Topul metodelor de protecţie a pielii la plajă

Iulie 24, 2015 | Madalina Dragoi
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
Topul metodelor de protecţie a pielii la plajă

Chiar dacă mulţi dintre noi se încăpăţânează să creadă că expunerea necontrolată la soare în miezul zilei, în plină vară, nu îi va afecta, senzaţiile de arsură a pielii nu se lasă aşteptate. Atenţie, pe plajă, chiar şi în zilele înnourate trebuie să aplicăm cremele de protecţie solară cu SPF ridicat! Iată cum să te simţi bine în pielea ta!

An de an razele solare sunt mai agresive. Şi nu o spun doar studiile, medicii dermatologi şi ştirile de pe toate canalele mass media, ci în primul rând o spune propria noastră piele. Aţi observat că este de ajuns ca o singură dată să nu îi acordaţi atenţia cuvenită atunci când staţi mult în soare, nu neapărat la plajă, ca să simţiţi o senzaţie (uşoară sau intensă) de disconfort? Ei bine, puteţi preveni aceste neplăceri dacă ţineţi cont următoarele sfaturi.

1. Evitaţi expunerea la soare sau lucrul în aer liber în intervalul 11.00 - 16.00.

"Atenţie, pe plajă, chiar şi în zilele înnourate trebuie să aplicăm cremele de protecţie solară cu SPF ridicat"2. Purtaţi pălării de soare din materiale naturale (paie sau bumbac) sau şepci din bumbac în culori deschise. Evitaţi accesoriile pentru cap din poliester (atenţie, sunt foarte des întâlnite în ofertele comercianţilor din România) şi pe cele negre!

3. Chiar dacă din cauza temperaturii ridicate simţiţi că nu mai suportaţi să fiţi îmbrăcaţi, nu riscaţi. Vă veţi simţi mult mai bine dacă alegeţi să purtaţi o rochie lungă, lejeră din bumbac sau din în în nuanţe pastelate sau albă, o cămaşă subţire cu mânecă lungă din în sau bumbac, pantaloni lungi, largi de asemenea din materiale naturale.

4. A se evita accesoriile metalice!

5. Un evantai şi o pereche de ochelari de soare ale căror lentile protejează eficient împotriva UVA şi UVB (trebuie cumpăraţi din magazine autorizate sau din farmacii) sunt absolut necesare.

6. Dacă alegeţi să staţi la plajă, nu rămâneţi la orele amiezii în aer liber. Razele solare trec şi prin umbrelă, iar nisipul şi apa le reflectă şi riscul să vă ardeţi pielea este crescut.

Cosmeticele naturale

" în cosmetice se găsesc substanţe chimice toxice sau iritante: parabeni, ftalaţi şi diverse vopsele..."

Citeşte mai mult:
Cosmeticele naturale sunt întotdeauna sănătoase?»

7. Crema dermatocosmetică cu SPF potrivit pielii tale şi nivelului de bronz aplicată din 20 în 20 de minute şi de fiecare dată când ieşi din apa este absolut necesară!

8. Chiar şi pentru podoabă capilară există produse de îngrijire (şampon, balsam, măşti, tratamente) menite să protejeze culoarea naturală sau colorată chimic. Folosiţi-le cu încredere.

9. După plajă este important să faceţi un duş cu apă călduţă şi să folosiţi un gel de dus sau un săpun delicat (recomandăm mai ales folosirea unui ulei de dus cu rol de refacere al stratului de lipide de la nivelul pielii). Aplicaţi cu generozitate creme dermatocosmetice de după plajă.

10. Ce mâncăm atunci când suntem la plajă? În primul rând, ar trebui să ne gândit la câtă apă bem. 2 - 3 litri de apă plată sunt obligatorii. Dacă nu vă place apa simplă, puteţi să trişaţi adăugând câteva picături de suc de lămâie proaspăt stors sau cu un ceai rece neîndulcit. Evident o limonadă cu miere, ghimbir şi mentă proaspătă, un fresh din portocale sunt binevenite. Nu uitaţi, alcoolul îngrăşa şi deshidratează, deci nu sunt indicate la plajă!

11. Nici cafeaua în exces nu face casă bună cu soarele mai ales în cazul persoanelor cu hipertensiune arterială. A se evita sau a se alege variantele fără cofeină.

12. La capitolul mâncare specialiştii recomanda supe uşoare din legume, fructe, salate - toate cât mai puţin preparate termic. A se evita preparatele culinare care necesită prăjire şi care sunt greu digerabile.

13. Printre gustările ideale la plajă se număra piersicile şi morcovii datorită conţinutului de betacaroten, extrem de benefic pielii.

Vă dorim aşadar o vară lipsită de griji şi de arsuri solare!

Citeşte şi:
4 ingrediente importante pentru îngrijirea tenului»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
  • Creme Protectie Solara
  • Ochelari Soare
  • ultraviolete
  • SPF
  • protectie solara
  • cancer de piele

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai!
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai! Cafeaua este unul dintre cele mai consumate alimente, in special de catre persoanele care au nevoie de un plus de energie. Este adevarat ca mareste ritmul cardiac si ingalbeneste dintii, insa beneficiile ei sunt mai numeroase decat reactiile adverse. +12 / -4 +8
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului Au mai ramas doar 3 saptamani pana la intalnirea cu celebrul Dr. Oz, care va veni pentru prima data in Romania pentru a sustine conferinta „Take your life to the next level”. Considerat a fi evenimentul medical al anului 2016, dedicat stilului sanatos de viata, conferinta sustinuta de Dr. Oz pe scena Salii Palatului din Bucuresti, va avea... +8 / 0 +8
Cum să depăşiţi insomnia
Cum să depăşiţi insomnia Ştiaţi că mai mult de o persoană din trei din lumea occidentală suferă de insomnie continuă sau intermitentă? Poate aţi avut nefericirea să treceţi prin aşa ceva şi dumneavoastră: vine noaptea, sunteţi întins în pat şi pentru un motiv sau altul somnul nu mai vine... Insomnia (din latinescul insomnia) este o problemă des... +8 / 0 +8