Insomnia: lupta de a adormi

Februarie 12, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
Insomnia: lupta de a adormi

Insomnia este o tulburare a somnului care înseamnă că nu poţi să adormi sau să rămâi adormit. Aceia care suferă de ea sunt denumiţi insomniaci. Majoritatea oamenilor are nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte. Cei care suferă de insomnie rareori dacă dorm aşa de mult şi chiar dacă pot rămâne în pat perioade lungi de timp, tot nu pot adormi. Somnul este esenţial pentru o viaţă sănătoasă şi fericită şi este la fel de important ca mâncarea. Oamenii nu au nevoie doar de un anumit număr de ore de somn pe noapte, dar au nevoie şi ca acesta să fie neîntrerupt. Insomnia nu este pur şi simplu o boală neînsemnată, poate fi simptomul unei boli serioase.

• Ce este în neregulă cu mine?

Oricine are probleme cu somnul în anumite stadii ale vieţii lui. Este des întâlnit să avem probleme în a adormi sau să ne trezim dintr-un somn profund. Insomnia este incapacitatea de a dormi pe o perioadă lungă de timp. Insomnia poate deveni acută dacă persoana suferă de lipsa somnului regulat timp de până la o lună, iar dacă incapacitatea de a adormi continuă mai mult de atât, este catalogată drept boală cronică.

• Diagnosticarea problemei.

Insomnia este diagnosticată de obicei de către un medic pe baza unor întrebări simple, cum ar fi „dormi suficient?” sau „eşti tot timpul obosit?”. Există şi o listă de verificare a simptomelor, pe care aceia care îngrijesc de cei mai în vârstă şi vulnerabili o folosesc pentru a-i identifica pe cei cu tulburare de somn. Unele clinici de somn, care sunt specializate în vindecarea şi ajutarea celor cu tulburări de somn pot monitoriza tiparul de somn al pacienţilor pentru a identifica insomnia.

• Este grav?

"cei care nu au somn în mod regulat sau nu reuşesc să doarmă de ajuns ar trebui să consulte un medic – şi să îl consulte cât mai repede"Somnul este vital pentru viaţă. Dacă funcţionăm fără somn regulat şi de calitate pentru o perioadă lungă de timp probabil că ne supunem organismul unui stres foarte mare. Insomnia poate duce la un risc crescut de depresie şi boli de inimă. Apoi există riscurile şi pericolele ridicate de oboseala obişnuită. Dacă suntem obosiţi în mod constant, capacitatea noastră de concentrare este tulburată şi aceasta poate avea deseori consecinţe grave. Aceia care suferă de insomnie au o probabilitate mai ridicată de a fi victima unui accident. Insomnia este deseori asociată cu depresia, abuzul de droguri, durere sau probleme hormonale. Insomnia în sine sau ca un simptom al unei alte boli este întotdeauna o problemă serioasă. Insomnia nu reprezintă doar pierderea unui bun somn de noapte.

Din acest motiv cei care nu au somn în mod regulat sau nu reuşesc să doarmă de ajuns ar trebui să consulte un medic – şi să îl consulte cât mai repede.

• Cine se îmbolnăveşte de insomnie – categoriile cele mai supuse riscului

Cei cu vârsta peste cincizeci de ani sunt cei mai supuşi riscului. Apoi mai sunt cei cu probleme de sănătate mintală, în special cei care suferă de depresie şi anxietate. Insomnia este de obicei unul dintre criteriile folosite de medici când diagnostichează aceste două boli. Aceia care călătoresc spre alte fusuri orare sunt, de asemenea, predispuşi la insomnie la fel ca persoanele care lucrează în schimburi de noapte. Femeile la menopauză tind să sufere de insomnie. Aceasta din cauza nivelului scăzut de estrogen din organism în perioada intrării la menopauză. De obicei, terapia de substituţie hormonală ajută femeile la menopauză să adoarmă. În cele din urmă, aceia care trăiesc o viaţă agitată şi stresantă sunt predispuşi la insomnie.

beneficiile ciocolatei

"Toţi medicii sunt de acord că dulciurile sunt nesănătoase: duc la formarea cariilor, la creşterea în greutate şi fac ravagii în ce priveşte nivelul zahărului în sânge. Dar nu este cazul ciocolatei negre. Oamenii de..."

