Cum să depăşiţi insomnia

August 20, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
Cum să depăşiţi insomnia

Ştiaţi că mai mult de o persoană din trei din lumea occidentală suferă de insomnie continuă sau intermitentă? Poate aţi avut nefericirea să treceţi prin aşa ceva şi dumneavoastră: vine noaptea, sunteţi întins în pat şi pentru un motiv sau altul somnul nu mai vine... Insomnia (din latinescul insomnia) este o problemă des întâlnită, dar numai 5 la sută dintre cei care suferă de ea consultă medicul pentru a găsi o soluţie. Este mai bine să nu apelaţi la o somnifere pentru a scăpa imediat de insomnie, ci mai degrabă să căutaţi cauza şi să încercaţi să o depăşiţi – asigurându-vă astfel o odihnă îndelungată. Deci, care ar putea fi cauzele insomniei şi cum le puteţi rezolva?

Insomnia reprezintă o problemă serioasă

Înainte de toate, trebuie să acceptaţi că insomnia este o problemă serioasă. O persoană privată de somn şi neodihnită devine irascibilă şi incapabilă să muncească eficient. Dacă tulburarea de somn devine mai frecventă şi intensă, vă înrăutăţeşte starea de sănătate per ansamblu şi vă slăbeşte imunitatea, deoarece o odihnă bună este necesară pentru ca organismul să funcţioneze cum trebuie. Poate provoca probleme serioase de sănătate şi memorie. În timpul anumitor faze ale somnului, informaţiile cunoscute sau învăţate în timpul zilei sunt transcrise din memoria pe termen scurt în memoria pe termen lung din creier. Dacă nu dormiţi suficient noaptea, organismul poate să înceapă să ceară somn. Din cauza nivelurilor extrem de ridicate de oboseală fizică, va trebui să vă odihniţi măcar puţin. Şi imaginaţi-vă şi lucrul următor: veţi putea descoperi în sfârşit necesitatea pentru acea canapea incomodă din holul locului dumneavoastră de muncă, deoarece s-ar putea să aveţi nevoie să trageţi un pui de somn scurt, dar liniştit, în timpul pauzei de prânz.

"Dacă dormiţi bine noaptea, dar cu toate acestea organismul dumneavoastră încă simte nevoia de a trage un pui de somn de cincisprezece minute în timpul zilei, nu vă alarmaţi"Dacă dormiţi bine noaptea, dar cu toate acestea organismul dumneavoastră încă simte nevoia de a trage un pui de somn de cincisprezece minute în timpul zilei, nu vă alarmaţi: nu este o tulburare, o problemă sau un simptom al insomniei. Unele persoane pur şi simplu au nevoie să doarmă mai des decât o dată pe zi pentru a întreţine funcţiile organismului.
Totuşi, dacă suferiţi de insomnie noaptea, este evident că lipsa de armonie dintre ciclul odihnă-muncă are un impact negativ. În mod obişnuit, organismul uman este adaptat să doarmă noaptea şi să fie activ în timpul zilei. În decurs de câteva săptămâni, organismul se poate obişnui cu un nou program de somn (de exemplu, să se trezească întotdeauna la ora opt dimineaţa sau să doarmă în timpul zilei), aşa că obişnuinţa de a dormi la timpul nepotrivit va face doar şi mai dificil pentru dumneavoastră să vă odihniţi bine noaptea. De aceea, simptomele insomniei nu trebuie niciodată trecute cu vederea. Este necesar să încercaţi să faceţi toate eforturile posibile pentru a descoperi cauzele problemelor dumneavoastră de somn şi să aveţi grijă să le rezolvaţi.

Cauzele insomniei

Medicii pot detecta două tipuri posibile de insomnie, în funcţie de frecvenţa şi intensitatea ei. Insomnia poate fi cronică (atunci când cineva a suferit de insomnie mai mult de o lună şi cel puţin trei nopţi pe săptămână) sau ocazională (când tulburările de somn durează numai câteva săptămâni şi apar mai puţin frecvent pe săptămână). Insomnia de orice tip n-ar trebui lăsată niciodată „să treacă de la sine”. Iată cauzele cele mai obişnuite ale insomniei:

Cauzele matretii

"Mătreaţa este doar un simptom şi problemele nu sunt menţionate aproape niciodată în reclamele anti- mătreaţă."

Citește mai mult:
Ce trebuie să știm ca să luptăm împotriva mătreții?»

• Insomnia pe termen scurt sau ocazională este de obicei rezultatul tensiunii, stresului şi anxietăţii provocate de anumite situaţii de viaţă. Activitatea fizică energică în timpul ultimelor patru ore înainte de somn poate avea şi ea un impact negativ asupra somnului, ca şi diferite medicamente care pot provoca efecte secundare nedorite.


• Stresul permanent sau problemele psihiatrice (cum ar fi depresia, schizofrenia, etc.) pot provoca şi ele insomnie, care poate evolua în insomnie pe termen lung.

• Se ştie că folosirea stimulanţilor, cum ar fi cofeina, nicotina sau diverse pastile de slăbit întrerupe, de asemenea, somnul.

