Masa de seară îți asigură calitatea somnului

Martie 7, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Mădălina Hârjoi
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
Masa de seară îți asigură calitatea somnului

Somnul este vital pentru buna funcționare și pentru longevitatea organismului. Pentru creier, somnul este la fel de necesar precum este oxigenul pentru viață.

Din păcate, marea majoritate a oamenilor nu dorm suficient, lucru care influențează considerabil "privarea de orele de somn este asociată cu declinul mintal cât și cu mâncatul excesiv"procesul de îmbătrânire a organismului.

Persoanele care dorm mai puțin de 6 ore pe noapte prezintă un risc cu 50% mai mare de a face infecții virale, de a se îmbolnavi de inimă sau de a face un atac cerebral. În plus, privarea de orele de somn este asociată cu declinul mintal cât și cu mâncatul excesiv.

Principii pentru un somn odihnitor

Hrana bogată în glucide, cu mici cantităţi de proteine şi grăsimi, stimulează somnul, crescând producţiile de melatonină şi de serotonină. La modul general, se recomandă nu mai mult de 2-3 cafele pe zi.

Regula de aur a nutriţionistului

Micul dejun trebuie să fie de rege, prânzul de prinţ, iar cina de cerşetor. Nu te culca cu stomacul gol! Rişti să te trezești cu crampe abdominale sau cu o foame cruntă. Unele experimente realizate pe animale au arătat că nemâncatul poate înlătura somnul cu totul.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Este adevărat că fiecare bucătărie etnică conţine feluri de mâncare specifice, care le deosebesc unele de altele..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Nu mânca nici prea mult, nici prea târziu

Organismul se pregătește de somn în momentul în care temperatura corpului este relativ scăzută, iar digestia este un proces care crește temperatura organismului. Cu cât este mai copioasă masa de seară cu atât se accentuază procesul de digestie și se prelungește. Mai mult de atât, mâncărurile bogate în grăsimi pot rămâne în stomac peste noapte, cu atât mai mult cu cât, atunci când corpul este întins pe orizontală, digestia este încetinită.

Alege zaharurile care induc starea de somnolență

Alimentele bogate în amidon (paste, orez, cartofi, pâine) dar zaharurile în mod special mierea sunt recunoscute pentru ajutorul pe care-l dau insomniacilor. În momentul consumării lor nivelul de glucoză în sânge crește, fapt care favorizează producerea de serotonină (neuromediator cu proprietăți sedative).

Extraponturi

Culcă-te pe o parte, pentru a facilita procesul de digestie şi coborârea bolului alimentar în intestin.

Evită să bei înainte de culcare.

Cina sănătoasă este indicat să fie o masă ușoară, care te satură, îți facilitează digestia, favorizează un somn odihnitor și care ține kilogramele la distanță.

Optează pentru legume și vegetale (fibre), cărnuri slabe (proteine ușoare),cereal integrale (carbohidrați buni).

Citeşte şi:
Ce boli poate ascunde amorţeala mâinilor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Insomnie
  • Boli și stări
  • Ciclu de somn
  • somn normal
  • conditii de somn

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Este aerul conditionat daunator sanatatii? Argumente pro si contra
Este aerul conditionat daunator sanatatii? Argumente pro si contra Este aerul conditionat atat de nociv starii de sanatate precum se vehiculeaza? Nu de mult timp, aerul conditionat a fost considerat luxul necesar pentru supravietuirea in birouri sau transport public pe vreme caniculara, in perioada verii. Din pacate, utilizat in mod abuziv, la temperaturi foarte joase si fara a fi intretinut in mod... +5 / 0 +5
Puterea bucuriei
Puterea bucuriei Moduri practice de a aduce mai multă plăcere şi bucurie în viaţă • Bucuria se trăieşte ACUM şi are legătură cu modul în care gândim în mod frecvent. Fericirea nu e o călătorie, e ACUM +22 / -2 +20
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
"‪TuiNa‬" -  ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬
"‪TuiNa‬" - ‎Masajul Terapeutic Chinezesc‬ De-a lungul mai multor secole practicanții au creat mai multe tratamente pentru boli, de exemplu: ‪‎Acupunctura‬, ‪‎Presopunctura‬, TuiNa,‎Ventuze‬, ‪‎Moxibustie‬, ‎QiGong‬, AuriculoTerapia‬ și altele. +10 / 0 +10
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente
Opt trucuri practice ca să scapi de balonare fără medicamente Disconfortul provocat de balonare îţi poate scădea încrederea în sine şi te poate împiedica să dai randament la serviciu sau să te bucuri de timpul liber. Înainte de a merge la medic, poţi încerca trucurile recomandate de site-ul ibs.about.com. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9
Avem nevoie de beţişoare de urechi?
Avem nevoie de beţişoare de urechi? Foarte multe persoane utilizează beţişoarele de urechi ca alternativă pentru curăţarea urechilor. Deşi sunt foarte populare, beşiţoarele de urechi nu sunt recomandate pentru fi utilizate în interiorul urechilor, avertizează cadrele medicale. Foarte multe catastrofe au pornit de la utilizarea acestor instrumente ajutătoare. +8 / 0 +8
Pachete medicale 2016-2017: Ce servicii vei putea primi de vineri, indiferent că eşti sau nu asigurat
Pachete medicale 2016-2017: Ce servicii vei putea primi de vineri, indiferent că eşti sau nu asigurat Pachetele medicale pentru perioada 2016-2017 vor fi valabile începând de vineri, după ce Guvernul a stabilit astă-primăvară să amâne aplicarea lor cu trei luni +8 / 0 +8
4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu
4 căi de a preveni supraaglomerarea la serviciu Stresul afectează productivitatea şi profitabilitatea unei afaceri, este asociat cu o fluctuaţie mare de personal şi 50% din absenteismul total. Are chiar un efect mai grav asupra angajaţilor. Stresul de la locul de muncă nu rămâne la locul de muncă, se strecoară şi în viaţa de familie, diminuează respectul de sine, distruge... +8 / 0 +8