Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase

Octombrie 1, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+15
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase

Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative asupra întregii companii. Prin urmare, el trebuie rezolvat. Acest articol descrie modurile în care putem opri – sau cel puţin reduce – stresul la locul de muncă.

Cum pot învinge angajaţii stresul?

Fiecare angajat reacţionează diferit în faţa stresului la locul de muncă. De aceea, nu există o soluţie miraculoasă care să se aplice tuturor. Fiecare angajat trebuie să găsească o cale de a reduce stresul pentru el însuşi. Unul dintre cei mai renumiţi cercetători în domeniul stresului, doctorul Kenneth M. Nowack, sugerează următoarele căi de reducere a acestuia:

"Stresul la locul de muncă apare de obicei când angajaţilor le displace munca pe care o fac sau aceasta le depăşeşte capacităţile."• Stresul la locul de muncă apare de obicei când angajaţilor le displace munca pe care o fac sau aceasta le depăşeşte capacităţile. Prin urmare, angajaţii ar trebui să evalueze dacă acea muncă îi interesează sau nu. Dacă nu, opţiunea ideală ar fi să schimbe jobul pentru unul care îi stimulează din punct de vedere intelectual. Totuşi, toţi suntem conştienţi de faptul că piaţa muncii este mai puţin decât încurajatoare. De aceea, în loc să vă schimbaţi jobul, încercaţi să găsiţi o altă activitate plăcută şi includeţi-o în programul zilnic. De exemplu, unele persoane descoperă că orele de olărit îi relaxează şi îi umple cu emoţii pozitive. De ce să nu vă înscrieţi la cursuri de ceramică după serviciu?

• Un stil de viaţă sănătos ajută la reducerea stresului. Faceţi exerciţii fizice regulat, ajustaţi-vă dieta şi încercaţi să dormiţi suficient. Dacă nu puteţi merge la un club sportiv, mergeţi la o plimbare după serviciu – va ajuta la umplerea corpului de endorfine şi vă va împrospăta creierul.

• Este nevoie să existe un echilibru între muncă şi viaţă. Urmăriţi să lăsaţi munca la muncă şi să vă petreceţi timpul liber ocupându-vă de plăcerile dumneavoastră.

Productivitatea la locul de munca

"Dacă citiţi acest articol în timpul jobului, în speranţa că imediat ce l-aţi terminat şi aţi închis fereastra, veţi fi capabil să începeţi munca, nu numai că aveţi nevoie de sfaturi ..."

Citește mai mult:
Cum să vă concentraţi asupra muncii»

• În situaţii critice, încercaţi să rămâneţi optimist – există întotdeauna o ieşire, chiar şi din cea mai delicată situaţie.

• Persoanele din jur au o influenţă extrem de importantă asupra vieţii dumneavoastră. Este foarte uşor ca emoţiile negative să devină contagioase. Evitaţi persoanele cu care nu vă place să vorbiţi, încercaţi să menţineţi relaţii formale, de afaceri, care nu implică viaţa personală.

Cum ar trebui să evite managerii stresul la locul de muncă?

Managerii capabili ar trebui să se asigure că echipa lor trebuie să facă la cât mai puţine situaţii stresante, astfel încât angajaţii să-şi menţină concentrarea şi motivaţia la locul de muncă. Totuşi, nu este un secret că managerul însuşi nu poate evita deseori situaţiile stresante. Prin urmare, pe baza lucrărilor ştiinţifice ale doctorului Kenneth M. Nowack, putem găsi câteva moduri diferite de a reduce stresul pentru manageri:

• Menţineţi relaţii bune cu angajaţii, împărtăşiţi informaţii, nu le ţineţi pentru dumneavoastră şi evitaţi situaţiile ambigue. Când angajaţii sunt relaxaţi, managerul însuşi este mai puţin stresat, poate să aibă încredere în echipa lui şi să se concentreze pe sarcinile proprii.

• Dacă firma trece prin schimbări importante, pregătiţi-vă angajaţii pentru ele – cel mai bine este să schimbaţi totul treptat. Permiteţi-le angajaţilor să se relaxeze şi să se adapteze la schimbări treptat.

• Este important să promovaţi o strategie de deschidere în cadrul companiei. Oamenii n-ar trebui să se teamă să-şi împărtăşească opiniile. Relaţii bune vor fi construite prin proiecte la care angajaţii şi managerii lucrează împreună şi vă vor permite să vă conectaţi cu angajaţii şi să lucraţi ca o echipă.

• Este important să vă aduceţi aminte să aveţi grijă de dumneavoastră – păstraţi timp pentru activităţile dumneavoastră personale în care vă puteţi relaxa.

Stresul la locul de muncă poate afecta pe oricine. Dacă vi se pare că nu puteţi să-i faceţi faţă singur, puteţi căuta întotdeauna ajutor de specialitate. Consultanţii vă pot sfătui cum să evitaţi stresul şi să controlaţi simptomele acestuia. Este important să luaţi măsuri imediat în loc să suferiţi în tăcere, deoarece vă veţi simţi mai bine, iar productivitatea muncii va creşte, conducând la rezultate pozitive în toate aspectele vieţii dumneavoastră.

Citește și:
Postura corectă: la computer şi în alte situaţii»
Medicina homeopată – ce este şi cum funcţionează?
»
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+15
  • Stil de viata sanatos
  • Stil de viata echilibrat
  • Reducerea stresului
  • Stresul la serviciu
  • Stresul la locul de munca
  • Evita stresul
  • Productivitatea muncii

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -3 +4
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +29 / -4 +25
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim?
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim? „Nu mă pot concentra.” „Când vreau să lucrez la ceva, gândurile mele zboară ușor în alte părți”. „Încerc să mă concentrez, dar apare mereu ceva care mă distrage”. Dacă vă regăsiți deseori în aceste situații, este important să știți că atenția și capacitatea de concentrare pot fi antrenate. +11 / 0 +11
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului Proprietățile medicinale ale diferitelor produse naturale au fost folosite de secole pentru a preveni și trata diverse boli și de a îmbunătăți starea de sănătate. În plus, remediile naturale sunt unele dintre cele mai populare alegeri pentru tratarea diferitelor afecțiuni. +10 / 0 +10
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine O piscină poate fi “perla coroanei” de pe proprietatea dumneavoastră, capabilă de a vă transforma curtea într-o oază de relaxare şi distracţie maximă în aer liber. +11 / -1 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9