• Prea puţină activitate fizică şi o viaţă extrem de pasivă pot reprezenta, de asemenea, cauze ale insomniei. S-ar putea să fiţi nevoit să vă consumaţi toată energia fizică pentru a vă simţi suficient de obosit pentru a dormi.

• Un mediu nepotrivit (zgomotos, prea luminos, cu o saltea tare, friguros, etc.) poate afecta direct calitatea somnului şi provoca insomnie.

• Lipsa unui program zilnic regulat şi o oră de somn diferită în fiecare zi pot conduce şi ele la tulburări de somn.

• Insomnia poate fi şi un simptom al altor boli. Ea poate reprezenta consecinţa unor probleme respiratorii şi a unor boli de plămâni, dar şi un simptom al unor dureri diverse, reflux gastroesofagian, activitate psihică în exces şi al altor boli.

InsomniaCum să depăşiţi insomnia

Atât tratamentul insomniei cronice, cât şi a celei pe termen scurt, începe cu efortul dumneavoastră personal de a vă asigura condiţii propice de somn. Ar trebui să vă creaţi un mediu de somn potrivit şi să urmaţi un ciclu regulat de somn. De asemenea, este important să evitaţi stresul, stimulantele, supraalimentaţia şi sportul seara. Încercaţi să duceţi o viaţă sănătoasă şi efectuaţi nişte exerciţii de relaxare înainte de a merge la culcare (de exemplu, să staţi întins câteva minute, în timp ce ascultaţi muzică de meditaţie şi respiraţi profund). În sfârşit – încercaţi să evitaţi să vă gândiţi la lucruri care vă tulbură şi nu lăsaţi panica să vă cuprindă la gândul „unei alte nopţi fără somn”. Toate acestea vă vor ajuta să vă pregătiţi de somn, atât psihic, cât şi fizic.

În cazurile de insomnie extrem de complexe, este foarte recomandat să vă adresaţi unui medic. Acesta vă va ajuta să identificaţi adevărata cauză a insomniei (poate fi chiar o boală/anomalie fizică sau mentală) şi vă va prescrie tratamentul cel mai potrivit. Vi s-ar putea recomanda produse liniştitoare, ca valeriană sau ceai de melisă, dar şi produse medicamentoase ce conţin hidroclorid de piridoxină, uleiuri esenţiale sau alte tipuri de ingrediente active. Nu este recomandat să încercaţi să vindecaţi problemele cronice cu medicamente care vă adorm pe loc. Aceasta ajută doar pe termen scurt şi nu rezolvă în întregime problema. 

Citește și:
Este doar timiditate, sau tulburare de anxietate socială?»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
  • Stil de viata echilibrat
  • Insomnie
  • Tulburari ale somnului
  • Somn
  • Lipsa somnului
  • Cauzele insomniei

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar Stilul tău de viaţă îţi poate afecta sistemul imunitar, care te poate proteja de germeni, viruşi şi boli cronice. Înlocuirea anumitor obiceiuri proaste te poate ajuta însă să îţi păstrezi sănătos sistemul imunitar. Verifică această listă pentru a vedea unde poţi face anumite schimbări. +21 / 0 +21
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
Puterea bucuriei
Puterea bucuriei Moduri practice de a aduce mai multă plăcere şi bucurie în viaţă • Bucuria se trăieşte ACUM şi are legătură cu modul în care gândim în mod frecvent. Fericirea nu e o călătorie, e ACUM +22 / -2 +20
Ghimbirul - planta care face minuni
Ghimbirul - planta care face minuni Dintre plantele tropicale – renumite pentru beneficiile aduse organismului uman – ghimbirul se evidenţiază mai mult decât toate, prin cele 13 funcţii miraculoase pe care le exercită. +15 / 0 +15
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte.
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte. Am vorbit despre gânduri şi cuvinte, în articolul intitulat „Energia de dincolo de cuvinte”. Acum vom extinde ideea, către convingerile şi credinţele pe care le avem. +12 / -1 +11
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +11 / 0 +11
"‪TuiNa‬" -  ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬
"‪TuiNa‬" - ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬ De-a lungul mai multor secole practicanții au creat mai multe tratamente pentru boli, de exemplu: ‪‎Acupunctura‬, ‪‎Presopunctura‬, TuiNa,‎Ventuze‬, ‪‎Moxibustie‬, ‎QiGong‬, AuriculoTerapia‬ și altele. +10 / 0 +10
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente Disconfortul provocat de balonare îţi poate scădea încrederea în sine şi te poate împiedica să dai randament la serviciu sau să te bucuri de timpul liber. Înainte de a merge la medic, poţi încerca trucurile recomandate de site-ul ibs.about.com. +10 / 0 +10
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita?
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita? Mulţi dintre noi petrecem o mare parte din zi aşezaţi în faţa ecranului unui computer sau a altor dispozitive asemănătoare. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele. Ce putem face pentru a reduce efectele SPC? +10 / 0 +10
Ceasul biologic al organismului uman
Ceasul biologic al organismului uman Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii. +9 / 0 +9