Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase

Octombrie 1, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+15
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase

Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative asupra întregii companii. Prin urmare, el trebuie rezolvat. Acest articol descrie modurile în care putem opri – sau cel puţin reduce – stresul la locul de muncă.

Cum pot învinge angajaţii stresul?

Fiecare angajat reacţionează diferit în faţa stresului la locul de muncă. De aceea, nu există o soluţie miraculoasă care să se aplice tuturor. Fiecare angajat trebuie să găsească o cale de a reduce stresul pentru el însuşi. Unul dintre cei mai renumiţi cercetători în domeniul stresului, doctorul Kenneth M. Nowack, sugerează următoarele căi de reducere a acestuia:

"Stresul la locul de muncă apare de obicei când angajaţilor le displace munca pe care o fac sau aceasta le depăşeşte capacităţile."• Stresul la locul de muncă apare de obicei când angajaţilor le displace munca pe care o fac sau aceasta le depăşeşte capacităţile. Prin urmare, angajaţii ar trebui să evalueze dacă acea muncă îi interesează sau nu. Dacă nu, opţiunea ideală ar fi să schimbe jobul pentru unul care îi stimulează din punct de vedere intelectual. Totuşi, toţi suntem conştienţi de faptul că piaţa muncii este mai puţin decât încurajatoare. De aceea, în loc să vă schimbaţi jobul, încercaţi să găsiţi o altă activitate plăcută şi includeţi-o în programul zilnic. De exemplu, unele persoane descoperă că orele de olărit îi relaxează şi îi umple cu emoţii pozitive. De ce să nu vă înscrieţi la cursuri de ceramică după serviciu?

• Un stil de viaţă sănătos ajută la reducerea stresului. Faceţi exerciţii fizice regulat, ajustaţi-vă dieta şi încercaţi să dormiţi suficient. Dacă nu puteţi merge la un club sportiv, mergeţi la o plimbare după serviciu – va ajuta la umplerea corpului de endorfine şi vă va împrospăta creierul.

• Este nevoie să existe un echilibru între muncă şi viaţă. Urmăriţi să lăsaţi munca la muncă şi să vă petreceţi timpul liber ocupându-vă de plăcerile dumneavoastră.

Productivitatea la locul de munca

"Dacă citiţi acest articol în timpul jobului, în speranţa că imediat ce l-aţi terminat şi aţi închis fereastra, veţi fi capabil să începeţi munca, nu numai că aveţi nevoie de sfaturi ..."

Citește mai mult:
Cum să vă concentraţi asupra muncii»

• În situaţii critice, încercaţi să rămâneţi optimist – există întotdeauna o ieşire, chiar şi din cea mai delicată situaţie.

• Persoanele din jur au o influenţă extrem de importantă asupra vieţii dumneavoastră. Este foarte uşor ca emoţiile negative să devină contagioase. Evitaţi persoanele cu care nu vă place să vorbiţi, încercaţi să menţineţi relaţii formale, de afaceri, care nu implică viaţa personală.

Cum ar trebui să evite managerii stresul la locul de muncă?

Managerii capabili ar trebui să se asigure că echipa lor trebuie să facă la cât mai puţine situaţii stresante, astfel încât angajaţii să-şi menţină concentrarea şi motivaţia la locul de muncă. Totuşi, nu este un secret că managerul însuşi nu poate evita deseori situaţiile stresante. Prin urmare, pe baza lucrărilor ştiinţifice ale doctorului Kenneth M. Nowack, putem găsi câteva moduri diferite de a reduce stresul pentru manageri:

• Menţineţi relaţii bune cu angajaţii, împărtăşiţi informaţii, nu le ţineţi pentru dumneavoastră şi evitaţi situaţiile ambigue. Când angajaţii sunt relaxaţi, managerul însuşi este mai puţin stresat, poate să aibă încredere în echipa lui şi să se concentreze pe sarcinile proprii.

• Dacă firma trece prin schimbări importante, pregătiţi-vă angajaţii pentru ele – cel mai bine este să schimbaţi totul treptat. Permiteţi-le angajaţilor să se relaxeze şi să se adapteze la schimbări treptat.

