Insomnia: lupta de a adormi

Februarie 12, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
Insomnia: lupta de a adormi

Insomnia este o tulburare a somnului care înseamnă că nu poţi să adormi sau să rămâi adormit. Aceia care suferă de ea sunt denumiţi insomniaci. Majoritatea oamenilor are nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte. Cei care suferă de insomnie rareori dacă dorm aşa de mult şi chiar dacă pot rămâne în pat perioade lungi de timp, tot nu pot adormi. Somnul este esenţial pentru o viaţă sănătoasă şi fericită şi este la fel de important ca mâncarea. Oamenii nu au nevoie doar de un anumit număr de ore de somn pe noapte, dar au nevoie şi ca acesta să fie neîntrerupt. Insomnia nu este pur şi simplu o boală neînsemnată, poate fi simptomul unei boli serioase.

• Ce este în neregulă cu mine?

Oricine are probleme cu somnul în anumite stadii ale vieţii lui. Este des întâlnit să avem probleme în a adormi sau să ne trezim dintr-un somn profund. Insomnia este incapacitatea de a dormi pe o perioadă lungă de timp. Insomnia poate deveni acută dacă persoana suferă de lipsa somnului regulat timp de până la o lună, iar dacă incapacitatea de a adormi continuă mai mult de atât, este catalogată drept boală cronică.

• Diagnosticarea problemei.

Insomnia este diagnosticată de obicei de către un medic pe baza unor întrebări simple, cum ar fi „dormi suficient?” sau „eşti tot timpul obosit?”. Există şi o listă de verificare a simptomelor, pe care aceia care îngrijesc de cei mai în vârstă şi vulnerabili o folosesc pentru a-i identifica pe cei cu tulburare de somn. Unele clinici de somn, care sunt specializate în vindecarea şi ajutarea celor cu tulburări de somn pot monitoriza tiparul de somn al pacienţilor pentru a identifica insomnia.

• Este grav?

"cei care nu au somn în mod regulat sau nu reuşesc să doarmă de ajuns ar trebui să consulte un medic – şi să îl consulte cât mai repede"Somnul este vital pentru viaţă. Dacă funcţionăm fără somn regulat şi de calitate pentru o perioadă lungă de timp probabil că ne supunem organismul unui stres foarte mare. Insomnia poate duce la un risc crescut de depresie şi boli de inimă. Apoi există riscurile şi pericolele ridicate de oboseala obişnuită. Dacă suntem obosiţi în mod constant, capacitatea noastră de concentrare este tulburată şi aceasta poate avea deseori consecinţe grave. Aceia care suferă de insomnie au o probabilitate mai ridicată de a fi victima unui accident. Insomnia este deseori asociată cu depresia, abuzul de droguri, durere sau probleme hormonale. Insomnia în sine sau ca un simptom al unei alte boli este întotdeauna o problemă serioasă. Insomnia nu reprezintă doar pierderea unui bun somn de noapte.

Din acest motiv cei care nu au somn în mod regulat sau nu reuşesc să doarmă de ajuns ar trebui să consulte un medic – şi să îl consulte cât mai repede.

• Cine se îmbolnăveşte de insomnie – categoriile cele mai supuse riscului

Cei cu vârsta peste cincizeci de ani sunt cei mai supuşi riscului. Apoi mai sunt cei cu probleme de sănătate mintală, în special cei care suferă de depresie şi anxietate. Insomnia este de obicei unul dintre criteriile folosite de medici când diagnostichează aceste două boli. Aceia care călătoresc spre alte fusuri orare sunt, de asemenea, predispuşi la insomnie la fel ca persoanele care lucrează în schimburi de noapte. Femeile la menopauză tind să sufere de insomnie. Aceasta din cauza nivelului scăzut de estrogen din organism în perioada intrării la menopauză. De obicei, terapia de substituţie hormonală ajută femeile la menopauză să adoarmă. În cele din urmă, aceia care trăiesc o viaţă agitată şi stresantă sunt predispuşi la insomnie.

beneficiile ciocolatei

"Toţi medicii sunt de acord că dulciurile sunt nesănătoase: duc la formarea cariilor, la creşterea în greutate şi fac ravagii în ce priveşte nivelul zahărului în sânge. Dar nu este cazul ciocolatei negre. Oamenii de..."

Citește mai mult:
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre»

• Ia măsuri! Cum să obţii o bună odihnă de noapte.

Aceia care consideră că suferă de insomnie pot face schimbări în stilul de viaţă care le pot da posibilitatea să obţină somnul de noapte foarte necesar. Pot reduce aportul de alcool, ceai şi cafea sau să evite drogurile ilegale. Aceste alegeri care ţin de stilul de viaţă pot îmbunătăţi şansele cuiva de a pune capul pe pernă şi a adormi noaptea. Un mediu potrivit este important, de asemenea, pentru un somn sănătos.

Lumea modernă este în mişcare 24 de ore pe zi şi şapte zile pe săptămână. Există distrageri constante de la un tipar de somn normal şi sănătos. Pentru a trata insomnia, avem nevoie să închidem computerul, televizorul şi lumina. De asemenea, poate fi nevoie să ne asigurăm că dormitorul este liniştit şi că patul este confortabil şi potrivit. Insomnia este provocată deseori pur şi simplu de condiţiile de somn nepotrivite.

Dacă o persoană a încercat să-şi îmbunătăţească condiţiile sale de somn şi a încercat să creeze mediul potrivit pentru un bun somn de noapte şi tot nu poate să doarmă, atunci este necesară o programare la medic.

• Este insomnie sau nu?

Multe persoane pretind că suferă de insomnie şi într-adevăr este o boală foarte des întâlnită. Nu toţi cei care pretind că suferă de insomnie sunt insomniaci, ei fac o greşeală comună. Ei consideră că dorm mai puţin decât dorm în realitate. Aceasta este denumită percepţie incorectă a stării de somn, iar cei care suferă de ea sunt deseori etichetaţi în mod incorect drept insomniaci.

Citește următoarea pagină »
1 2
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
  • Insomnie
  • Cauzele insomniei
  • somn regulat
  • adorm
  • somn normal
  • conditii de somn

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -3 +4
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +29 / -4 +25
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9