Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?

August 29, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+13
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?

E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat...

O sursă importantă de energie

Există o expresie: „Mănâncă micul dejun singur, împarte-ţi prânzul cu un prieten şi dă cina duşmanului”. Expresia vorbeşte la figurat despre moftul modern al dietelor, care au drept scop să păstreze frumuseţea corpului, dar şi să-l menţină într-o formă excelentă. Punctul acesta de vedere este bineînţeles corect, când vine vorba despre o dietă sănătoasă, totuşi cina este o masă importantă, care ar trebui consumată zilnic. Şi gustările bogate în fructe ar trebui incluse între mese.

"Mănâncă micul dejun singur, împarte-ţi prânzul cu un prieten şi dă cina duşmanului"Nutriţioniştii susţin că mesele cele mai importante ale zilei ar trebui să fie micul dejun şi prânzul. Micul dejun ne furnizează un supliment important de energie, care ne oferă un început bun pentru ziua ce urmează. Fără această masă vitală luată dimineaţa, devenim irascibili, apatici şi energia noastră începe să scadă. Mai mult decât atât, suntem predispuşi să ne alimentăm în exces la masa de prânz şi să cădem pe panta alunecoasă ce duce la obezitate. În primele 3 ore ale zilei, un mic dejun sănătos asigură un metabolism mai bun şi împiedică absorbţia colesterolului.

Este recomandat să luaţi un mic dejun bogat în carbohidraţi – deoarece aceştia sunt de o importanţă vitală în activitatea creierului. Cele mai bune ingrediente sunt cerealele şi fructele, în timp ce proteinele sau alimentele grase ar trebui evitate la această oră a zilei. În funcţie de efortul fizic depus şi nevoile individuale, este de asemenea recomandată să consumaţi 400-600 de calorii la micul dejun, care constituie 20-25 de procente din necesarul zilnic recomandat...

De o importanţă crucială pentru copii

Multe studii, inclusiv unul carea fost realizat în peste 2.000 de şcoli din SUA în 1994, au indicat că elevii care consumă micul dejun înainte de lecţii au performanţe mai bune academice... De fapt, unii sunt convinşi că lecţiile copiilor încep prea devreme, refuzând copiilor de şcoală timpul necesar pentru a lua micul dejun şi afectându-le capacitatea de concentrare. De exemplu, în Italia se consideră că elevii n-ar trebuisă se trezească prea devereme, aşa că lecţiile încep la 9 dimineaţa, când copiii sunt în cea mai bună formă fizică şi mentală.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Deşi uneori poate părea că ne alegem singuri obiceiurile alimentare, în general nu este cazul..."

Citește mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

De aceea, elevii din ţările unde lecţiile încep mai devreme ar trebui ca cel puţin să-şi ia micul dejun înaintea orelor, deoarece aceast lucru îi va ajuta cu siguranţă să capete mai multă energie şi îi va pregăti suficient pentru o zi solicitantă din punct de vedere mental. Totuşi, trebuie să se ţină minte că prea multă hrană dimineaţa poate îngreuna şi irita digestia, producând un efect opus asupra corpului şi minţii umane.

Perierea dinţilor după micul dejun

Aceia care au reuşit să găsească timp şi energie ca să ia micul dejun ar trebui şi să se asigure că îşi perie dinţii după aceea. Altfel, în perioada cuprinsă între micul dejun şi prânz, carbohidraţii reziduali din cavitatea bucală sunt descompuşi de către acizi, care sunt extrem de dăunători pentru dantură.

Observaţii psihologice

Psihologii sunt de acord că micul dejun în familie poate fi un ritual important şi o modalitate excelentă de a începe o nouă zi. Un mic dejun luat cu toţii va ajuta la crearea unei atmosfere pozitive în familie şi va asigura relaţii fericite şi apropiate între membrii familiei. Din cauza ritmului rapid în care se desfăşoară viaţa, părinţii din ziua de azi nu îşi rezervă de obicei suficient timp pentru a sta cu copiii lor şi a crea o legătură. Din acest motiv, conversaţiile la micul dejun oferă o şansă excelentă pentru a discuta chestiunile care ne preocupă, la începutul zilei. Această experienţă de comuniune dimineaţa ajută şi la dezvoltarea abilităţilor sociale – copiii şi părinţii pleacă de acasă pregătiţi pentru a comunica şi interacţiona mai departe cu lumea exterioară.

