Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic

Februarie 11, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic

Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii.

Pentru menţinerea şi întărirea imunităţii este necesar ca la nivelul florei intestinale să se creeze un echilibru între probiotice (bacterii “prietenoase”) şi cele patogene.

De ce este extreme de important să existe acest echilibru? O microfloră echilibrată şi diversificata are următoarele efecte:

  • ne protejează de infecţii (răceli, gastroenterite) şi de tulburări ale sistemului digestive (constipaţie, diaree etc )
  • stimulează sistemul de apărare natural al organismului;
  • contribuie la digestie, la sintetizarea vitaminelor şi a insulinei, reducând riscul de diabet şi de obezitate;
  • ne fereşte de efectele adverse ale antibioticelor atunci când suntem nevoiţi să urmăm un astfel de tratament

Pentru a beneficia de aceste efecte trebuie să ne asigurăm un aport suficient de probiotice. Mai jos îţi prezentăm 8 metode de îmbunătăţire a sistemului tău imunitar.
"fibre specifice, numite prebiotice, care nu sunt digerate de enzime şi ajung în colon intacte unde hrănesc bacteriile benefice – probioticele"
Orice masă trebuie să conţină fructe şi legume

Acestea sunt foarte importante datorită aportului mare de fibre specifice, numite prebiotice, care nu sunt digerate de enzime şi ajung în colon intacte unde hrănesc bacteriile benefice – probioticele. Pentru un a satisface nevoile organismului sunt recomandate zilnic 2-3 fructe şi minim 400 de grame de legume.

Vă recomandăm să încercaţi legumele precum prazul, varza cruda, varza murată, broccoli, fasolea verde, sfecla şi usturoiul, acestea fiind recunoscute pentru cantitatea mare de prebiotice pe care o conţin. Consumaţi fructe în stare crudă sau cât mai puţin procesate termic.

Optaţi pentru cereale integrale

Cerealele ne garantează un aport semnificativ de fibre dar trebuie să avem grijă ca cerealele să nu fie rafinate. De aceea vă recomandăm să alegeţi pâine integrală, orez negru, hrişcă, quinoa, paste integrale etc.

Alimente pe care uitam sa le includem in meniu

"Conform statisticilor din 2011, o persoană consumă circa 12 kg de produse din peşte pe an, spre deosebire de o cantitate de carne roşie de 4 sau 5 ori mai mare. Se ştie că un aport ridicat de ..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Un iaurt pe zi

Laptele fermentat sub formă de iaurt, kefir, sana conţine bacterii lactice şi bifidobacterii, care nu sunt altceva decât principalele probiotice aflate la nivelul florei intestinale. Spre exemplu, kefirul conţine cel puţin 30 de specii de bacterii lactice.

Este bine să ştiţi că persoanele care suferă de intoleranţă la lactoză pot consuma liniştiţi kefir pentru că în timpul fermentării zaharul din lapte este transformat în acid lactic chiar sub acţiunea probioticelor. Dacă totuşi exista persoane care sunt alergice la proteinele din lapte este important de ştiut că nu au voie niciun fel de iaurt, inclusiv kefir şi este recomandată suplinirea cu probiotice.

Evitaţi carnea roşie

Datorită faptului că producţia de toxine este mărita în momentul în care consumam carne roşie, vă recomandăm să evitaţi acest aliment dacă nu vreţi să perturbaţi flora intestinală. O alternativă a cărnii roşii puteţi găsi în peste, carne de pui, de curcan, dar şi din vegetale precum mazărea, fasolea, soia, sau lintea.

Spuneţi STOP factorilor care dezechilibrează flora intestinală

Stresul, alimentaţia dezechilibrată, abuzul de medicamente (mai ales antibioticele) provoacă dezechilibrul florei intestinale. Acest lucru are un impact serios asupra stării de sănătate, conducând la: infecţii repetate, acnee, micoze, tulburări digestive (diaree, constipaţie, sindromul intestinului iritabil), oboseală şi stări depresive inexplicabile.

Urmaţi o cură cu probiotice şi prebiotice

Un studiu prezentat în cadrul Congresului European Respiratory Society (2010) a demonstrat că riscul infecţiilor de sezon se poate reduce cu 25% prin administrarea unui supliment simbiotic pe bază de probiotice de la Institutul Rosell, prebiotice şi vitamina C. Luat în fiecare dimineaţă, înaintea micului dejun, un pliculeţ cu probiotice şi prebiotice constituie un adevărat scut de apărare împotriva virozelor, otitelor sau infecţiilor gastrointestinale.

Alegeţi un probiotic eficient

Pentru a fi siguri că optaţi pentru un produs eficient, este indicat să ţineţi seama de numărul probioticelor conţinute pe fiecare doză. Spre exemplu, probioticele Institutului Rosell şi-au dovedit eficienţa administrate zilnic în concentraţie de 3 miliarde de bacterii vii, liofilizate/100mg.

Protejaţi-vă flora intestinală dacă luaţi antibiotice

Administrarea unui preparat probiotic este absolut necesară atât pentru prevenirea diareei asociate tratamentului cu antibiotice, cât şi pentru tratarea diareei infecţioase.

În topul alimentelor bogate în probiotice se afla: varza murată, castraveţii muraţi, chefirul, ciocolata neagră, măslinele în saramura şi ceaiul Kombucha (nerecomandat persoanelor predispuse la candidoza).

Citeşte şi:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!» 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
  • Boli și stări
  • Sistem imunitar
  • Probiotice
  • Flora intestinala
  • bacterii benefice
  • prebiotice

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce apare senzația de somn după masa de prânz
De ce apare senzația de somn după masa de prânz Dacă ai observat de ceva timp că imediat după ce ai luat prânzul te cuprinde o moleșeală și tot ce ți-ai putea dori sunt câteva minute bune de somn, nu te panica, este o reacție absolută normală transmisă de creierul tău. +20 / 0 +20
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Aromaterapia: eficienţă şi metode de administrare
Aromaterapia: eficienţă şi metode de administrare Aromaterapia este o ramura a fitoterapiei, tratament ce are la baza preparate din plante medicinale. Aceasta tehnica de relaxare utilizeaza ileiuri esentiale si concentrate de arome naturale. +11 / 0 +11
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim?
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim? „Nu mă pot concentra.” „Când vreau să lucrez la ceva, gândurile mele zboară ușor în alte părți”. „Încerc să mă concentrez, dar apare mereu ceva care mă distrage”. Dacă vă regăsiți deseori în aceste situații, este important să știți că atenția și capacitatea de concentrare pot fi antrenate. +10 / 0 +10
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai!
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai! Cafeaua este unul dintre cele mai consumate alimente, in special de catre persoanele care au nevoie de un plus de energie. Este adevarat ca mareste ritmul cardiac si ingalbeneste dintii, insa beneficiile ei sunt mai numeroase decat reactiile adverse. +12 / -4 +8