Trucuri inedite prin care poți stimula activitatea creierului

Aprilie 11, 2016 | sursa: clicksanatate.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
Trucuri inedite prin care poți stimula activitatea creierului

Creierul este unul dintre organele care îi fascinează pe cercetătorii din întreaga lume, modul în care acesta funcționează fiind în continuare un mister. Ceea ce se știe cu siguranță este că anumite activități zilnice sunt nocive pentru creier, deoarece îl îmbătrânesc și îmbolnăvesc prematur.

"funcționarea deficitară a creierului duce la destabilizarea întregului organism"Chiar și cel mai mic gest pe care-l facem este coordonat de creier, acesta fiind cea mai complexă structură din corpul uman. Este format din nu mai puțin de 100 de miliarde de neuroni, ce formează în jur de 1.000 de legături, care, la rândul lor, pot transmite impulsuri electrice și cu o viteză de 400 de km pe oră.

Funcționarea deficitară a creierului duce la destabilizarea întregului organism, iar la acest lucru contribuie factori precum alimentația nesănătoasă, tehnologia, medicamentele și chiar drogurile legale pe care le avem la îndemână, cum ar fi tutunul sau alcoolul.

Iată, așadar, câteva trucuri inedite prin care poți stimula activitatea creierului:

Nu abuza de medicamente
Există persoane care suferă într-adevăr de afecțiuni serioase, cum ar fi depresie sau cancer, și care au o nevoie reală de medicație.

Cauza migrenelor

"Migrena, o boală obişnuită, apare în atacuri sporadice de dureri de cap, care sunt însoţite des de greţuri şi vomă. Migrenele pot afecta orice latură a capului şi circa 50% din persoane se confruntă cu..."

Citeşte mai mult:
Atacurile de migrenă: ce vi le declanşează?»

În schimb, există și oameni care, la cel mai mic semn de durere de cap sau răceală, de exemplu, apelează la aspirină, ibuprofen, antibiotice etc. Este și cazul medicamentelor pentru astm, pilulelor anticoncepționale, steroizilor. Toate acestea nu fac decât să epuizeze ,,stocurile'' de vitamina B ale organismului, esențială de altfel pentru menținerea stării de spirit bune și a energiei organismului.

Totodată, excesul de medicamente crește riscul de apariție al inflamațiilor la nivelul creierului.

Așează o plantă în fiecare cameră
Plantele de apartament sunt o modalitate ieftină și eficientă de a curăța aerul din interior și de a te calma. Plante precum Palmierul Doamnei, palmierul natural Phoenix sau Crinul Păcii (Spathiphyllum) sunt excelente atunci când vine vorba de purifierea aerului din casă.

Evită folosirea dispozitivelor electronice seara
Deși mulți oameni se consideră ființe nocturne, suntem de fapt construiți să dormim în timpul nopții și să fim treji ziua, lipsa somnului ne afectează gândirea și starea de spirit.

Astfel, o dată cu lăsarea întunericului, glanda pineală din creierul nostru secretă mai multă melatonină, un hormon care semnalează că este timpul să dormim. În schimb, atunci când se luminează, glanda își încetinește activitatea și secretă mai puțină melatonină, semnalându-ne că este timpul pentru trezire.

De aceea, este recomandat să ne expunem mai puțin seara luminii ecranului telefonului, tabletei sau televizorului, întrucât aceasta va deruta organismul și va încetini producția de serotonină, provocând astfel tulburări de somn precum insomniile.

Mișcă-te mai mult pentru a stimula activitatea creierului
Cercetările efectuate recent evidențiază o legătură între alergat și ,,conservarea” tinereții creierului. Atunci când alergăm, creierul este alimentat din plin cu sânge bogat în oxigen și glucoză.

De asemenea, alergatul stimulează creșterea de noi celule nervoase și vase sangvine. Astfel, odată cu depunerea de efort fizic, crește volumul de țesut cerebral, prevenindu-se astfel îmbătrânirea prematură a creierului.

