Puterea bucuriei

Martie 16, 2015 | Luchian Lorena, Psiholog
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+22
Puterea bucuriei

Moduri practice de a aduce mai multă plăcere şi bucurie în viaţă

• Bucuria se trăieşte ACUM şi are legătură cu modul în care gândim în mod frecvent. Fericirea nu e o călătorie, e ACUM…

• Pentru asta, observă cum gândeşti şi încearcă să înţelegi că asta este mintea ta. Credinţele tale. Schimbă-le dacă nu-ţi plac. Orientează-te către bucurie şi plăcere, nu frică. Asta va influenţa multe lucruri în viaţa ta.

• Corp – minte – emoţii. Sunt interconectate. Un gând pozitiv te face să te simţi bine atât la nivel fizic cât şi emoţional.

• Nu ai curajul să te distrezi pentru că ai multe lucruri „importante” de făcut, te simţi vinovată dacă te distrezi prea mult, doar am fost învăţate că „după râs vine plâns” sau că „dacă munceşti "De câte ori simţim plăcere, se produce o explozie de oxid nitric în corp care are beneficii mari asupra sănătăţii"din greu obţii ce-ţi doreşti”.

• Ridicarea conştientă a vibraţiilor aduce tot ce-i mai bun pentru tine. Te face mai tânără, îţi întăreşte sistemul imunitar, schimbă metabolismul şi percepţia despre lume şi viaţă.

• De câte ori simţim plăcere, se produce o explozie de oxid nitric în corp care are beneficii mari asupra sănătăţii. Cu cât produci mai multă bucurie, moment de moment, cu atât vei fi mai radioasă şi irezistibilă.

• Lasă deoparte rezistenţele de genul „aaa, uşor de spus dar cum să fac asta când…”. „Sună interesant dar cum să fac astfel din moment ce…” şi începi să enumeri lucrurile negative.
Doar tu poţi să faci o schimbare. Cheia este la tine.

10 ponturi (după dr. Christiane Northrup)

1. Bucuria este, o muncă interioară şi începe cu o decizie. E practic să simţi plăcere şi bucurie deoarece creează schimbări biochimice în corp, care sunt atât de benefice (creşte serotonina, descreşte cortizolul şi hormonii de stres, te face să dormi mai bine) iar dacă nu o faci voit, conştient, o vei face de la sine prin intermediul dulciurilor, alcoolului sau medicamentelor.

Depresia

"Cu toţii trecem prin suişuri şi coborâşuri în viaţă şi cu toţii avem zile proaste. Depresia nu înseamnă numai o zi proastă. Este o ..."

Citeşte mai mult:
Depresia - Epidemia modernă: sfaturi pentru ajutor»

2. Cultivarea bucuriei şi plăcerii în viaţă se face prin practică şi disciplină. Nimic nu este mai uşor decât negativitatea. Avem întreaga cultură care ne influenţează, nu-i aşa? Deschide televizorul, citeşte ştirile, fii atentă la ce spun alţii. Dacă nu ai o bază bună şi solidă pe care să se aşeze bucuria, poţi fi trasă uşor şi repede înapoi. Trebuie să faci ca plăcerea să fie bine primită, este ca şi un fel de feng-shui emoţional, în care vrei să-ţi aranjezi un pic spaţiul. Spaţiul emoţional, interior.

3. Angrenarea bucuriei nu înseamnă evitarea provocărilor ori negarea sentimentelor de tristeţe sau doliu care sunt parte din viaţă.

4. Urmează un stil de viaţă vesel, plăcut.

5. Alege tipuri cât mai amuzante de a petrece timpul liber. Comedii, activităţi înălţătoare.
O persoană pozitivă, un gând pozitiv şi ceva care vine din inimă şi iubire este de sute ori mai puternic decât un gând negativ. O persoană pozitivă poate să neutralizeze multe altele negative. Vrei să-ţi menţii întotdeauna vibraţiile pozitive.

