Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic

Februarie 11, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic

Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii.

Pentru menţinerea şi întărirea imunităţii este necesar ca la nivelul florei intestinale să se creeze un echilibru între probiotice (bacterii “prietenoase”) şi cele patogene.

De ce este extreme de important să existe acest echilibru? O microfloră echilibrată şi diversificata are următoarele efecte:

  • ne protejează de infecţii (răceli, gastroenterite) şi de tulburări ale sistemului digestive (constipaţie, diaree etc )
  • stimulează sistemul de apărare natural al organismului;
  • contribuie la digestie, la sintetizarea vitaminelor şi a insulinei, reducând riscul de diabet şi de obezitate;
  • ne fereşte de efectele adverse ale antibioticelor atunci când suntem nevoiţi să urmăm un astfel de tratament

Pentru a beneficia de aceste efecte trebuie să ne asigurăm un aport suficient de probiotice. Mai jos îţi prezentăm 8 metode de îmbunătăţire a sistemului tău imunitar.
"fibre specifice, numite prebiotice, care nu sunt digerate de enzime şi ajung în colon intacte unde hrănesc bacteriile benefice – probioticele"
Orice masă trebuie să conţină fructe şi legume

Acestea sunt foarte importante datorită aportului mare de fibre specifice, numite prebiotice, care nu sunt digerate de enzime şi ajung în colon intacte unde hrănesc bacteriile benefice – probioticele. Pentru un a satisface nevoile organismului sunt recomandate zilnic 2-3 fructe şi minim 400 de grame de legume.

Vă recomandăm să încercaţi legumele precum prazul, varza cruda, varza murată, broccoli, fasolea verde, sfecla şi usturoiul, acestea fiind recunoscute pentru cantitatea mare de prebiotice pe care o conţin. Consumaţi fructe în stare crudă sau cât mai puţin procesate termic.

Optaţi pentru cereale integrale

Cerealele ne garantează un aport semnificativ de fibre dar trebuie să avem grijă ca cerealele să nu fie rafinate. De aceea vă recomandăm să alegeţi pâine integrală, orez negru, hrişcă, quinoa, paste integrale etc.

Alimente pe care uitam sa le includem in meniu

"Conform statisticilor din 2011, o persoană consumă circa 12 kg de produse din peşte pe an, spre deosebire de o cantitate de carne roşie de 4 sau 5 ori mai mare. Se ştie că un aport ridicat de ..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Un iaurt pe zi

Laptele fermentat sub formă de iaurt, kefir, sana conţine bacterii lactice şi bifidobacterii, care nu sunt altceva decât principalele probiotice aflate la nivelul florei intestinale. Spre exemplu, kefirul conţine cel puţin 30 de specii de bacterii lactice.

Este bine să ştiţi că persoanele care suferă de intoleranţă la lactoză pot consuma liniştiţi kefir pentru că în timpul fermentării zaharul din lapte este transformat în acid lactic chiar sub acţiunea probioticelor. Dacă totuşi exista persoane care sunt alergice la proteinele din lapte este important de ştiut că nu au voie niciun fel de iaurt, inclusiv kefir şi este recomandată suplinirea cu probiotice.

Evitaţi carnea roşie

Datorită faptului că producţia de toxine este mărita în momentul în care consumam carne roşie, vă recomandăm să evitaţi acest aliment dacă nu vreţi să perturbaţi flora intestinală. O alternativă a cărnii roşii puteţi găsi în peste, carne de pui, de curcan, dar şi din vegetale precum mazărea, fasolea, soia, sau lintea.

Spuneţi STOP factorilor care dezechilibrează flora intestinală

Stresul, alimentaţia dezechilibrată, abuzul de medicamente (mai ales antibioticele) provoacă dezechilibrul florei intestinale. Acest lucru are un impact serios asupra stării de sănătate, conducând la: infecţii repetate, acnee, micoze, tulburări digestive (diaree, constipaţie, sindromul intestinului iritabil), oboseală şi stări depresive inexplicabile.

Urmaţi o cură cu probiotice şi prebiotice

Un studiu prezentat în cadrul Congresului European Respiratory Society (2010) a demonstrat că riscul infecţiilor de sezon se poate reduce cu 25% prin administrarea unui supliment simbiotic pe bază de probiotice de la Institutul Rosell, prebiotice şi vitamina C. Luat în fiecare dimineaţă, înaintea micului dejun, un pliculeţ cu probiotice şi prebiotice constituie un adevărat scut de apărare împotriva virozelor, otitelor sau infecţiilor gastrointestinale.

Alegeţi un probiotic eficient

Pentru a fi siguri că optaţi pentru un produs eficient, este indicat să ţineţi seama de numărul probioticelor conţinute pe fiecare doză. Spre exemplu, probioticele Institutului Rosell şi-au dovedit eficienţa administrate zilnic în concentraţie de 3 miliarde de bacterii vii, liofilizate/100mg.

Protejaţi-vă flora intestinală dacă luaţi antibiotice

Administrarea unui preparat probiotic este absolut necesară atât pentru prevenirea diareei asociate tratamentului cu antibiotice, cât şi pentru tratarea diareei infecţioase.

În topul alimentelor bogate în probiotice se afla: varza murată, castraveţii muraţi, chefirul, ciocolata neagră, măslinele în saramura şi ceaiul Kombucha (nerecomandat persoanelor predispuse la candidoza).

Citeşte şi:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!» 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
  • Boli și stări
  • Sistem imunitar
  • Probiotice
  • Flora intestinala
  • bacterii benefice
  • prebiotice

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -1 +6
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului Proprietățile medicinale ale diferitelor produse naturale au fost folosite de secole pentru a preveni și trata diverse boli și de a îmbunătăți starea de sănătate. În plus, remediile naturale sunt unele dintre cele mai populare alegeri pentru tratarea diferitelor afecțiuni. +10 / 0 +10
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine O piscină poate fi “perla coroanei” de pe proprietatea dumneavoastră, capabilă de a vă transforma curtea într-o oază de relaxare şi distracţie maximă în aer liber. +11 / -1 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9