Vremea îți pune imunitatea la încercare? Aceste remedii cresc rezistența la boli!

Iulie 19, 2017 | sursa: clicksanatate.ro -Daniela Purcaru
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
Vremea îți pune imunitatea la încercare? Aceste remedii cresc rezistența la boli!

Abia te obișnuiești cât de cât cu canicula, că iar se face rece și te ia viroza a nu știu câta oară. Folosite sub formă de infuzie, sirop, pulbere sau tinctură, plantele care cresc imunitatea îți vin în ajutor când schimbările bruște de temperatură îți amenință sănătatea.

"Frunzele de șovârf conțin ulei eteric, substanță care face din această plantă un condiment ideal la preparatele italiene sau cu carne roșie"Infuzia de sovârf

Frunzele de șovârf conțin ulei eteric, substanță care face din această plantă un condiment ideal la preparatele italiene sau cu carne roșie. Pe de altă parte flavonoidele și vitaminele A și C îl transformă într-un combatant redutabil contra bacteriilor patogene, ciupercilor care provoacă infecții și paraziților.

Dintr-o linguriță de frunze de sovârf uscate și mărunțite poți face un ceai, dacă le lași la infuzat 15 minute cu 200 ml de apă clocotită. Ai nevoie de 2-3 căni cu infuzie de sovârf pe zi, între mese, pentru a-ți spori imunitatea, dar și pentru a te bucura de efectul lui expectorant.

Extrapont

Dacă te încearcă deja răceala, sunt utile inhalațiile cu ulei esențial de sovârf. Pui 8 picături de ulei la 4 căni cu apă fiartă. Îți acoperi capul cu un prosop și stai deasupa vasului 10-15 minute, pentru a inhala aburii degajați.

Pulbere de isop

Și isopul conține flavonoide, substanțe care acționează ca antioxidante și antibiotice. Distrug virusurile și bacteriile patogene. De-a lungul unei zile, este indicat să bei 2 căni de infuzie preparată dintr-o linguriță de flori uscate de isop și o cană cu apă clocotită.

Secretele din pliculetele de ceai

"pliculeţele de ceai nu sunt benefice doar atunci când sunt consumate în infuzie, ca o băutură. Dr. Oz a descoperit numeroase alte beneficii ale pliculeţelor de ceai şi le împărtăşeşte şi cu noi..."

Citeşte mai mult:
7 secrete ascunse în pliculeţele de ceai»

O altă variantă de a-ți spori imunitatea cu ajutorul isopului este să iei o jumătate de linguriță rasă de pulbere de isop pe stomacul gol, de 2-3 ori pe zi. Această cură poate ține până la 2 săptămâni.

Tinctură de soc negru

În perioadele în care răcelile îți dau de furcă, poți să iei de 3 ori pe zi câte 30 de picături de tinctură de soc, diluate în puțină apă.

Socul negru este o sursă bună de flavonoide, stimulează imunitatea în caz de răceli repetate și ameliorează simptomele acestora.

Sirop sau infuzie de cimbrișor

Cimbrișorul te ajută să faci față schimbărilor de vreme. Are efect antibacterian, antiviral și expectorant, alungând tusea sâcâitoare.

Sunt de ajuns 3 linguri de sirop de cimbrișor sau 2-3 căni de ceai pe zi. Pe aceasta din urmă îl prepari dintr-o linguriță de plantă la o cană cu apă clocotită. Indiferent de varianta aleasă, ar fi ideal s-o folosești cu 30 de minute înainte de masă, pentru a putea acționa mai bine.

 Tinctură de ienupăr

Vara, crește riscul de infecții urinare, cistită, nefrită. Reține că preparatele naturiste cu ienupăr stimulează imunitatea la nivelul vezicii urinare și a rinichilor.

Este eficient și pentru întărirea sistemului respirator. Ține o cură o lună și jumătate timp în care iei de 3 ori pe zi, pe stomacul gol, câte o linguriță de tinctură în amestec cu o jumătate de pahar cu apă.

Citeşte şi:
Planta care distruge celulele canceroase, crește în România»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
  • Boli și stări
  • Cimbrisor
  • Soc
  • Tinctura
  • Imunitate
  • Sistem imunitar

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +5 / -1 +4
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă
Sofrologia, terapia prin care ne putem face viaţa mai frumoasă Termenul de sofrologie a fost introdus în anul 1960 de către neuropsihiatrul columbian Alfonso Caycedo. Etimologia cuvântului provine din limba greacă sos – armonie, echilibru, phren – conştiinţă, spirit, logos – ştiinţă, cuvânt; în esenţă, sofrologia este ştiinţa armoniei spiritului. +24 / 0 +24
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre Avantajele ciocolatei negre sunt cunoscute de mult timp. Bineînţeles, avantajele sunt aduse numai de ciocolata neagră de calitate foarte bună şi numai când nu este consumată în exces. Ciocolata neagră furnizează energie şi ajută la concentrare, împreună cu următoarele beneficii discutate mai jos. +21 / 0 +21
Insomnia
Insomnia Insomnia este o dereglare a somnului normal, incapacitate acută sau cronică de a dormi și face parte din categoria TULBURĂRILOR DE SOMN. Conform Manualului de Diagnostic și Statistică a Tulburărilor Mentale, ediția a 4-a, acestea se împart în patru categorii majore: +18 / 0 +18
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase
Stresul la locul de muncă–monstrul ce distruge celulele nervoase Stresul la locul de muncă este o problemă majoră care duce la o creştere a greşelilor făcute, atât de angajaţi, cât şi de manageri, împiedicând astfel utilizarea optimă a resurselor umane. Deseori duce la afectarea stării de sănătate şi la boli legate de stres. Stresul la locul de muncă are fără îndoială efecte negative... +16 / -1 +15
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim?
Concentrarea atenției - cum o îmbunătățim? „Nu mă pot concentra.” „Când vreau să lucrez la ceva, gândurile mele zboară ușor în alte părți”. „Încerc să mă concentrez, dar apare mereu ceva care mă distrage”. Dacă vă regăsiți deseori în aceste situații, este important să știți că atenția și capacitatea de concentrare pot fi antrenate. +11 / 0 +11
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic
Cum să îţi construieşti un sistem imunitar puternic Sistemul nostru digestiv are în componenţa microflora intestinală care este alcătuită din miliarde de bacterii vii +11 / 0 +11
Cele mai bune reţete de hidratare
Cele mai bune reţete de hidratare Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta... +10 / 0 +10
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul S-ar putea să faci anumite lucruri care în mod neaşteptat contribuie la deterioarea sănătăţii creierului tău. Iată 5 lucruri care ar putea reduce adevărata capacitate a creierului. +10 / 0 +10
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala
Afecţiunile pe care le poate ascunde ameţeala Tuturor ni se mai întâmplă să ameţim din când în când, însă dacă problema devine frecventă şi este însoţită şi de alte simptome, atunci poate fi semnul unor probleme de sănătate. +9 / 0 +9