Fizioterapie pentru cei cu diabet zaharat de tip II

Decembrie 12, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Fizioterapie pentru cei cu diabet zaharat de tip II

Diabetul zaharat de tip II reprezintă, de obicei, consecinţa unei diete defectuoase şi a unui nivel scăzut de activitate fizică. Capacitatea organismului de a secreta insulina care controlează cantitatea de glucoză din sânge se dereglează ca urmare a activităţii pancreatice prelungite. Unele persoane au o predispoziţie genetică la diabetul zaharat de tip II, dar de obicei este o boală care poate fi complet evitată. În aceeaşi notă, dacă boala este tratată eficient, riscul de complicaţii şi efecte secundare poate fi diminuat.

Cei afectaţi de diabetul zaharat de tip II au nevoie de un plan de tratament pe care să-l respecte. Dacă boala nu este combătută aşa cum trebuie, se pot produce complicaţii mai greu de controlat. Controlul efectiv al diabetului de tip II necesită o abordare multidisciplinară nu doar pentru endocrinolog, farmacolog şi nutriţionist, dar şi pentru fizioterapeut.

Exerciţiul fizic, dieta şi tratamentul farmacologic reprezintă măsurile principale pentru combaterea diabetului de tip II. Dacă deja aveţi diabet, este esenţial să controlaţi nivelul glucozei în sânge, să reduceţi tensiunea arterială şi colesterolul şi să menţineţi o greutate normală. Diverse complicaţii sunt parte din diabetul zaharat. Exerciţiile fizice ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare şi atac cerebral. În plus, exerciţiul fizic regulat poate reduce nevoia de a lua medicamente. Unele persoane reuşesc să-şi controleze corpul destul de bine şi să evite terapia cu insulină.

Asociaţia Americană de Diabet recomandă 30 de minute de exerciţii fizice de intensitate medie de cel puţin 5 ori pe săptămână. Cum fiecare pacient de diabet este diferit, fizioterapeutul va veni cu un program de antrenament individualizat după evaluarea istoricului medical şi a capacităţilor fizice ale pacientului.

Ce stii despre alergare

"Nici săli scumpe de gimnastică, nici echipament special nu sunt necesare pentru a alerga – numai voinţă şi dorinţa de a vă schimba stilul de viaţă. Aşadar cum ar trebui să ne pregătim pentru ..."

Citeşte mai mult:
Ce trebuie să ştim despre alergat?»

"Asociaţia Americană de Diabet recomandă 30 de minute de exerciţii fizice de intensitate medie de cel puţin 5 ori pe săptămână"Antrenamentele de rezistenţă şi de forţă au cel mai mare efect asupra nivelurilor de glucoză din sânge. Antrenamentele de rezistenţă sau aerobice, cum ar fi plimbatul, joggingul sau ciclismul cresc ritmul cardiac. Aceste activităţi întăresc inima, plămânii şi ard calorii, lucru care este deosebit de important dacă pacientul este supraponderal. Având în vedere capacităţile fizice ale pacientului, fizioterapeutul selectează exerciţiile adecvate de intensitate medie şi ridicată. În timpul exerciţiilor de intensitate medie, atât respiraţia, cât şi ritmul cardiac se amplifică, iar bolnavul începe să transpire, dar încă poate menţine o conversaţie (înotul, mersul rapid şi dansul lent). În timpul exerciţiilor de intensitate ridicată, inima şi plămânii depun un efort mai mare şi pot fi spuse numai fraze scurte (alergatul, urcatul unui deal).

Exerciţiile de rezistenţă pentru bolnavii de diabet de tip II sunt recomandate de cel puţin 3 ori pe săptămână.

Antrenamentele cu ridicare de greutăţi şi cele de rezistenţă întăresc oasele scheletului şi musculatura, activează metabolismul, cresc stabilitatea încheieturilor şi echilibrul, cresc masa musculară. Fizioterapeutul stabileşte volumul de muncă iniţial optim şi numărul de repetări. Exerciţiile puternice se efectuează, de asemenea, de trei ori pe săptămână, cu excepţia cazului în care bolnavul suferă de anumite complicaţii care ar face exerciţiile contraindicate.
Testele arată că nivelul glucozei în sânge era mai bine controlat la bolnavii cu diabet de tip II care se antrenau împreună cu un fizioterapeut decât singuri.

