Cum ne afectează antibioticele

Ianuarie 8, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Cum ne afectează antibioticele

De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede.

Din păcate, cei mai mulţi dintre noi nu ne mulţumim doar cu atât. Confundăm o mică durere de cap cu o migrenă în adevăratul sens al cuvântului şi ne grăbim să scăpăm de ea cu ajutorul unui pumn de pastile. Specialiştii ne avertizează că astfel de acţiuni vor avea urmări grave.

"Organismul se obişnuieşte cu dozele de medicamente şi devine imun la stimularea acestora"Organismul se obişnuieşte cu dozele de medicamente şi devine imun la stimularea acestora. Mai mult decât atât, consumul repetat de antibiotice creează un mediu prielnic pentru dezvoltarea unor noi tulpini mult mai greu de combătut.

Medicii susţin că, pe termen lung, antibioticele au cea mai mare influenţă asupra sistemului imunitar, digestiv şi chiar întregul organism poate avea de suferit.

Scopul antibioticelor este acela de a ataca bacteriile nocive ce atacă organismul însă, datorită modului de acţionare acestea ataca de cele mai multe ori şi bacteriile benefice organismului cum ar fi cele prezente la nivelul florei intestinale.

Considerate ca fiind cea mai rapidă soluţie în combaterea bolilor persistente, în cazul în care sunt administrate sistematic acestea măresc rezistenta corpului la infecţii şi în timp scad gradul de eficienta al altor tratamente.

Micul dejun

"Nutriţioniştii susţin că mesele cele mai importante ale zilei ar trebui să fie micul dejun şi prânzul. Micul dejun ne furnizează un supliment important de energie, care ne oferă un început bun pentru ziua ce urmează. Fără această masă vitală..."

Citeşte mai mult:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?» 

Probleme cauzate de consumul în exces de antibiotice:

- Afecţiuni ale stomacului – Antibioticele provoacă dezechilibru la nivelul bacteriilor saprofite aflate în stomac şi astfel apar inflamaţii ale intestinului. Datorită inflamaţiilor intestinului ne putem confrunta cu stări de greaţă şi ameţeală. În plus, organismul nu mai poate reţine apa în corp şi astfel vom suferi de deshidratare, mai ales dacă avem aceste simptome în timpul verii.

- Candidoza – în cazul femeilor, consumul de antibiotic acţionează asupra florei vaginale, determinând creşterea şi dezvoltarea Candidei. Aceasta micoză este prezentă în mod natural în organism dar în stare latentă. Antibioticele activează agravarea candidozei, astfel că mai mult de 10% din femei se confruntă cu această afecţiune contagioasă.

- Probleme respiratorii – În cazul adulţilor, consumul de antibiotice poate afecta pereţii plămânilor iar în cazul copiilor studiile au arătat că prin consumul mărit de antibiotic se măreşte riscul de astm, alergii sau sinuzite cornice.

- Scăderea imunităţii - flora intestinală are un rol extrem de important în organism fiind responsabilă şi în cazul menţinerii unui sistem imunitar puternic. Consumul exagerat de antibiotice duce la incapabilitatea florei intestinale de a sintetiza imunoglobulinele (care au un rol important în combaterea agenţilor patogeni).

 - Afecţiuni ale rinichilor - utilizarea antibioticelor măreşte probabilitatea instalării insuficientei renale şi a calculilor renali. Astfel, substanţele nocive nu mai sunt eliminate din tractul urinar şi creşte expunerea în fata infecţiilor.

 - Alergii – antibioticele nu ar trebui consumate în exces şi datorită faptului că acestea pot creşte riscul de alergii. Acest fapt este datorat coloranţilor şi aditivilor chimici pe care îi conţin antibioticele.

