Fizioterapie pentru cei cu diabet zaharat de tip II

Decembrie 12, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Fizioterapie pentru cei cu diabet zaharat de tip II

Diabetul zaharat de tip II reprezintă, de obicei, consecinţa unei diete defectuoase şi a unui nivel scăzut de activitate fizică. Capacitatea organismului de a secreta insulina care controlează cantitatea de glucoză din sânge se dereglează ca urmare a activităţii pancreatice prelungite. Unele persoane au o predispoziţie genetică la diabetul zaharat de tip II, dar de obicei este o boală care poate fi complet evitată. În aceeaşi notă, dacă boala este tratată eficient, riscul de complicaţii şi efecte secundare poate fi diminuat.

Cei afectaţi de diabetul zaharat de tip II au nevoie de un plan de tratament pe care să-l respecte. Dacă boala nu este combătută aşa cum trebuie, se pot produce complicaţii mai greu de controlat. Controlul efectiv al diabetului de tip II necesită o abordare multidisciplinară nu doar pentru endocrinolog, farmacolog şi nutriţionist, dar şi pentru fizioterapeut.

Exerciţiul fizic, dieta şi tratamentul farmacologic reprezintă măsurile principale pentru combaterea diabetului de tip II. Dacă deja aveţi diabet, este esenţial să controlaţi nivelul glucozei în sânge, să reduceţi tensiunea arterială şi colesterolul şi să menţineţi o greutate normală. Diverse complicaţii sunt parte din diabetul zaharat. Exerciţiile fizice ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare şi atac cerebral. În plus, exerciţiul fizic regulat poate reduce nevoia de a lua medicamente. Unele persoane reuşesc să-şi controleze corpul destul de bine şi să evite terapia cu insulină.

Asociaţia Americană de Diabet recomandă 30 de minute de exerciţii fizice de intensitate medie de cel puţin 5 ori pe săptămână. Cum fiecare pacient de diabet este diferit, fizioterapeutul va veni cu un program de antrenament individualizat după evaluarea istoricului medical şi a capacităţilor fizice ale pacientului.

Ce stii despre alergare

"Nici săli scumpe de gimnastică, nici echipament special nu sunt necesare pentru a alerga – numai voinţă şi dorinţa de a vă schimba stilul de viaţă. Aşadar cum ar trebui să ne pregătim pentru ..."

Citeşte mai mult:
Ce trebuie să ştim despre alergat?»

"Asociaţia Americană de Diabet recomandă 30 de minute de exerciţii fizice de intensitate medie de cel puţin 5 ori pe săptămână"Antrenamentele de rezistenţă şi de forţă au cel mai mare efect asupra nivelurilor de glucoză din sânge. Antrenamentele de rezistenţă sau aerobice, cum ar fi plimbatul, joggingul sau ciclismul cresc ritmul cardiac. Aceste activităţi întăresc inima, plămânii şi ard calorii, lucru care este deosebit de important dacă pacientul este supraponderal. Având în vedere capacităţile fizice ale pacientului, fizioterapeutul selectează exerciţiile adecvate de intensitate medie şi ridicată. În timpul exerciţiilor de intensitate medie, atât respiraţia, cât şi ritmul cardiac se amplifică, iar bolnavul începe să transpire, dar încă poate menţine o conversaţie (înotul, mersul rapid şi dansul lent). În timpul exerciţiilor de intensitate ridicată, inima şi plămânii depun un efort mai mare şi pot fi spuse numai fraze scurte (alergatul, urcatul unui deal).

Exerciţiile de rezistenţă pentru bolnavii de diabet de tip II sunt recomandate de cel puţin 3 ori pe săptămână.

Antrenamentele cu ridicare de greutăţi şi cele de rezistenţă întăresc oasele scheletului şi musculatura, activează metabolismul, cresc stabilitatea încheieturilor şi echilibrul, cresc masa musculară. Fizioterapeutul stabileşte volumul de muncă iniţial optim şi numărul de repetări. Exerciţiile puternice se efectuează, de asemenea, de trei ori pe săptămână, cu excepţia cazului în care bolnavul suferă de anumite complicaţii care ar face exerciţiile contraindicate.
Testele arată că nivelul glucozei în sânge era mai bine controlat la bolnavii cu diabet de tip II care se antrenau împreună cu un fizioterapeut decât singuri.

Nivelurile de glucoză în sânge la bolnavii de diabet de tip II oscilează foarte des şi ei pot trece şi prin diverse alte stări periculoase. Prin urmare, fizioterapeutul trebuie să fie conştient de aceasta şi să controleze activitatea fizică în consecinţă, să o oprească sau să ofere alte sfaturi:
• Dacă suferiţi de diabet de tip II şi aveţi un nivel de glucoză ridicat înainte de antrenament, dar vă simţiţi bine şi sunteţi bine hidratat, nu este nevoie să renunţaţi sau să anulaţi exerciţiile.

