Descoperă câteva remedii naturale împotriva ochilor obosiţi

August 11, 2015 | Iulia Pocol
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
Descoperă câteva remedii naturale împotriva ochilor obosiţi

S-ar putea ca ochii să fie fereastra sufletului tău, dar atunci când sunt folosiţi intens, ei devin calea către durere, migrene şi vedere neclară.

Din nefericire, oboseala ochilor este mult prea frecvent întâlnită la persoanele care petrec ore nenumărate privind monitorul calculatorului şi uitându-se la televizor în exces. Există mai multe lucruri pe care le poţi face pentru a rezolva problema.

Iată care sunt cele mai simple şi „naturale”!

Odihneşte, clipeşte, închide

Ori de câte ori faci un lucru care necesită concentrare, ia o pauză la fiecare 20 de minute. Uită-te la un obiect din depărtare – un tablou de pe perete sau o privelişte pe geam – pentru cel puţin 30 de secunde. Permiţând ochilor să focalizeze pe altceva, le oferi odihnă.
"Dacă ai de făcut o muncă de lungă durată care te obligă să focalizezi intens, închide frecvent ochii"
Încearcă să clipeşti des – la fiecare trei sau patru secunde – atunci când eşti foarte atentă la televizor sau la ecranul computerului. Clipitul îţi umezeşte ochii şi relaxează muşchii.

Dacă ai de făcut o muncă de lungă durată care te obligă să focalizezi intens, închide frecvent ochii. Chiar dacă îţi închizi pleoapele doar pentru câteva secunde, vei avea parte de relaxare imediată.

Calmare cu cald şi rece

Iată o altă modalitate de a-ţi relaxa muşchii oculari: freacă-ţi rapid palmele una de alta până când se încălzesc şi pune podul palmei peste ochii închişi; menţine-le acolo timp de câteva secunde.

Înmoaie un prosop sau o bucată de material textil în apă rece şi pune peste ochi timp de cinci minute pentru a mai atenua oboseala.

Postura corecta

"Durerile de spate şi patologiile coloanei vertebrale sunt des întâlnite şi printre persoanele mai în vârstă. Dar de ce? Unul din răspunsurile la această întrebare se află în..."

Citeşte mai mult:
Postura corectă: la computer şi în alte situaţii»

Răceşte-ţi ochii cu felii de castravete. Lasă să acţioneze timp de două sau trei minute iar apoi, dacă nu îţi simţi ochii mai odihniţi, le poţi înlocui cu alte felii mai reci.

Lăcrimează

Pentru oboseala ochilor care este legată de ochii uscaţi, poţi folosi lacrimi artificiale, pe care le găseşti la orice farmacie.

Ajustează-ţi monitorul

Setează contrastul monitorului tău pe cea mai mare valoare. Vei descoperi că imaginile şi literele devin mai clare.

Fixează-ţi înălţimea scaunului astfel încât să priveşti uşor în jos la monitor. Înclină ecranul pentru a fi potrivit acestei poziţii.

Ochii ar trebui să fie la cel puţin 50 de cm de ecran.

Dacă ai o miopie uşoară, încearcă să citeşti sau să te uiţi la ecran fără ochelarii de distanţă. Ochii s-ar putea să se simtă mai confortabil în acest fel.

Poartă ochelari de soare

În orice lumină puternică – chiar şi iarna – poartă ochelari de soare. Aceştia reduc oboseala ochilor provocată de lumina puternică. Cei mai buni ochelari de soare au lentile galbene, portocalii, maronii sau de culoarea chihlimbarului.

Luminează-ţi viaţa

Atunci când citeşti, asigură-te că ai lumina potrivită astfel încât să nu îţi forţezi ochii. Cele mai bune rezultate le dă o lampă cu braţul flexibil, direcţionată în aşa fel încât lumina să cadă pe foaie.

Evită să citeşi sau să lucrezi sub lumină fluorescentă. Poate să pâlpâie, mărind oboseala ochilor. Lumina incandescentă a becurilor normale este cea mai bună – poţi încerca şi becurile care imită lumina naturală, extrem de utile în munca de aproape.

Citeşte mai mult:
Cum ne afectează antibioticele»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
  • Exercitii pentru ochi
  • Creioane Ochi
  • Oftalmolog
  • Infectii ale ochiului
  • ochi
  • oboseala muschilor

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Este aerul conditionat daunator sanatatii? Argumente pro si contra
Este aerul conditionat daunator sanatatii? Argumente pro si contra Este aerul conditionat atat de nociv starii de sanatate precum se vehiculeaza? Nu de mult timp, aerul conditionat a fost considerat luxul necesar pentru supravietuirea in birouri sau transport public pe vreme caniculara, in perioada verii. Din pacate, utilizat in mod abuziv, la temperaturi foarte joase si fara a fi intretinut in mod... +5 / 0 +5
Puterea bucuriei
Puterea bucuriei Moduri practice de a aduce mai multă plăcere şi bucurie în viaţă • Bucuria se trăieşte ACUM şi are legătură cu modul în care gândim în mod frecvent. Fericirea nu e o călătorie, e ACUM +22 / -2 +20
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
"‪TuiNa‬" -  ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬
"‪TuiNa‬" - ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬ De-a lungul mai multor secole practicanții au creat mai multe tratamente pentru boli, de exemplu: ‪‎Acupunctura‬, ‪‎Presopunctura‬, TuiNa,‎Ventuze‬, ‪‎Moxibustie‬, ‎QiGong‬, AuriculoTerapia‬ și altele. +10 / 0 +10
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente Disconfortul provocat de balonare îţi poate scădea încrederea în sine şi te poate împiedica să dai randament la serviciu sau să te bucuri de timpul liber. Înainte de a merge la medic, poţi încerca trucurile recomandate de site-ul ibs.about.com. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9
Avem nevoie de beţişoare de urechi?
Avem nevoie de beţişoare de urechi? Foarte multe persoane utilizează beţişoarele de urechi ca alternativă pentru curăţarea urechilor. Deşi sunt foarte populare, beşiţoarele de urechi nu sunt recomandate pentru fi utilizate în interiorul urechilor, avertizează cadrele medicale. Foarte multe catastrofe au pornit de la utilizarea acestor instrumente ajutătoare. +8 / 0 +8
Pachete medicale 2016-2017: Ce servicii vei putea primi de vineri, indiferent că eşti sau nu asigurat
Pachete medicale 2016-2017: Ce servicii vei putea primi de vineri, indiferent că eşti sau nu asigurat Pachetele medicale pentru perioada 2016-2017 vor fi valabile începând de vineri, după ce Guvernul a stabilit astă-primăvară să amâne aplicarea lor cu trei luni +8 / 0 +8
4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu
4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu Stresul afectează productivitatea şi profitabilitatea unei afaceri, este asociat cu o fluctuaţie mare de personal şi 50% din absenteismul total. Are chiar un efect mai grav asupra angajaţilor. Stresul de la locul de muncă nu rămâne la locul de muncă, se strecoară şi în viaţa de familie, diminuează respectul de sine, distruge... +8 / 0 +8