Pentru a preveni consumul de antibiotice este recomandat să ne intărim sistemul imunitar prin căi naturale şi extrem de simple:

Mişcarea – fiind o persoană activa fizic, stimulezi organismul în secreţia de endorfine şi hormoni care ajută la înlăturarea stresului (stresul duce la scăderea imunităţii) şi menţinerea bunei dispoziţii.

Somnul – pentru a mări producţia de melatonină (hormonul care inhiba stresul) ai nevoie de minim 7 ore de somn pe noapte.

Alimentaţie echilibrată – s-a demonstrat ştiinţific că obezitatea cauzează slăbirea sistemului imunitar şi astfel creşte riscul inflamaţiilor în corp. Îţi recomandăm să respecţi orele de masă, să elimini alimentele cu foarte multe grăsimi, cele procesate şi cele ce au un conţinut mare de aditivi. În schimbul sucurilor cu arome artificiale ar trebui alese fructe şi legume bogate în vitamine şi minerale.

Ceaiul – îţi recomandăm să bei cât mai mult ceai de muşeţel pentru care are proprietăţi antiseptice şi bactericide. De asemenea, nu uita să consumi usturoi, este un antibiotic natural care combate bacteriile şi ajuta la susţinerea sistemului imunitar.

Citeşte şi:
5 mituri despre vaccinarea copiilor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Boli și stări
  • Combaterea Bolilor
  • Antibiotice
  • Prescriere Tratament
  • Simptom
  • Flora intestinala
  • Tratamente
  • Bacterii saprofite

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar Stilul tău de viaţă îţi poate afecta sistemul imunitar, care te poate proteja de germeni, viruşi şi boli cronice. Înlocuirea anumitor obiceiuri proaste te poate ajuta însă să îţi păstrezi sănătos sistemul imunitar. Verifică această listă pentru a vedea unde poţi face anumite schimbări. +21 / 0 +21
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
Puterea bucuriei
Puterea bucuriei Moduri practice de a aduce mai multă plăcere şi bucurie în viaţă • Bucuria se trăieşte ACUM şi are legătură cu modul în care gândim în mod frecvent. Fericirea nu e o călătorie, e ACUM +22 / -2 +20
Ghimbirul - planta care face minuni
Ghimbirul - planta care face minuni Dintre plantele tropicale – renumite pentru beneficiile aduse organismului uman – ghimbirul se evidenţiază mai mult decât toate, prin cele 13 funcţii miraculoase pe care le exercită. +15 / 0 +15
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte.
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte. Am vorbit despre gânduri şi cuvinte, în articolul intitulat „Energia de dincolo de cuvinte”. Acum vom extinde ideea, către convingerile şi credinţele pe care le avem. +12 / -1 +11
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim?
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim? „Nu mă pot concentra.” „Când vreau să lucrez la ceva, gândurile mele zboară ușor în alte părți”. „Încerc să mă concentrez, dar apare mereu ceva care mă distrage”. Dacă vă regăsiți deseori în aceste situații, este important să știți că atenția și capacitatea de concentrare pot fi antrenate. +10 / 0 +10
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Caise – vitamine şi minerale din belşug
Caise – vitamine şi minerale din belşug Nu degeaba sâmburii de caisă au forma unei inimi. Potrivit numeroaselor studii ştiinţifice în acest domeniu, caisele şi uleiul extras din sâmburii ei preţioşi pot proteja inima şi celelalte organe vitale de numeroase afecţiuni iar conţinutul bogat în nutrienţi, vitamine şi minerale face din acest fruct zemos şi parfumat o... +9 / 0 +9
Avem nevoie de beţişoare de urechi?
Avem nevoie de beţişoare de urechi? Foarte multe persoane utilizează beţişoarele de urechi ca alternativă pentru curăţarea urechilor. Deşi sunt foarte populare, beşiţoarele de urechi nu sunt recomandate pentru fi utilizate în interiorul urechilor, avertizează cadrele medicale. Foarte multe catastrofe au pornit de la utilizarea acestor instrumente ajutătoare. +8 / 0 +8