De ce apare senzația de somn după masa de prânz

Septembrie 20, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Ramona Lita
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+20
De ce apare senzația de somn după masa de prânz

Dacă ai observat de ceva timp că imediat după ce ai luat prânzul te cuprinde o moleșeală și tot ce ți-ai putea dori sunt câteva minute bune de somn, nu te panica, este o reacție absolută normală transmisă de creierul tău.

Oricât de bine ai dormi noaptea, în jurul prânzului resimți o lipsă de energie căreia cu greu îi faci față câteodată. Nu este nici pe departe o stare de plictiseală a creierului.

"Creierul este suprasolictat și transmite acest semnal prin intermediul căscatului său a acelei senzații de lene"Acele minute în care rămâi cu ochii în calculator și nu te poți concentra la nimic, tot ce îți dorești este p cafea sau un pat să dormi cîteva minute sunt semnalele organismului că este suprasolicitat.

Masa de prânz nu este nici pe departe o recompensă, cercetătorii din acest domeniu au stat și au analizat mai multe grupuri de oameni pentru a stabili exact fenomenul care are loc.

Alimentația nu este o recompensă

Faptul că la sfârșitul lunii tu primești un salariu pentru munca depusă nu este o recompensă ci un merit, exact așa stă treaba și cu alimentație.

Creierul uman este setat să primească adesea recompense, după ce muncești sau după ce înveți sau după ce faci sport, toate aceste activități consumă din energia corpului și are nevoie de un supliment pentru a furniza energie în continuare.

Cartoful

"Există peste 100 de sortimente de cartofi comestibili, fiind clasificaţi după culoare, formă, mărime, conţinut de amidon şi aromă..."

Citeşte mai mult:
Cartoful - proprietăţi, beneficii şi contraindicaţii»

Astfel, la masa de prânz organismul tău primește alimente și se pregătește să le transforme în energie pentru a te susține în toate activitățile tale. Dacă ritmul tău de viață este haotic, iar stilul alimentar este dezechilibrat atunci creierul îți va transmite din ce în ce mai multe semnale că are nevoie de o pauză pentru a se putea deconecta și a-și împlini resursele.

Dimineața, organismul este în stare de alertă

La prima oră a dimineții, mai ales dacă ai avut o noapte liniștită, organismul tău are energie și putere să te susțină pe parcursul zilei. Dacă la asta adaugi și un mic dejun sănătos cu vitamine și minerale, îi vei furniza și mai multă energie.

O dată ajuns la birou, toată agitația zilnică consumă din doza ta de energie, astfel că, la momentul prânzului organismul este slăbit.

Prânzul pe fugă sau în fața calculatorului nu ajută creierul să se deconecteze și atunci chiar dacă el primește combustibil, nu se oprește din lucra. Nivelul de energie scăzut se împarte în a digera alimentele și a te ajuta să te concentrezi și astfel apare senzația de somn.

Creierul este suprasolictat și transmite acest semnal prin intermediul căscatului său a acelei senzații de lene deloc plăcută în ochii șefilor.

Masa de prânz, pauza creierului

Cu cât ai mai mult de muncă cu atât mai solicitat este creierul, iar pauza de prânz devine singurul moment în care se poate deconecta.

Dacă mai nou ai început să sari peste masa de prânz, nu vei scăpa de senzația de moleșeală, deoarece în acest ritm alert al tău va deveni un adevărat gest de recompensă.

Astfel, trebuie precizat conform zicalei din popor: „fie omul cât de mic după masă doarme un pic”, după ce ai mâncat organismul are nevoie de repaos pentru a se hidrata, pentru a digera mâncare și pentru a produce energia necesară bunei desfășurări a organismului tău până seara.

Prioritizează-ți obiceiurile și timpii de lucru pentru a nu mai sări peste mase, nu mai mânca în fața calculatorului și amintește-ți că nu ești o mașinărie care să funcționeze fără oprire.

Citeşte şi:
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+20
  • Alimentatie echilibrata
  • somn
  • creier
  • activitatea creierului
  • masa de pranz
  • somnolenta

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar Stilul tău de viaţă îţi poate afecta sistemul imunitar, care te poate proteja de germeni, viruşi şi boli cronice. Înlocuirea anumitor obiceiuri proaste te poate ajuta însă să îţi păstrezi sănătos sistemul imunitar. Verifică această listă pentru a vedea unde poţi face anumite schimbări. +21 / 0 +21
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Aromaterapia: eficienţă şi metode de administrare
Aromaterapia: eficienţă şi metode de administrare Aromaterapia este o ramura a fitoterapiei, tratament ce are la baza preparate din plante medicinale. Aceasta tehnica de relaxare utilizeaza ileiuri esentiale si concentrate de arome naturale. +11 / 0 +11
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim?
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim? „Nu mă pot concentra.” „Când vreau să lucrez la ceva, gândurile mele zboară ușor în alte părți”. „Încerc să mă concentrez, dar apare mereu ceva care mă distrage”. Dacă vă regăsiți deseori în aceste situații, este important să știți că atenția și capacitatea de concentrare pot fi antrenate. +10 / 0 +10
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Caise – vitamine şi minerale din belşug
Caise – vitamine şi minerale din belşug Nu degeaba sâmburii de caisă au forma unei inimi. Potrivit numeroaselor studii ştiinţifice în acest domeniu, caisele şi uleiul extras din sâmburii ei preţioşi pot proteja inima şi celelalte organe vitale de numeroase afecţiuni iar conţinutul bogat în nutrienţi, vitamine şi minerale face din acest fruct zemos şi parfumat o... +9 / 0 +9
Avem nevoie de beţişoare de urechi?
Avem nevoie de beţişoare de urechi? Foarte multe persoane utilizează beţişoarele de urechi ca alternativă pentru curăţarea urechilor. Deşi sunt foarte populare, beşiţoarele de urechi nu sunt recomandate pentru fi utilizate în interiorul urechilor, avertizează cadrele medicale. Foarte multe catastrofe au pornit de la utilizarea acestor instrumente ajutătoare. +8 / 0 +8