• Este important să promovaţi o strategie de deschidere în cadrul companiei. Oamenii n-ar trebui să se teamă să-şi împărtăşească opiniile. Relaţii bune vor fi construite prin proiecte la care angajaţii şi managerii lucrează împreună şi vă vor permite să vă conectaţi cu angajaţii şi să lucraţi ca o echipă.

• Este important să vă aduceţi aminte să aveţi grijă de dumneavoastră – păstraţi timp pentru activităţile dumneavoastră personale în care vă puteţi relaxa.

Stresul la locul de muncă poate afecta pe oricine. Dacă vi se pare că nu puteţi să-i faceţi faţă singur, puteţi căuta întotdeauna ajutor de specialitate. Consultanţii vă pot sfătui cum să evitaţi stresul şi să controlaţi simptomele acestuia. Este important să luaţi măsuri imediat în loc să suferiţi în tăcere, deoarece vă veţi simţi mai bine, iar productivitatea muncii va creşte, conducând la rezultate pozitive în toate aspectele vieţii dumneavoastră.

Citește și:
Postura corectă: la computer şi în alte situaţii»
Medicina homeopată – ce este şi cum funcţionează?
»
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+15
  • Stil de viata sanatos
  • Stil de viata echilibrat
  • Reducerea stresului
  • Stresul la serviciu
  • Stresul la locul de munca
  • Evita stresul
  • Productivitatea muncii

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +17 / -3 +14
Tratamentul abuzului de alcool: mituri şi realități
Tratamentul abuzului de alcool: mituri şi realități Conform cercetărilor efectuate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), consumul mediu global de alcool este de 6,1 litri de alcool pur pe adult (15 ani sau mai mult). Abuzul de alcool este o problemă serioasă, cu multe cauze, aşa că nu este surprinzător că există multe teorii despre cum apare şi la fel de multe metode de... +12 / -1 +11
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului
Leac din 3 ingrediente pentru scăderea colesterolului Proprietățile medicinale ale diferitelor produse naturale au fost folosite de secole pentru a preveni și trata diverse boli și de a îmbunătăți starea de sănătate. În plus, remediile naturale sunt unele dintre cele mai populare alegeri pentru tratarea diferitelor afecțiuni. +10 / 0 +10
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine
Depozitul de piscine: Mini ghid achiziţie piscine O piscină poate fi “perla coroanei” de pe proprietatea dumneavoastră, capabilă de a vă transforma curtea într-o oază de relaxare şi distracţie maximă în aer liber. +11 / -1 +10
Ceasul biologic al organismului uman
Ceasul biologic al organismului uman Ziua şi noaptea, răsăritul şi apusul soarelui, zilele săptămânii – toate lucrurile din univers sunt supuse unor cicluri prestabilite. Corpul nostru respectă, de asemenea, această legitate eternă. Omul, similar fiecărei părţi a cosmosului, trăieşte şi resimte din plin ritmul naturii. +9 / 0 +9
Cum scăpăm de retenţia de apă
Cum scăpăm de retenţia de apă Vara, putem combate mult mai uşor retenţia de apă din organism, asta dacă dacă respectăm câteva reguli alimentare şi bem 3 litri de apă. +8 / 0 +8
Biletele la conferinta gazduita de Dr. Oz, in Romania, se pot cumpara si de la Sala Palatului! (P)
Biletele la conferinta gazduita de Dr. Oz, in Romania, se pot cumpara si de la Sala Palatului! (P) L-ai vazut la Oprah, l-ai vazut la televizor in Dr. OZ Show, probabil ca-i citesti articolele pe pagina lui de Internet si primesti ultimele notificari de pe Facebook. Faimosul Doctor OZ, va veni in Romania, sa vorbeasca publicului, intr-un eveniment la +8 / 0 +8
Cum să depăşiţi insomnia
Cum să depăşiţi insomnia Ştiaţi că mai mult de o persoană din trei din lumea occidentală suferă de insomnie continuă sau intermitentă? Poate aţi avut nefericirea să treceţi prin aşa ceva şi dumneavoastră: vine noaptea, sunteţi întins în pat şi pentru un motiv sau altul somnul nu mai vine... Insomnia (din latinescul insomnia) este o problemă des... +8 / 0 +8