Stimulează creierul
Încearcă noi activități care să-ți stimuleze creierul într-un mod productiv și plăcut. De exemplu, orientează-te către activități care să te ajute să experimentezi sentimente diferite, cum ar fi plăcerea de a citi o carte, în timp ce în altă zi poți încerca o activitate productivă, cum ar fi să-ți faci ordine în dulap sau în casă.

Asigură-te că realizezi o serie de activități care fac apel la toate simțurile - plăcere, productivitate, putere, mândrie, pasiune, pace și scop, adică lucruri cu adevărat folositoare creierului.

Citeşte şi:
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
  • Tratament Prin Miscare
  • medicamente
  • emisfere cerebrale
  • creier
  • plante de apartament
  • activitatea creierului
  • materie cenusie

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Doctorul de ochi - Ionela Coman
Doctorul de ochi - Ionela Coman Clinica oftalmologica OphtaBlu detinuta de Dr. Ionela Coman este situata pe strada Dunarii din Alexandria, in apropierea Spitalului Judetean Teleorman, şi are ca obiectiv imbunatatirea vederii pacientilor prin oferirea unor servicii de inalta calitate si profesionalism, în urma cărora acestia sa-şi poata relua activitatea cotidiana intr-un... +10 / 0 +10
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Cum ne afectează antibioticele
Cum ne afectează antibioticele De fiecare dată când simţim cel mai mic semn al răcelii fugim către sertarul cu medicamente sau către cabinetul medical în speranţa că vom obţine o reţetă cu cel mai puternic medicament contra răcelii pentru a scăpa de simptom cât mai repede. +14 / 0 +14
Sauna şi beneficiile ei
Sauna şi beneficiile ei Încă din antichitate sauna este recunoscută ca un obicei sănătos pentru îngrijirea pielii. Efectele pozitive ale saunei asupra corpului nostru se regăsesc atât în starea de bine fizică cât şi în cea mentală. Din ce în ce mai multe persoane folosesc sauna că o modalitate de relaxare, beneficiind în acelaşi timp şi de rezultatul... +12 / -1 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează
Alimente care seamănă cu organele pe care le tratează Fiecărui organ al corpului îi corespunde un aliment care, nu numai că îi aduce beneficii, însă îi şi seamănă foarte mult. Atunci când te supără inima, ochii ori rinichii, nu uita să consumi alimente asemănatoare, ca să grăbeşti vindecarea. +9 / 0 +9
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai!
Zatul de cafea si cofeina fac minuni pentru sanatate. Lucruri pe care sigur nu le stiai! Cafeaua este unul dintre cele mai consumate alimente, in special de catre persoanele care au nevoie de un plus de energie. Este adevarat ca mareste ritmul cardiac si ingalbeneste dintii, insa beneficiile ei sunt mai numeroase decat reactiile adverse. +12 / -4 +8
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului
Castiga o intalnire privata cu Dr. Oz! Fanii il pot cunoaste personal, in culisele evenimentului Au mai ramas doar 3 saptamani pana la intalnirea cu celebrul Dr. Oz, care va veni pentru prima data in Romania pentru a sustine conferinta „Take your life to the next level”. Considerat a fi evenimentul medical al anului 2016, dedicat stilului sanatos de viata, conferinta sustinuta de Dr. Oz pe scena Salii Palatului din Bucuresti, va avea... +8 / 0 +8
Insomnia: lupta de a adormi
Insomnia: lupta de a adormi Insomnia este o tulburare a somnului care înseamnă că nu poţi să adormi sau să rămâi adormit. Aceia care suferă de ea sunt denumiţi insomniaci. Majoritatea oamenilor are nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte. Cei care suferă de insomnie rareori dacă dorm aşa de mult şi chiar dacă pot rămâne în pat perioade lungi de timp, tot nu... +8 / 0 +8