Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic

Februarie 11, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic

Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii.

Pentru menţinerea şi întărirea imunităţii este necesar ca la nivelul florei intestinale să se creeze un echilibru între probiotice (bacterii “prietenoase”) şi cele patogene.

De ce este extreme de important să existe acest echilibru? O microfloră echilibrată şi diversificata are următoarele efecte:

  • ne protejează de infecţii (răceli, gastroenterite) şi de tulburări ale sistemului digestive (constipaţie, diaree etc )
  • stimulează sistemul de apărare natural al organismului;
  • contribuie la digestie, la sintetizarea vitaminelor şi a insulinei, reducând riscul de diabet şi de obezitate;
  • ne fereşte de efectele adverse ale antibioticelor atunci când suntem nevoiţi să urmăm un astfel de tratament

Pentru a beneficia de aceste efecte trebuie să ne asigurăm un aport suficient de probiotice. Mai jos îţi prezentăm 8 metode de îmbunătăţire a sistemului tău imunitar.
"fibre specifice, numite prebiotice, care nu sunt digerate de enzime şi ajung în colon intacte unde hrănesc bacteriile benefice – probioticele"
Orice masă trebuie să conţină fructe şi legume

Acestea sunt foarte importante datorită aportului mare de fibre specifice, numite prebiotice, care nu sunt digerate de enzime şi ajung în colon intacte unde hrănesc bacteriile benefice – probioticele. Pentru un a satisface nevoile organismului sunt recomandate zilnic 2-3 fructe şi minim 400 de grame de legume.

Vă recomandăm să încercaţi legumele precum prazul, varza cruda, varza murată, broccoli, fasolea verde, sfecla şi usturoiul, acestea fiind recunoscute pentru cantitatea mare de prebiotice pe care o conţin. Consumaţi fructe în stare crudă sau cât mai puţin procesate termic.

Optaţi pentru cereale integrale

Cerealele ne garantează un aport semnificativ de fibre dar trebuie să avem grijă ca cerealele să nu fie rafinate. De aceea vă recomandăm să alegeţi pâine integrală, orez negru, hrişcă, quinoa, paste integrale etc.

Alimente pe care uitam sa le includem in meniu

"Conform statisticilor din 2011, o persoană consumă circa 12 kg de produse din peşte pe an, spre deosebire de o cantitate de carne roşie de 4 sau 5 ori mai mare. Se ştie că un aport ridicat de ..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Un iaurt pe zi

Laptele fermentat sub formă de iaurt, kefir, sana conţine bacterii lactice şi bifidobacterii, care nu sunt altceva decât principalele probiotice aflate la nivelul florei intestinale. Spre exemplu, kefirul conţine cel puţin 30 de specii de bacterii lactice.

Este bine să ştiţi că persoanele care suferă de intoleranţă la lactoză pot consuma liniştiţi kefir pentru că în timpul fermentării zaharul din lapte este transformat în acid lactic chiar sub acţiunea probioticelor. Dacă totuşi exista persoane care sunt alergice la proteinele din lapte este important de ştiut că nu au voie niciun fel de iaurt, inclusiv kefir şi este recomandată suplinirea cu probiotice.

Evitaţi carnea roşie

Datorită faptului că producţia de toxine este mărita în momentul în care consumam carne roşie, vă recomandăm să evitaţi acest aliment dacă nu vreţi să perturbaţi flora intestinală. O alternativă a cărnii roşii puteţi găsi în peste, carne de pui, de curcan, dar şi din vegetale precum mazărea, fasolea, soia, sau lintea.

Spuneţi STOP factorilor care dezechilibrează flora intestinală

Stresul, alimentaţia dezechilibrată, abuzul de medicamente (mai ales antibioticele) provoacă dezechilibrul florei intestinale. Acest lucru are un impact serios asupra stării de sănătate, conducând la: infecţii repetate, acnee, micoze, tulburări digestive (diaree, constipaţie, sindromul intestinului iritabil), oboseală şi stări depresive inexplicabile.

Urmaţi o cură cu probiotice şi prebiotice

Un studiu prezentat în cadrul Congresului European Respiratory Society (2010) a demonstrat că riscul infecţiilor de sezon se poate reduce cu 25% prin administrarea unui supliment simbiotic pe bază de probiotice de la Institutul Rosell, prebiotice şi vitamina C. Luat în fiecare dimineaţă, înaintea micului dejun, un pliculeţ cu probiotice şi prebiotice constituie un adevărat scut de apărare împotriva virozelor, otitelor sau infecţiilor gastrointestinale.

