De ce apare senzația de somn după masa de prânz

Septembrie 20, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Ramona Lita
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+20
De ce apare senzația de somn după masa de prânz

Dacă ai observat de ceva timp că imediat după ce ai luat prânzul te cuprinde o moleșeală și tot ce ți-ai putea dori sunt câteva minute bune de somn, nu te panica, este o reacție absolută normală transmisă de creierul tău.

Oricât de bine ai dormi noaptea, în jurul prânzului resimți o lipsă de energie căreia cu greu îi faci față câteodată. Nu este nici pe departe o stare de plictiseală a creierului.

"Creierul este suprasolictat și transmite acest semnal prin intermediul căscatului său a acelei senzații de lene"Acele minute în care rămâi cu ochii în calculator și nu te poți concentra la nimic, tot ce îți dorești este p cafea sau un pat să dormi cîteva minute sunt semnalele organismului că este suprasolicitat.

Masa de prânz nu este nici pe departe o recompensă, cercetătorii din acest domeniu au stat și au analizat mai multe grupuri de oameni pentru a stabili exact fenomenul care are loc.

Alimentația nu este o recompensă

Faptul că la sfârșitul lunii tu primești un salariu pentru munca depusă nu este o recompensă ci un merit, exact așa stă treaba și cu alimentație.

Creierul uman este setat să primească adesea recompense, după ce muncești sau după ce înveți sau după ce faci sport, toate aceste activități consumă din energia corpului și are nevoie de un supliment pentru a furniza energie în continuare.

Cartoful

"Există peste 100 de sortimente de cartofi comestibili, fiind clasificaţi după culoare, formă, mărime, conţinut de amidon şi aromă..."

Citeşte mai mult:
Cartoful - proprietăţi, beneficii şi contraindicaţii»

Astfel, la masa de prânz organismul tău primește alimente și se pregătește să le transforme în energie pentru a te susține în toate activitățile tale. Dacă ritmul tău de viață este haotic, iar stilul alimentar este dezechilibrat atunci creierul îți va transmite din ce în ce mai multe semnale că are nevoie de o pauză pentru a se putea deconecta și a-și împlini resursele.

Dimineața, organismul este în stare de alertă

La prima oră a dimineții, mai ales dacă ai avut o noapte liniștită, organismul tău are energie și putere să te susțină pe parcursul zilei. Dacă la asta adaugi și un mic dejun sănătos cu vitamine și minerale, îi vei furniza și mai multă energie.

O dată ajuns la birou, toată agitația zilnică consumă din doza ta de energie, astfel că, la momentul prânzului organismul este slăbit.

Prânzul pe fugă sau în fața calculatorului nu ajută creierul să se deconecteze și atunci chiar dacă el primește combustibil, nu se oprește din lucra. Nivelul de energie scăzut se împarte în a digera alimentele și a te ajuta să te concentrezi și astfel apare senzația de somn.

Creierul este suprasolictat și transmite acest semnal prin intermediul căscatului său a acelei senzații de lene deloc plăcută în ochii șefilor.

Masa de prânz, pauza creierului

Cu cât ai mai mult de muncă cu atât mai solicitat este creierul, iar pauza de prânz devine singurul moment în care se poate deconecta.

Dacă mai nou ai început să sari peste masa de prânz, nu vei scăpa de senzația de moleșeală, deoarece în acest ritm alert al tău va deveni un adevărat gest de recompensă.

Astfel, trebuie precizat conform zicalei din popor: „fie omul cât de mic după masă doarme un pic”, după ce ai mâncat organismul are nevoie de repaos pentru a se hidrata, pentru a digera mâncare și pentru a produce energia necesară bunei desfășurări a organismului tău până seara.

Prioritizează-ți obiceiurile și timpii de lucru pentru a nu mai sări peste mase, nu mai mânca în fața calculatorului și amintește-ți că nu ești o mașinărie care să funcționeze fără oprire.

Citeşte şi:
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+20
  • Alimentatie echilibrata
  • somn
  • creier
  • activitatea creierului
  • masa de pranz
  • somnolenta

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Cât de sănătoase sunt alimentele negre?
Cât de sănătoase sunt alimentele negre? Culoarea în farfurie înseamnă și sănătate, însă și negrul îți oferă substanţe nutritive de cea mai bună calitate. Și ne referim bineînțeles la alimentele negre mai puțin cunoscute însă la fel de sănătoase precum cele viu colorate. +19 / 0 +19
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cu mure previi cancerul
Cu mure previi cancerul Fructele de pădure sunt cunoscute pentru efectele lor minunate asupra sănătății organismului. Murele sunt cunoscute pentru calitățile sale depurative și mai ales antihemoragice. +17 / -1 +16
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Aromaterapia: eficienţă şi metode de administrare
Aromaterapia: eficienţă şi metode de administrare Aromaterapia este o ramura a fitoterapiei, tratament ce are la baza preparate din plante medicinale. Aceasta tehnica de relaxare utilizeaza ileiuri esentiale si concentrate de arome naturale. +11 / 0 +11
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii Indiferent că vorbim despre îngrijirea tenului, a părului sau a pielii, miraculosul ulei de măsline este unul dintre ingredientele-cheie. Însă știi să-l folosești corect, astfel încât să te bucuri la maximum de beneficiile sale? +10 / 0 +10
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita?
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita? Mulţi dintre noi petrecem o mare parte din zi aşezaţi în faţa ecranului unui computer sau a altor dispozitive asemănătoare. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele. Ce putem face pentru a reduce efectele SPC? +10 / 0 +10
Ceasul biologic al organismului uman
Ceasul biologic al organismului uman Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii. +9 / 0 +9