6. Evită ştirile şi emisiunile negative plus că oricum vei şti cum e vremea, uitându-te pe fereastră.

7. Alege compania oamenilor benefici, pozitivi, distractivi iar dacă nu-i ai prin preajmă devino tu aşa, astfel încât să-ţi placă propria ta companie. Conversaţia ta cu tine este extrem de importantă, poate cea mai importantă. Începe să te placi. Ia lucrurile mai uşor.

8. Afirmă bucuria prin cuvinte. Te uiţi în oglindă înainte să ieşi pe uşă şi-ţi spui „Doamne de drăguţă eşti! Cine ţi-a aranjat părul?” Îţi transmiţi un pupic, zâmbeşti. La început te vei simţi penibil dar te vei obişnui. „Îmi place cum arăţi astăzi, eşti irezistibilă!” Acestea sunt afirmaţiile, foloseşte-le. AFIRMI bucuria şi plăcerea şi în timp, vor apărea tot mai des. Viaţa devine agreabilă, uşoară şi mai distractivă.

9. Permite-ţi să te entuziasmezi. Pe tine ce te entuziasmează? Ceea ce citeşti acum, un prânz, un cappucino, să te scufunzi în lectura unei cărţi minunate, apusurile de soare, o baie fierbinte, cumpărături etc. Fă o listă cu aceste lucruri şi împărtăşeşte-le cu cineva pentru a spori şi împrospăta căile spre cât mai multă bucurie. După cum s-ar spune, „bunătăţile nedigerate se transformă în rahat.” Împărtăşeşte lucrurile pozitive. Aşa îţi vei testa prietenii şi familia să vezi câtă bucurie pot suporta. De obicei facem invers; când se întâmplă ceva rău, sunăm pe toată lumea să povestim necazu’.

10. Cultivă o relaţie cu divinul, o relaţie cu Energia Sursă. Sinele nostru superior este întotdeauna fericit şi vindecat. Adu energia divină în viaţă.

Aceasta e o rugăciune pe care să o spui în fiecare seară, timp de 7 zile. Observă cum te simţi:
„Doamne, ajută-mă să cred adevărul despre mine, indiferent cât este acesta de frumos.”

Citeşte şi:
Aromaterapia: eficienţă şi metode de administrare»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+22
  • Stil de viata echilibrat
  • energie
  • bucurie
  • placere
  • serotonina

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Masajul terapeutic. 13 beneficii pentru corp si minte
Masajul terapeutic. 13 beneficii pentru corp si minte Masajul terapeutic se practica de mii de ani. In prezent, exista cel putin 80 de stiluri de masaj terapeutic, in functie de tehnica folosita, de miscarile utilizate si de presiunea exercitata. Masajul medical nu inlocuieste medicatia, ci este complementar acesteia si se face doar de catre terapeuti specializati. +2 / 0 +2
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +17 / -3 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai!
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai! Cafeaua este unul dintre cele mai consumate alimente, in special de catre persoanele care au nevoie de un plus de energie. Este adevarat ca mareste ritmul cardiac si ingalbeneste dintii, insa beneficiile ei sunt mai numeroase decat reactiile adverse. +12 / -4 +8
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului Au mai ramas doar 3 saptamani pana la intalnirea cu celebrul Dr. Oz, care va veni pentru prima data in Romania pentru a sustine conferinta „Take your life to the next level”. Considerat a fi evenimentul medical al anului 2016, dedicat stilului sanatos de viata, conferinta sustinuta de Dr. Oz pe scena Salii Palatului din Bucuresti, va avea... +8 / 0 +8
Insomnia: lupta de a adormi
Insomnia: lupta de a adormi Insomnia este o tulburare a somnului care înseamnă că nu poţi să adormi sau să rămâi adormit. Aceia care suferă de ea sunt denumiţi insomniaci. Majoritatea oamenilor are nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte. Cei care suferă de insomnie rareori dacă dorm aşa de mult şi chiar dacă pot rămâne în pat perioade lungi de timp, tot nu... +8 / 0 +8