Cum ne afectează antibioticele

Ianuarie 8, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Cum ne afectează antibioticele

De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede.

Din păcate, cei mai mulţi dintre noi nu ne mulţumim doar cu atât. Confundăm o mică durere de cap cu o migrenă în adevăratul sens al cuvântului şi ne grăbim să scăpăm de ea cu ajutorul unui pumn de pastile. Specialiştii ne avertizează că astfel de acţiuni vor avea urmări grave.

"Organismul se obişnuieşte cu dozele de medicamente şi devine imun la stimularea acestora"Organismul se obişnuieşte cu dozele de medicamente şi devine imun la stimularea acestora. Mai mult decât atât, consumul repetat de antibiotice creează un mediu prielnic pentru dezvoltarea unor noi tulpini mult mai greu de combătut.

Medicii susţin că, pe termen lung, antibioticele au cea mai mare influenţă asupra sistemului imunitar, digestiv şi chiar întregul organism poate avea de suferit.

Scopul antibioticelor este acela de a ataca bacteriile nocive ce atacă organismul însă, datorită modului de acţionare acestea ataca de cele mai multe ori şi bacteriile benefice organismului cum ar fi cele prezente la nivelul florei intestinale.

Considerate ca fiind cea mai rapidă soluţie în combaterea bolilor persistente, în cazul în care sunt administrate sistematic acestea măresc rezistenta corpului la infecţii şi în timp scad gradul de eficienta al altor tratamente.

Micul dejun

"Nutriţioniştii susţin că mesele cele mai importante ale zilei ar trebui să fie micul dejun şi prânzul. Micul dejun ne furnizează un supliment important de energie, care ne oferă un început bun pentru ziua ce urmează. Fără această masă vitală..."

Citeşte mai mult:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?» 

Probleme cauzate de consumul în exces de antibiotice:

- Afecţiuni ale stomacului – Antibioticele provoacă dezechilibru la nivelul bacteriilor saprofite aflate în stomac şi astfel apar inflamaţii ale intestinului. Datorită inflamaţiilor intestinului ne putem confrunta cu stări de greaţă şi ameţeală. În plus, organismul nu mai poate reţine apa în corp şi astfel vom suferi de deshidratare, mai ales dacă avem aceste simptome în timpul verii.

- Candidoza – în cazul femeilor, consumul de antibiotic acţionează asupra florei vaginale, determinând creşterea şi dezvoltarea Candidei. Aceasta micoză este prezentă în mod natural în organism dar în stare latentă. Antibioticele activează agravarea candidozei, astfel că mai mult de 10% din femei se confruntă cu această afecţiune contagioasă.

- Probleme respiratorii – În cazul adulţilor, consumul de antibiotice poate afecta pereţii plămânilor iar în cazul copiilor studiile au arătat că prin consumul mărit de antibiotic se măreşte riscul de astm, alergii sau sinuzite cornice.

- Scăderea imunităţii - flora intestinală are un rol extrem de important în organism fiind responsabilă şi în cazul menţinerii unui sistem imunitar puternic. Consumul exagerat de antibiotice duce la incapabilitatea florei intestinale de a sintetiza imunoglobulinele (care au un rol important în combaterea agenţilor patogeni).

 - Afecţiuni ale rinichilor - utilizarea antibioticelor măreşte probabilitatea instalării insuficientei renale şi a calculilor renali. Astfel, substanţele nocive nu mai sunt eliminate din tractul urinar şi creşte expunerea în fata infecţiilor.

 - Alergii – antibioticele nu ar trebui consumate în exces şi datorită faptului că acestea pot creşte riscul de alergii. Acest fapt este datorat coloranţilor şi aditivilor chimici pe care îi conţin antibioticele.

Pentru a preveni consumul de antibiotice este recomandat să ne intărim sistemul imunitar prin căi naturale şi extrem de simple:

Mişcarea – fiind o persoană activa fizic, stimulezi organismul în secreţia de endorfine şi hormoni care ajută la înlăturarea stresului (stresul duce la scăderea imunităţii) şi menţinerea bunei dispoziţii.

Somnul – pentru a mări producţia de melatonină (hormonul care inhiba stresul) ai nevoie de minim 7 ore de somn pe noapte.

Alimentaţie echilibrată – s-a demonstrat ştiinţific că obezitatea cauzează slăbirea sistemului imunitar şi astfel creşte riscul inflamaţiilor în corp. Îţi recomandăm să respecţi orele de masă, să elimini alimentele cu foarte multe grăsimi, cele procesate şi cele ce au un conţinut mare de aditivi. În schimbul sucurilor cu arome artificiale ar trebui alese fructe şi legume bogate în vitamine şi minerale.

Ceaiul – îţi recomandăm să bei cât mai mult ceai de muşeţel pentru care are proprietăţi antiseptice şi bactericide. De asemenea, nu uita să consumi usturoi, este un antibiotic natural care combate bacteriile şi ajuta la susţinerea sistemului imunitar.

Citeşte şi:
5 mituri despre vaccinarea copiilor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Boli și stări
  • Combaterea Bolilor
  • Antibiotice
  • Prescriere Tratament
  • Simptom
  • Flora intestinala
  • Tratamente
  • Bacterii saprofite

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +6 / -1 +5
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim?
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim? „Nu mă pot concentra.” „Când vreau să lucrez la ceva, gândurile mele zboară ușor în alte părți”. „Încerc să mă concentrez, dar apare mereu ceva care mă distrage”. Dacă vă regăsiți deseori în aceste situații, este important să știți că atenția și capacitatea de concentrare pot fi antrenate. +11 / 0 +11
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului Proprietățile medicinale ale diferitelor produse naturale au fost folosite de secole pentru a preveni și trata diverse boli și de a îmbunătăți starea de sănătate. În plus, remediile naturale sunt unele dintre cele mai populare alegeri pentru tratarea diferitelor afecțiuni. +10 / 0 +10
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine O piscină poate fi “perla coroanei” de pe proprietatea dumneavoastră, capabilă de a vă transforma curtea într-o oază de relaxare şi distracţie maximă în aer liber. +11 / -1 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9