Postura corectă: la computer şi în alte situaţii

Septembrie 5, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Postura corectă: la computer şi în alte situaţii

Un adolescent de 14 ani cu o coloană vertebrală curbată şi răsucită nu mai surprinde pe nimeni. Durerile de spate şi patologiile coloanei vertebrale sunt des întâlnite şi printre persoanele mai în vârstă. Dar de ce? Unul din răspunsurile la această întrebare se află în cantitatea de timp pe care o petrecem în faţa calculatorului şi apariţia ulterioară a unor posturi dăunătoare. Totuşi, acestea pot fi evitate dacă sunt urmate nişte reguli simple.

Cum să staţi corect la calculator

Următoarele instrucţiuni descriu principalele reguli pe care trebuie să le avem în minte de fiecare dată când lucrăm la computer:

• Cel mai bine este să alegeţi un scaun (înălţimea poate fi ajustabilă) cu un spătar stabil şi care face unghi drept cu partea pe care se stă. Aceasta trebuie să fie tare şi stabilă pentru a menţine un unghi de 90 de grade între picioare şi spate. În acest fel, coloana dumneavoastră vertebrală va rămâne dreaptă.

• Monitorul computerului trebuie să fie la nivelul ochilor. Aceasta vă va împiedica să vă cocoşaţi sau să vă aplecaţi capul.

• Picioarele trebuie să stea pe pământ, iar laba piciorului trebuie să fie în contact complet cu podeaua. Statul pe vârfuri, purtarea de tocuri înalte sau un scaun de mărime nepotrivită trebuie evitate.

• Genunchii trebuie îndoiţi în unghi drept.

• Umerii trebuie să formeze un unghi drept, iar încheieturile mâinilor trebuie să fie ridicate de pe tastatură. Este important să se ajusteze corect înălţimea scaunului şi a mesei.

• Ochii trebuie să fie la o distanţă de 45 cm (18 inch) de monitorul computerului.

"Evitaţi ridicatul oricărei greutăţi pe aceeaşi parte a corpului"Este foarte probabil ca după ce citiţi aceste indicaţii să observaţi că zona dumneavoastră de lucru nu respectă în întregime cerinţele. Nu este ceva neobişnuit, din moment ce de obicei alegem mobila din considerente estetice şi de preţ. Respectarea acestor indicaţii poate părea imposibilă pentru unele persoane, deoarece ajustarea scaunului poate însemna atârnarea picioarelor, iar înălţarea monitorului computerului îi poate face să nu mai ajungă la tastatură.

Concentrarea asupra monitorului

"Oftalmologii recomandă regula „20-20-20”. Priviţi în afara ecranului la fiecare 20 de secunde şi priviţi la un obiect aflat la o distanţă de cel puţin 20 de picioare (6 metri)."

Citeste mai mult:
Sindromul privitului la computer (SPC): cum îl putem evita?»

Lucrul la laptop

Însă cele mai mari dificultăţi apar atunci când ne gândim la postura corectă în timp ce lucrăm la laptop. Dacă citiţi cu atenţie indicaţiile de mai sus, veţi constata că munca la laptop este şi ea dăunătoare pentru sănătate. Fie ecranul este prea jos şi vă pune gâtul în dificultate sau tastatura este prea înaltă şi vă solicită încheieturile mâinilor.

Prin urmare, avantajul laptopului este numai mobilitatea şi pentru a rămâne sănătos aveţi nevoie să ţineţi minte următoarele sfaturi:

• Trebuie folosită o tastatură externă pentru o poziţie corectă a mâinii.

• Computerul ar trebui ridicat, astfel încât monitorul să fie la nivelul ochilor.

• Asiguraţi-vă că folosiţi un scaun potrivit.

Ţineţi minte, coloana vertebrală va fi afectată de fiecare dată când lucraţi la laptop, dacă nu sunt urmaţi paşii de mai sus.

Obiceiuri pentru o postură corectă

Pentru a păstra spatele şi coloana vertebrală sănătoase, este important să aveţi în minte următoarele:

• După o oră, o oră şi jumătate, ar trebui luate pauze regulate, în timpul cărora să vă întindeţi, să faceţi nişte exerciţii fizice şi să staţi drept în picioare. Persoanele înalte ar trebui să doarmă întotdeauna într-un pat de dimensiunea potrivită. Dacă patul este prea scurt, coloana vertebrală va fi afectată din cauza ghemuirii prelungite.

• Evitaţi ridicatul oricărei greutăţi pe aceeaşi parte (de exemplu, un rucsac purtat întotdeauna pe lateral) a corpului. Dacă purtaţi o geantă de mână, alternaţi părţile corpului pe care o ţineţi.

• Faceţi yoga pentru ameliorarea imediată a problemelor cu spatele.

Dacă încă mai aveţi probleme cu spatele sau de digestie, ar trebui să mergeţi la medic. Există posibilitatea să aveţi coloana vertebrală deja curbată, dar cu o postură bună puteţi repara defectul în termen de 5 ani. 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Stil de viata echilibrat
  • Scolioza
  • Postura corecta
  • Probleme cu spatele
  • Dureri de spate

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -1 +6
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9