Masa de seară îți asigură calitatea somnului

Martie 7, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Mădălina Hârjoi
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
Masa de seară îți asigură calitatea somnului

Somnul este vital pentru buna funcționare și pentru longevitatea organismului. Pentru creier, somnul este la fel de necesar precum este oxigenul pentru viață.

Din păcate, marea majoritate a oamenilor nu dorm suficient, lucru care influențează considerabil "privarea de orele de somn este asociată cu declinul mintal cât și cu mâncatul excesiv"procesul de îmbătrânire a organismului.

Persoanele care dorm mai puțin de 6 ore pe noapte prezintă un risc cu 50% mai mare de a face infecții virale, de a se îmbolnavi de inimă sau de a face un atac cerebral. În plus, privarea de orele de somn este asociată cu declinul mintal cât și cu mâncatul excesiv.

Principii pentru un somn odihnitor

Hrana bogată în glucide, cu mici cantităţi de proteine şi grăsimi, stimulează somnul, crescând producţiile de melatonină şi de serotonină. La modul general, se recomandă nu mai mult de 2-3 cafele pe zi.

Regula de aur a nutriţionistului

Micul dejun trebuie să fie de rege, prânzul de prinţ, iar cina de cerşetor. Nu te culca cu stomacul gol! Rişti să te trezești cu crampe abdominale sau cu o foame cruntă. Unele experimente realizate pe animale au arătat că nemâncatul poate înlătura somnul cu totul.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Este adevărat că fiecare bucătărie etnică conţine feluri de mâncare specifice, care le deosebesc unele de altele..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Nu mânca nici prea mult, nici prea târziu

Organismul se pregătește de somn în momentul în care temperatura corpului este relativ scăzută, iar digestia este un proces care crește temperatura organismului. Cu cât este mai copioasă masa de seară cu atât se accentuază procesul de digestie și se prelungește. Mai mult de atât, mâncărurile bogate în grăsimi pot rămâne în stomac peste noapte, cu atât mai mult cu cât, atunci când corpul este întins pe orizontală, digestia este încetinită.

Alege zaharurile care induc starea de somnolență

Alimentele bogate în amidon (paste, orez, cartofi, pâine) dar zaharurile în mod special mierea sunt recunoscute pentru ajutorul pe care-l dau insomniacilor. În momentul consumării lor nivelul de glucoză în sânge crește, fapt care favorizează producerea de serotonină (neuromediator cu proprietăți sedative).

Extraponturi

Culcă-te pe o parte, pentru a facilita procesul de digestie şi coborârea bolului alimentar în intestin.

Evită să bei înainte de culcare.

Cina sănătoasă este indicat să fie o masă ușoară, care te satură, îți facilitează digestia, favorizează un somn odihnitor și care ține kilogramele la distanță.

Optează pentru legume și vegetale (fibre), cărnuri slabe (proteine ușoare),cereal integrale (carbohidrați buni).

Citeşte şi:
Ce boli poate ascunde amorţeala mâinilor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Insomnie
  • Boli și stări
  • Ciclu de somn
  • somn normal
  • conditii de somn

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Ce efecte are cafeaua in primele 6 ore dupa consum
Ce efecte are cafeaua in primele 6 ore dupa consum Dupa apa, cafeaua este a doua cea mai consumata bautura la nivel mondial. Efectele cafelei le resimtim cu totii, stii insa care este modul in care functioneaza cafeaua odata ce patrunde in organism? +26 / 0 +26
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cu mure previi cancerul
Cu mure previi cancerul Fructele de pădure sunt cunoscute pentru efectele lor minunate asupra sănătății organismului. Murele sunt cunoscute pentru calitățile sale depurative și mai ales antihemoragice. +17 / 0 +17
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +17 / -4 +13
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii Indiferent că vorbim despre îngrijirea tenului, a părului sau a pielii, miraculosul ulei de măsline este unul dintre ingredientele-cheie. Însă știi să-l folosești corect, astfel încât să te bucuri la maximum de beneficiile sale? +10 / 0 +10
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita?
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita? Mulţi dintre noi petrecem o mare parte din zi aşezaţi în faţa ecranului unui computer sau a altor dispozitive asemănătoare. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele. Ce putem face pentru a reduce efectele SPC? +10 / 0 +10
Ceasul biologic al organismului uman
Ceasul biologic al organismului uman Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii. +9 / 0 +9
Tot ce trebuie să ştii despre riscurile epilării cu IPL
Tot ce trebuie să ştii despre riscurile epilării cu IPL Ne aflăm în mijlocul sezonului de vară, ceea ce înseamnă că femeile sunt încă în căutarea opţiunilor cât mai simple pentru a face părul nedorit să dispară. +8 / 0 +8