Masa de seară îți asigură calitatea somnului

Martie 7, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Mădălina Hârjoi
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
Masa de seară îți asigură calitatea somnului

Somnul este vital pentru buna funcționare și pentru longevitatea organismului. Pentru creier, somnul este la fel de necesar precum este oxigenul pentru viață.

Din păcate, marea majoritate a oamenilor nu dorm suficient, lucru care influențează considerabil "privarea de orele de somn este asociată cu declinul mintal cât și cu mâncatul excesiv"procesul de îmbătrânire a organismului.

Persoanele care dorm mai puțin de 6 ore pe noapte prezintă un risc cu 50% mai mare de a face infecții virale, de a se îmbolnavi de inimă sau de a face un atac cerebral. În plus, privarea de orele de somn este asociată cu declinul mintal cât și cu mâncatul excesiv.

Principii pentru un somn odihnitor

Hrana bogată în glucide, cu mici cantităţi de proteine şi grăsimi, stimulează somnul, crescând producţiile de melatonină şi de serotonină. La modul general, se recomandă nu mai mult de 2-3 cafele pe zi.

Regula de aur a nutriţionistului

Micul dejun trebuie să fie de rege, prânzul de prinţ, iar cina de cerşetor. Nu te culca cu stomacul gol! Rişti să te trezești cu crampe abdominale sau cu o foame cruntă. Unele experimente realizate pe animale au arătat că nemâncatul poate înlătura somnul cu totul.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Este adevărat că fiecare bucătărie etnică conţine feluri de mâncare specifice, care le deosebesc unele de altele..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Nu mânca nici prea mult, nici prea târziu

Organismul se pregătește de somn în momentul în care temperatura corpului este relativ scăzută, iar digestia este un proces care crește temperatura organismului. Cu cât este mai copioasă masa de seară cu atât se accentuază procesul de digestie și se prelungește. Mai mult de atât, mâncărurile bogate în grăsimi pot rămâne în stomac peste noapte, cu atât mai mult cu cât, atunci când corpul este întins pe orizontală, digestia este încetinită.

Alege zaharurile care induc starea de somnolență

Alimentele bogate în amidon (paste, orez, cartofi, pâine) dar zaharurile în mod special mierea sunt recunoscute pentru ajutorul pe care-l dau insomniacilor. În momentul consumării lor nivelul de glucoză în sânge crește, fapt care favorizează producerea de serotonină (neuromediator cu proprietăți sedative).

Extraponturi

Culcă-te pe o parte, pentru a facilita procesul de digestie şi coborârea bolului alimentar în intestin.

Evită să bei înainte de culcare.

Cina sănătoasă este indicat să fie o masă ușoară, care te satură, îți facilitează digestia, favorizează un somn odihnitor și care ține kilogramele la distanță.

Optează pentru legume și vegetale (fibre), cărnuri slabe (proteine ușoare),cereal integrale (carbohidrați buni).

Citeşte şi:
Ce boli poate ascunde amorţeala mâinilor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Insomnie
  • Boli și stări
  • Ciclu de somn
  • somn normal
  • conditii de somn

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai!
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai! Cafeaua este unul dintre cele mai consumate alimente, in special de catre persoanele care au nevoie de un plus de energie. Este adevarat ca mareste ritmul cardiac si ingalbeneste dintii, insa beneficiile ei sunt mai numeroase decat reactiile adverse. +12 / -4 +8
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului Au mai ramas doar 3 saptamani pana la intalnirea cu celebrul Dr. Oz, care va veni pentru prima data in Romania pentru a sustine conferinta „Take your life to the next level”. Considerat a fi evenimentul medical al anului 2016, dedicat stilului sanatos de viata, conferinta sustinuta de Dr. Oz pe scena Salii Palatului din Bucuresti, va avea... +8 / 0 +8
Insomnia: lupta de a adormi
Insomnia: lupta de a adormi Insomnia este o tulburare a somnului care înseamnă că nu poţi să adormi sau să rămâi adormit. Aceia care suferă de ea sunt denumiţi insomniaci. Majoritatea oamenilor are nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte. Cei care suferă de insomnie rareori dacă dorm aşa de mult şi chiar dacă pot rămâne în pat perioade lungi de timp, tot nu... +8 / 0 +8