpul verii.

- Candidoza – în cazul femeilor, consumul de antibiotic acţionează asupra florei vaginale, determinând creşterea şi dezvoltarea Candidei. Aceasta micoză este prezentă în mod natural în organism dar în stare latentă. Antibioticele activează agravarea candidozei, astfel că mai mult de 10% din femei se confruntă cu această afecţiune contagioasă.

- Probleme respiratorii – În cazul adulţilor, consumul de antibiotice poate afecta pereţii plămânilor iar în cazul copiilor studiile au arătat că prin consumul mărit de antibiotic se măreşte riscul de astm, alergii sau sinuzite cornice.

- Scăderea imunităţii - flora intestinală are un rol extrem de important în organism fiind responsabilă şi în cazul menţinerii unui sistem imunitar puternic. Consumul exagerat de antibiotice duce la incapabilitatea florei intestinale de a sintetiza imunoglobulinele (care au un rol important în combaterea agenţilor patogeni).

 - Afecţiuni ale rinichilor - utilizarea antibioticelor măreşte probabilitatea instalării insuficientei renale şi a calculilor renali. Astfel, substanţele nocive nu mai sunt eliminate din tractul urinar şi creşte expunerea în fata infecţiilor.

 - Alergii – antibioticele nu ar trebui consumate în exces şi datorită faptului că acestea pot creşte riscul de alergii. Acest fapt este datorat coloranţilor şi aditivilor chimici pe care îi conţin antibioticele.

Pentru a preveni consumul de antibiotice este recomandat să ne intărim sistemul imunitar prin căi naturale şi extrem de simple:

Mişcarea – fiind o persoană activa fizic, stimulezi organismul în secreţia de endorfine şi hormoni care ajută la înlăturarea stresului (stresul duce la scăderea imunităţii) şi menţinerea bunei dispoziţii.

Somnul – pentru a mări producţia de melatonină (hormonul care inhiba stresul) ai nevoie de minim 7 ore de somn pe noapte.

Alimentaţie echilibrată – s-a demonstrat ştiinţific că obezitatea cauzează slăbirea sistemului imunitar şi astfel creşte riscul inflamaţiilor în corp. Îţi recomandăm să respecţi orele de masă, să elimini alimentele cu foarte multe grăsimi, cele procesate şi cele ce au un conţinut mare de aditivi. În schimbul sucurilor cu arome artificiale ar trebui alese fructe şi legume bogate în vitamine şi minerale.

Ceaiul – îţi recomandăm să bei cât mai mult ceai de muşeţel pentru care are proprietăţi antiseptice şi bactericide. De asemenea, nu uita să consumi usturoi, este un antibiotic natural care combate bacteriile şi ajuta la susţinerea sistemului imunitar.

Citeşte şi:
5 mituri despre vaccinarea copiilor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Boli și stări
  • Combaterea Bolilor
  • Antibiotice
  • Prescriere Tratament
  • Simptom
  • Flora intestinala
  • Tratamente
  • Bacterii saprofite

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim?
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim? „Nu mă pot concentra.” „Când vreau să lucrez la ceva, gândurile mele zboară ușor în alte părți”. „Încerc să mă concentrez, dar apare mereu ceva care mă distrage”. Dacă vă regăsiți deseori în aceste situații, este important să știți că atenția și capacitatea de concentrare pot fi antrenate. +10 / 0 +10
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +17 / -4 +13
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii Indiferent că vorbim despre îngrijirea tenului, a părului sau a pielii, miraculosul ulei de măsline este unul dintre ingredientele-cheie. Însă știi să-l folosești corect, astfel încât să te bucuri la maximum de beneficiile sale? +10 / 0 +10
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita?
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita? Mulţi dintre noi petrecem o mare parte din zi aşezaţi în faţa ecranului unui computer sau a altor dispozitive asemănătoare. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele. Ce putem face pentru a reduce efectele SPC? +10 / 0 +10
Ceasul biologic al organismului uman
Ceasul biologic al organismului uman Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii. +9 / 0 +9
Tot ce trebuie să ştii despre riscurile epilării cu IPL
Tot ce trebuie să ştii despre riscurile epilării cu IPL Ne aflăm în mijlocul sezonului de vară, ceea ce înseamnă că femeile sunt încă în căutarea opţiunilor cât mai simple pentru a face părul nedorit să dispară. +8 / 0 +8