Masa de seară îți asigură calitatea somnului

Martie 7, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Mădălina Hârjoi
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
Masa de seară îți asigură calitatea somnului

Somnul este vital pentru buna funcționare și pentru longevitatea organismului. Pentru creier, somnul este la fel de necesar precum este oxigenul pentru viață.

Din păcate, marea majoritate a oamenilor nu dorm suficient, lucru care influențează considerabil "privarea de orele de somn este asociată cu declinul mintal cât și cu mâncatul excesiv"procesul de îmbătrânire a organismului.

Persoanele care dorm mai puțin de 6 ore pe noapte prezintă un risc cu 50% mai mare de a face infecții virale, de a se îmbolnavi de inimă sau de a face un atac cerebral. În plus, privarea de orele de somn este asociată cu declinul mintal cât și cu mâncatul excesiv.

Principii pentru un somn odihnitor

Hrana bogată în glucide, cu mici cantităţi de proteine şi grăsimi, stimulează somnul, crescând producţiile de melatonină şi de serotonină. La modul general, se recomandă nu mai mult de 2-3 cafele pe zi.

Regula de aur a nutriţionistului

Micul dejun trebuie să fie de rege, prânzul de prinţ, iar cina de cerşetor. Nu te culca cu stomacul gol! Rişti să te trezești cu crampe abdominale sau cu o foame cruntă. Unele experimente realizate pe animale au arătat că nemâncatul poate înlătura somnul cu totul.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Este adevărat că fiecare bucătărie etnică conţine feluri de mâncare specifice, care le deosebesc unele de altele..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Nu mânca nici prea mult, nici prea târziu

Organismul se pregătește de somn în momentul în care temperatura corpului este relativ scăzută, iar digestia este un proces care crește temperatura organismului. Cu cât este mai copioasă masa de seară cu atât se accentuază procesul de digestie și se prelungește. Mai mult de atât, mâncărurile bogate în grăsimi pot rămâne în stomac peste noapte, cu atât mai mult cu cât, atunci când corpul este întins pe orizontală, digestia este încetinită.

Alege zaharurile care induc starea de somnolență

Alimentele bogate în amidon (paste, orez, cartofi, pâine) dar zaharurile în mod special mierea sunt recunoscute pentru ajutorul pe care-l dau insomniacilor. În momentul consumării lor nivelul de glucoză în sânge crește, fapt care favorizează producerea de serotonină (neuromediator cu proprietăți sedative).

Extraponturi

Culcă-te pe o parte, pentru a facilita procesul de digestie şi coborârea bolului alimentar în intestin.

Evită să bei înainte de culcare.

Cina sănătoasă este indicat să fie o masă ușoară, care te satură, îți facilitează digestia, favorizează un somn odihnitor și care ține kilogramele la distanță.

Optează pentru legume și vegetale (fibre), cărnuri slabe (proteine ușoare),cereal integrale (carbohidrați buni).

Citeşte şi:
Ce boli poate ascunde amorţeala mâinilor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Insomnie
  • Boli și stări
  • Ciclu de somn
  • somn normal
  • conditii de somn

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +6 / -1 +5
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9