Citește mai mult:
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre»

• Ia măsuri! Cum să obţii o bună odihnă de noapte.

Aceia care consideră că suferă de insomnie pot face schimbări în stilul de viaţă care le pot da posibilitatea să obţină somnul de noapte foarte necesar. Pot reduce aportul de alcool, ceai şi cafea sau să evite drogurile ilegale. Aceste alegeri care ţin de stilul de viaţă pot îmbunătăţi şansele cuiva de a pune capul pe pernă şi a adormi noaptea. Un mediu potrivit este important, de asemenea, pentru un somn sănătos.

Lumea modernă este în mişcare 24 de ore pe zi şi şapte zile pe săptămână. Există distrageri constante de la un tipar de somn normal şi sănătos. Pentru a trata insomnia, avem nevoie să închidem computerul, televizorul şi lumina. De asemenea, poate fi nevoie să ne asigurăm că dormitorul este liniştit şi că patul este confortabil şi potrivit. Insomnia este provocată deseori pur şi simplu de condiţiile de somn nepotrivite.

Dacă o persoană a încercat să-şi îmbunătăţească condiţiile sale de somn şi a încercat să creeze mediul potrivit pentru un bun somn de noapte şi tot nu poate să doarmă, atunci este necesară o programare la medic.

• Este insomnie sau nu?

Multe persoane pretind că suferă de insomnie şi într-adevăr este o boală foarte des întâlnită. Nu toţi cei care pretind că suferă de insomnie sunt insomniaci, ei fac o greşeală comună. Ei consideră că dorm mai puţin decât dorm în realitate. Aceasta este denumită percepţie incorectă a stării de somn, iar cei care suferă de ea sunt deseori etichetaţi în mod incorect drept insomniaci.

Citește următoarea pagină »
1 2
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
  • Insomnie
  • Cauzele insomniei
  • somn regulat
  • adorm
  • somn normal
  • conditii de somn

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
11 exercitii pentru gimnastica mintii
11 exercitii pentru gimnastica mintii In zilele noastre, orice aparat pe care il cumperi vine cu un manual de utilizare. Cumperi un cuptor cu microunde si vine cu un manual de 120 de pagini. Ce sa faci si ce sa nu faci. Cum sa folosesti optim ca sa isi pastreze garantia. La ce folosesc butoanele si alte detalii mai mult sau mai putin importante. +19 / 0 +19
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Ghimbirul - planta care face minuni
Ghimbirul - planta care face minuni Dintre plantele tropicale – renumite pentru beneficiile aduse organismului uman – ghimbirul se evidenţiază mai mult decât toate, prin cele 13 funcţii miraculoase pe care le exercită. +15 / 0 +15
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte.
Sunt norocoasă și viața imi dă dreptate! Despre energia de dincolo de cuvinte. Am vorbit despre gânduri şi cuvinte, în articolul intitulat „Energia de dincolo de cuvinte”. Acum vom extinde ideea, către convingerile şi credinţele pe care le avem. +12 / -1 +11
Tratamentul abuzului de alcool: mituri şi realități
Tratamentul abuzului de alcool: mituri şi realități Conform cercetărilor efectuate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), consumul mediu global de alcool este de 6,1 litri de alcool pur pe adult (15 ani sau mai mult). Abuzul de alcool este o problemă serioasă, cu multe cauze, aşa că nu este surprinzător că există multe teorii despre cum apare şi la fel de multe metode de... +12 / -1 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9
Cum scăpăm de retenţia de apă
Cum scăpăm de retenţia de apă Vara, putem combate mult mai uşor retenţia de apă din organism, asta dacă dacă respectăm câteva reguli alimentare şi bem 3 litri de apă. +8 / 0 +8
Biletele la conferinta gazduita de Dr. Oz, in Romania, se pot cumpara si de la Sala Palatului! (P)
Biletele la conferinta gazduita de Dr. Oz, in Romania, se pot cumpara si de la Sala Palatului! (P) L-ai vazut la Oprah, l-ai vazut la televizor in Dr. OZ Show, probabil ca-i citesti articolele pe pagina lui de Internet si primesti ultimele notificari de pe Facebook. Faimosul Doctor OZ, va veni in Romania, sa vorbeasca publicului, intr-un eveniment la +8 / 0 +8