Pentru cei care locuiesc singuri, micul dejun poate fi o ocazie potrivită pentru a planifica şi reflecta asupra zilei ce urmează înainte de a se grăbi spre serviciu. Va ajuta la pregătirea minţii pentru a atinge noi scopuri, realiza obiective şi pentru a depăşi diverse provocări. Consumarea micului dejun nu necesită un efort conştient, aşa că aceatsă perioadă a zilei reprezintă o ocazie bună pentru a contempla orice cu uşurinţă.

În ultimă instanţă, este foarte important să avem un ritm şi un ciclu propriu şi unic al vieţii. Micul dejun este o modalitate bună pentru a începe fiecare zi cu o experienţă pozitivă – savurarea unor alimente delicioase şi furnizarea hranei necesare pentru organismul nostru. Fără această masă, ne-am putea face griji că am ratat un element esenţial ca să ne pregătească pentru ziua ce urmează. 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+13
  • Diete
  • Alimentatie echilibrata
  • Diete sanatoase
  • Sanatate
  • Suplimente alimentare
  • Stil de viata echilibrat

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
11 exercitii pentru gimnastica mintii
11 exercitii pentru gimnastica mintii In zilele noastre, orice aparat pe care il cumperi vine cu un manual de utilizare. Cumperi un cuptor cu microunde si vine cu un manual de 120 de pagini. Ce sa faci si ce sa nu faci. Cum sa folosesti optim ca sa isi pastreze garantia. La ce folosesc butoanele si alte detalii mai mult sau mai putin importante. +18 / 0 +18
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Ghimbirul - planta care face minuni
Ghimbirul - planta care face minuni Dintre plantele tropicale – renumite pentru beneficiile aduse organismului uman – ghimbirul se evidenţiază mai mult decât toate, prin cele 13 funcţii miraculoase pe care le exercită. +15 / 0 +15
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii Indiferent că vorbim despre îngrijirea tenului, a părului sau a pielii, miraculosul ulei de măsline este unul dintre ingredientele-cheie. Însă știi să-l folosești corect, astfel încât să te bucuri la maximum de beneficiile sale? +10 / 0 +10
Aromaterapia: eficienţă şi metode de administrare
Aromaterapia: eficienţă şi metode de administrare Aromaterapia este o ramura a fitoterapiei, tratament ce are la baza preparate din plante medicinale. Aceasta tehnica de relaxare utilizeaza ileiuri esentiale si concentrate de arome naturale. +10 / 0 +10
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita?
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita? Mulţi dintre noi petrecem o mare parte din zi aşezaţi în faţa ecranului unui computer sau a altor dispozitive asemănătoare. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele. Ce putem face pentru a reduce efectele SPC? +9 / 0 +9
Tot ce trebuie să ştii despre riscurile epilării cu IPL
Tot ce trebuie să ştii despre riscurile epilării cu IPL Ne aflăm în mijlocul sezonului de vară, ceea ce înseamnă că femeile sunt încă în căutarea opţiunilor cât mai simple pentru a face părul nedorit să dispară. +8 / 0 +8
Topul metodelor de protecţie a pielii la plajă
Topul metodelor de protecţie a pielii la plajă Chiar dacă mulţi dintre noi se încăpăţânează să creadă că expunerea necontrolată la soare în miezul zilei, în plină vară, nu îi va afecta, senzaţiile de arsură a pielii nu se lasă aşteptate. Atenţie, pe plajă, chiar şi în zilele înnourate trebuie să aplicăm cremele de protecţie solară cu SPF ridicat! Iată cum să... +8 / 0 +8