Alegeţi un probiotic eficient

Pentru a fi siguri că optaţi pentru un produs eficient, este indicat să ţineţi seama de numărul probioticelor conţinute pe fiecare doză. Spre exemplu, probioticele Institutului Rosell şi-au dovedit eficienţa administrate zilnic în concentraţie de 3 miliarde de bacterii vii, liofilizate/100mg.

Protejaţi-vă flora intestinală dacă luaţi antibiotice

Administrarea unui preparat probiotic este absolut necesară atât pentru prevenirea diareei asociate tratamentului cu antibiotice, cât şi pentru tratarea diareei infecţioase.

În topul alimentelor bogate în probiotice se afla: varza murată, castraveţii muraţi, chefirul, ciocolata neagră, măslinele în saramura şi ceaiul Kombucha (nerecomandat persoanelor predispuse la candidoza).

Citeşte şi:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!» 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
  • Boli și stări
  • Sistem imunitar
  • Probiotice
  • Flora intestinala
  • bacterii benefice
  • prebiotice

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Ce efecte are cafeaua in primele 6 ore dupa consum
Ce efecte are cafeaua in primele 6 ore dupa consum Dupa apa, cafeaua este a doua cea mai consumata bautura la nivel mondial. Efectele cafelei le resimtim cu totii, stii insa care este modul in care functioneaza cafeaua odata ce patrunde in organism? +26 / 0 +26
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cu mure previi cancerul
Cu mure previi cancerul Fructele de pădure sunt cunoscute pentru efectele lor minunate asupra sănătății organismului. Murele sunt cunoscute pentru calitățile sale depurative și mai ales antihemoragice. +17 / 0 +17
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +17 / -4 +13
Tratamentul abuzului de alcool: mituri şi realități
Tratamentul abuzului de alcool: mituri şi realități Conform cercetărilor efectuate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), consumul mediu global de alcool este de 6,1 litri de alcool pur pe adult (15 ani sau mai mult). Abuzul de alcool este o problemă serioasă, cu multe cauze, aşa că nu este surprinzător că există multe teorii despre cum apare şi la fel de multe metode de... +12 / -1 +11
"‪TuiNa‬" -  ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬
"‪TuiNa‬" - ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬ De-a lungul mai multor secole practicanții au creat mai multe tratamente pentru boli, de exemplu: ‪‎Acupunctura‬, ‪‎Presopunctura‬, TuiNa,‎Ventuze‬, ‪‎Moxibustie‬, ‎QiGong‬, AuriculoTerapia‬ și altele. +10 / 0 +10
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente Disconfortul provocat de balonare îţi poate scădea încrederea în sine şi te poate împiedica să dai randament la serviciu sau să te bucuri de timpul liber. Înainte de a merge la medic, poţi încerca trucurile recomandate de site-ul ibs.about.com. +10 / 0 +10
Caise – vitamine şi minerale din belşug
Caise – vitamine şi minerale din belşug Nu degeaba sâmburii de caisă au forma unei inimi. Potrivit numeroaselor studii ştiinţifice în acest domeniu, caisele şi uleiul extras din sâmburii ei preţioşi pot proteja inima şi celelalte organe vitale de numeroase afecţiuni iar conţinutul bogat în nutrienţi, vitamine şi minerale face din acest fruct zemos şi parfumat o... +9 / 0 +9
Avem nevoie de beţişoare de urechi?
Avem nevoie de beţişoare de urechi? Foarte multe persoane utilizează beţişoarele de urechi ca alternativă pentru curăţarea urechilor. Deşi sunt foarte populare, beşiţoarele de urechi nu sunt recomandate pentru fi utilizate în interiorul urechilor, avertizează cadrele medicale. Foarte multe catastrofe au pornit de la utilizarea acestor instrumente ajutătoare. +8 / 0 +8
Pachete medicale 2016-2017: Ce servicii vei putea primi de vineri, indiferent că eşti sau nu asigurat
Pachete medicale 2016-2017: Ce servicii vei putea primi de vineri, indiferent că eşti sau nu asigurat Pachetele medicale pentru perioada 2016-2017 vor fi valabile începând de vineri, după ce Guvernul a stabilit astă-primăvară să amâne aplicarea lor cu trei luni +8 / 0 +8