Fizioterapie pentru cei cu diabet zaharat de tip II

Decembrie 12, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Fizioterapie pentru cei cu diabet zaharat de tip II

Diabetul zaharat de tip II reprezintă, de obicei, consecinţa unei diete defectuoase şi a unui nivel scăzut de activitate fizică. Capacitatea organismului de a secreta insulina care controlează cantitatea de glucoză din sânge se dereglează ca urmare a activităţii pancreatice prelungite. Unele persoane au o predispoziţie genetică la diabetul zaharat de tip II, dar de obicei este o boală care poate fi complet evitată. În aceeaşi notă, dacă boala este tratată eficient, riscul de complicaţii şi efecte secundare poate fi diminuat.

Cei afectaţi de diabetul zaharat de tip II au nevoie de un plan de tratament pe care să-l respecte. Dacă boala nu este combătută aşa cum trebuie, se pot produce complicaţii mai greu de controlat. Controlul efectiv al diabetului de tip II necesită o abordare multidisciplinară nu doar pentru endocrinolog, farmacolog şi nutriţionist, dar şi pentru fizioterapeut.

Exerciţiul fizic, dieta şi tratamentul farmacologic reprezintă măsurile principale pentru combaterea diabetului de tip II. Dacă deja aveţi diabet, este esenţial să controlaţi nivelul glucozei în sânge, să reduceţi tensiunea arterială şi colesterolul şi să menţineţi o greutate normală. Diverse complicaţii sunt parte din diabetul zaharat. Exerciţiile fizice ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare şi atac cerebral. În plus, exerciţiul fizic regulat poate reduce nevoia de a lua medicamente. Unele persoane reuşesc să-şi controleze corpul destul de bine şi să evite terapia cu insulină.

Asociaţia Americană de Diabet recomandă 30 de minute de exerciţii fizice de intensitate medie de cel puţin 5 ori pe săptămână. Cum fiecare pacient de diabet este diferit, fizioterapeutul va veni cu un program de antrenament individualizat după evaluarea istoricului medical şi a capacităţilor fizice ale pacientului.

Ce stii despre alergare

"Nici săli scumpe de gimnastică, nici echipament special nu sunt necesare pentru a alerga – numai voinţă şi dorinţa de a vă schimba stilul de viaţă. Aşadar cum ar trebui să ne pregătim pentru ..."

Citeşte mai mult:
Ce trebuie să ştim despre alergat?»

"Asociaţia Americană de Diabet recomandă 30 de minute de exerciţii fizice de intensitate medie de cel puţin 5 ori pe săptămână"Antrenamentele de rezistenţă şi de forţă au cel mai mare efect asupra nivelurilor de glucoză din sânge. Antrenamentele de rezistenţă sau aerobice, cum ar fi plimbatul, joggingul sau ciclismul cresc ritmul cardiac. Aceste activităţi întăresc inima, plămânii şi ard calorii, lucru care este deosebit de important dacă pacientul este supraponderal. Având în vedere capacităţile fizice ale pacientului, fizioterapeutul selectează exerciţiile adecvate de intensitate medie şi ridicată. În timpul exerciţiilor de intensitate medie, atât respiraţia, cât şi ritmul cardiac se amplifică, iar bolnavul începe să transpire, dar încă poate menţine o conversaţie (înotul, mersul rapid şi dansul lent). În timpul exerciţiilor de intensitate ridicată, inima şi plămânii depun un efort mai mare şi pot fi spuse numai fraze scurte (alergatul, urcatul unui deal).

Exerciţiile de rezistenţă pentru bolnavii de diabet de tip II sunt recomandate de cel puţin 3 ori pe săptămână.

Antrenamentele cu ridicare de greutăţi şi cele de rezistenţă întăresc oasele scheletului şi musculatura, activează metabolismul, cresc stabilitatea încheieturilor şi echilibrul, cresc masa musculară. Fizioterapeutul stabileşte volumul de muncă iniţial optim şi numărul de repetări. Exerciţiile puternice se efectuează, de asemenea, de trei ori pe săptămână, cu excepţia cazului în care bolnavul suferă de anumite complicaţii care ar face exerciţiile contraindicate.
Testele arată că nivelul glucozei în sânge era mai bine controlat la bolnavii cu diabet de tip II care se antrenau împreună cu un fizioterapeut decât singuri.

Nivelurile de glucoză în sânge la bolnavii de diabet de tip II oscilează foarte des şi ei pot trece şi prin diverse alte stări periculoase. Prin urmare, fizioterapeutul trebuie să fie conştient de aceasta şi să controleze activitatea fizică în consecinţă, să o oprească sau să ofere alte sfaturi:
• Dacă suferiţi de diabet de tip II şi aveţi un nivel de glucoză ridicat înainte de antrenament, dar vă simţiţi bine şi sunteţi bine hidratat, nu este nevoie să renunţaţi sau să anulaţi exerciţiile.

• Consumaţi carbohidraţi înainte de antrenament dacă vă trataţi cu insulină sau cu medicamente care cresc nivelurile de insulină în sânge, iar glucoza din sânge este scăzută. Întrebaţi fizioterapeutul în legătură cu cea mai bună perioadă pentru a face exerciţii, luând în considerare regimul de administrare a medicamentelor.

• Dacă v-aţi îmbolnăvit de retinopatie (o complicaţie a diabetului, când vascularizaţia ochiului este afectată), este foarte important să ajustaţi programul de fizioterapie şi să eliminaţi orice exerciţii care întind muşchii gâtului şi cei ai umerilor. Aceste exerciţii cresc tensiunea arterială şi afectează ochii chiar mai mult.

• Dacă există piciorul diabetic, când rana este deschisă, se recomandă efectuarea de exerciţii care nu pun o sarcină completă asupra picioarelor (de exemplu, ciclismul).

• Nu vă temeţi de fizioterapie, chiar dacă simţurile sunt afectate (neuropatie periferică). Cercetările arată că o sarcină grea asupra picioarelor nu creşte riscul de accidentare a acestora. Totuşi, picioarele trebuie examinate zilnic.

• Nu vă antrenaţi singur, astfel încât să puteţi primi ajutor în cazul oricărui accident.

• Alegeţi încălţăminte comodă.

• Femeile ar trebui să crească doza de insulină în timpul menstruaţiei.

• Bolnavii trebuie să-şi monitorizeze glucoza din sânge înainte şi după antrenament.

• Temperatura exterioară ar trebui să fie normală.

Diabetul zaharat de tip II poate afecta orice organ şi provoca nişte complicaţii care sunt foarte dificil de tratat. Unele boli sunt corelate uşor cu exerciţiile fizice, iar fizioterapeutul joacă un rol important în controlul diabetului zaharat. Este de importanţă majoră ca bolnavul să joace un rol activ în tratament, să ţină minte sfaturile şi să respecte starea organismului.

Citeşte şi:
Aţi dori să faceţi sport, dar vă dor genunchii după alergare?»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Stil de viata echilibrat
  • Diabet Zaharat
  • Diabetolog
  • Aliatul diabeticilor
  • Retinopatie
  • Doza de insulina
  • Niveluri de glucoza
  • Consumul de carbohidrati

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -3 +4
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +29 / -4 +25
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9