Nivelurile de glucoză în sânge la bolnavii de diabet de tip II oscilează foarte des şi ei pot trece şi prin diverse alte stări periculoase. Prin urmare, fizioterapeutul trebuie să fie conştient de aceasta şi să controleze activitatea fizică în consecinţă, să o oprească sau să ofere alte sfaturi:
• Dacă suferiţi de diabet de tip II şi aveţi un nivel de glucoză ridicat înainte de antrenament, dar vă simţiţi bine şi sunteţi bine hidratat, nu este nevoie să renunţaţi sau să anulaţi exerciţiile.

• Consumaţi carbohidraţi înainte de antrenament dacă vă trataţi cu insulină sau cu medicamente care cresc nivelurile de insulină în sânge, iar glucoza din sânge este scăzută. Întrebaţi fizioterapeutul în legătură cu cea mai bună perioadă pentru a face exerciţii, luând în considerare regimul de administrare a medicamentelor.

• Dacă v-aţi îmbolnăvit de retinopatie (o complicaţie a diabetului, când vascularizaţia ochiului este afectată), este foarte important să ajustaţi programul de fizioterapie şi să eliminaţi orice exerciţii care întind muşchii gâtului şi cei ai umerilor. Aceste exerciţii cresc tensiunea arterială şi afectează ochii chiar mai mult.

• Dacă există piciorul diabetic, când rana este deschisă, se recomandă efectuarea de exerciţii care nu pun o sarcină completă asupra picioarelor (de exemplu, ciclismul).

• Nu vă temeţi de fizioterapie, chiar dacă simţurile sunt afectate (neuropatie periferică). Cercetările arată că o sarcină grea asupra picioarelor nu creşte riscul de accidentare a acestora. Totuşi, picioarele trebuie examinate zilnic.

• Nu vă antrenaţi singur, astfel încât să puteţi primi ajutor în cazul oricărui accident.

• Alegeţi încălţăminte comodă.

• Femeile ar trebui să crească doza de insulină în timpul menstruaţiei.

• Bolnavii trebuie să-şi monitorizeze glucoza din sânge înainte şi după antrenament.

• Temperatura exterioară ar trebui să fie normală.

Diabetul zaharat de tip II poate afecta orice organ şi provoca nişte complicaţii care sunt foarte dificil de tratat. Unele boli sunt corelate uşor cu exerciţiile fizice, iar fizioterapeutul joacă un rol important în controlul diabetului zaharat. Este de importanţă majoră ca bolnavul să joace un rol activ în tratament, să ţină minte sfaturile şi să respecte starea organismului.

Citeşte şi:
Aţi dori să faceţi sport, dar vă dor genunchii după alergare?»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Stil de viata echilibrat
  • Diabet Zaharat
  • Diabetolog
  • Aliatul diabeticilor
  • Retinopatie
  • Doza de insulina
  • Niveluri de glucoza
  • Consumul de carbohidrati

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
5 boli ce pot fi ameliorate dacă vei consuma mai multe roşii
5 boli ce pot fi ameliorate dacă vei consuma mai multe roşii Pe măsură ce proporţia de alimente vegetale din dieta creşte, riscul de boli de inimă, diabet şi cancer scade, constată studiile. Aportul de legume şi fructe este de asemenea asociat cu o piele sănătoasă, un nivel crescut de energie şi greutate mai mică. Creşterea consumului de fructe şi legume scade semnificativ riscul de... +3 / 0 +3
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9
Avem nevoie de beţişoare de urechi?
Avem nevoie de beţişoare de urechi? Foarte multe persoane utilizează beţişoarele de urechi ca alternativă pentru curăţarea urechilor. Deşi sunt foarte populare, beşiţoarele de urechi nu sunt recomandate pentru fi utilizate în interiorul urechilor, avertizează cadrele medicale. Foarte multe catastrofe au pornit de la utilizarea acestor instrumente ajutătoare. +8 / 0 +8
Pachete medicale 2016-2017: Ce servicii vei putea primi de vineri, indiferent că eşti sau nu asigurat
Pachete medicale 2016-2017: Ce servicii vei putea primi de vineri, indiferent că eşti sau nu asigurat Pachetele medicale pentru perioada 2016-2017 vor fi valabile începând de vineri, după ce Guvernul a stabilit astă-primăvară să amâne aplicarea lor cu trei luni +8 / 0 +8
4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu
4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu Stresul afectează productivitatea şi profitabilitatea unei afaceri, este asociat cu o fluctuaţie mare de personal şi 50% din absenteismul total. Are chiar un efect mai grav asupra angajaţilor. Stresul de la locul de muncă nu rămâne la locul de muncă, se strecoară şi în viaţa de familie, diminuează respectul de sine, distruge... +8 / 0 +8