De ce apare senzația de somn după masa de prânz

Septembrie 20, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Ramona Lita
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+20
De ce apare senzația de somn după masa de prânz

Dacă ai observat de ceva timp că imediat după ce ai luat prânzul te cuprinde o moleșeală și tot ce ți-ai putea dori sunt câteva minute bune de somn, nu te panica, este o reacție absolută normală transmisă de creierul tău.

Oricât de bine ai dormi noaptea, în jurul prânzului resimți o lipsă de energie căreia cu greu îi faci față câteodată. Nu este nici pe departe o stare de plictiseală a creierului.

"Creierul este suprasolictat și transmite acest semnal prin intermediul căscatului său a acelei senzații de lene"Acele minute în care rămâi cu ochii în calculator și nu te poți concentra la nimic, tot ce îți dorești este p cafea sau un pat să dormi cîteva minute sunt semnalele organismului că este suprasolicitat.

Masa de prânz nu este nici pe departe o recompensă, cercetătorii din acest domeniu au stat și au analizat mai multe grupuri de oameni pentru a stabili exact fenomenul care are loc.

Alimentația nu este o recompensă

Faptul că la sfârșitul lunii tu primești un salariu pentru munca depusă nu este o recompensă ci un merit, exact așa stă treaba și cu alimentație.

Creierul uman este setat să primească adesea recompense, după ce muncești sau după ce înveți sau după ce faci sport, toate aceste activități consumă din energia corpului și are nevoie de un supliment pentru a furniza energie în continuare.

Cartoful

"Există peste 100 de sortimente de cartofi comestibili, fiind clasificaţi după culoare, formă, mărime, conţinut de amidon şi aromă..."

Citeşte mai mult:
Cartoful - proprietăţi, beneficii şi contraindicaţii»

Astfel, la masa de prânz organismul tău primește alimente și se pregătește să le transforme în energie pentru a te susține în toate activitățile tale. Dacă ritmul tău de viață este haotic, iar stilul alimentar este dezechilibrat atunci creierul îți va transmite din ce în ce mai multe semnale că are nevoie de o pauză pentru a se putea deconecta și a-și împlini resursele.

Dimineața, organismul este în stare de alertă

La prima oră a dimineții, mai ales dacă ai avut o noapte liniștită, organismul tău are energie și putere să te susțină pe parcursul zilei. Dacă la asta adaugi și un mic dejun sănătos cu vitamine și minerale, îi vei furniza și mai multă energie.

O dată ajuns la birou, toată agitația zilnică consumă din doza ta de energie, astfel că, la momentul prânzului organismul este slăbit.

Prânzul pe fugă sau în fața calculatorului nu ajută creierul să se deconecteze și atunci chiar dacă el primește combustibil, nu se oprește din lucra. Nivelul de energie scăzut se împarte în a digera alimentele și a te ajuta să te concentrezi și astfel apare senzația de somn.

Creierul este suprasolictat și transmite acest semnal prin intermediul căscatului său a acelei senzații de lene deloc plăcută în ochii șefilor.

Masa de prânz, pauza creierului

Cu cât ai mai mult de muncă cu atât mai solicitat este creierul, iar pauza de prânz devine singurul moment în care se poate deconecta.

Dacă mai nou ai început să sari peste masa de prânz, nu vei scăpa de senzația de moleșeală, deoarece în acest ritm alert al tău va deveni un adevărat gest de recompensă.

Astfel, trebuie precizat conform zicalei din popor: „fie omul cât de mic după masă doarme un pic”, după ce ai mâncat organismul are nevoie de repaos pentru a se hidrata, pentru a digera mâncare și pentru a produce energia necesară bunei desfășurări a organismului tău până seara.

Prioritizează-ți obiceiurile și timpii de lucru pentru a nu mai sări peste mase, nu mai mânca în fața calculatorului și amintește-ți că nu ești o mașinărie care să funcționeze fără oprire.

Citeşte şi:
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+20
  • Alimentatie echilibrata
  • somn
  • creier
  • activitatea creierului
  • masa de pranz
  • somnolenta

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -3 +4
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +29 / -4 +25
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cat de periculoase sunt produsele pastrate in ambalajele din aluminiu?
Cat de periculoase sunt produsele pastrate in ambalajele din aluminiu? Aluminiul se gaseste pretutindeni in mediul inconjurator, motiv pentru care este greu de evitat. Practic, aluminiul este utilizat in industrie, intrucat este un material usor, dar si un bun conductor de caldura si de electricitate, insa il regasim si in aproape toate ambalajele alimentare: cutii de conserve, de bere, casolete in care uneori... +17 / 0 +17
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim?
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim? „Nu mă pot concentra.” „Când vreau să lucrez la ceva, gândurile mele zboară ușor în alte părți”. „Încerc să mă concentrez, dar apare mereu ceva care mă distrage”. Dacă vă regăsiți deseori în aceste situații, este important să știți că atenția și capacitatea de concentrare pot fi antrenate. +11 / 0 +11
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului Proprietățile medicinale ale diferitelor produse naturale au fost folosite de secole pentru a preveni și trata diverse boli și de a îmbunătăți starea de sănătate. În plus, remediile naturale sunt unele dintre cele mai populare alegeri pentru tratarea diferitelor afecțiuni. +10 / 0 +10
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine O piscină poate fi “perla coroanei” de pe proprietatea dumneavoastră, capabilă de a vă transforma curtea într-o oază de relaxare şi distracţie maximă în aer liber. +11 / -1 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9