• Consumaţi carbohidraţi înainte de antrenament dacă vă trataţi cu insulină sau cu medicamente care cresc nivelurile de insulină în sânge, iar glucoza din sânge este scăzută. Întrebaţi fizioterapeutul în legătură cu cea mai bună perioadă pentru a face exerciţii, luând în considerare regimul de administrare a medicamentelor.

• Dacă v-aţi îmbolnăvit de retinopatie (o complicaţie a diabetului, când vascularizaţia ochiului este afectată), este foarte important să ajustaţi programul de fizioterapie şi să eliminaţi orice exerciţii care întind muşchii gâtului şi cei ai umerilor. Aceste exerciţii cresc tensiunea arterială şi afectează ochii chiar mai mult.

• Dacă există piciorul diabetic, când rana este deschisă, se recomandă efectuarea de exerciţii care nu pun o sarcină completă asupra picioarelor (de exemplu, ciclismul).

• Nu vă temeţi de fizioterapie, chiar dacă simţurile sunt afectate (neuropatie periferică). Cercetările arată că o sarcină grea asupra picioarelor nu creşte riscul de accidentare a acestora. Totuşi, picioarele trebuie examinate zilnic.

• Nu vă antrenaţi singur, astfel încât să puteţi primi ajutor în cazul oricărui accident.

• Alegeţi încălţăminte comodă.

• Femeile ar trebui să crească doza de insulină în timpul menstruaţiei.

• Bolnavii trebuie să-şi monitorizeze glucoza din sânge înainte şi după antrenament.

• Temperatura exterioară ar trebui să fie normală.

Diabetul zaharat de tip II poate afecta orice organ şi provoca nişte complicaţii care sunt foarte dificil de tratat. Unele boli sunt corelate uşor cu exerciţiile fizice, iar fizioterapeutul joacă un rol important în controlul diabetului zaharat. Este de importanţă majoră ca bolnavul să joace un rol activ în tratament, să ţină minte sfaturile şi să respecte starea organismului.

Citeşte şi:
Aţi dori să faceţi sport, dar vă dor genunchii după alergare?»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Stil de viata echilibrat
  • Diabet Zaharat
  • Diabetolog
  • Aliatul diabeticilor
  • Retinopatie
  • Doza de insulina
  • Niveluri de glucoza
  • Consumul de carbohidrati

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar
6 moduri prin care îţi sabotezi sistemul imunitar Stilul tău de viaţă îţi poate afecta sistemul imunitar, care te poate proteja de germeni, viruşi şi boli cronice. Înlocuirea anumitor obiceiuri proaste te poate ajuta însă să îţi păstrezi sănătos sistemul imunitar. Verifică această listă pentru a vedea unde poţi face anumite schimbări. +21 / 0 +21
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
Puterea bucuriei
Puterea bucuriei Moduri practice de a aduce mai multă plăcere şi bucurie în viaţă • Bucuria se trăieşte ACUM şi are legătură cu modul în care gândim în mod frecvent. Fericirea nu e o călătorie, e ACUM +22 / -2 +20
Ghimbirul - planta care face minuni
Ghimbirul - planta care face minuni Dintre plantele tropicale – renumite pentru beneficiile aduse organismului uman – ghimbirul se evidenţiază mai mult decât toate, prin cele 13 funcţii miraculoase pe care le exercită. +15 / 0 +15
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte.
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte. Am vorbit despre gânduri şi cuvinte, în articolul intitulat „Energia de dincolo de cuvinte”. Acum vom extinde ideea, către convingerile şi credinţele pe care le avem. +12 / -1 +11
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +11 / 0 +11
"‪TuiNa‬" -  ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬
"‪TuiNa‬" - ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬ De-a lungul mai multor secole practicanții au creat mai multe tratamente pentru boli, de exemplu: ‪‎Acupunctura‬, ‪‎Presopunctura‬, TuiNa,‎Ventuze‬, ‪‎Moxibustie‬, ‎QiGong‬, AuriculoTerapia‬ și altele. +10 / 0 +10
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente Disconfortul provocat de balonare îţi poate scădea încrederea în sine şi te poate împiedica să dai randament la serviciu sau să te bucuri de timpul liber. Înainte de a merge la medic, poţi încerca trucurile recomandate de site-ul ibs.about.com. +10 / 0 +10
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita?
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita? Mulţi dintre noi petrecem o mare parte din zi aşezaţi în faţa ecranului unui computer sau a altor dispozitive asemănătoare. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele. Ce putem face pentru a reduce efectele SPC? +10 / 0 +10
Ceasul biologic al organismului uman
Ceasul biologic al organismului uman Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii. +9 / 0 +9