Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?

August 29, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?

E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat...

O sursă importantă de energie

Există o expresie: „Mănâncă micul dejun singur, împarte-ţi prânzul cu un prieten şi dă cina duşmanului”. Expresia vorbeşte la figurat despre moftul modern al dietelor, care au drept scop să păstreze frumuseţea corpului, dar şi să-l menţină într-o formă excelentă. Punctul acesta de vedere este bineînţeles corect, când vine vorba despre o dietă sănătoasă, totuşi cina este o masă importantă, care ar trebui consumată zilnic. Şi gustările bogate în fructe ar trebui incluse între mese.

"Mănâncă micul dejun singur, împarte-ţi prânzul cu un prieten şi dă cina duşmanului"Nutriţioniştii susţin că mesele cele mai importante ale zilei ar trebui să fie micul dejun şi prânzul. Micul dejun ne furnizează un supliment important de energie, care ne oferă un început bun pentru ziua ce urmează. Fără această masă vitală luată dimineaţa, devenim irascibili, apatici şi energia noastră începe să scadă. Mai mult decât atât, suntem predispuşi să ne alimentăm în exces la masa de prânz şi să cădem pe panta alunecoasă ce duce la obezitate. În primele 3 ore ale zilei, un mic dejun sănătos asigură un metabolism mai bun şi împiedică absorbţia colesterolului.

Este recomandat să luaţi un mic dejun bogat în carbohidraţi – deoarece aceştia sunt de o importanţă vitală în activitatea creierului. Cele mai bune ingrediente sunt cerealele şi fructele, în timp ce proteinele sau alimentele grase ar trebui evitate la această oră a zilei. În funcţie de efortul fizic depus şi nevoile individuale, este de asemenea recomandată să consumaţi 400-600 de calorii la micul dejun, care constituie 20-25 de procente din necesarul zilnic recomandat...

De o importanţă crucială pentru copii

Multe studii, inclusiv unul carea fost realizat în peste 2.000 de şcoli din SUA în 1994, au indicat că elevii care consumă micul dejun înainte de lecţii au performanţe mai bune academice... De fapt, unii sunt convinşi că lecţiile copiilor încep prea devreme, refuzând copiilor de şcoală timpul necesar pentru a lua micul dejun şi afectându-le capacitatea de concentrare. De exemplu, în Italia se consideră că elevii n-ar trebuisă se trezească prea devereme, aşa că lecţiile încep la 9 dimineaţa, când copiii sunt în cea mai bună formă fizică şi mentală.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Deşi uneori poate părea că ne alegem singuri obiceiurile alimentare, în general nu este cazul..."

Citește mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

De aceea, elevii din ţările unde lecţiile încep mai devreme ar trebui ca cel puţin să-şi ia micul dejun înaintea orelor, deoarece aceast lucru îi va ajuta cu siguranţă să capete mai multă energie şi îi va pregăti suficient pentru o zi solicitantă din punct de vedere mental. Totuşi, trebuie să se ţină minte că prea multă hrană dimineaţa poate îngreuna şi irita digestia, producând un efect opus asupra corpului şi minţii umane.

Perierea dinţilor după micul dejun

Aceia care au reuşit să găsească timp şi energie ca să ia micul dejun ar trebui şi să se asigure că îşi perie dinţii după aceea. Altfel, în perioada cuprinsă între micul dejun şi prânz, carbohidraţii reziduali din cavitatea bucală sunt descompuşi de către acizi, care sunt extrem de dăunători pentru dantură.

Observaţii psihologice

Psihologii sunt de acord că micul dejun în familie poate fi un ritual important şi o modalitate excelentă de a începe o nouă zi. Un mic dejun luat cu toţii va ajuta la crearea unei atmosfere pozitive în familie şi va asigura relaţii fericite şi apropiate între membrii familiei. Din cauza ritmului rapid în care se desfăşoară viaţa, părinţii din ziua de azi nu îşi rezervă de obicei suficient timp pentru a sta cu copiii lor şi a crea o legătură. Din acest motiv, conversaţiile la micul dejun oferă o şansă excelentă pentru a discuta chestiunile care ne preocupă, la începutul zilei. Această experienţă de comuniune dimineaţa ajută şi la dezvoltarea abilităţilor sociale – copiii şi părinţii pleacă de acasă pregătiţi pentru a comunica şi interacţiona mai departe cu lumea exterioară.

Pentru cei care locuiesc singuri, micul dejun poate fi o ocazie potrivită pentru a planifica şi reflecta asupra zilei ce urmează înainte de a se grăbi spre serviciu. Va ajuta la pregătirea minţii pentru a atinge noi scopuri, realiza obiective şi pentru a depăşi diverse provocări. Consumarea micului dejun nu necesită un efort conştient, aşa că aceatsă perioadă a zilei reprezintă o ocazie bună pentru a contempla orice cu uşurinţă.

În ultimă instanţă, este foarte important să avem un ritm şi un ciclu propriu şi unic al vieţii. Micul dejun este o modalitate bună pentru a începe fiecare zi cu o experienţă pozitivă – savurarea unor alimente delicioase şi furnizarea hranei necesare pentru organismul nostru. Fără această masă, ne-am putea face griji că am ratat un element esenţial ca să ne pregătească pentru ziua ce urmează. 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Diete
  • Alimentatie echilibrata
  • Diete sanatoase
  • Sanatate
  • Suplimente alimentare
  • Stil de viata echilibrat

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
D C Dulcan: 5 minute de suparare imobilizeaza pentru 5-6 ore sistemul imunitar
D C Dulcan: 5 minute de suparare imobilizeaza pentru 5-6 ore sistemul imunitar Descope­ririle fizi­cii cuantice au arătat că mintea noastră e cea care face să colap­seze undele de energie şi le trans­formă în parti­cule, adică în materie. A gândi înseamnă a transforma nevăzu­tul în văzut. +4 / 0 +4
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Tratamentul abuzului de alcool: mituri şi realități
Tratamentul abuzului de alcool: mituri şi realități Conform cercetărilor efectuate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), consumul mediu global de alcool este de 6,1 litri de alcool pur pe adult (15 ani sau mai mult). Abuzul de alcool este o problemă serioasă, cu multe cauze, aşa că nu este surprinzător că există multe teorii despre cum apare şi la fel de multe metode de... +12 / -1 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai!
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai! Cafeaua este unul dintre cele mai consumate alimente, in special de catre persoanele care au nevoie de un plus de energie. Este adevarat ca mareste ritmul cardiac si ingalbeneste dintii, insa beneficiile ei sunt mai numeroase decat reactiile adverse. +12 / -4 +8
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului Au mai ramas doar 3 saptamani pana la intalnirea cu celebrul Dr. Oz, care va veni pentru prima data in Romania pentru a sustine conferinta „Take your life to the next level”. Considerat a fi evenimentul medical al anului 2016, dedicat stilului sanatos de viata, conferinta sustinuta de Dr. Oz pe scena Salii Palatului din Bucuresti, va avea... +8 / 0 +8
Insomnia: lupta de a adormi
Insomnia: lupta de a adormi Insomnia este o tulburare a somnului care înseamnă că nu poţi să adormi sau să rămâi adormit. Aceia care suferă de ea sunt denumiţi insomniaci. Majoritatea oamenilor are nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte. Cei care suferă de insomnie rareori dacă dorm aşa de mult şi chiar dacă pot rămâne în pat perioade lungi de timp, tot nu... +8 / 0 +8