Topul metodelor de protecţie a pielii la plajă

Iulie 24, 2015 | Madalina Dragoi
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
Topul metodelor de protecţie a pielii la plajă

Chiar dacă mulţi dintre noi se încăpăţânează să creadă că expunerea necontrolată la soare în miezul zilei, în plină vară, nu îi va afecta, senzaţiile de arsură a pielii nu se lasă aşteptate. Atenţie, pe plajă, chiar şi în zilele înnourate trebuie să aplicăm cremele de protecţie solară cu SPF ridicat! Iată cum să te simţi bine în pielea ta!

An de an razele solare sunt mai agresive. Şi nu o spun doar studiile, medicii dermatologi şi ştirile de pe toate canalele mass media, ci în primul rând o spune propria noastră piele. Aţi observat că este de ajuns ca o singură dată să nu îi acordaţi atenţia cuvenită atunci când staţi mult în soare, nu neapărat la plajă, ca să simţiţi o senzaţie (uşoară sau intensă) de disconfort? Ei bine, puteţi preveni aceste neplăceri dacă ţineţi cont următoarele sfaturi.

1. Evitaţi expunerea la soare sau lucrul în aer liber în intervalul 11.00 - 16.00.

"Atenţie, pe plajă, chiar şi în zilele înnourate trebuie să aplicăm cremele de protecţie solară cu SPF ridicat"2. Purtaţi pălării de soare din materiale naturale (paie sau bumbac) sau şepci din bumbac în culori deschise. Evitaţi accesoriile pentru cap din poliester (atenţie, sunt foarte des întâlnite în ofertele comercianţilor din România) şi pe cele negre!

3. Chiar dacă din cauza temperaturii ridicate simţiţi că nu mai suportaţi să fiţi îmbrăcaţi, nu riscaţi. Vă veţi simţi mult mai bine dacă alegeţi să purtaţi o rochie lungă, lejeră din bumbac sau din în în nuanţe pastelate sau albă, o cămaşă subţire cu mânecă lungă din în sau bumbac, pantaloni lungi, largi de asemenea din materiale naturale.

4. A se evita accesoriile metalice!

5. Un evantai şi o pereche de ochelari de soare ale căror lentile protejează eficient împotriva UVA şi UVB (trebuie cumpăraţi din magazine autorizate sau din farmacii) sunt absolut necesare.

6. Dacă alegeţi să staţi la plajă, nu rămâneţi la orele amiezii în aer liber. Razele solare trec şi prin umbrelă, iar nisipul şi apa le reflectă şi riscul să vă ardeţi pielea este crescut.

Cosmeticele naturale

" în cosmetice se găsesc substanţe chimice toxice sau iritante: parabeni, ftalaţi şi diverse vopsele..."

Citeşte mai mult:
Cosmeticele naturale sunt întotdeauna sănătoase?»

7. Crema dermatocosmetică cu SPF potrivit pielii tale şi nivelului de bronz aplicată din 20 în 20 de minute şi de fiecare dată când ieşi din apa este absolut necesară!

8. Chiar şi pentru podoabă capilară există produse de îngrijire (şampon, balsam, măşti, tratamente) menite să protejeze culoarea naturală sau colorată chimic. Folosiţi-le cu încredere.

9. După plajă este important să faceţi un duş cu apă călduţă şi să folosiţi un gel de dus sau un săpun delicat (recomandăm mai ales folosirea unui ulei de dus cu rol de refacere al stratului de lipide de la nivelul pielii). Aplicaţi cu generozitate creme dermatocosmetice de după plajă.

10. Ce mâncăm atunci când suntem la plajă? În primul rând, ar trebui să ne gândit la câtă apă bem. 2 - 3 litri de apă plată sunt obligatorii. Dacă nu vă place apa simplă, puteţi să trişaţi adăugând câteva picături de suc de lămâie proaspăt stors sau cu un ceai rece neîndulcit. Evident o limonadă cu miere, ghimbir şi mentă proaspătă, un fresh din portocale sunt binevenite. Nu uitaţi, alcoolul îngrăşa şi deshidratează, deci nu sunt indicate la plajă!

11. Nici cafeaua în exces nu face casă bună cu soarele mai ales în cazul persoanelor cu hipertensiune arterială. A se evita sau a se alege variantele fără cofeină.

12. La capitolul mâncare specialiştii recomanda supe uşoare din legume, fructe, salate - toate cât mai puţin preparate termic. A se evita preparatele culinare care necesită prăjire şi care sunt greu digerabile.

13. Printre gustările ideale la plajă se număra piersicile şi morcovii datorită conţinutului de betacaroten, extrem de benefic pielii.

Vă dorim aşadar o vară lipsită de griji şi de arsuri solare!

Citeşte şi:
4 ingrediente importante pentru îngrijirea tenului»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
  • Creme Protectie Solara
  • Ochelari Soare
  • ultraviolete
  • SPF
  • protectie solara
  • cancer de piele

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +7 / -3 +4
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi? E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii sunt de acord că micul dejun joacă o importanţă crucială în starea noastră de sănătate emoţională şi fizică, aşa că nu ar trebui neglijat... +29 / -4 +25
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii?
Ce trebuie să ştim ca să luptăm împotriva mătreţii? Aproape toată lumea, indiferent de vârstă, sex sau rasă se confruntă cu mătreaţa în viaţa de zi cu zi. Mătreaţa tinde să fie asociată cu lipsa de igienă; de aceea, vă poate face să vă simţiţi foarte stânjenit, chiar dacă este total inofensivă. În zilele noastre ne îngrijim din ce în ce mai mult de aspectul nostru şi... +12 / 0 +12
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9