Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?

August 29, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+13
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?

E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat...

O sursă importantă de energie

Există o expresie: „Mănâncă micul dejun singur, împarte-ţi prânzul cu un prieten şi dă cina duşmanului”. Expresia vorbeşte la figurat despre moftul modern al dietelor, care au drept scop să păstreze frumuseţea corpului, dar şi să-l menţină într-o formă excelentă. Punctul acesta de vedere este bineînţeles corect, când vine vorba despre o dietă sănătoasă, totuşi cina este o masă importantă, care ar trebui consumată zilnic. Şi gustările bogate în fructe ar trebui incluse între mese.

"Mănâncă micul dejun singur, împarte-ţi prânzul cu un prieten şi dă cina duşmanului"Nutriţioniştii susţin că mesele cele mai importante ale zilei ar trebui să fie micul dejun şi prânzul. Micul dejun ne furnizează un supliment important de energie, care ne oferă un început bun pentru ziua ce urmează. Fără această masă vitală luată dimineaţa, devenim irascibili, apatici şi energia noastră începe să scadă. Mai mult decât atât, suntem predispuşi să ne alimentăm în exces la masa de prânz şi să cădem pe panta alunecoasă ce duce la obezitate. În primele 3 ore ale zilei, un mic dejun sănătos asigură un metabolism mai bun şi împiedică absorbţia colesterolului.

Este recomandat să luaţi un mic dejun bogat în carbohidraţi – deoarece aceştia sunt de o importanţă vitală în activitatea creierului. Cele mai bune ingrediente sunt cerealele şi fructele, în timp ce proteinele sau alimentele grase ar trebui evitate la această oră a zilei. În funcţie de efortul fizic depus şi nevoile individuale, este de asemenea recomandată să consumaţi 400-600 de calorii la micul dejun, care constituie 20-25 de procente din necesarul zilnic recomandat...

De o importanţă crucială pentru copii

Multe studii, inclusiv unul carea fost realizat în peste 2.000 de şcoli din SUA în 1994, au indicat că elevii care consumă micul dejun înainte de lecţii au performanţe mai bune academice... De fapt, unii sunt convinşi că lecţiile copiilor încep prea devreme, refuzând copiilor de şcoală timpul necesar pentru a lua micul dejun şi afectându-le capacitatea de concentrare. De exemplu, în Italia se consideră că elevii n-ar trebuisă se trezească prea devereme, aşa că lecţiile încep la 9 dimineaţa, când copiii sunt în cea mai bună formă fizică şi mentală.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Deşi uneori poate părea că ne alegem singuri obiceiurile alimentare, în general nu este cazul..."

Citește mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

De aceea, elevii din ţările unde lecţiile încep mai devreme ar trebui ca cel puţin să-şi ia micul dejun înaintea orelor, deoarece aceast lucru îi va ajuta cu siguranţă să capete mai multă energie şi îi va pregăti suficient pentru o zi solicitantă din punct de vedere mental. Totuşi, trebuie să se ţină minte că prea multă hrană dimineaţa poate îngreuna şi irita digestia, producând un efect opus asupra corpului şi minţii umane.

Perierea dinţilor după micul dejun

Aceia care au reuşit să găsească timp şi energie ca să ia micul dejun ar trebui şi să se asigure că îşi perie dinţii după aceea. Altfel, în perioada cuprinsă între micul dejun şi prânz, carbohidraţii reziduali din cavitatea bucală sunt descompuşi de către acizi, care sunt extrem de dăunători pentru dantură.

Observaţii psihologice

Psihologii sunt de acord că micul dejun în familie poate fi un ritual important şi o modalitate excelentă de a începe o nouă zi. Un mic dejun luat cu toţii va ajuta la crearea unei atmosfere pozitive în familie şi va asigura relaţii fericite şi apropiate între membrii familiei. Din cauza ritmului rapid în care se desfăşoară viaţa, părinţii din ziua de azi nu îşi rezervă de obicei suficient timp pentru a sta cu copiii lor şi a crea o legătură. Din acest motiv, conversaţiile la micul dejun oferă o şansă excelentă pentru a discuta chestiunile care ne preocupă, la începutul zilei. Această experienţă de comuniune dimineaţa ajută şi la dezvoltarea abilităţilor sociale – copiii şi părinţii pleacă de acasă pregătiţi pentru a comunica şi interacţiona mai departe cu lumea exterioară.

Pentru cei care locuiesc singuri, micul dejun poate fi o ocazie potrivită pentru a planifica şi reflecta asupra zilei ce urmează înainte de a se grăbi spre serviciu. Va ajuta la pregătirea minţii pentru a atinge noi scopuri, realiza obiective şi pentru a depăşi diverse provocări. Consumarea micului dejun nu necesită un efort conştient, aşa că aceatsă perioadă a zilei reprezintă o ocazie bună pentru a contempla orice cu uşurinţă.

În ultimă instanţă, este foarte important să avem un ritm şi un ciclu propriu şi unic al vieţii. Micul dejun este o modalitate bună pentru a începe fiecare zi cu o experienţă pozitivă – savurarea unor alimente delicioase şi furnizarea hranei necesare pentru organismul nostru. Fără această masă, ne-am putea face griji că am ratat un element esenţial ca să ne pregătească pentru ziua ce urmează. 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+13
  • Diete
  • Alimentatie echilibrata
  • Diete sanatoase
  • Sanatate
  • Suplimente alimentare
  • Stil de viata echilibrat

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim?
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim? „Nu mă pot concentra.” „Când vreau să lucrez la ceva, gândurile mele zboară ușor în alte părți”. „Încerc să mă concentrez, dar apare mereu ceva care mă distrage”. Dacă vă regăsiți deseori în aceste situații, este important să știți că atenția și capacitatea de concentrare pot fi antrenate. +10 / 0 +10
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii
Cele mai bune tratamente cu ulei de măsline pentru păr, piele și unghii Indiferent că vorbim despre îngrijirea tenului, a părului sau a pielii, miraculosul ulei de măsline este unul dintre ingredientele-cheie. Însă știi să-l folosești corect, astfel încât să te bucuri la maximum de beneficiile sale? +10 / 0 +10
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita?
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita? Mulţi dintre noi petrecem o mare parte din zi aşezaţi în faţa ecranului unui computer sau a altor dispozitive asemănătoare. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele. Ce putem face pentru a reduce efectele SPC? +10 / 0 +10
Ceasul biologic al organismului uman
Ceasul biologic al organismului uman Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii. +9 / 0 +9
Tot ce trebuie să ştii despre riscurile epilării cu IPL
Tot ce trebuie să ştii despre riscurile epilării cu IPL Ne aflăm în mijlocul sezonului de vară, ceea ce înseamnă că femeile sunt încă în căutarea opţiunilor cât mai simple pentru a face părul nedorit să dispară. +8 / 0 +8